Tamiya TT-01 nadgradnja na brushless

Moderatorji: jannyy, mihec87, DobnikarA

Odgovori
babilon
Začetnik
Prispevkov: 18
Pridružen: 29 Feb 2016, 11:15

Tamiya TT-01 nadgradnja na brushless

Odgovor Napisal/-a babilon »

Sem začetnik v svetu rc avtomobilov, vendar me je v momentu vse skupaj popolnoma prevzelo in navdušilo. Ker sem sam iskal informacije po veliko različnih virih, večina v angleščini in za to zabil ogromno časa (precej sicer v službi ď�Š ), sem se odločil napisati tale sestavek, kako sem jaz šasijo nadgradil, skupaj s cenami, za jasno sliko za začetnike. Meni vem, da bi prišlo prav, ko sem iskal te informacije, upam, da bo še komu.
Slika Slika Slika Slika
V glavnem kupil sem najcenejši kit tt01, ki je bil na razpolago in še to v paketu s servom, NiMh baterijo s polnilcem in Crason komando s prejemnikom, vse skupaj s poštnino za 150€, naročeno preko neta iz Avstrije. Izgradnja je šla gladko, razen nalepke so povzročale malce preglavic in pa rezanje same karoserije iz lexana, mučil sem se namreč s klasičnimi ravnimi škarjami in sploh odprtine za kolesa, ter druge krivine, so bile kar problematične, robove sem moral pošmirglati, da so bili na koncu gladki. Za v bodoče sem si kupil škarje za lexan, zavite, s temi gre rezanje lepo in gladko. Ker sem v osnovi pozabil, da je karoserijo potrebno pobarvati, sem v Sloveniji kupil še bel sprej za lexan (s poštnino 8€). S standardnim krtačnim motorjem 27t je avto dosegel okrog 25km/h, vendar se mi je sprva to zdelo noro hitro, sčasoma pa se navadiš in si želiš dodatne hitrosti in večje poskočnosti, zato sem se odločil, da šasijo nadgradim na brezkrtačni sistem. Veliko časa sem potratil, da sem ugotovil, da je esc, ki je priložen kitu (tble s02), sicer primeren za brushless motorje, vendar samo za Timiyine določenij navojev, ki pa so precej dragi, pa še nima lipo cutoff-a in bi moral še naprej goniti NiMh baterije, zato sem se odločil menjati tudi esc. Najprej sem naročil aluminijasto centralno gred (original Tamiya za 14€ iz ebaya) in kovinske ležaje (jazrider 9€), ker je to osnova. Za motor in elektroniko nisem želel zapraviti premoženje, niti nisem želel noro močnega motorja, ki ga ta šasija, niti jaz, nebi niti približno izkoristila, zato sem se odločil za trackstar turbo 13,5t kombo, preko hobbyking.com, za solidnih 69€, glede na kritike naj bi bil več kot vreden tega denarja. Kar se tiče baterije, sem se zaradi samih pozitivnih kritik, mnenj, pravtako odločil presedlati na lipo, kupil sem Turnigy nano-tech 5800mah 2S2P 30~60C Hardcase Lipo Pack za 25€, moral pa sem dokupiti tudi polnilec in sicer Turnigy B6 Compact 50W za 14€, ker pa nima napajalnika, sem moral dokupiti še tega za 20€. Še polymax pozlačeni 5,5mm konektorji (10 parov 3,5€) in kartico za programiranje esc-ja (10€) in zadeve so bile nared za vgradnjo. Baterija v trdem ohišju je bila malce prevelika za prostor v šasiji, sploh kar se tiče širine, zato sem moral delno porezati rebrca v tem delu in sedaj paše kot vlita. Teža baterija je kar primerljiva z NiMh paketom, zato dodatno te strani nisem obtežil (vendar jo malce, najbrž, ob priliki bom). S temi nadgradnjami se je avto odločilno pohitril, sploh kar se tiče pospeškov, pri osnovnih nastavitvah esc-ja je avto dosegel 31km/h in sama vožnja je postala res dinamična in poskočna, avto je bil sicer relativno lepo vodljiv, vendar pa je precej poskakoval, bilo pa je tudi kar nekaj podkrmarjenja, zato sem se odločil investirati še v aluminijaste amortizerje z oljem, glede na prebrano, sem se odločil za 3racing, dolge 55mm, naročil sem jih z ebaya za 25€. Poskakovanje se je po montaži umirilo, podkrmarjenje pa je še vedno bilo zaznati, vendar so tu delno definitivno krive slick, že precej obrabljene, gume. V osnovi sem naročil napačno kartico za programiranje esc-ja, zato sem prvih 10 dni vozil z osnovnimi nastavitvami, prestavno razmerje je pravtako ostalo osnovno (61t spur in 19t pinion) in avto je dosegel, kot že napisano, masimalno hitrost 31km/h. Medtem, ko sem čakal, da pride prava kartica za programiranje esc-ja, sem se poglobil v prestavna razmerja, zato sem naročil tudi spur zobnika z 58 in 55 zobmi (tamiya 11€) ter pinion zobnike z 22 in 23 zobmi (tamiya, 6€) ter s 25 zobmi (maverick 7€), ki pa jih na žalost še nisem prejel. Ko sem dobil kartico, sem se malce poigraval z nastavitvami, boost timing sem za hec dal na najvišjo možno nastavitev in pri polnem »plinu« na stojalu je skoraj odtrgalo gume s platišč, zato sem z nastavitvijo nekje na 40% dosegel, da ima avto končno hitrost točno 40 km/h, vodljivost pa je s temi gumami bolj na »približno«, ampak za gonjenje po asfaltnem igrišču je kar zanimivo. Hitrosti sem meril z gps napravo, ki sem jo fiksiral na avto, zaradi teže naprave, so dejanske hitrosti najbrž za kanček višje.
Slika Slika Slika Slika Slika Slika
Povzetek »investicije«:
Osnovni komplet:
1. Tamiya tt01 kit + hitec servo + robitronic 3000mah NiMH baterija+ polnilec + carson komanda s sprejemnikom + poštnina: 150€
2. Bel sprej za lexan 8€

SKUPAJ 158€
Dodatki:
1. Kovinski ležaji Jazrider 9€
2. Centralna alu greda 14€
3. TrackStar ROAR approved 1/10th Stock Class Brushless ESC and Motor Combo (13.5T) 69€
4. Kartica za programiranje esc-ja 10€
5. Turnigy nano-tech 5800mah 2S2P 30~60C Hardcase Lipo Pack za 25€
6. Polnilec Turnigy B6 Compact 50W 14€
7. Napajalnik 60W, 12V, 5A 20€
8. 3racing aluminijasti oljni amortizerji 25€
9. Spur zobnika Tamiya 58t in 55t 11€
10. Pinion zobnika Tamiya 22t in 23t 6€
11. Pinion zobnik Maverick 25t 7€

SKUPAJ 210€
Gledano v globalu, je seštevek vsega skupaj kar zajeten (nadgradnje so res precej zasoljene) in bi za ceno 368€ že v osnovi dobil precej boljši avto od TT01, ki ga skoraj nebi bilo treba nadgrajevati, recimo hpi sprint 2, vendar pa mi nikakor ni žal, ker sem zadevo sam sestavil, spoznal vse sestavne dele, ki so mi bli prej totalna neznanka, neizmerno užival v sestavljanju osnovnega modela in naprej montiranju nadgradenj ter pričakovanju rezultatov, ki jih bodo le te dale. Zdaj pa nestrpno čakam še nba zobnike za prestave, da še v tem segmentu vidim kako in kaj, rezultate pa sporočim. Upam, da izkušenih na tem področju nisem uspaval in da bo komu tole vsaj malo prišlo prav.
Pisaut.
Uporabniški avatar
rc-ryder
Dr. Modelar
Prispevkov: 3140
Pridružen: 10 Dec 2012, 23:03

Re: Tamiya TT-01 nadgradnja na brushless

Odgovor Napisal/-a rc-ryder »

Pozdravljen,

Zelo všečen model.
Lepo, da si svojo izkušnjo delil z ostalimi.

Glede škarij za lexan - v prvi bolje založeni drogeriji boš dobil malo močnejše krive škarje za nohte za drobiž. Pa economy pack pilic za nohte s katerimi nato še lepo obdelaš rob in preprečiš kako trganje ali pokanje.

Polnilec, ki si ga kupil pa je ponaredek in boš z njim baterijo zelo verjetno uničil. Tudi original BC6 povzroča iste probleme. Malo poglej za Turnigy Reaktor polnilci, ki so rebrand iChargerja....

Pa veliko prijetnih uric z modelom tako na asfaltu kot za mizo :-)

Lp
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo O:)
Uporabniški avatar
DACAR
Freak
Prispevkov: 529
Pridružen: 20 Jan 2014, 09:48
Kraj: LJ
Kontakt:

Re: Tamiya TT-01 nadgradnja na brushless

Odgovor Napisal/-a DACAR »

Super predstavitev! :)
GMADE GS01 - Toyota Hilux
MST CFX - Jeep Wrangler
Tamiya FF-03, TA-02SW, M-03, TT-02, CC-01, DT-02, DT-03, TT01E
www.stories-photography.com
babilon
Začetnik
Prispevkov: 18
Pridružen: 29 Feb 2016, 11:15

Re: Tamiya TT-01 nadgradnja na brushless

Odgovor Napisal/-a babilon »

Hvala. Glede polnilca mi zaenkrat dela bp, če bo baterijo res uničil, bom potem iskal alternative, če pa bi prej vedel, bi bil ta reaktor za 40€ še nekako cenovno sprejemljiv... Za škarje pa sem poskusil s temi za nohte, doma sem imel ene, ki nikakor niso bile dovolj ostre, zato niti nisem potem razmišljal, da bi šel preverit v trgovino, če imajo kakšne boljše, zdaj pa sem itak že zagonil 12€ za lexan škarje #-o
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1068
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Re: Tamiya TT-01 nadgradnja na brushless

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

Zelo lepo predstavljeno.

Prednost cele štorije je, da si cel avto sestavil in sedaj poznaš delovanje, poleg tega imaš senzorski setup, česar sprint nima, čeprav je za razred boljši avto.
Vsekakor pa ne en ne drugi nista glih namenjena za neke dirke, že na klubski sceni nimata šans proti dražjim šasijam.

p.s.
Regulator TBLE-02 S lahko žene bilokateri senzorski motor do 10,5 T. Tudi sam tega nisem vedel. Ima kar nekaj nastavitev a dosti manj kot TrackStar. Tako, da je dober za osnovno uporabo.
Že dobro leto ga uporabljam v paru s SpeedPassion 13,5 T motorjem v NeoFighter Buggy-u.
RC Addict!
babilon
Začetnik
Prispevkov: 18
Pridružen: 29 Feb 2016, 11:15

Re: Tamiya TT-01 nadgradnja na brushless

Odgovor Napisal/-a babilon »

Hvala, v bistvu mi je jasno,vsaj kolikor sem gledal drike po spletu, da s tem nimaš kaj početi na dirkah (za enkrat niti še nimam neke želje), vmes sem si pa tudi že naročil spint 2 mustanga 69 s krtačnim 15t motorjem, ker mi je totalno lep :) , se pa takoj vidi, da je že v osnovi veliko bolj stabilen in lepše vodljiv kot tt01, ga bom pa v prihodnosti enkrat sigurno nadgradil na brezkrtačno varianto, ker če ne drugega je ta motor zelo požrešen z baterijo, v tem kontekstu me zelo veseli podatek za tble 02s, bi lahko kupil samo motor, samo za lipo pa ni primeren, če ga ne modificaraš, ali se motim?
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1068
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Re: Tamiya TT-01 nadgradnja na brushless

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

Nima zaščite pred pre-izpraznjenjem lipo baterije. Lahko se ti torej zgodi da predolgo voziš in s tem uničuješ lipo. Sam sem probal nekajkrat štopat, tako, da sem dobil občutek koliko približno lahko vozim. Ponavadi praznim baterijo 2s na nekje 7,5V, tako da je potem hitro v storage.

Na drift avtku z krtačnim motorjem, ki je bil kar precej požrešen - ali pa sem v driftanju tako užival, da je čas hitro minil, sem uporabljal lipo alarm, ki je enostavno začel piskat pri nastavljeni minimalni napetosti na celico.

Opcij je veliko, in tudi tamiya regler dela lepo in zanesljivo, tako, da je vsekakor uporaben, če nisi preveč 'komot'.

Uživaj v vožnji in prav tako objavi kako sliko mustanga.

Lp
RC Addict!
babilon
Začetnik
Prispevkov: 18
Pridružen: 29 Feb 2016, 11:15

Re: Tamiya TT-01 nadgradnja na brushless

Odgovor Napisal/-a babilon »

Sem naročil še trackstar 10,5t brushless motor, bom dal v Tamiyo tble02s + 13,5t, v sprinta pa 10,5t + trackstar esc, upam da bo laufalo :), hvala za idejo...

Malo sem se šel eksperimentirat s prestavami in nastavitvami esc, zanimala me je končna hitrost, ki sem jo meril z gps-om, ki pa ima svojo, nezanemarljivo težo cca. 200g...
Slika Slika Slika
1. 61t spur; 19t pinion, LIPO baterija, esc tovarniške nastavitve Slika
2. 61t spur; 19t pinion, NiMh baterija, esc boost timing 30deg Slika
3. 61t spur; 19t pinion, LIPO baterija, esc boost timing 30deg Slika
4. 55t spur; 25t pinion, LIPO baterija, esc tovarniške nastavitve Slika
5. 55t spur; 25t pinion, LIPO baterija, esc boost timing 15deg Slika
6. 55t spur; 25t pinion, LIPO baterija, esc boost timing 30deg Slika

Vodljivost nad 50 km/h je, najbrž tudi zaradi moje neizkušenosti, precej na psu...
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1068
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Re: Tamiya TT-01 nadgradnja na brushless

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

Svaka čast, šasijo si spravil precej čez njeno mejo.

Verjetno te najbolj 'zeza' luft v zavijalnem mehanizmu :-({|=

Bi pa bilo fajn videt kak filemček kako se zadeva obnaša pri takšnih hitrostih.

LP
RC Addict!
babilon
Začetnik
Prispevkov: 18
Pridružen: 29 Feb 2016, 11:15

Re: Tamiya TT-01 nadgradnja na brushless

Odgovor Napisal/-a babilon »

Bom objavil, ko dobim nove gume, prvotne je namreč že pretrgalo od obrabe... Potemtakem bi bilo smiselno investirati še v alu zavijalni mehanizem? To sem kar malo zanemaril, moram priznati, se mi je zdelo, da ni tako slabo, če je plastično, ampak itak nimam preveč pojma :D
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1068
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Re: Tamiya TT-01 nadgradnja na brushless

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

Če ti je filing bi lahko nadgradil. Sam osebno sicer te šasije nebi zalagal s preveč €.
RC Addict!
babilon
Začetnik
Prispevkov: 18
Pridružen: 29 Feb 2016, 11:15

Re: Tamiya TT-01 nadgradnja na brushless

Odgovor Napisal/-a babilon »

Bom za enkrat res počakal, trenutno bo pozornost usmerjena bolj na sprinta očitno :)
Odgovori

Vrni se na Modeli z elektro pogonom