Razlaga pojmov nastavitve brushless ESCja

Moderatorji: jannyymihec87DobnikarA

Odgovori
neodym4
Razpravljalec
Prispevkov: 149
Pridružen: 27 Nov 2002, 01:00
Kraj: Kranj

Razlaga pojmov nastavitve brushless ESCja

Odgovor Napisal/-a neodym4 » 10 Mar 2016, 15:28

Pozdravljeni,

po dooolgem času sem si omislil prvi brushless sistem. Turnigy trackstar 1/10 motor+esc combo 3000kV senzorless. Vgradil ga bom v Traxxas Slash 2WD. Poleg regulatorja sem kupil tudi program box, ki pa omogoča veliko nastavitev katerih pomena ne poznam. V kolikor tudi vam ta imena niso poznana pomnite le, da je moj cilj nastaviti pogon tako da:

1. bo regler prenesel čim večje obremenitve (vožnja v hud klanec, po gostem blatu, snegu, ...)
2. bo bremza čim bolj nežna
3. bo start čim bolj gladek (pred starom opažam neko kratko brnenje (kot da bi motor ne vedel ali naj se vrti nazaj ali naprej) - to povzroča velik stres na zobnike/prenose, ki mi ni niti najmanj všeč
4. bo prehod forward/reverse čim manj boleč za zobnike. V poskusnem modelu sem kmalu zaznal, da je ta prehod obupno divji, enkrat sta mi celo zaškrtala pinion in spur gear (model ni imel slipper clutcha, kot recimo Traxxasovi, pa vseeno tega problem nebi rad imel)

Sicer pa prosim prevod (opis delovanja nastavitev, v poenostavljenem smislu) za:
Initial Brake od 10 do 40%
Drag Brake od 0 do 40%
Brake Strength od 50 do 100%
Punch profile level 1 do level 9
Neutral Deadband 1, 3, 5 ali 8%
Boost Timing 0 do 60 degrees
Turbo slope 3deg/0,1s do 24deg/0,1s
Turbo timing 0deg do 30deg
Boost Timing RPM 2000 do 15000
Turbo delay OFF do 0,4s
Boost timing ACC 50RPM/deg do 700 RPM/deg
Brake Frequency 1kHz do 16kHz

Hvala za pomoč

N0t0ri0us
Tekmovalec
Prispevkov: 417
Pridružen: 23 Dec 2010, 11:59
Kraj: Škofja Loka

Re: Razlaga pojmov nastavitve brushless ESCja

Odgovor Napisal/-a N0t0ri0us » 10 Mar 2016, 18:23

initial brake. Začni pri 10%, nastavi na 40% in primerjaj. Kaj točno to je nebi vedel. Glede na primerjavo izberi nastavitev, ki ti najbolj ustreza
drag brake je moč zavore, ko imaš gas v nevtralni poziciji. Nastavi na 0%.
punch je moč pospeška. nastavi na 5 in po potrebu povečuj.
deadband je območje, kjer throttle ne deluje. Če imaš hod ročice 100%, ti bo v zadnjem primeru začel delvoati šele pri 8% hoda.
boost in turbo zaenkrat pusti tako kot je. če se motor ne bo pregreval lahko kasneje malo povečaš ampak se prej pozanimaj koliko. različno je za vsak motor in regulator. S tem dobiš samo dodatne pospeške in dodatne kv-je motorja ampak se izkoristek motorja močno zmanjša in posledično se poveča segrevanje.
zadnja stvar je kolikokrat v sekundi dobi regulator signal za moč zaviranja.

1khz je 1000x na sekundo, 16khz je pa 16.000x na sekundo. Upam, da ga nisem s tem ustrelil mimo :D

Uporabniški avatar
Rocher
Freak
Prispevkov: 492
Pridružen: 16 Sep 2013, 20:25
Kraj: Celje

Re: Razlaga pojmov nastavitve brushless ESCja

Odgovor Napisal/-a Rocher » 10 Mar 2016, 18:47

neodym4 napisal/-a: 3. bo start čim bolj gladek (pred starom opažam neko kratko brnenje (kot da bi motor ne vedel ali naj se vrti nazaj ali naprej) - to povzroča velik stres na zobnike/prenose, ki mi ni niti najmanj všeč
Temu se reče cogging, ker imaš sensorless motor (brezkrtačnika brez halovega senzorja) boš moral spremeniti prestavno razmerje pogona. ESC uporablja kot povratno informacijo o vrtenju motnje v vsaki od faz in s tem tipa koliko moči nameniti/dodati. Ko se motor vrti počasi teh motenj ni dosti, zato je ESC neopredeljen kaj se dogaja z motorjem in ne dodaja moči kar se pokaže v zatikanju pogonskega sklopa. Prestavno razmerje moraš v tvojem primeru zmanjšati. To storiš tako da zmanjšaš ali gnani ali pa pogonski zobnik ki je na motorju. Morda lahko spremeniš Timing motorja, to zna tudi pomagati.

Initial Brake od 10 do 40% - zavora ki je na voljo ko model stoji pri miru. Nastavi na nekje 20%.
Drag Brake od 0 do 40% - zavora ki je aktivna ko spustiš gas zato da ponazarjaš zaviralni moment vozila, ta se ponavadi nastavi na 20-30% odvisno od modela.
Brake Strength od 50 do 100% - moč s katero bo ESC zaviral z motorjem. Čisto po tvojem okusu in da s tem ne lomiš pogonskega sklopa. Začni pri 50%.
Punch profile level 1 do level 9 - stopnja začetne moči motorja ko pritisneš gas in model štarta. Odvisno od tega kako in kaj ti je všeč, poleg tega pazi da ne trpi pogonski sklop. Nastavi za začetek na vrednost 3.
Neutral Deadband 1, 3, 5 ali 8% - mrtvi pas petelina na daljincu. Pomeni koliko moraš petelina premakniti iz neutralnega položaja da bo ESC zaznal spremembo.
Boost Timing 0 do 60 degrees - območje pospeševanja v katerem sistem poveča timing motorja z dodajanjem k nastavljeni vrednosti. Jaz bi za začetek pustil na 0, potem po občutku povečuješ. Pazi da se motor ne bo pregreval.
Turbo slope 3deg/0,1s do 24deg/0,1s - sprememba naklona nastavitve turbo, se nanaša na Turbo Timing.
Turbo timing 0deg do 30deg - sprememba timinga v območju turbo.
Boost Timing RPM 2000 do 15000 - nastavitev območja delovanja za nastavitev Boost Timing.
Turbo delay OFF do 0,4s - zakasnitev aktivacije Turbo Timing.
Boost timing ACC 50RPM/deg do 700 RPM/deg - nastavitev kolikšen nivo timinga dodajaš. Nanaša se na Boost Timing nastavitev.
Brake Frequency 1kHz do 16kHz - nastavitev kolikokrat na sekundo bo ESC na motorju držal zavoro. Večja kot je nastavitev bolj gladko/zvezno zavira. A pazi da ne greš previsoko, ESC zavira z motorjem tako da ali daje faze v kratek stik, ali pa jih obrača. S tem se motor segreva, vsi pa vemo da bolj kot je motor vroč slabše performanse nudi.

Za te nastavitve ni nekega zveznega vzorca, nastavljaš tako da se model odziva glede na tvoje pričakovanje. Pazi le de ne pregrevaš motorja ali ESC-ja.

lp
*LOSi 8ight 2.0 EU - Novarossi*
*AXiAL SCX10 Jeep Wrangler Unlimited Rubicon - Yeah Racing*
*ProBoat ShockWave 26 BL V3*
*KingKong ET100 - RunCam Nano*
*JK Stinger X210 - RunCam Swift 2*

mk
Razpravljalec
Prispevkov: 172
Pridružen: 13 Maj 2008, 22:04
Kraj: Ljubljana

Re: Razlaga pojmov nastavitve brushless ESCja

Odgovor Napisal/-a mk » 15 Mar 2016, 07:54

Rocher napisal/-a: Initial Brake od 10 do 40% - zavora ki je na voljo ko model stoji pri miru. Nastavi na nekje 20%.
Initial brake je s katero močjo začne zavora delovat, ko stisneš zavoro. Če daš na 30% in ko stisneš zavoro bo takoj začela delati s 30%.

Uporabniški avatar
Buschi
Freak
Prispevkov: 503
Pridružen: 06 Nov 2005, 15:14
Kraj: Šempeter v Savinjski dolini

Re: Razlaga pojmov nastavitve brushless ESCja

Odgovor Napisal/-a Buschi » 12 Jul 2016, 20:37

Pozdravljeni.

Enkrat je nekdo na tem forumu dal navodila, kako nastaviti trackstara brez kartice.Sem preiskal vse možno, navodil nisem našel.
Bi bil kateri tako dober in mogoče napisal obnovo... [-o<

Našel sem samo tole, pa mam filing da nekaj manjka:
Slika
Mentor modelarskega krožka.

Odgovori

Vrni se na