Tamiya DF03 & DF03 RA

Moderatorji: jannyy, mihec87, DobnikarA

Odgovori
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

Tema je namenjena predstavitvi, postavljanju vprasanj in splosni debati o modelih Tamiya DF03 in DF03 RA.

Slika

Tamiya je sasijo DF03 predstavila leta 2006 in je zamenjala do takrat aktualno DF02.

Sama sasija je nekaj povsem svojega. Akumulator se vstavlja preko spodnjega dela, motor je postavljen pravokotno na smer voznje in je v isti liniji kot akumulator, prav tako diferenciala. Torej vse tezje komponente so zelo centralizirane in precej nizko namescene, kar pomeni dober CoG (Center of Gravity). Tudi servo je namescen drugace kot pri vecini. Namrec nahaja se bolj na zadnjem centralnem delu in stoji pokonci kot pri 1:8 modelih.

Torej zadeva je polna presenecenj oz. drugacnih pogledov na 1:10 buggy, kar je tudi sicer za Tamiyo znacilno. Vsega se lotijo na svoj nacin. Presenecen sem tudi nad tem, da je vsaka povezava nastavljiva, torej podvozje je polno nastavljivo, kar govori, da Tamiya ta model smatra kot nekoliko visje rangiran in ne cisto zacetniski. Prav tako ima model serijsko oljne amortizerje in ulezajeno podvozje, kar zopet ni znacnilno za zacetniske Tamiyine modele.

Model uporablja standardne 1:10 buggy 2.2" gume in platisca.

Sasija je dosegla kar lepe prodajne uspehe zato se je razvil tudi velik trg delov za nadgradnjo. Najde se prakticno vse od aluminijastih dodatkov do kompletne karbonske sasije.

Leta 2008 je Tamiya predstavila izvedbo DF03 RA - RA je okrajsava za Rally. Torej model v standardni velikosti 1:10 touring modelov z visjo oddaljenostjo od tal in osnovo DF03. Drugacne so roke, polosovine, linki, ki so pri RA verziji krajsi da zagotovijo sirino modela 190-200mm. Drugacen je se prednji odbijac in nosilci karoserije.

Slika
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1069
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

Enega 'Dark Impact' -a sem večkrat videl na kaki dirki, ko sem bil zraven kot mehanik za nitro. Je zgledal kar dobro 'naložen'. Drugače pa za 'Rally', ki je zadnje čase precej popularen pa je od Tamiye vredno pogledati za XV-01. S spredaj nameščenim motorjem in kar dobro zaščiteno elektroniko in jermenom res kul stvar, pa tudi karoserije nosi dobre (Mitsubishi XV, Lancia...).

Edini problem zna biti to, da je to resnično 1:10 model, manjši kot tisti katerih si vajen, in kot takega ga pri nas lahko voziš bol kot ne v osami oz. neke tekmovalne discipline niti srečanj ni, čeprav modelov je kar nekaj tovrstnih.
RC Addict!
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

Zgleda razhaja 1:10 buggy virus, ki je ocitno okuzil tudi mene. Pokazala se je priloznost in vzel sem model s katerim je bila sasija DF03 predstavljena - Dark Impact. Nekaj zanimivosti sem opisal ze zgoraj verjetno pa bom kaj se tudi dodal.

To, da se model da predelati v tovarnisko Rally verzijo je le dodaten plus. Model je ze ociscen in v kosih, sledi pocasno sestavljanje in preverjanje stanja. Med tem ko cakam na kaksen del za Kyosho-ta, bom poskusil kaj postoriti na Tamiyi.

Kar se tice velikosti modela.. gre za nekako standardno velikost 1:10 buggy-a, kar mi je bilo popolnoma jasno ze pred nakupom, prav tako to ni prvi 1:10 model niti prvi 1:10 buggy, ki sem ga lastil. Sama zasnova pa je povsem drugacna kot je bila na vseh do sedaj. Model ima v Rally verziji enake mere kot 1:10 on-road modeli, zato je izbor karoserij prakticno neomejen.

Tamiyin zadnji prispevek k Rally sceni je res XV-01. Prav tako standardno 1:10 merilo, ostalo pa kot si ze omenil. Zanimiva zadeva a rabljenih pri nas pravzaprav ni, nove pa trenutno nimam v planu kupovati. Mogoce kdaj v prihodnosti..

Takole je model izgledal ob nakupu:
Slika

Slika

Slika

Slika

Vidi se, da je bil model vozen precej po asfaltu zato so gume bolj kot ne za v kanto.
Ironija pa taka: Dark Impact pobarvan na belo barvo.

Kot receno model je ze v delih in se pocasi sestavlja. Korake bom predstavil v prihodnjih prispevkih.

Takole, zacel sem na zadnjem delu in sicer z diferencialom. Gre za klasicen kroglicni diferencial, ki je bil v letih, ko je bil DF03 predstavljen povsem standarden v vecini manjsih modelov. Sele v zadnjem letu, dveh se tudi v 1:10 buggy-ih uveljavljajo zobniski diferenciali. Zanimivo se mi zdi, da so izhodni deli diferenciala, torej tisto kar je obarvano crno v celoti kovinski in ne plasticni kot pri vecini 1:10 modelov.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Takole, zadnji diferencial je pripavljen na vgradnjo.


Povsem samosvoje oblikovano ohisje zadnjega diferenciala in menjalnika.

Slika

Slika

Slika

Ocitno je nekdo pred menoj pretiraval pri zategovanju vijakov.

Slika


Tudi zobniki so edinstveni. Kaj podobnega v kaksnem drugem modelu kot Tamiyi se nisem videl.

Slika

Slika

Slika

Zadeva se nato pokrije s pokrovom in to je to. Seveda je pred tem potrebno zobnike namazati s kaksno mastjo.


S strani se na ohisje montira se aluminijasti nosilec motorja.

Slika

Na ohisje pride se pusa, na gred pa pin in nanj zobnik.

Slika

Slika

Zmontirata se se motor in pogonski zobnik.

Slika

Vse skupaj pa pokrije plasticen pokrov, na katerem je vidno tudi delo prejsnjega lastnika. Mogoce pa bo tale silikon dejansko preprecil vstop kaksnemu kamencku.

Slika

Mogoce kdo pogresa sredinski diferencial ali vsaj drsno sklopko. Tovarnisko ni vgrajeno nic od tega, je pa na voljo drsna sklopka kot opcijski del, zato tudi odprtina na plasticnem pokrovu zobnikov, ki je zamasena z gumico. To, da model nima drsne sklopke se mi zdi sila zanimivo a ocitno ni potrebna, sicer bi jo pri Tamiyi verjetno vgradili.

Na ohisje pa pride pritrjen tudi nosilec karoserije.

Slika


Toliko zaenkrat. Slike so nekoliko slabse kvalitete saj so bile posnete v vecernih urah, studijske osvetlitve pa tudi ravno nimam..
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1069
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

kurnt29 napisal/-a: Povsem samosvoje oblikovano ohisje zadnjega diferenciala in menjalnika.
Prav zato, ker ga ponavadi radi 'malo' zakomplicirajo pri teh menjalnikih, ker imajo nekateri njihovi 4wd modeli spredaj skoraj enako kompliciran menjalnik kot zadaj, in ker vem da polovico delov, ki bi jih rad menjal ne bom dobil, mi ni za odpirat 'getribov' od Hot Shot II.

Je pa res da duša poje, ko se spustiš v kaj takega.

Spet z zanimanjem čakamo nadaljevanje, če greš delat rally potem je Lancia, kak naj rečem, meni najlepša.
RC Addict!
Uporabniški avatar
atf300
Tekmovalec
Prispevkov: 345
Pridružen: 03 Sep 2012, 18:31
Kraj: Ljubljana

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a atf300 »

dost dobr zategni zadnji diferencial, ker zna bit problem z brushlessom.

jaz sem mojega na 8.5t lepo stopil.

Slika

od takrat dalje ga se vedno nisem nazaj sestavil :D
Uporabniški avatar
rc-ryder
Dr. Modelar
Prispevkov: 3140
Pridružen: 10 Dec 2012, 23:03

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a rc-ryder »

atf300 napisal/-a:dost dobr zategni zadnji diferencial, ker zna bit problem z brushlessom.

jaz sem mojega na 8.5t lepo stopil.

Slika

od takrat dalje ga se vedno nisem nazaj sestavil :D
Sem z zanimanjem opazoval - in se spraševal, kako se obnese vsa ta plastika.....

In sem dobil odgovor, brez da bi vprašal :o

In sicer - se vsa ta plastika obnese ali sproti crkuje ob večjih obremenitvah?

LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo O:)
Uporabniški avatar
atf300
Tekmovalec
Prispevkov: 345
Pridružen: 03 Sep 2012, 18:31
Kraj: Ljubljana

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a atf300 »

rc-ryder napisal/-a:
atf300 napisal/-a:dost dobr zategni zadnji diferencial, ker zna bit problem z brushlessom.

jaz sem mojega na 8.5t lepo stopil.

Slika

od takrat dalje ga se vedno nisem nazaj sestavil :D
Sem z zanimanjem opazoval - in se spraševal, kako se obnese vsa ta plastika.....

In sem dobil odgovor, brez da bi vprašal :o

In sicer - se vsa ta plastika obnese ali sproti crkuje ob večjih obremenitvah?

LP
kroglični diffi so itak problematični z večjim navorom, nekje sem zasledil da tamiya ni planirala več kot 23-20t brushed motorja notr. sem pa kupil neke keramične kroglice ki naj bi bolje prenašale napore.

problem tega avta ni toliko v krogličnem diffu (pač vzameš v zakup da ne uporabljaš močnejših motorjev) kot je v tem da je zgornja gred ki gre na slipper iz mehkega aluminija in se zobnik hitr obrabi in pušča v cel prenos mahke koščke aluminija, ki pol ostalo uničijo, obstaja jeklen upgrade od enih japoncev (Fivestar, mislim da) sam ga je ful tezko dobit , jaz sem komaj enega , pa še tega sem moral iz ene specializirane trgovine na japonskem, ki ma naročanje še čez mail , kot da smo leta 2000.
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

@atf300: Zadnjic sem preletaval tvoj blog in opazil, da si imel DF03 in DF03 RA. Lahko nam malo napises s cim so bile tezave in na kaj je treba biti pozoren.
Tole glede diffa sem videl prav na blogu in sem zadevo se enkrat razdrl ter bolj zategnil.
Ko pa sem malo bolj pogledal slike sem ugotovil, da ti je model verjetno zelo znan. :)

Kroglicni diferencial sem imel v Kyosho TF-5 z brushless pogonom in ni bilo nobenih tezav. Kako se bo zadeva obnesla pri off-road pa bomo videli. Sicer je vecina 1:10 buggyev do pred kratkim uporabljala krogljicne diferenciale pa so ravno tako uporabljali brushless.. Bomo videli kaj prinese cas.

Si mislil tiste upgrade znamke Five Stars?
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Uporabniški avatar
atf300
Tekmovalec
Prispevkov: 345
Pridružen: 03 Sep 2012, 18:31
Kraj: Ljubljana

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a atf300 »

za upgrade je five stars ja , pa se ene keramicne kroglice . moram pogledat katere so , se zdaj nisem diffa znova sestavil :D

diff pa treba mal laufat da se ulaufa pa ga spet zategnit
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

Ce se prav spomnim si ti vozil 8.5T Hobbywing motor, ki je dejansko pravi 3650 motor in ima verjetno precej vec moci kot ta, ki sem ga vgradil - sicer 3650 vendar rotor je dejansko iz motorja 2850 potem pa so povecali ohisje s hladilnimi rebri.
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

Zaradi pomankanja casa gradnja poteka res pocasi.

Na vrsto je prisel nosilec amortizerjev.

Slika


Ball end-i so nekoliko zviti a ni hujsega.

Slika


Se nekaj dokazov voznje po asfaltu:

Slika

Slika


Zmontiran nosilec spojlerja:

Slika

Slika

Slika


Na vrsti so bile zadnje roke. Zacel sem na notranji strani, torej pri menjalniku. Zamenjati sem moral 2 E-klipsa.

Slika

In ko so bile roke zmontirane, je bilo zracnosti obcutno prevec. Na vsako stran sem moral dodati po par podlozk.

Slika

Slika

Slika


Koncniki uporabljajo 2 lezaja 11Ă—5Ă—4mm, pini pa so dvojno zavarovani s hex vijakom na sredini in E-klipsi na konceh.

Slika

Slika


Takole, salcke so nekoliko poskodovane. Zato sem rahlo zbrusil odvecen material s strani.

Slika

Na pine sem nasadil termoskrcljivo cevko:
Slika

Vse skupaj pa sem potem obdal se z eno termoskrcljivo cevko, ki bo upam da drzala cevke na pinih.

Slika


Dodal sem se povezave oz. linke:
Slika

Slika

In zadnji konec je prakticno sestavljen.
Slika


Vse skupaj pa pride nato privijaceno na sasijo, zgoraj z dvema vijakoma, spodaj pa s stirimi.

Slika

Slika



Nato sem se pocasil spravil na prednji del. Sestave celotnega diferenciala nisem poslikal saj poteka enako kot pri zadnjem.

Slika

Slika

Ohisje prednjega diferenciala:

Slika

Vstavljeni zobniki:

Slika

Dodan pokrov, ki je privijacen z kar 6 vijaki.

Slika


Toliko zaenkrat, vec pa seveda v prihodnjih dneh.
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

Po modelarsko neproduktivnem vikendu je prisel nekoliko bolj produktiven zacetek tedna.
Prednji del sem pricel sestavljati in bil na enih delih prijetno na drugih pa neprijetno presenecen.

Nosilec amortizerjev:
Slika

Slika


Vijaki na katere so pritrjeni amortizerji so nekoliko ukrivljeni a glede na to, da je vse skupaj na mirujoci poziciji ne bo hudega ce tako ostanejo.
Slika


Namescen nosilec amortizerjev, ki je slucajno oblikovan po diferencialu:
Slika

Slika


Tako prednji kot zadnji del sta pripravljena za morebitno instalacijo stabilizatorjev:
Slika


Prednji skid plate, na keterega je pritrjeno ohisje diferenciala, skid pa je pritrijen na centralno sasijo.
Slika

Slika

Slika

Slika


Zavijalni mehanizem, za spremembo ulezajen.
Slika

Slika

Slika

Vijaki so zopet nekaj posebnega v JIS.
Slika


Skid in zavijalni mehanizem namescena na mesto.
Slika

Namesceno ohisje diferenciala z nosilcem amortizerjev.
Slika

Slika


Sprednji zgornji linki.
Slika

Slika


Pini na notranji strani rok.
Slika

Kjer pa je tako kot na zadnjem delu precej zracnosti pinov, zdi se kot da mogoce sploh niso pravi. Vse skupaj sem resil z nekaj podlozkami.
Slika


C-hubi in ostalo je narejeno na enak nacin kot pri vecjih modelih.
Slika

Slika


Takole, prednji konec prakticno sestavljen.
Slika


Potem pa so na vrsto prisli amortizerji. Tukaj je bilo najvec presenecenj.
Prednji set.
Slika

Zadnji set.
Slika


Ko sem jih razstavil sem videl, da so kapice v amortizerjih razlicnih barv.
Slika

Podrobnejse opazovanje pa je pokazalo, da je ena kapica poskodovana in je preko nje steklo olje, zato amortizer ni deloval optimalno.
Slika

Doma nisem imel res nic drugega kot Traxxas Ultra Shocks, pa sem poiskusil sreco.
Slika

Slika

In zadeva dejansko pase v luknjo in dobro tesni, zato sem obe sprednji zamenjal z Traxxasovimi.


Bolj kot sem gledal kapice, bolj se mi je zdelo da so razlicne, pa sem jih iz radovednosti premeril.

Prednja.
Slika

Zadnja.
Slika

Prednji batek.
Slika

Zadnji batek.
Slika

Prednji amortizer.
Slika

Zadnji amortizer.
Slika

Torej ne le, da so prednji in zadnji amortizerji razlicne dolzine (kar je sicer precej standardno), imajo se razlicen premer. Vzmeti iz prednjih ne pasejo na zadnje in obratno, prav tako batnice niso izmenljive. Enake dimenzije so samo luknje za pritrditev na kapicah in spodnjem delu ter premer batnic.

Ker so bili namesceni batki z eno luknjo sem najprej poizkusil bolj redko olje. Spredaj sem poskusil z 200cst in zadaj z 350cst.
Zadnji del se je obnasal priblizno tako kot sem zelel prednji pa nikakor, priskakoval je kar je pomenilo preredko olje. Zato sem poizkusil z 350cst tudi spredaj - enak efekt kot z 200cst. Poizkusil sem se 500cst in 60wt (priblizno 800cst) a zadeva je poskakovala kot zmesana. Nato sem vlil v amortizerje 3000cst olje namenjeno diferencialom, no takrat pa je stvar postala prevec lena. Pomislil sem, da je mogoce kaj narobe z gumijastimi kapicami, ki sem jih zamenjal, zato sem v en amortizer namestil originalno in zadeva se je obnasala povsem enako. Ce bi imel olja med 1200 in 2000cst, bi verjetno preizkusil te in nasel pravo kombinacijo. A taksna olja so namenjena diferencialom, ne pa amortizerjem. Vzroka za poskakovanje sta lahko dva. Prvi je preredko olje v amortizerju, zato ta slabo blazi. Drugi pa je premocna vzmet in v mojem primeru so prednje vzmeti precej premocne za tako lahek model. Kar nekaj casa sem potreboval, da sem nasel nekaj taksnega, da v kombinaciji z oljem, ki ga imam deluje priblizno tako kot bi zelel. Koncni rezultat je torej sledec:


Spredaj: Team Losi vzmeti zelene barve (rate okrog 3.7), olje 60wt.
Slika

Zadaj: Tamiya stock vzmeti in olje 500cst.
Slika


Model je priblizno sestavljen.
Slika

Sledile so se malenkosti kot sta prednji in zadnji odbijac.
Slika

Slika


Prednji del ima veliko novih delov. Pred kratkim je bil ocitno menjan skid plate, zavijalni mehanizem in obe prednji roki. Doloceni deli so se vedno brez praske.
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1069
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

Lepo delo.

Nekdo se je potrudil in mu je uspelo zamenjat skoraj vse vijake na imbus, pri amortizerih pa je zgleda potem malce zimproviziral ](*,) Vprašanje če so bile vzmeti spredaj sploh original.

p.s.
Zgleda da so amortizerji celo enaki komplet, z izjemo batnic, kot na mojem DT-03. Kjer pa so vzmeti primerno mehke - celo glede na lahkost 2wd šasije na sprednjem koncu.
RC Addict!
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

Tako je, vecina vijakov je zamenjana za tiste z hex nastavkom. Nekaj specificnih je sicer se ostalo JIS.
Amortizerji so tako pritrjeni ze v originalu, navoj z bunkico na koncu kot ball end-i. Vzmeti pa so neverjetno mocne, nic od pogosto uporabljenega olja ni bilo primerno. Vzmeti so sigurno Tamiyi-ne, pravilna dolzina in ostale mere, katere trdnosti so pa nimam ideje. :-k
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Uporabniški avatar
cmaet
Tekmovalec
Prispevkov: 215
Pridružen: 22 Apr 2009, 20:33
Kraj: Ljubljana

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a cmaet »

Me veseli da se je nekdo lotil predstavitve tega modela.
Če bo komu kaj pomagalo, lahko napišem svoje izkušnje (sicer z rally izvedenko, ne buggy. vendar po slikah vidim da je mehanika identična)

Moj sin je pred dobrim letom in pol od božička dobil DF03-RA - Datsuna. Dobri mož se je za dotični izbor odločil na podlagi takrat še precej skope količine mnenj na internetu, predvsem pa dejstva da je šlo za kit komplet, kar je prineslo ure in ure skupnih užitkov ob sestavljanju. Pogon je stock (krtačni). Voziva ga seveda oba, odkar je dobri mož s podobnim modelom razveselil kolegovega sina imamo občasno prave dirke - sin proti sinu, fotr proti fotru. Z dvema kompletoma 2S 5000 lipotov, zabava za cel dan. En paket zdrži toliko vožnje, da je drugi medtem že poln.

Avto sicer ni primeren za pravi offroad (predvsem skoke), saj ob tovrstnih vragolijah ob tla udarja karoserija, ki za razliko od buggijev tukaj seveda štrli čez kolesa. Čisti užitek pa je drvenje po steptanih gozdnih potkah, utrjenem makedamu ali tudi asfaltu. Glede na to da je to prvi avto pri hiši, je doživel in preživel marsikatero srečanje z robniki, drevesi, drogovi, kot tudi prevračanja, čelne trke z nasproti vozečim avtomobilom. Vožen je bil po blatu, prahu, drobnem pesku in lužah. Zaenkrat je vse prenesel praktično brez kakršnekoli resne poškodbe. Po prvi sezoni sem vse skupaj razdrl in ugotovil da je notranjost vseh zobnikov in diferencialov brez znakov obrabe ali poškodb, za povrh pa celo tudi brez umazanije - glede na občasno vožnjo po takem prahu, da je avto povsem izginil v oblaku - zame presenetljivo.

Težave v letu in pol uporabe:
1. Polosi (dogboni). Po približno pol leta so se stock čepki ki pridejo na dno šalčke pod kroglo dogbona tako stlačili, da se je na bolj grobem terenu parkrat zgodilo da se je polos katerega od zadnjih koles snela iz šalčke. Težavo je po posvetu s stricem Googlom rešilo nekaj koščkov silikonske cevke, ki so zavzeli mesto čepkov. Razmišljam o nabavi polosi, ki so na eni strani fiksno vpete, kar bi omogočilo višji dvig avta od tal (podaljšana ušesa amortizerjev, ki so bila priložena kit kompletu). Ob povečanju odmika sedaj, se polosi zaradi večjega kota zelo hitro snamejo iz šalčk.
2. Motor. Motor je morda na dobrem mestu kar se tiče centralne razporeditve teže in nizkega težišča, vendar se je stock krtačni motor na tem mestu pregreval, poleg tega pa je bil po vsaki vožnji poln prahu, peska in celo borovih iglic. Zaenkrat težavo rešuje doma narejen nosilec z računalniškim ventilatorjem ter gosta kovinska mrežica (komarnik) na vseh odprtinah okrog motorja. Menjava na (zaprt) brezkrtačni motor bo najbrž prva resna nadgradnja.
3. Amortizerji. Olje tudi ob neuporabi v njih ostane le nekaj mesecev. Ob zadnji menjavi sem prišel na idejo da bi jih obrnil na glavo, kar se je pokazalo kot uspešna rešitev - silikonske kapice tesnijo mnogo bolje kot o-ringi.

Sicer pa še ena pripomba: Zavijalni mehanizem ima kljub ležajem ogromno zračnosti, vendar se to ob vožnji niti ne opazi.

Splošen vtis: obilo zabave :D
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

Me veseli, da je teh modelov nekaj tudi pri nas. Ce bo priloznost prilepi kaksno sliko modela.
Kar se tice zavijalnega mehanizma ima zracnost a lezaji nimajo nic pri tem. Vijaki, ki povezujejo precko z levim in desnim delom zavijalnega mehanizma sedejo v plastiko precej zlahka. To sicer pomeni, da je zavijanje mehko in brez nepotrebnega trenja, zal pa pomeni tudi nekaj zracnosti, ko dodamo se "on servo" servo saver je zgodba "popolna."

Da malo razbije monotonost sem vgradil Traxxas-ov servo 2075, ki bi s svojimi 9kg potega moral biti kos vsem moznim tegobam, ki mu jih bo ta model zastavil. Zanimiv je nacin vpetja serva, ki je prilagodljiv glede na dolzino serva.
Slika

Slika


Na drugo stran sem vgradil 60A regulator in sprejemnik. Prostora sicer ni na pretek a vecjih tezav s postavitvijo ni bilo.
Slika

Slika


Na svoje mesto sem postavil tudi zadnji spojler.
Slika

Slika

Slika
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

Malo sem obrezal se body na mestih kjer je drgnil ob sasijo. Tako sedaj lepo sede na svoje mesto. Glede barve nisem cisto preprican, da mi je vsec a zaenkrat bo ostala taksna kot je.

Slika

Slika


Ob priloznosti bo prisla na vrsto tudi poskusna voznja. Zaenkrat sem presenecen kako lepo vse tece, od pogonskega dela pa do zavijalnega mehanizma.
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

Z nekaj malega brusenja mi je uspelo v pokrov spraviti 2S lipo standardne velikosti.

Slika

Slika

Slika

Zal pa se ni izslo z zgornjim delom, kjer bi moral izzagati prevec materiala, da bi lahko normalno priklapljal akumulatorje, ki imajo kable na eni strani tako kot imajo to moji paketi. Zato sem v model namestil manjsi paket 2200mAh, malo zadelal s peno iz drugih modelov in peljal.

Kar se tice gum je bilo videti, da so potrebne nove, saj trenutne nimajo prav nobenega pina vec po sredi. Po asfaltu se z nekaj vec plina da tudi kaksen meter driftati, kako se obnasajo na neasfaltiranih podlagah ne bi izgubljal besed. Bal sem se, da bo 2200mAh paket zdrzal premalo casa, pa so prej popustile gume oz. bolje receno lepilo na njih.

Slika

Slika

Slika

Ker so se gume lepo odlepile od platisc bom verjetno zamenjal le gume, ce kje dobim kaksno ugodno ponudbo.
Model bo bolj kot ne vozen po makadamu, brezpotjih, vsake toliko casa pa se bo mogoce zapeljal tudi po progi in asfaltu, kar pomeni da kaksni mali pini odpadejo. Tudi ne iscem kaksne tekmovalne gume ali cesa podobnega, samo da se da stvar peljati. Ce ima kdo predlog, na dan z njim.
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Uporabniški avatar
cmaet
Tekmovalec
Prispevkov: 215
Pridružen: 22 Apr 2009, 20:33
Kraj: Ljubljana

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a cmaet »

Meni se na takih podlagah za df03ra super obnesejo "pirelli rally" gume. Pri Qshopu se dobijo po smešni ceni - okrog 7 eur za par, če se prav spomnim. Tamiyine rally block so okrog 20.
Sicer mislim da ima df03-ra 1:10 touring velikost koles, df03 pa 1:10 buggy. Poglej če morda obstajajo tudi v tej verziji.
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

Ja rally gume bi se obnesle vendar bi model malo smesno izgledal na njih. Buggy gume so kar precej sirse sploh zadnje.
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Uporabniški avatar
cmaet
Tekmovalec
Prispevkov: 215
Pridružen: 22 Apr 2009, 20:33
Kraj: Ljubljana

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a cmaet »

Pozdravljeni!

Na DF-03 RA je po skoraj dveh letih popustil zadnji diferencial. Pogon zadnjih koles je šel v prazno - ko sem avto dvignil, se je eno ali drugo kolo z malo upora vrtelo v prazno brez da bi ob tem obračalo drugo kolo ali motor. Motor je zavrtel le sprednji kolesi.

Diferencial sem razdrl in sčistil, da bi preveril škodo, zdaj pa mi ni prav jasno v čem je pravzaprav težava...
Ohišje z luknjicami za kroglice izgleda nepoškodovano. Kroglice na videz niso poškodovane, so lepo okrogle in nimajo vidnih znakov obrabe. Edino česar se ne spomnim od sestavljanja kit kompleta je to, da gredo v ležišča (luknjice) z rahlim pritiskom kot da kliknejo noter... v spominu sem imel da so se kar same zakotalile v luknjice in jih je na mestu med sestavljanjem držala le mast, vendar je čisto mogoče da se glede tega motim.
Edina poškodba ki sem jo našel, je bila odlepljena kovinska ploščica ("diff plate" - na sliki pod točko 1, del MA32) ki se je očitno odlepila in zavrtela ter ob tem delno poškodovala ležišče v katerega sede na delu MA30 "diff housing plate". Ležišče na MA30 (dvignjeni rob ki drži kovinsko ploščico) je le malo poškodovano, zato sem dela očistil, razmastil in ponovno zalepil s sekundarjem. Na otip zadeva drži.
Po ponovnem sestavljanju je kovinska ploščica pri miru na svojem mestu (se vrti skupaj s polosjo). Vendar pa diff ob povsem zategnjenem vijaku z vzmetjo teče zelo grobo (zatikajoče, kot da med ploščama nebi bile kroglice), in sicer z malo več upora a vseeno še vedno vse skupaj zdrsava. Zobnik lahko z malce večjo silo kot prej pa vendarle še vedno obračam kljub preprečevanju obračanja obeh polosi. Čim vijak malo popustim, pa je stanje podobno kot prej - vrti se v prazno.
Dvomim da je kriv samo poškodovan "diff housing plate", saj je "diff plate" dobro prilepljena in se vrti skupaj z njim.
Ker je poštnina višja od cene posameznih delov, nebi rad naročal vsakega kosa posebej, ravno tako pa tudi nebi rad naročil kar celega diferenciala. Ima kdo kakšno idejo kaj bi lahko bil vzrok? Kroglice, vzmet, potisni ležaj, ohišje diffa oz. luknje kamor sedejo kroglice...???
Aja, razlika je še v tem, da sem za podmazovanje namesto silikonske masti uporabil teflonski sprej za verige...
Slika
Elektro pogoni delujejo na bel dim. Če beli dim uide iz pogona, ne dela več.
Uporabniški avatar
rc-ryder
Dr. Modelar
Prispevkov: 3140
Pridružen: 10 Dec 2012, 23:03

Re: Tamiya DF03 & DF03 RA

Odgovor Napisal/-a rc-ryder »

cmaet napisal/-a:Pozdravljeni!
Aja, razlika je še v tem, da sem za podmazovanje namesto silikonske masti uporabil teflonski sprej za verige...
Slika
Silikonska mast je homogena zmes in pod obremenitvijo tekoče mazivo. Teflonski sprej pa je najprej tekoč, ko se osuši nosilni agent, ostanje mikro luske. Te bi znale biti razlog za neenakomerni tek.

Za ostalo ti pa ne znam pomagat, ker ne poznam modela...

LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo O:)
Odgovori

Vrni se na Modeli z elektro pogonom