Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -

Moderatorji: jannyy, mihec87, DobnikarA

Odgovori
Uporabniški avatar
podbrscek
Začetnik
Prispevkov: 16
Pridružen: 20 Okt 2010, 10:59

Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -

Odgovor Napisal/-a podbrscek »

Pozdrav Vsem,

Naveličal sem se stalnega menjavanja pogonskih zobnikov! Naročil sem celo metalni upgrade, ki je zdržal vsega 3 ure vožnje. Rešitev torej je, da se pogonskih zobnikov odrešim!

Pa naredimo "Direct Drive".

Torej, originalni setup je brushless motor 4800KV, razmerje gnanega (60 zob) in pogonskega (15 zob) zobnika je 4:1, pomeni, da potrebujem 4800/4 = 1200 KV motor, da se lahko odrešim prenosa in obdržim enake vrtljaje na diferencialu in kolesih.

Vendar kaj naj uporabim?

Nekje med mojimi prihodnjimi projekti, je tičal :

Slika

ODLIČNO!!!

Glavni cilj je obdržati projekt poceni, enostaven in naredi-si-sam.

Torej, odstranim vse nepotrebno, ter preizkusim postavitev:

Slika

Kot vidite, uporabljam stare rezervne dele za spoje na osovino motorja. Osovina ima premer 4mm, tako da se originalni spoj diferenciala odlično prilega brez popravkov.

Slika

Pogonsko os zadnjega diferenciala sem moral nadomestiti z osjo prednjega diferenciala, ki sem jo k sreči tudi imel na rezervi.

Poizkusna postavitev:

Slika

Slika

Za preizkuševanje delovanja, na sliki uporabljam kar pogonsko gred od koles (dogbone). Očitno je gred predolga, torej moram najti način, kako sploh pritrditi motor, ter ga spojiti z diferenciali.

Aluminijevmu 1mm L-profilu sem stranice upognil navznoter, pred tem navrtal luknje za pritrditev in os motorja, ter pritrditev na pdvozje. Kar uredu izgleda:

Slika

Ker nisem našel pametnejše rešitve, sem se odločil, da gredi izdelam sam:

Aluminijsko palico odrežem na željeno dolžino:

Slika

Pripravim mojo CNC stružnico :lol:

Slika

Ter s pomočjo "Dremla" z rezalnim ploščkom pričnem čarati (enostavneje je kot si mislite):

Slika

Slika

Slika

Prvi korak zaključen:

Slika

Preidimo k naslednjemu koraku: vrtanje lukenj za zatiče

Nekoliko sploščim del kjer bom vrtal ter ga zapikam, da mi sveder ne pobegne:

Slika

Slika

Drugi korak zaključen:

Slika

Vse kar potrebujem sedaj je jekleni zatič (pin). Uporabim kar vpenjalni del svedra:

Slika

Končano!

Sestavim pogonski sklop:

Slika

Izdelati sem moral novo vrhnjo ojačitev podvozja, saj se je originalna dotikala ohišja motorja....

Slika

Video 1: prvi zagon (uffff, dela.....)

http://youtu.be/V_zdWol4tPE

Video 2: zabava na mini progi

https://www.youtube.com/watch?v=InC43o-U3zA



Lp,Aljoša
Lep pozdrav, Aljoša
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

Presenetljio vizualno ugodna predelava. Ce se bo se obneslo tako dobro.. =D>

Eno vprasanje pa se mi vseeno poraja in sicer, kaj ti sedaj varuje pogonski sklop?
V originalu je bila verjetno to drsna sklopka, sedaj tega ni, kar bi znalo povzrocati tezave na zobnikih na ohisju diferencialov pri vecih skokih in voznji po terenu z dobrim oprijemom.
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Uporabniški avatar
podbrscek
Začetnik
Prispevkov: 16
Pridružen: 20 Okt 2010, 10:59

Re: Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -

Odgovor Napisal/-a podbrscek »

Pozdravljen,

hvala za zanimanje. Res je, sklopko sem odstranil, kar bi absolutno neugodno vplivalo na pogonske sklope v kolikor bi vozil po dobrem oprijemu. Vendar vozim izključno na mehki zemljati podlagi, tako da ne pričakujem pretiranega stresa na diferenciale in ostale komponente. Poleg tega ima tak pogon lenejšo (mehkejšo) odzivnost na pospeševanje, kar slučajno tudi deluje v prid.

Lp,Aljoša
Lep pozdrav, Aljoša
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

Zakaj bi imel tak pogon manjso odzivnost na pospesevanje? Ker je outrunner?
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Uporabniški avatar
rc-ryder
Dr. Modelar
Prispevkov: 3140
Pridružen: 10 Dec 2012, 23:03

Re: Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -

Odgovor Napisal/-a rc-ryder »

Pozdravljen!

Najprej čestitke za odlično izpeljano zadevo! Ena boljših če ne tudi ena najbolj izvirnih dodelav tega avta kar sem jih videl! =D> =D> =D>

@ kurnt: Odzivnost zvonastega motorja je manjša zaradi večjega vztrajnostnega momenta rotorja, kot bi bil pri motorju z notranjim rotorjem. To je davek navora - velika ročica = več navora, a hkrati večji vztrajnostni moment...

Druga težava, ki te lahko dočaka pa so umazanija in pregrevanje, ker je motor narejen za delovanje v močnem zračnem toku (brez prahu in kamenčkov...)

Vsekakor bom z veseljem spremljal razvoj in upporabo tega modela! Ti nas samo lepo prosim obveščaj.

Lp in čestitke še enkrat!
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo O:)
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

rc-ryder napisal/-a:@ kurnt: Odzivnost zvonastega motorja je manjša zaradi večjega vztrajnostnega momenta rotorja, kot bi bil pri motorju z notranjim rotorjem. To je davek navora - velika ročica = več navora, a hkrati večji vztrajnostni moment...
Ravno to mi ni bilo jasno.. nizji kV - vec navora, torej boljsi pospeski oz odzivnost.
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Uporabniški avatar
podbrscek
Začetnik
Prispevkov: 16
Pridružen: 20 Okt 2010, 10:59

Re: Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -

Odgovor Napisal/-a podbrscek »

Pozdrav rc-ryder,

hvala za zanimanje. Prah bo definitivno prej ali slej terjal svoj davek, saj je motor na široko odprt, poleg tega tudi "vleče" zrak zaradi oblike zračnikov na zvoncu (ohišju) motorja. Razmišljal sem, kako bi ga obdal s kakšnim filtrom (tanko peno), da nekoliko ublažim problem. Dodana stranska zaščita na podvozju dobro služi. Poleg tega ga vsakič dodobra spiham po uporabi.

Glede pregrevanja, pa sem bil začuden ( tudi sam predvideval visoke temperature zaradi konstrukcije in namembnosti motorja). Vendar se je izkazalo, da po skoraj 30 minutni vožnji (na način iz priloženega videa), temperatura motorja ni dosegela 50 stopinj C.

Bil sem totalno začuden... ugotovil sem, da nosilec motorja deluje kot odličen hladilnik, poleg tega pa zgleda, da motor enostavno za to performančnost ne vleče ogromno toka, saj mi je 2200 mAH LiPo 7,4V, s prejšnjim setupom dovolila okoli 20 minut vožnje, sedaj 30 minut. Morda sem po goli sreči zadel optimalen motor za to namembnost.

Ob priliki bom naredil nekaj meritev.

Hvala za čestitke.
Lep pozdrav, Aljoša
Uporabniški avatar
rc-ryder
Dr. Modelar
Prispevkov: 3140
Pridružen: 10 Dec 2012, 23:03

Re: Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -

Odgovor Napisal/-a rc-ryder »

Pozdravljen,

kako se kaj obnese ta predelava male zverinice?

Lp
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo O:)
Odgovori

Vrni se na Modeli z elektro pogonom