Pozdrav Vsem,
Naveličal sem se stalnega menjavanja pogonskih zobnikov! Naročil sem celo metalni upgrade, ki je zdržal vsega 3 ure vožnje. Rešitev torej je, da se pogonskih zobnikov odrešim!
Pa naredimo "Direct Drive".
Torej, originalni setup je brushless motor 4800KV, razmerje gnanega (60 zob) in pogonskega (15 zob) zobnika je 4:1, pomeni, da potrebujem 4800/4 = 1200 KV motor, da se lahko odrešim prenosa in obdržim enake vrtljaje na diferencialu in kolesih.
Vendar kaj naj uporabim?
Nekje med mojimi prihodnjimi projekti, je tičal :
ODLIČNO!!!
Glavni cilj je obdržati projekt poceni, enostaven in naredi-si-sam.
Torej, odstranim vse nepotrebno, ter preizkusim postavitev:
Kot vidite, uporabljam stare rezervne dele za spoje na osovino motorja. Osovina ima premer 4mm, tako da se originalni spoj diferenciala odlično prilega brez popravkov.
Pogonsko os zadnjega diferenciala sem moral nadomestiti z osjo prednjega diferenciala, ki sem jo k sreči tudi imel na rezervi.
Poizkusna postavitev:
Za preizkuševanje delovanja, na sliki uporabljam kar pogonsko gred od koles (dogbone). Očitno je gred predolga, torej moram najti način, kako sploh pritrditi motor, ter ga spojiti z diferenciali.
Aluminijevmu 1mm L-profilu sem stranice upognil navznoter, pred tem navrtal luknje za pritrditev in os motorja, ter pritrditev na pdvozje. Kar uredu izgleda:
Ker nisem našel pametnejše rešitve, sem se odločil, da gredi izdelam sam:
Aluminijsko palico odrežem na željeno dolžino:
Pripravim mojo CNC stružnico
Ter s pomočjo "Dremla" z rezalnim ploščkom pričnem čarati (enostavneje je kot si mislite):
Prvi korak zaključen:
Preidimo k naslednjemu koraku: vrtanje lukenj za zatiče
Nekoliko sploščim del kjer bom vrtal ter ga zapikam, da mi sveder ne pobegne:
Drugi korak zaključen:
Vse kar potrebujem sedaj je jekleni zatič (pin). Uporabim kar vpenjalni del svedra:
Končano!
Sestavim pogonski sklop:
Izdelati sem moral novo vrhnjo ojačitev podvozja, saj se je originalna dotikala ohišja motorja....
Video 1: prvi zagon (uffff, dela.....)
http://youtu.be/V_zdWol4tPE
Video 2: zabava na mini progi
https://www.youtube.com/watch?v=InC43o-U3zA
Lp,Aljoša
Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -
Moderatorji: jannyy, mihec87, DobnikarA
Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -
Lep pozdrav, Aljoša
Re: Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -
Presenetljio vizualno ugodna predelava. Ce se bo se obneslo tako dobro..
Eno vprasanje pa se mi vseeno poraja in sicer, kaj ti sedaj varuje pogonski sklop?
V originalu je bila verjetno to drsna sklopka, sedaj tega ni, kar bi znalo povzrocati tezave na zobnikih na ohisju diferencialov pri vecih skokih in voznji po terenu z dobrim oprijemom.
Eno vprasanje pa se mi vseeno poraja in sicer, kaj ti sedaj varuje pogonski sklop?
V originalu je bila verjetno to drsna sklopka, sedaj tega ni, kar bi znalo povzrocati tezave na zobnikih na ohisju diferencialov pri vecih skokih in voznji po terenu z dobrim oprijemom.
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Re: Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -
Pozdravljen,
hvala za zanimanje. Res je, sklopko sem odstranil, kar bi absolutno neugodno vplivalo na pogonske sklope v kolikor bi vozil po dobrem oprijemu. Vendar vozim izključno na mehki zemljati podlagi, tako da ne pričakujem pretiranega stresa na diferenciale in ostale komponente. Poleg tega ima tak pogon lenejšo (mehkejšo) odzivnost na pospeševanje, kar slučajno tudi deluje v prid.
Lp,Aljoša
hvala za zanimanje. Res je, sklopko sem odstranil, kar bi absolutno neugodno vplivalo na pogonske sklope v kolikor bi vozil po dobrem oprijemu. Vendar vozim izključno na mehki zemljati podlagi, tako da ne pričakujem pretiranega stresa na diferenciale in ostale komponente. Poleg tega ima tak pogon lenejšo (mehkejšo) odzivnost na pospeševanje, kar slučajno tudi deluje v prid.
Lp,Aljoša
Lep pozdrav, Aljoša
Re: Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -
Zakaj bi imel tak pogon manjso odzivnost na pospesevanje? Ker je outrunner?
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Re: Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -
Pozdravljen!
Najprej čestitke za odlično izpeljano zadevo! Ena boljših če ne tudi ena najbolj izvirnih dodelav tega avta kar sem jih videl!
@ kurnt: Odzivnost zvonastega motorja je manjša zaradi večjega vztrajnostnega momenta rotorja, kot bi bil pri motorju z notranjim rotorjem. To je davek navora - velika ročica = več navora, a hkrati večji vztrajnostni moment...
Druga težava, ki te lahko dočaka pa so umazanija in pregrevanje, ker je motor narejen za delovanje v močnem zračnem toku (brez prahu in kamenčkov...)
Vsekakor bom z veseljem spremljal razvoj in upporabo tega modela! Ti nas samo lepo prosim obveščaj.
Lp in čestitke še enkrat!
Najprej čestitke za odlično izpeljano zadevo! Ena boljših če ne tudi ena najbolj izvirnih dodelav tega avta kar sem jih videl!
@ kurnt: Odzivnost zvonastega motorja je manjša zaradi večjega vztrajnostnega momenta rotorja, kot bi bil pri motorju z notranjim rotorjem. To je davek navora - velika ročica = več navora, a hkrati večji vztrajnostni moment...
Druga težava, ki te lahko dočaka pa so umazanija in pregrevanje, ker je motor narejen za delovanje v močnem zračnem toku (brez prahu in kamenčkov...)
Vsekakor bom z veseljem spremljal razvoj in upporabo tega modela! Ti nas samo lepo prosim obveščaj.
Lp in čestitke še enkrat!
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
Re: Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -
Ravno to mi ni bilo jasno.. nizji kV - vec navora, torej boljsi pospeski oz odzivnost.rc-ryder napisal/-a:@ kurnt: Odzivnost zvonastega motorja je manjša zaradi večjega vztrajnostnega momenta rotorja, kot bi bil pri motorju z notranjim rotorjem. To je davek navora - velika ročica = več navora, a hkrati večji vztrajnostni moment...
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Re: Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -
Pozdrav rc-ryder,
hvala za zanimanje. Prah bo definitivno prej ali slej terjal svoj davek, saj je motor na široko odprt, poleg tega tudi "vleče" zrak zaradi oblike zračnikov na zvoncu (ohišju) motorja. Razmišljal sem, kako bi ga obdal s kakšnim filtrom (tanko peno), da nekoliko ublažim problem. Dodana stranska zaščita na podvozju dobro služi. Poleg tega ga vsakič dodobra spiham po uporabi.
Glede pregrevanja, pa sem bil začuden ( tudi sam predvideval visoke temperature zaradi konstrukcije in namembnosti motorja). Vendar se je izkazalo, da po skoraj 30 minutni vožnji (na način iz priloženega videa), temperatura motorja ni dosegela 50 stopinj C.
Bil sem totalno začuden... ugotovil sem, da nosilec motorja deluje kot odličen hladilnik, poleg tega pa zgleda, da motor enostavno za to performančnost ne vleče ogromno toka, saj mi je 2200 mAH LiPo 7,4V, s prejšnjim setupom dovolila okoli 20 minut vožnje, sedaj 30 minut. Morda sem po goli sreči zadel optimalen motor za to namembnost.
Ob priliki bom naredil nekaj meritev.
Hvala za čestitke.
hvala za zanimanje. Prah bo definitivno prej ali slej terjal svoj davek, saj je motor na široko odprt, poleg tega tudi "vleče" zrak zaradi oblike zračnikov na zvoncu (ohišju) motorja. Razmišljal sem, kako bi ga obdal s kakšnim filtrom (tanko peno), da nekoliko ublažim problem. Dodana stranska zaščita na podvozju dobro služi. Poleg tega ga vsakič dodobra spiham po uporabi.
Glede pregrevanja, pa sem bil začuden ( tudi sam predvideval visoke temperature zaradi konstrukcije in namembnosti motorja). Vendar se je izkazalo, da po skoraj 30 minutni vožnji (na način iz priloženega videa), temperatura motorja ni dosegela 50 stopinj C.
Bil sem totalno začuden... ugotovil sem, da nosilec motorja deluje kot odličen hladilnik, poleg tega pa zgleda, da motor enostavno za to performančnost ne vleče ogromno toka, saj mi je 2200 mAH LiPo 7,4V, s prejšnjim setupom dovolila okoli 20 minut vožnje, sedaj 30 minut. Morda sem po goli sreči zadel optimalen motor za to namembnost.
Ob priliki bom naredil nekaj meritev.
Hvala za čestitke.
Lep pozdrav, Aljoša
Re: Turnigy 1/16 racing buggy - DIRECT DRIVE -
Pozdravljen,
kako se kaj obnese ta predelava male zverinice?
Lp
kako se kaj obnese ta predelava male zverinice?
Lp
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo