Tekmovalni goseničar
Moderatorji: jannyy, mihec87, DobnikarA
Re: Tekmovalni goseničar
Mam jast rdečo rit dye, ki se je že večkrat izkazala za precej boljšo od ostalih, pošlji kak kos pa bom probal.
LP
LP
LP Tine
Kaj malga tut postružim
Kaj malga tut postružim
Re: Tekmovalni goseničar
Hvala, prilepi slike ko boš pobarval, kose lahko poskusiš tudi zlomit (če ti rata). PA6 je zanimiu in trdožiu konastrukcijski material, le obdeluje se težje.
Kot zanimivost, na labolatorijski tehtnici Tehtnica ET-1111 (ne kitajskemu šrotu) sem stehtal 4 kose gosenic:
24,26g
24,83g
24,35g
25,96g
Pro Enginerjeva računioca:
Pri sprednjih zobnikih je razlika že malo večja, stehtano: 293,8g in 293,4g izračunano:311g. Verjetno se razlikujeta gostota nylona vpisana v ProE in PA6.
Kot zanimivost, na labolatorijski tehtnici Tehtnica ET-1111 (ne kitajskemu šrotu) sem stehtal 4 kose gosenic:
24,26g
24,83g
24,35g
25,96g
Pro Enginerjeva računioca:
Pri sprednjih zobnikih je razlika že malo večja, stehtano: 293,8g in 293,4g izračunano:311g. Verjetno se razlikujeta gostota nylona vpisana v ProE in PA6.
Tekmovalni goseničar MadCat 1:5 http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=78&t=77572
- shqwarch
- Profesor
- Prispevkov: 1482
- Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
- Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
- Kontakt:
Re: Tekmovalni goseničar
Vzadnje sem gledal posnetke Die modellbauer z nemškega kanala DMAX . Ljudje imajo kar mini livarne doma in recimo za tank na grobo zvije polčevino, kar se da iztruži, dele gosenic in ostale detajle pa iz segrete kovine odlije v modle. Torej za ripsaw tank potrebuješ le en člen od gosenic ga daš pomanjšat na ustrezno dimenzijo in pomnožit kolikor jih potrebuješ. Že zlatar, ko izdeluje prstane uporablja isti postopek samo žlahtnejšo kovino.
Re: Tekmovalni goseničar
Sem že vlival svinec v dvpdelne kalupe, doma imam tudi peč.
Problem je, ker bi moral dat rezkat dvodelno ordje (kalup) iz kvalitetnejšega jekla. Poleg okoli 1000€ za ordje bi moral kupiti še kvaliteteno aluminijevo zlitino, zraven pa prištej še ene par jeklenk plina. Enodelni kalup ne pride v poštev, ker je slaba ponovljivost. Manj komplikacij in dosti ceneje je kupiti ploščo Al 7075 (8,4€/kg) in jo dat rezkat. Če bi seveda hotel kovinske gosenice.
In zakaj bi ti delal kovinske gosenice?
Večina modelarjev bi zamenjala vse s karbonom in aluminije za manjšo težo ti pa ravno obratno? Mogoče imaš prav, bo čas povedal če polyamid zdrži. V nasprotnem primeru bom ojačal gosenico z dodatnimi Al povezavami.. Kovnskim gosenicam sem se izognil zaradi večih razlogov:
-kovinske gosenice so težje
-težje gosenice pomenji večjo centrifugalno silo in ustrajnost
-večja centrifugalna sila pomeni večjo natezno silo med elementi
-večja ustrajnost pomeni večjo obremenitev pogonskega sklopa: zobniki, gred, drsna sklopka, motor, regler, baterije
-večja vstrajnost prinese tudi slabšo odzivnost in potencialno pregrevanje elektornike
Tisto kar si ti gledal (če imaš link bom rade volje pogledal) je "scale building" ali gradnja v merilu. Pri takem projektu je ključnega pomena, da so vsi deli tanka npr. 1:16 in tudi hitrost tanka mora biti 1:16. Te gosenice niso ravno obremenjene in so lahko iz manj kvalitetne zlitine z niskim taličšem. Jaz delam tank cca 1:5, hitrost bi rad kar 1:1.
Ne delam Ripsaw-ta v merilu, če bi ga delal bi naredil identične gosenice kot jih imajo oni. Ripsaw ima varjene gosenice iz U profila, skozi katrega gresta dve cevki. Cevki sta hkrati vodilo za pletenico in distančnik med členi.
Aluminij je težji, trd, močen ni pa fleksibilen. Polyamid je lažji, fleksibilen, dokaj odporen na obrabo in ga je kar problem zlomit.
V toerek sem dobil zrezkane še Al kose, nekaj malega sem tudi že sestavil:
Danes mi je prijatelj prinsel povezovalne člene za gosenico. Pri laserskem razrezu je prišlo do "škrata", tako da so zrezali samo 60 od 220 kosou. Gosenica paše tesno na zobnik.
P.S. dva kosa polyamida sta se sušila nad kipperbush pečjo cel teden in se nista nič boljše pobarvala.
Problem je, ker bi moral dat rezkat dvodelno ordje (kalup) iz kvalitetnejšega jekla. Poleg okoli 1000€ za ordje bi moral kupiti še kvaliteteno aluminijevo zlitino, zraven pa prištej še ene par jeklenk plina. Enodelni kalup ne pride v poštev, ker je slaba ponovljivost. Manj komplikacij in dosti ceneje je kupiti ploščo Al 7075 (8,4€/kg) in jo dat rezkat. Če bi seveda hotel kovinske gosenice.
In zakaj bi ti delal kovinske gosenice?
Večina modelarjev bi zamenjala vse s karbonom in aluminije za manjšo težo ti pa ravno obratno? Mogoče imaš prav, bo čas povedal če polyamid zdrži. V nasprotnem primeru bom ojačal gosenico z dodatnimi Al povezavami.. Kovnskim gosenicam sem se izognil zaradi večih razlogov:
-kovinske gosenice so težje
-težje gosenice pomenji večjo centrifugalno silo in ustrajnost
-večja centrifugalna sila pomeni večjo natezno silo med elementi
-večja ustrajnost pomeni večjo obremenitev pogonskega sklopa: zobniki, gred, drsna sklopka, motor, regler, baterije
-večja vstrajnost prinese tudi slabšo odzivnost in potencialno pregrevanje elektornike
Tisto kar si ti gledal (če imaš link bom rade volje pogledal) je "scale building" ali gradnja v merilu. Pri takem projektu je ključnega pomena, da so vsi deli tanka npr. 1:16 in tudi hitrost tanka mora biti 1:16. Te gosenice niso ravno obremenjene in so lahko iz manj kvalitetne zlitine z niskim taličšem. Jaz delam tank cca 1:5, hitrost bi rad kar 1:1.
Ne delam Ripsaw-ta v merilu, če bi ga delal bi naredil identične gosenice kot jih imajo oni. Ripsaw ima varjene gosenice iz U profila, skozi katrega gresta dve cevki. Cevki sta hkrati vodilo za pletenico in distančnik med členi.
Aluminij je težji, trd, močen ni pa fleksibilen. Polyamid je lažji, fleksibilen, dokaj odporen na obrabo in ga je kar problem zlomit.
V toerek sem dobil zrezkane še Al kose, nekaj malega sem tudi že sestavil:
Danes mi je prijatelj prinsel povezovalne člene za gosenico. Pri laserskem razrezu je prišlo do "škrata", tako da so zrezali samo 60 od 220 kosou. Gosenica paše tesno na zobnik.
P.S. dva kosa polyamida sta se sušila nad kipperbush pečjo cel teden in se nista nič boljše pobarvala.
Tekmovalni goseničar MadCat 1:5 http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=78&t=77572
- shqwarch
- Profesor
- Prispevkov: 1482
- Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
- Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
- Kontakt:
Re: Tekmovalni goseničar
@Kemenb, ej sploh se ne pusti zmotiti ti delaj kot te najbolj veseli in iz tistih materjalov, ki veš da so zate najboljši. Tisti prispevek sem samo omenil mimobežno, ker je velik „švabov” izgleda ti. „scale building" maherjev. V Youtube vpišeš Die modellbauer in zraven katero epizodo bi rad videl. Se mi zdi, da za tvoj primer pride poštev prva, tretja, šesta potem pa nisem več gledal naprej.
Re: Tekmovalni goseničar
Bom pogledou, ko bo čas in volja.
Scale tanki in crawlerji so res lepi, kšni nardijo tko lepo, da ne veš al je izumu pomanjševalni stroj in pomanjšal svoj avto al ga je pa sestavu. En forum je kjer objavljajo same take projekte od crawlerjeu, vojaških 6x6 in 8x8 vozil in do žerjavov, kopačeu... Delovni stroji so po večini grajeni iz medenine, z delujočimi hidravlikami. Paša za oči.
Scale tanki in crawlerji so res lepi, kšni nardijo tko lepo, da ne veš al je izumu pomanjševalni stroj in pomanjšal svoj avto al ga je pa sestavu. En forum je kjer objavljajo same take projekte od crawlerjeu, vojaških 6x6 in 8x8 vozil in do žerjavov, kopačeu... Delovni stroji so po večini grajeni iz medenine, z delujočimi hidravlikami. Paša za oči.
Tekmovalni goseničar MadCat 1:5 http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=78&t=77572
Re: Tekmovalni goseničar
Opažam, da kar nekaj ljudi bere tole temo, zato bom napisal še nekaj uporabnih nasvetou.
Za vrtanje globokih lukenj v Al je WD-40 nepigrešljiv. Maže sveder in zmanjša obrabo. Pred uporabo WD-ja se mi je sveder dvakrat zagozdil, kosi so bili vroči in sveder je dokaj hitro postal top. Po brušenju in uporabi WD-ja teh problemov ni bilo več.
IDtools svedri so bistveno slabši kot HMmuller (oboje kupljeno v Interdiskontu). Do nedavnega sem imel Black&Decker: Piranha svedre za dobre, Dormer so boljši.
Interdiskont navojni svedri, hmm so kr so, za imet doma garnituro navojnih svedrou in čeljusti ter uporabit 2x letno: odlično. Za resnejše projekte pa ne najbolj. M4 je zvrtal 945 lukenj v Pa6 in močno presegel moja pričakovanja. M3 se mi je zlomil po parih luknjah.
Manjši svedri so vsi enaki le da je 1. sveder na začetku precej bolj pobrušen kot 3. Kvalitetnejši svedri, imajo pa vsi trije različno globok navoj.
Hmmm navojni svedri RUKO, kak. M5 se mi je zlomil na prvi luknji in tudi po forumih jih kritizirajo. Malo drašji so Format svedri, do sedaj še noben ni počil . Med delom sem prvič uporabil namensko mazivo Lenox: Protool lube. Za rezanje navojev v Al 7075 se je obneselo veliko bolje kot vsa olja in spreji ki so bili pri roki.
Dober del goseničarja je že sestavljen, a brez neušečnosti ni šlo. Nekatere lukje za vijake so bile preprlitve (ali pa vijaki pre dolgi) in jih je bilo potrebno krajšati. Ker je delavnica štuk niže sem si olajšal delo z navojno čeljustjo in kleščami. Kljub grdemu izgledu se vijak lepo privijači v liknjo:
Iz ME-Plasta sem dobil še štiri rumene trakove tako, da so sedaj vsi enaki. Najlepša hvala ME-Plast Kozina!
Pladen za baterije še ni do konca sestavljen, ker me je ura prehitela in ne smem več ropotat
Za hlajenje motorjev bo poskrbel računalnički 120mm ventilator. Prvotno sem ga imel namen napajati preko regulatorja napetosti LM7812. Vhodna napetost naj ne bi presegala 35V, izhodna je 12V. Obstajo tudi drugi regulatorji LM78xx, npr. LM7805 ima izhodno napetost 5V, 1.5A. Če potrebujemo večji tok jih lahko vežemo vzporedno. Meni so trije LM7805 na hladilnem rebru napajali access point, ko je odletel adapter. Vendar pozor ta čipek je pravi mali požeruh!
Ventilator porabo 0.45A pri 12V, napajalna napetost bo cca 30V. LM 7812 bo vlekel okoli 0.45A pri 30V, oddal bo 0.45A pri 12V. Razlika se pretvori v toploto, se pravi 8,1W bo grelo ozračje.
Plan B: DC-DC switcher, in bom raje 8W porabil za svetlobno onesnaženje okolice
Za vrtanje globokih lukenj v Al je WD-40 nepigrešljiv. Maže sveder in zmanjša obrabo. Pred uporabo WD-ja se mi je sveder dvakrat zagozdil, kosi so bili vroči in sveder je dokaj hitro postal top. Po brušenju in uporabi WD-ja teh problemov ni bilo več.
IDtools svedri so bistveno slabši kot HMmuller (oboje kupljeno v Interdiskontu). Do nedavnega sem imel Black&Decker: Piranha svedre za dobre, Dormer so boljši.
Interdiskont navojni svedri, hmm so kr so, za imet doma garnituro navojnih svedrou in čeljusti ter uporabit 2x letno: odlično. Za resnejše projekte pa ne najbolj. M4 je zvrtal 945 lukenj v Pa6 in močno presegel moja pričakovanja. M3 se mi je zlomil po parih luknjah.
Manjši svedri so vsi enaki le da je 1. sveder na začetku precej bolj pobrušen kot 3. Kvalitetnejši svedri, imajo pa vsi trije različno globok navoj.
Hmmm navojni svedri RUKO, kak. M5 se mi je zlomil na prvi luknji in tudi po forumih jih kritizirajo. Malo drašji so Format svedri, do sedaj še noben ni počil . Med delom sem prvič uporabil namensko mazivo Lenox: Protool lube. Za rezanje navojev v Al 7075 se je obneselo veliko bolje kot vsa olja in spreji ki so bili pri roki.
Dober del goseničarja je že sestavljen, a brez neušečnosti ni šlo. Nekatere lukje za vijake so bile preprlitve (ali pa vijaki pre dolgi) in jih je bilo potrebno krajšati. Ker je delavnica štuk niže sem si olajšal delo z navojno čeljustjo in kleščami. Kljub grdemu izgledu se vijak lepo privijači v liknjo:
Iz ME-Plasta sem dobil še štiri rumene trakove tako, da so sedaj vsi enaki. Najlepša hvala ME-Plast Kozina!
Pladen za baterije še ni do konca sestavljen, ker me je ura prehitela in ne smem več ropotat
Za hlajenje motorjev bo poskrbel računalnički 120mm ventilator. Prvotno sem ga imel namen napajati preko regulatorja napetosti LM7812. Vhodna napetost naj ne bi presegala 35V, izhodna je 12V. Obstajo tudi drugi regulatorji LM78xx, npr. LM7805 ima izhodno napetost 5V, 1.5A. Če potrebujemo večji tok jih lahko vežemo vzporedno. Meni so trije LM7805 na hladilnem rebru napajali access point, ko je odletel adapter. Vendar pozor ta čipek je pravi mali požeruh!
Ventilator porabo 0.45A pri 12V, napajalna napetost bo cca 30V. LM 7812 bo vlekel okoli 0.45A pri 30V, oddal bo 0.45A pri 12V. Razlika se pretvori v toploto, se pravi 8,1W bo grelo ozračje.
Plan B: DC-DC switcher, in bom raje 8W porabil za svetlobno onesnaženje okolice
Tekmovalni goseničar MadCat 1:5 http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=78&t=77572
Re: Tekmovalni goseničar
Za rezat vijake do M5, so take klešče najboljše...
Rez je čist, enostaven, hiter in predvsem zelo točen.
Rez je čist, enostaven, hiter in predvsem zelo točen.
Re: Tekmovalni goseničar
Ha, jaz sem pa ravno dva 3.3 V veselo namontiral na karoserijo za napajanje ledic...Kemenb napisal/-a:...napajati preko regulatorja napetosti LMXXXX... Vendar pozor ta čipek je pravi mali požeruh!
Razlika se pretvori v toploto, se pravi 8,1W bo grelo ozračje.
Mentor modelarskega krožka.
Re: Tekmovalni goseničar
Klešč za lupljenje dratou še nimam, bom imel v mislih
@Buschi: nastavljiv DC-DC pretvornik, do 1.8A premore brez hlajenja http://www.ebay.com/itm/Lot-10pcs-LM259 ... 3a79a9ba62
@Buschi: nastavljiv DC-DC pretvornik, do 1.8A premore brez hlajenja http://www.ebay.com/itm/Lot-10pcs-LM259 ... 3a79a9ba62
Tekmovalni goseničar MadCat 1:5 http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=78&t=77572
Re: Tekmovalni goseničar
Danes sem postružil PA6 podložke in vrezal navoj v sornike. Nastala situacija izgleda takole:
Od petka imam prou ta prau "šubler". Z vrha: Mitutoyo, dražji Mister tool in še vedno Mister Tool, Workzone črtalo, interdiskont črtalo. Mututoyo tu nima konkurence. Ostali trije so pa dokaj podobne kvalitete, čeprav je bil mister tool baje zelo drag (dobil sem ga). Interdiskontou je letel enkrat po stopnicah, ko se mi je mudilo in od takrat ne kaže več pravilno, je pa še vedno odlično črtalo.
Od petka imam prou ta prau "šubler". Z vrha: Mitutoyo, dražji Mister tool in še vedno Mister Tool, Workzone črtalo, interdiskont črtalo. Mututoyo tu nima konkurence. Ostali trije so pa dokaj podobne kvalitete, čeprav je bil mister tool baje zelo drag (dobil sem ga). Interdiskontou je letel enkrat po stopnicah, ko se mi je mudilo in od takrat ne kaže več pravilno, je pa še vedno odlično črtalo.
Tekmovalni goseničar MadCat 1:5 http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=78&t=77572
Re: Tekmovalni goseničar
Zelo lepo tole zgleda ni kaj.
Seveda "šubler" je le Mitutoyo vendar vseeno malo pretiravajo z cenami, seveda pa je digitalni šubler povsem neuporaben če kaže narobe, analogni so povečini vsi dobri če kažejo prav ampak še vedno ceneni ne drsijo tako lepo kot Mitutoyo.
Danes sem si vzel toliko časa da sem probal pobarvati dva tvoja kosa ampak rezultata ni bilo saj je že na videz plastika taka da ne vpija barve, na tvojem mestu ne bi nič pacal ampak pustil belo, karkoli boš dajal na to plastiko bo odpadlo tako da ne pride v poštev, je pa res stvar precej trda.
LP
Seveda "šubler" je le Mitutoyo vendar vseeno malo pretiravajo z cenami, seveda pa je digitalni šubler povsem neuporaben če kaže narobe, analogni so povečini vsi dobri če kažejo prav ampak še vedno ceneni ne drsijo tako lepo kot Mitutoyo.
Danes sem si vzel toliko časa da sem probal pobarvati dva tvoja kosa ampak rezultata ni bilo saj je že na videz plastika taka da ne vpija barve, na tvojem mestu ne bi nič pacal ampak pustil belo, karkoli boš dajal na to plastiko bo odpadlo tako da ne pride v poštev, je pa res stvar precej trda.
LP
LP Tine
Kaj malga tut postružim
Kaj malga tut postružim
Re: Tekmovalni goseničar
Kosa sta bila cel čas potopljena v barvi??
Potem prime kako veter piha
Bo pa bele barve...
Potem prime kako veter piha
Bo pa bele barve...
Tekmovalni goseničar MadCat 1:5 http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=78&t=77572
Re: Tekmovalni goseničar
Ne ne v barvi sta bila samo konca ker sem imel zelo majhno posodo, rdeča se mogoče še malenkost prime če bi rad imel roza potem velja probat
LP Tine
Kaj malga tut postružim
Kaj malga tut postružim
Re: Tekmovalni goseničar
Temno rdeča na koncu se mi zelo dopade, črna bi bila verjeno bolj siva kar tudi ni tako slabo. Zgleda prime RIT Dye bolje kot IDEAL. Hvala ker si probal, bom nekoč naročil še to barvo in probal srečo.
Tekmovalni goseničar MadCat 1:5 http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=78&t=77572
Re: Tekmovalni goseničar
Če hočeš obarvat najlon, potem v kis in barvo za tekstil. V gradnji in projekti je pod tips&tricks napisan postopek.
Re: Tekmovalni goseničar
Super, bom pogledal takoj ko se nagledam orodja za stružnico
Stružnico sem spravil skoraj v center, po premeru fali mera le za 0.03mm na dolžini 240mm. Glede na merilne inštrumente, ki so doma je to že skoraj na meji izvedljivega. Saj imam le kvalitetno klunasto merilo in pupitas urco. Ko sem brskal po youtubu kako se centrira stružnico sem naletel na tega možakarja, ima preko 200 posnetkou, tu je zbranih prvih 100, stružnico centrura v 78. posnetku. Možakar pove dosti zanimivih trikou in nasvetov, priporočam ogled.
http://www.youtube.com/playlist?list=PLCB8A7E61758AC1EE
Od zadnjega posta sem spremenil puše/nosilce rok. Izdelani so iz palice fi 10 (stari so postruženi na fi 8 ), na en konec sem zelpil distančnik iz šestkotnega aluminiastega profila.
Zgoraj so trije novi nosilci, spodaj trije stari. 6. nosilec je služil tudi kot prvi neuspešni poskus centruranja stružnice. Čisto na dnu sta še nosilca amortizerjev, en je v celoti iz durala, drug pa kombinacija jeklene palice in durala.
Sedaj potrebujem še premično lineto za struženje nosilcev, ker se zvijajo. Pri jeklenih mera variera za 0.1mm, pri aluminijasti pa celo za 0.2mm.
Nekaj za hobi strugarje:
http://peterrimmer.myby.co.uk/images/tcblade_.jpg
http://bbs.homeshopmachinist.net/thread ... ols/page33
Stružnico sem spravil skoraj v center, po premeru fali mera le za 0.03mm na dolžini 240mm. Glede na merilne inštrumente, ki so doma je to že skoraj na meji izvedljivega. Saj imam le kvalitetno klunasto merilo in pupitas urco. Ko sem brskal po youtubu kako se centrira stružnico sem naletel na tega možakarja, ima preko 200 posnetkou, tu je zbranih prvih 100, stružnico centrura v 78. posnetku. Možakar pove dosti zanimivih trikou in nasvetov, priporočam ogled.
http://www.youtube.com/playlist?list=PLCB8A7E61758AC1EE
Od zadnjega posta sem spremenil puše/nosilce rok. Izdelani so iz palice fi 10 (stari so postruženi na fi 8 ), na en konec sem zelpil distančnik iz šestkotnega aluminiastega profila.
Zgoraj so trije novi nosilci, spodaj trije stari. 6. nosilec je služil tudi kot prvi neuspešni poskus centruranja stružnice. Čisto na dnu sta še nosilca amortizerjev, en je v celoti iz durala, drug pa kombinacija jeklene palice in durala.
Sedaj potrebujem še premično lineto za struženje nosilcev, ker se zvijajo. Pri jeklenih mera variera za 0.1mm, pri aluminijasti pa celo za 0.2mm.
Nekaj za hobi strugarje:
http://peterrimmer.myby.co.uk/images/tcblade_.jpg
http://bbs.homeshopmachinist.net/thread ... ols/page33
Tekmovalni goseničar MadCat 1:5 http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=78&t=77572
Re: Tekmovalni goseničar
Za mano je uspešen obisk X-reza v Vodicah.
Ko sem prispel so bili znaki že skoraj zrezani, sledilo je rezanje Al 7075. Po končanem rezanju aluminija je Rok testno zrezal par kosov gume z različno hitrimi pomiki in poskusil znižat ceno reza. Z najhitrejšim pomikom je cena padla NA 1/3, kosi so malenkost konični, luknje tudi niso okrogle, vendar vse to niti malo ne vpliva na funkcionalnost profila. In za razliko v ceni je to odličen kompromis.
Novi tepih za pred stružnico in zavesca z znakom:
Ko sem prispel so bili znaki že skoraj zrezani, sledilo je rezanje Al 7075. Po končanem rezanju aluminija je Rok testno zrezal par kosov gume z različno hitrimi pomiki in poskusil znižat ceno reza. Z najhitrejšim pomikom je cena padla NA 1/3, kosi so malenkost konični, luknje tudi niso okrogle, vendar vse to niti malo ne vpliva na funkcionalnost profila. In za razliko v ceni je to odličen kompromis.
Novi tepih za pred stružnico in zavesca z znakom:
Tekmovalni goseničar MadCat 1:5 http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=78&t=77572
Re: Tekmovalni goseničar
Odličen projekt si si zadal za zimo, vidim da tudi hitro napreduješ. Zaenkrat zgleda odlično, ne dvomim tudi v končni izdelek, kar tako naprej
Lahko izdaš ceno izreza, okvirno? Delajo tudi posamične kose?
Lahko izdaš ceno izreza, okvirno? Delajo tudi posamične kose?
Re: Tekmovalni goseničar
Če ti bodo slikice kaj v pomoč:
http://www.ebay.de/itm/XTC-RC-PANZER-1- ... 43b310c94c
http://www.ebay.de/itm/XTC-RC-PANZER-1- ... 43b310c94c
Lp Rado
Re: Tekmovalni goseničar
X-rez ima ugodne cene. Najbolje, da jim pošlješ rizbo v DWG formatu, navedeš material ter debelino. Če si zamisliš kaj bolj eksotičnega kot sta inox in navaden aluminij ti bodo povedali kako velik kos potrbuješ. Režejo pa vese od kamna, plastike, kovine in celo steklo.
Znak, 4 kosi, inox
delo:20€
material: 4€
Povezovalni člen: 220 kos
delo: 50€
Guma: 120 kos, 10mm
delo: 129€ to številko smo na račun natančnosti zmanjšali na 40€ in kosi so še vedno odlični.
Cene so brez DDV.
Naredijo kar jim daš, lahko je to en majhen napis za na vrata ali pa plata z 220 kosi. Na sredini je navaden Al rezan na laser, levo škart Al 7075, desno pa še čaka na povrtanje lukenj
P.S. : tornado vidim da si odkriu na katerm tanku sem našel navdih za gosenice.
Znak, 4 kosi, inox
delo:20€
material: 4€
Povezovalni člen: 220 kos
delo: 50€
Guma: 120 kos, 10mm
delo: 129€ to številko smo na račun natančnosti zmanjšali na 40€ in kosi so še vedno odlični.
Cene so brez DDV.
Naredijo kar jim daš, lahko je to en majhen napis za na vrata ali pa plata z 220 kosi. Na sredini je navaden Al rezan na laser, levo škart Al 7075, desno pa še čaka na povrtanje lukenj
P.S. : tornado vidim da si odkriu na katerm tanku sem našel navdih za gosenice.
Tekmovalni goseničar MadCat 1:5 http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=78&t=77572
Re: Tekmovalni goseničar
kemenb: koliko te približno stal ves material za ta goseničar, če lahko zaupaš? Glede na velikost in specifikacije bo ta cifra precej velika.
lahko tudi na zs, če želiš.
lp krko
lahko tudi na zs, če želiš.
lp krko
Re: Tekmovalni goseničar
Je kar divja ja, k sreči me daje že pozabljivost in sproti pozabim koliko zapravim
Malo fotk is pretekleh dni, ko sem rezal gumo. Aluminjev kotnik je služil kot primež in vodilo za rezlo. Z druge strani sem še dodatno podprl rezilo s testnim kosom polyamida, da je biu rez kar se da raven.
ko so bili trakovi narezani sem si naredim novo pripravo in jih narezal na dolžino s kuhinjskim nožem. Po rezanju je sledilo tudi brušenje noža, saj ne toleriram skrhanih nožev v kuhinji. Zadnja slika je žal slabše kvalitete, prikazuje vrtanje lukenj. Šablona je izdelana iz aluminija. Na vrtalni stroj sem z mizarsko spono pritrdil kos iverke, ki je zalo olajšala delo, saj guma lepo drsi po njej. Spona je držala iverko na mestu, da je sveder verdno zadel v že obstoječo izvrtino in ne na njen rob. Zvijanje svedra je nadležno in nevarno.
V prvo zvrtano luknjo sem vstavil tapkalo za tobak, s tem sem zmanjšal možnost napake in izvrtal še ostali dve luknji. (Da ne bo pomote, sem nekadilec!)
Guma na spodnji sliki je verjetno malo prevelika, poravnal sem jo na levi rob šablone.
Malo fotk is pretekleh dni, ko sem rezal gumo. Aluminjev kotnik je služil kot primež in vodilo za rezlo. Z druge strani sem še dodatno podprl rezilo s testnim kosom polyamida, da je biu rez kar se da raven.
ko so bili trakovi narezani sem si naredim novo pripravo in jih narezal na dolžino s kuhinjskim nožem. Po rezanju je sledilo tudi brušenje noža, saj ne toleriram skrhanih nožev v kuhinji. Zadnja slika je žal slabše kvalitete, prikazuje vrtanje lukenj. Šablona je izdelana iz aluminija. Na vrtalni stroj sem z mizarsko spono pritrdil kos iverke, ki je zalo olajšala delo, saj guma lepo drsi po njej. Spona je držala iverko na mestu, da je sveder verdno zadel v že obstoječo izvrtino in ne na njen rob. Zvijanje svedra je nadležno in nevarno.
V prvo zvrtano luknjo sem vstavil tapkalo za tobak, s tem sem zmanjšal možnost napake in izvrtal še ostali dve luknji. (Da ne bo pomote, sem nekadilec!)
Guma na spodnji sliki je verjetno malo prevelika, poravnal sem jo na levi rob šablone.
Tekmovalni goseničar MadCat 1:5 http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=78&t=77572
Re: Tekmovalni goseničar
Gosenice so sestavljene in zalepljene. Pri sestavljanju sem si pomagal z vpenjlom pritrjenim na letev. Vse skupaj sem pritdil z dvema mizarskima sponama na rob mize. Priprava ima dve funkciji, prva je očitna-pritrditev kosa, da se med sestavo čim manj premika, driga je pa malo manj očitna-dvig kosa, da se povezalni členi ne zatikajo ob mizo. Tudi tokrat ni šlo brez modifikacij. Na koncu vprenjalnega vzvoda je vijak za nastavitev višine, čezen pa je gumijasta kapica. Ta kapica naredi več škode kot koriti saj pritiska na obdelovanec z veliko silo in majhno površino. Ravni tako se guma malenkost deformira in omogoča premikanje obdelovanca. Košček poliamida reši ta problem.
Nekaj urtinkou med sestavljanjem ter sestavljeni gosenici:
Nekaj urtinkou med sestavljanjem ter sestavljeni gosenici:
Tekmovalni goseničar MadCat 1:5 http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=78&t=77572
Re: Tekmovalni goseničar
Izdelal sem še zadnje kose: hexe in pogonske gredi. Gredi so aluminijaste, glavni razlog je prevelik rezkar ter preveč lufta med ripno in prirobnico. Raje vidim da stolče gred kot prirobnico. Ko jo stolče bom izdelal bolšo jekleno oz "adapter" za hipjeve gredi, ki so v škatli skupaj z drsno sklopko... Zakaj se nisem tega prej spomnil?
Na eni strani je že namontirana gosenica, vendar so se potrdili moji sumi o vzmeteh... premehke so. Gosenico sem tudi malenkost podaljšal, iz predvidenih 49 členou na 52, vendar ta številka še ni končna.
Na eni strani je že namontirana gosenica, vendar so se potrdili moji sumi o vzmeteh... premehke so. Gosenico sem tudi malenkost podaljšal, iz predvidenih 49 členou na 52, vendar ta številka še ni končna.
Tekmovalni goseničar MadCat 1:5 http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=78&t=77572