1/8 E INFO
Moderatorji: jannyy, mihec87, DobnikarA
1/8 E INFO
V tej tematiki je namen (s pomočjo drugih modelarjev z izkušnjami) predstaviti modele avtomobilov v merilu 1/8 na elektro pogon, tehniko in problematiko. Govora bo predvsem o prepotrebnih informacijah, ki jih v slovenskem forumskem prostoru primanjkuje. Tematika bo tudi strogo moderirana, zato bo vse skupaj zelo skompaktirano in vaša vprašanja narejena po principu “pogosto zastavljenih vprašanj”. Drug del bo obsegal predstavitve naših modelov in konkretnega materiala.
Cilj je predstaviti tovrstne modele na jesenskem informativnem srečanju in delavnicah na eni izmed modelarskih offroad prog. V letu 2010 pa bi morda poskušali naresti vsaj eno demostracijsko tekmo in več srečanj.
1.Zakaj 1/8 elektro?
Menim, da je potrebno takoj na začetku razčistiti zakaj sploh predelovati modele v merilu 1/8 na elektro pogon. V čemu je prednost pred nitro motorji?
a) Pomanjkanje časa je danes splošen problem vseh. Elektro dovoljuje takojšnjo vožnjo in praktično nič vzdrževanja takoj po vožnji. Brez umazanije in vonjav.
b) Pospešek. Takojšen, brez obotavljanja. Nenazadnje tudi končna hitrost brez velikega truda...
c) Pomanjkanje hrupa lahko blagodejno vpliva na splošno počutje sosedov in sovaščanov, če se vam zaljubi voziti model tudi v neobičajnih urah...
2.Zakaj 1/8 e info ?
Čeprav se točka 1. bere kot “pravljica”, se lahko pojavi mnogo problemov, ki so povezani s tehniko in neodgovornim načinom vožnje.
Preprosto povedano, motorčki z maso 200 do 300 g so sposobni iz sebe dati tudi nekaj kW, vrteti preko 40000 obratov v minuti, krmililjeni so elektronsko s komponentami, ki jih lahko zapremo v breskvino koščico, napajani pa so z akumulatorji, ki lahko v nekaj sekundah iz sebe spravijo tudi dvakrat toliko kolikor so motorji sposobni “zdravo prebaviti”.
Vse to kar kliče po tem, da se iz motorja ali pa še hitreje iz krmilnika zvabi zaudarjajoči in drag dim...
Kar nekaj velikih proizvajalcev že ponuja 1/8 RTR modele, še več pa jih še prihaja. Vendar! Skoraj vsak 1/8 nitro model postane elektro z nekaj spretnosti in znanja, ki ga bomo tule ponudili.
Nadaljevanje sledi...
Napajanje: Polnilniki, akumulatorji, priključki, elektronska pomagala, pribor
Krmiljenje obratov: Krmilniki, nastavitve
Motorizacija: Motorji, njihova pravilna izbira, prenosi
Modeli: Elektro vs nitro nastavitve, harmonija pogona, namestitev komponent, problematika predelave, itd
Predstavitve vaših modelov
Cilj je predstaviti tovrstne modele na jesenskem informativnem srečanju in delavnicah na eni izmed modelarskih offroad prog. V letu 2010 pa bi morda poskušali naresti vsaj eno demostracijsko tekmo in več srečanj.
1.Zakaj 1/8 elektro?
Menim, da je potrebno takoj na začetku razčistiti zakaj sploh predelovati modele v merilu 1/8 na elektro pogon. V čemu je prednost pred nitro motorji?
a) Pomanjkanje časa je danes splošen problem vseh. Elektro dovoljuje takojšnjo vožnjo in praktično nič vzdrževanja takoj po vožnji. Brez umazanije in vonjav.
b) Pospešek. Takojšen, brez obotavljanja. Nenazadnje tudi končna hitrost brez velikega truda...
c) Pomanjkanje hrupa lahko blagodejno vpliva na splošno počutje sosedov in sovaščanov, če se vam zaljubi voziti model tudi v neobičajnih urah...
2.Zakaj 1/8 e info ?
Čeprav se točka 1. bere kot “pravljica”, se lahko pojavi mnogo problemov, ki so povezani s tehniko in neodgovornim načinom vožnje.
Preprosto povedano, motorčki z maso 200 do 300 g so sposobni iz sebe dati tudi nekaj kW, vrteti preko 40000 obratov v minuti, krmililjeni so elektronsko s komponentami, ki jih lahko zapremo v breskvino koščico, napajani pa so z akumulatorji, ki lahko v nekaj sekundah iz sebe spravijo tudi dvakrat toliko kolikor so motorji sposobni “zdravo prebaviti”.
Vse to kar kliče po tem, da se iz motorja ali pa še hitreje iz krmilnika zvabi zaudarjajoči in drag dim...
Kar nekaj velikih proizvajalcev že ponuja 1/8 RTR modele, še več pa jih še prihaja. Vendar! Skoraj vsak 1/8 nitro model postane elektro z nekaj spretnosti in znanja, ki ga bomo tule ponudili.
Nadaljevanje sledi...
Napajanje: Polnilniki, akumulatorji, priključki, elektronska pomagala, pribor
Krmiljenje obratov: Krmilniki, nastavitve
Motorizacija: Motorji, njihova pravilna izbira, prenosi
Modeli: Elektro vs nitro nastavitve, harmonija pogona, namestitev komponent, problematika predelave, itd
Predstavitve vaših modelov
www.lipo.si
Prvo poglavje: Napajanje: Polnilniki, akumulatorji, priključki, elektronska pomagala, pribor... (se dopolnjuje!)
Začne se vse pri izbiri akumulatorjev za 1/8 modele. NiMH akumulatorji so preteklost - tako po zmogljivosti, kot po energijski gostoti. Akumulatorji LiPo ponujajo 2x večjo energijsko gostoto in veliko boljše zmogljivosti. Izbira na tržišču je ogromna, "zmeda" po prvem pregledu totalna.
Hitri linki do LiPo debat:
viewtopic.php?t=14576
viewtopic.php?t=24323
viewtopic.php?t=14008
viewtopic.php?t=8415
Na hitro:
S - oznaka koliko akumulatorjev je zaporedno (serijsko) vezano v paketu, 2S = 2 x 3.7 V (nazivna napetost) = 7.4 V, 3S = 11.1 V, 4S = 14.8 V, 5S= 18.5 V, 6S = 22.2V, itd...
P - oznaka kolikor akumulatorjev je vzporedno (paralelno) vezano v paketu, 2P = 2 x kapaciteta enega paketa, 3S 2200 mAh x 2P = 3S2P 4400 mAh
C - tokovna zmogljivost akumulatorjev (večinoma trajni tok, je pa tudi lahko marketinško izrabljanje).
1C 4000 mAh = 4 A, 20C 4000 mAh = 80 A, 40C 4000 mAh = 160 A
Pogojno so uporabni 15 C akumulatorji, najbolj uporabljeni pa 20C (vedno manj) , optimum 25C, vrhunski 35C , tudi 40 C (2009). Opomba = načeloma večji C imajo akumulator manjšo energijsko gostoto imajo..
Polni akumulatorji imajo 4.2 V na člen, torej 2S = 8.4 V, 3S = 12.6 V, itd.
"Zdravo" prazni (2008 in 2009 akumulatorji) imajo mirovno napetost med 3.5 in 3.6 V.
Shranjevanje - 3.8 V
Poanta: Vedno težiti k čim višjim napetostim - višje napetosti za iste W potrebujejo manjši tok. P = U x I. Z višjimi napetostmi je tudi boljši izkoristek (načeloma).
Kaj kupiti:
Kupovanje preko Ebaya odsvetujem, čeprav se dobi marsikaj po nizkih cenah, vendar je zelo vprašljiva vzdržljivost (št. ciklov).
V Slo se dobi že marsikaj, osebno prisegam na najnovejše Hyperion G3 akumulatorje, bodisi CX ali VX. Po ciklih in "mučenjih" so zelo vzdržljivi. Če veliko vozite je to zaenkrat dobra izbira (govorimo o ca 300 do 400 ciklih!) Glavna prenost je polnjenje 5C
Preko interneta se da dobiti na www.hobbyking.com Rhino, Flightmax, Turnigy in ostale LiPo pakete. Vsekakor solidna izbira za tiste, ki boste vozili na leto med 50 in 100 cikli. S pametnim ravnanjem (počasno polnjenje, praznjejne pod 80 % kapacitete), tudi precej več, vendar je vse odvisno in tipa akumulatorje, malenkost tudi sreče.
Kaj izbrati za napajanje?
BUGGY
Tomaž je prvi, ki je pokazal in dokazal, da se dobi vozen 1/8 Buggy dobiti tudi na 3S LiPo. Prostora je v modelu dovolj, tudi za kake 4000 mAh 15C 3S vezane v 2P, torej 3S2P 8000 mAh 15C, brez problema pa lahko uporabimo 3S 5000 mAh 25C ali 3S2P 6000 mAh. Motor mora imeti okoli 2200 - 2500 kV mase med 250 in 300 g. Časi vožnje okoli 15 - 20 minut
Optimalno napajanje: 4S 4000 - 5000 mAh 20 - 25C, časi vožnje vsaj 10 minut (večinoma 15 minut ali celo več)
Hitrostni poskusi: 5S, 6S 2500 - 3000 mAh 35C
Hardcase akumulatorji s 4 mm banancami v 1/8 niso tako zanimivi, saj ne potrebujemo fizične zaščite. Tudi 4 mm banance so dobre samo do 80 A.
TRUGGY
Zaradi višje mase se splača vzeti vsaj 5S, 4000 - 5000 mAh, še bolje 6S ~4000 mAh. Podvozje je dolgo, zato v upoštev pride tudi vezava poceni paketov 3S 2000 - 2500 mAh 20 - 25C v 6S2P.
MONSTER
Večinoma je na vsaki strani po en paket - torej od 2x2S = 4S 4000 - 6000 mAh , zanimivo je tudi 2 x 3S 4000 - 5000 mAh v 3S2P 8000 - 10000 mAh za izredno dolge čase voženj (preko 30 minut) in vozen model. Za hitrost 2x3S = 6S 3000 - 4000 mAh čim več C (35C).
Namestitev akumulatorjev
Predstavlja kar problem pri tipičnih predelavah.
Najpreprosteje je z MOČNIM velcro trakom.
Malo bolj kompleksno je z dvojnim dnom (vitroplast/aluminij), čez pa velcro trakove. Opcija so aluminijasti kotniki in vezice
Elegantneje s škatlo in velcro trakovi, še volj pa škatlo in čezenj privijačen nosilec, ki akumulatorje "stisne". Še najboljše pa nosilci na avtomobilske spone. Podlaga se lahko trda pena v kolikor so akumulatorji različnih dimenzij.
Bojazni pred pregrevanjem akumulatorjev NI!
Polnjenje:
Osnovna izbira so 50 W polnilniki, ki jih lahko priključimo na 220V in 12V in polnijo do 6S členov.
Polnjenje 3S členov poteka pri približno 50W/12.6V ~ 4 A, 6S členov samo še pri 50W/22.2V ~ 2.2 A. Vsi akumulatorji se lahko polnijo z 1C = nazivna kapaciteta, 5000 mAh torej 5000 mA ali 5 A. Na terenu, kjer se nam mudi, se lahko 20C akumulatorji lahko polnijo z 2C, torej 5000 mAh z 10 A, najnovejši Hyperion G3 pa celo 5C, torej 5000 mAh z 25 A. Zato hitro ugotovimo, da je 50 W polnilnik premalo.
Mnogi dražji in zmogljivejši polnilniki podpirajo samo napajanje na enosmerno napetost 12 - 18 V, zato si moramo za doma priskrbeti napajalnik, najbolje 20 - 40 A (torej 200 - 400 W), za na teren pa ZMOGLJIVE svinčene akumulatorje >60 Ah (priporočam >90 Ah). Avtomobilski akumulator BO prazen, če boste napolnili 3 x 5000 mAh 6S ali pa 6 x 5000 mAh 3S, itd.
Strošek polnilnika torej načeloma ni zanemarljiv, je pa investicija, ki nam služi še veliko let.
Priporočam izbor vsaj 150 W polnilnika, še bolje 180 ali celo 250 W polnilnika za uporabnike Hyperion G3 akumulatorjev.
Žice in priključki:
Vedno si zapomnite: Čim debeleje in čim krajše. 1/8 modeli potegnejo lahko bogato čez 100 A toka pri pospeševanju. Sicer se povprečna poraba giblje okoli 15 - 20A, redko čez pri Buggy. (15 minut na 5000 mAh akumulator, upoštevajoč 80 % pravilo, torej 4000 mAh 15 minut da 16 A )
Krajše žice naj bodo predvsem na akumulatorski strani , glej LINK
Uporaba minimalno 4 mm2 žic oz 12AWG, osebno prisegam na 11AWG - 10 AWG (do 5 - 6 mm2). Na motorji strani so lahko žice daljše saj se gre načeloma ohmske izgube.
Priključki:
Minimalno 4 mm banance (pri Hardcase smo primorani), boljša izbira so 5.5 mm ali 6 mm priključki, ki so drugačne konstrukcije in tudi bolj odporni na nečistoče. Vsekakor od časa do časa je potrebno priključke očistiti iz izopropilnim alkoholom. Testi priključkov: http://www.elektromodellflug.de/hochstr ... tecker.htm
Pribor:
Obvezen je balanser v kolikor ta ni vgrajen v polnilnik. Priporočam tudi LIPO monitorje (preverjenje napetosti posameznih členov v paketu), opcija tudi LIPO alarmi v kolikor regulator šepa na zaščiti paketa proti prepraznjenju. Priporočam nastavljivi tip ali vsaj 3.3 V/člen.
Se dopolnjuje...
Začne se vse pri izbiri akumulatorjev za 1/8 modele. NiMH akumulatorji so preteklost - tako po zmogljivosti, kot po energijski gostoti. Akumulatorji LiPo ponujajo 2x večjo energijsko gostoto in veliko boljše zmogljivosti. Izbira na tržišču je ogromna, "zmeda" po prvem pregledu totalna.
Hitri linki do LiPo debat:
viewtopic.php?t=14576
viewtopic.php?t=24323
viewtopic.php?t=14008
viewtopic.php?t=8415
Na hitro:
S - oznaka koliko akumulatorjev je zaporedno (serijsko) vezano v paketu, 2S = 2 x 3.7 V (nazivna napetost) = 7.4 V, 3S = 11.1 V, 4S = 14.8 V, 5S= 18.5 V, 6S = 22.2V, itd...
P - oznaka kolikor akumulatorjev je vzporedno (paralelno) vezano v paketu, 2P = 2 x kapaciteta enega paketa, 3S 2200 mAh x 2P = 3S2P 4400 mAh
C - tokovna zmogljivost akumulatorjev (večinoma trajni tok, je pa tudi lahko marketinško izrabljanje).
1C 4000 mAh = 4 A, 20C 4000 mAh = 80 A, 40C 4000 mAh = 160 A
Pogojno so uporabni 15 C akumulatorji, najbolj uporabljeni pa 20C (vedno manj) , optimum 25C, vrhunski 35C , tudi 40 C (2009). Opomba = načeloma večji C imajo akumulator manjšo energijsko gostoto imajo..
Polni akumulatorji imajo 4.2 V na člen, torej 2S = 8.4 V, 3S = 12.6 V, itd.
"Zdravo" prazni (2008 in 2009 akumulatorji) imajo mirovno napetost med 3.5 in 3.6 V.
Shranjevanje - 3.8 V
Poanta: Vedno težiti k čim višjim napetostim - višje napetosti za iste W potrebujejo manjši tok. P = U x I. Z višjimi napetostmi je tudi boljši izkoristek (načeloma).
Kaj kupiti:
Kupovanje preko Ebaya odsvetujem, čeprav se dobi marsikaj po nizkih cenah, vendar je zelo vprašljiva vzdržljivost (št. ciklov).
V Slo se dobi že marsikaj, osebno prisegam na najnovejše Hyperion G3 akumulatorje, bodisi CX ali VX. Po ciklih in "mučenjih" so zelo vzdržljivi. Če veliko vozite je to zaenkrat dobra izbira (govorimo o ca 300 do 400 ciklih!) Glavna prenost je polnjenje 5C
Preko interneta se da dobiti na www.hobbyking.com Rhino, Flightmax, Turnigy in ostale LiPo pakete. Vsekakor solidna izbira za tiste, ki boste vozili na leto med 50 in 100 cikli. S pametnim ravnanjem (počasno polnjenje, praznjejne pod 80 % kapacitete), tudi precej več, vendar je vse odvisno in tipa akumulatorje, malenkost tudi sreče.
Kaj izbrati za napajanje?
BUGGY
Tomaž je prvi, ki je pokazal in dokazal, da se dobi vozen 1/8 Buggy dobiti tudi na 3S LiPo. Prostora je v modelu dovolj, tudi za kake 4000 mAh 15C 3S vezane v 2P, torej 3S2P 8000 mAh 15C, brez problema pa lahko uporabimo 3S 5000 mAh 25C ali 3S2P 6000 mAh. Motor mora imeti okoli 2200 - 2500 kV mase med 250 in 300 g. Časi vožnje okoli 15 - 20 minut
Optimalno napajanje: 4S 4000 - 5000 mAh 20 - 25C, časi vožnje vsaj 10 minut (večinoma 15 minut ali celo več)
Hitrostni poskusi: 5S, 6S 2500 - 3000 mAh 35C
Hardcase akumulatorji s 4 mm banancami v 1/8 niso tako zanimivi, saj ne potrebujemo fizične zaščite. Tudi 4 mm banance so dobre samo do 80 A.
TRUGGY
Zaradi višje mase se splača vzeti vsaj 5S, 4000 - 5000 mAh, še bolje 6S ~4000 mAh. Podvozje je dolgo, zato v upoštev pride tudi vezava poceni paketov 3S 2000 - 2500 mAh 20 - 25C v 6S2P.
MONSTER
Večinoma je na vsaki strani po en paket - torej od 2x2S = 4S 4000 - 6000 mAh , zanimivo je tudi 2 x 3S 4000 - 5000 mAh v 3S2P 8000 - 10000 mAh za izredno dolge čase voženj (preko 30 minut) in vozen model. Za hitrost 2x3S = 6S 3000 - 4000 mAh čim več C (35C).
Namestitev akumulatorjev
Predstavlja kar problem pri tipičnih predelavah.
Najpreprosteje je z MOČNIM velcro trakom.
Malo bolj kompleksno je z dvojnim dnom (vitroplast/aluminij), čez pa velcro trakove. Opcija so aluminijasti kotniki in vezice
Elegantneje s škatlo in velcro trakovi, še volj pa škatlo in čezenj privijačen nosilec, ki akumulatorje "stisne". Še najboljše pa nosilci na avtomobilske spone. Podlaga se lahko trda pena v kolikor so akumulatorji različnih dimenzij.
Bojazni pred pregrevanjem akumulatorjev NI!
Polnjenje:
Osnovna izbira so 50 W polnilniki, ki jih lahko priključimo na 220V in 12V in polnijo do 6S členov.
Polnjenje 3S členov poteka pri približno 50W/12.6V ~ 4 A, 6S členov samo še pri 50W/22.2V ~ 2.2 A. Vsi akumulatorji se lahko polnijo z 1C = nazivna kapaciteta, 5000 mAh torej 5000 mA ali 5 A. Na terenu, kjer se nam mudi, se lahko 20C akumulatorji lahko polnijo z 2C, torej 5000 mAh z 10 A, najnovejši Hyperion G3 pa celo 5C, torej 5000 mAh z 25 A. Zato hitro ugotovimo, da je 50 W polnilnik premalo.
Mnogi dražji in zmogljivejši polnilniki podpirajo samo napajanje na enosmerno napetost 12 - 18 V, zato si moramo za doma priskrbeti napajalnik, najbolje 20 - 40 A (torej 200 - 400 W), za na teren pa ZMOGLJIVE svinčene akumulatorje >60 Ah (priporočam >90 Ah). Avtomobilski akumulator BO prazen, če boste napolnili 3 x 5000 mAh 6S ali pa 6 x 5000 mAh 3S, itd.
Strošek polnilnika torej načeloma ni zanemarljiv, je pa investicija, ki nam služi še veliko let.
Priporočam izbor vsaj 150 W polnilnika, še bolje 180 ali celo 250 W polnilnika za uporabnike Hyperion G3 akumulatorjev.
Žice in priključki:
Vedno si zapomnite: Čim debeleje in čim krajše. 1/8 modeli potegnejo lahko bogato čez 100 A toka pri pospeševanju. Sicer se povprečna poraba giblje okoli 15 - 20A, redko čez pri Buggy. (15 minut na 5000 mAh akumulator, upoštevajoč 80 % pravilo, torej 4000 mAh 15 minut da 16 A )
Krajše žice naj bodo predvsem na akumulatorski strani , glej LINK
Uporaba minimalno 4 mm2 žic oz 12AWG, osebno prisegam na 11AWG - 10 AWG (do 5 - 6 mm2). Na motorji strani so lahko žice daljše saj se gre načeloma ohmske izgube.
Priključki:
Minimalno 4 mm banance (pri Hardcase smo primorani), boljša izbira so 5.5 mm ali 6 mm priključki, ki so drugačne konstrukcije in tudi bolj odporni na nečistoče. Vsekakor od časa do časa je potrebno priključke očistiti iz izopropilnim alkoholom. Testi priključkov: http://www.elektromodellflug.de/hochstr ... tecker.htm
Pribor:
Obvezen je balanser v kolikor ta ni vgrajen v polnilnik. Priporočam tudi LIPO monitorje (preverjenje napetosti posameznih členov v paketu), opcija tudi LIPO alarmi v kolikor regulator šepa na zaščiti paketa proti prepraznjenju. Priporočam nastavljivi tip ali vsaj 3.3 V/člen.
Se dopolnjuje...
Zadnjič spremenil mihah, dne 28 Jun 2009, 21:47, skupaj popravljeno 1 krat.
www.lipo.si
Bravo Miha. Dobro si tole zastavil.
To je to! Elektrika je zakon.
MATRIX na prej objavljenih slikah se je že vozil z nitro pogonom. Mihova demonstracijska vožnja LRP-jevega S8 na elektro pogon me je dokončno prepričala da še sam poizkusim predelat nitro avto na elekriko. Seveda mi brez Mihove velikodušne pomoči verjetno tega projekta ne bi uspelo izpeljati do konca.
Predelal sem avto CEN Matrix FACTORY RACE. Prilagam še eno slikico, ki ne pove prav veliko ampak za začetek bo to dovolj. Ostale slike in opisi še sledijo.
lp Tomaž
To je to! Elektrika je zakon.
MATRIX na prej objavljenih slikah se je že vozil z nitro pogonom. Mihova demonstracijska vožnja LRP-jevega S8 na elektro pogon me je dokončno prepričala da še sam poizkusim predelat nitro avto na elekriko. Seveda mi brez Mihove velikodušne pomoči verjetno tega projekta ne bi uspelo izpeljati do konca.
Predelal sem avto CEN Matrix FACTORY RACE. Prilagam še eno slikico, ki ne pove prav veliko ampak za začetek bo to dovolj. Ostale slike in opisi še sledijo.
lp Tomaž
- Priponke
-
- 2.jpg (172.69 KiB) Pogledano 27717 krat
Še to razbijemo pa gremo, ...
No ni lih buggy, je pa elektro 1:8
Ja, elektrika je res zakon, odfuras in gres dam polnit to je use kar imam jaz trenutno dela z mojim....
Kdaj bo kaki OPEN... da se jaz pridem malo sprobat Skelletorja
Evo mojega predelanega E-savaga iz 1:10 Krtacnega Monster Trucka v 1:8 brezkrtacnega "truggy-a" z veliko upgrad-ov in pa nekaj "modinga"....
Razsirjen : Aluminjaste Roke GCM Racing,
Podalsan : Karbon Sasija PRC-GCM Racing RoadBoy 2,
Znizan/spuscen : GCM Racing SS towers,
CVDs : Kovinske Axle vse povsod,
Differencial : 2x GCM Racing V2
Sklopka : GCM Racing
Dodan : E-Revo Spoiler+ PRC Drzalo, Sprednji RPM odbijac in zadnje HPI 5 kolo, Kyosho battery holder
Motor : LMT Lehner 1940/7 2236Kv,
Regler : MMM V3 ali Mamba Monster Max ,
Amortizerji : Hyper big bore 7,8,9
Feltne : RPM stablemaxx 22mm OFF-SET
Gume : HPI Dirt Bonz
Baterije : LRP Lipo 2x 5300mAh 28C 2S
Teza Rtr z lipoti : 4,6kg
Ja, elektrika je res zakon, odfuras in gres dam polnit to je use kar imam jaz trenutno dela z mojim....
Kdaj bo kaki OPEN... da se jaz pridem malo sprobat Skelletorja
Evo mojega predelanega E-savaga iz 1:10 Krtacnega Monster Trucka v 1:8 brezkrtacnega "truggy-a" z veliko upgrad-ov in pa nekaj "modinga"....
Razsirjen : Aluminjaste Roke GCM Racing,
Podalsan : Karbon Sasija PRC-GCM Racing RoadBoy 2,
Znizan/spuscen : GCM Racing SS towers,
CVDs : Kovinske Axle vse povsod,
Differencial : 2x GCM Racing V2
Sklopka : GCM Racing
Dodan : E-Revo Spoiler+ PRC Drzalo, Sprednji RPM odbijac in zadnje HPI 5 kolo, Kyosho battery holder
Motor : LMT Lehner 1940/7 2236Kv,
Regler : MMM V3 ali Mamba Monster Max ,
Amortizerji : Hyper big bore 7,8,9
Feltne : RPM stablemaxx 22mm OFF-SET
Gume : HPI Dirt Bonz
Baterije : LRP Lipo 2x 5300mAh 28C 2S
Teza Rtr z lipoti : 4,6kg
- Priponke
-
- DSC01874 (Large) (Medium).JPG (67.56 KiB) Pogledano 27646 krat
-
- DSC01877 (Large) (Medium).JPG (89.69 KiB) Pogledano 27608 krat
-
- DSC01787 (Medium).JPG (117.53 KiB) Pogledano 27606 krat
Zadnjič spremenil Knez, dne 15 Okt 2009, 12:13, skupaj popravljeno 1 krat.
Prvi predelan S8TX v E na svetu.
Osnova: LRP S8TX Team
Vmesna motorna ploščica: LRP S8BX pri www.rc-monster.com
Motor: C50XL alike 3674 s hladilniki, 1660 kV (5S track motor - za progo, 6S speed)
Motor št 2: 3674 KD, 1100 kV (6S track motor) z LRP aktivnim hladilnikom
Krmilnik: EzRun 150 A V1.4 software (ni še V1.5)
Akumulatorji: 4 x 3S Cobra 2200 mAh 20C v 6S2P paket (22.2 V 4400 mAh 20C) ; 5S 5000 mAh 25C nekaj paketov in 6S 4500 mAh 30 C
Pinion (zobnik na motorju): 12T www.rc-moster.com, sicer s tako namestitvijo do 15T zobnik.
Gume: Zaenkrat JConcepts Goose Bumps Blue Dot
Karoserija: Airbrush by ADP
Masa: 4.97 kg brez karoserije
Ostalo: 6 mm konektorji povsod, na krmilniku spajkani pod 90 stopinj zaradi pomanjkanja prostora, krmilnik pritrjen na dve vezici (drži odlično), 0.5 mm folija je uporabjena pri zaščiti glavnega zobnika in zadnje pogonske gredi proti drajsanju kablov, sprejemnik Futaba Fasst v doma najdeni škatlici, ni še optimalno razmerje mase levo/desno
Zaradi hitre predelave mnogo stvari samo z delno rešitvijo.
Problemi: Namestitev z vijaki na varovalno podložko namesto na običajne vijake, ker je glavni pogonski zobnik 58 zobni in je tako veliko večji kot pri Buggyju. Problem namestitve akumulatorjev samo na ježke
Motor C50XL mora biti nujno hlajen z ventilatorjem (še pride).
Problem lahko nastane tudi zaradi enoploskovnega vpetja motorja pri velikih skokih (motor se lahko razstavi na sprednji plošči). Bolje bo z 3674 1100 kV motorjem, kjer aktivni hladilnik ščiti motor.
Problem premehkih vzmeti, model se posede, dobro pa na asfaltu.
Opazke: Model naredi "wheelyja" brez problema, končna hitrost na 1660 kv in 12 T zobnik ter Goose Bumps ocenjena na 70 - 75 km/h, po nekaj minutne nažiganju ima motor okoli 45 st. C.
Osnova: LRP S8TX Team
Vmesna motorna ploščica: LRP S8BX pri www.rc-monster.com
Motor: C50XL alike 3674 s hladilniki, 1660 kV (5S track motor - za progo, 6S speed)
Motor št 2: 3674 KD, 1100 kV (6S track motor) z LRP aktivnim hladilnikom
Krmilnik: EzRun 150 A V1.4 software (ni še V1.5)
Akumulatorji: 4 x 3S Cobra 2200 mAh 20C v 6S2P paket (22.2 V 4400 mAh 20C) ; 5S 5000 mAh 25C nekaj paketov in 6S 4500 mAh 30 C
Pinion (zobnik na motorju): 12T www.rc-moster.com, sicer s tako namestitvijo do 15T zobnik.
Gume: Zaenkrat JConcepts Goose Bumps Blue Dot
Karoserija: Airbrush by ADP
Masa: 4.97 kg brez karoserije
Ostalo: 6 mm konektorji povsod, na krmilniku spajkani pod 90 stopinj zaradi pomanjkanja prostora, krmilnik pritrjen na dve vezici (drži odlično), 0.5 mm folija je uporabjena pri zaščiti glavnega zobnika in zadnje pogonske gredi proti drajsanju kablov, sprejemnik Futaba Fasst v doma najdeni škatlici, ni še optimalno razmerje mase levo/desno
Zaradi hitre predelave mnogo stvari samo z delno rešitvijo.
Problemi: Namestitev z vijaki na varovalno podložko namesto na običajne vijake, ker je glavni pogonski zobnik 58 zobni in je tako veliko večji kot pri Buggyju. Problem namestitve akumulatorjev samo na ježke
Motor C50XL mora biti nujno hlajen z ventilatorjem (še pride).
Problem lahko nastane tudi zaradi enoploskovnega vpetja motorja pri velikih skokih (motor se lahko razstavi na sprednji plošči). Bolje bo z 3674 1100 kV motorjem, kjer aktivni hladilnik ščiti motor.
Problem premehkih vzmeti, model se posede, dobro pa na asfaltu.
Opazke: Model naredi "wheelyja" brez problema, končna hitrost na 1660 kv in 12 T zobnik ter Goose Bumps ocenjena na 70 - 75 km/h, po nekaj minutne nažiganju ima motor okoli 45 st. C.
www.lipo.si
Se en upgrade...
Se dalsai TVPs... tokrat zopet aluminij, narejeno drzalo za motor in seveda motor je spuscen proti tlem kolikor se je dalo, tudi Servo motor skatle sem se znebil in servo motor je tudi postavljen malo nizje...
Enaka dolzina kot E-revo samo malo sirsi...
Zobniki 54T/20T
Teza cca.4700g
YouTube :
http://www.youtube.com/watch?v=9hTOG02d ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=8mAXxUNM ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=IzHS7TS7 ... re=channel
Se dalsai TVPs... tokrat zopet aluminij, narejeno drzalo za motor in seveda motor je spuscen proti tlem kolikor se je dalo, tudi Servo motor skatle sem se znebil in servo motor je tudi postavljen malo nizje...
Enaka dolzina kot E-revo samo malo sirsi...
Zobniki 54T/20T
Teza cca.4700g
YouTube :
http://www.youtube.com/watch?v=9hTOG02d ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=8mAXxUNM ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=IzHS7TS7 ... re=channel
- Priponke
-
- RB2 X, dolzina e-revota, Spuscen motor 1 (Medium).jpg (76.26 KiB) Pogledano 26728 krat
-
- RB2 X, dolzina e-revota, Spuscen motor (Medium).jpg (68.41 KiB) Pogledano 26728 krat
-
- RB2 X (Medium).jpg (73.95 KiB) Pogledano 26726 krat
- shqwarch
- Profesor
- Prispevkov: 1482
- Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
- Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
- Kontakt:
Mihah, mogoče bi bilo dobro kakšno reči tudi na temo vodoodpornosti, kako najbolje zaščititi elektriniko pred kratkimi stiki, ker metanolarji se vozijo tudi po razmočenem "dreku" kadar je deževno vreme. Menda imajo problem rešeno tako, da sta sprejemnik in baterija zanj poveznjena v kondom, servo pa je zaščiten z silikonom ali pa še bolje z šprejem, ki ga uporabljajo predusem v NASI za zašcito elektronike pred vodo in se ga v pečici zapeče. Zaščiti jo tako močno, da delujoča elektronika deluje v potopljeni vodi.
Re: 1/8 E INFO
Pozdravljeni mene kar nekaj časa vleče da bi predelal svojega Truggy 1/8 v elektro pogon zanima me samo zobnik na motorju ker namreč na pogonu je zobnik z bolj redkimi zobmi če se dobi takšen tudi za motor ali je potrebno menjati tudi drugega.Hvala za odgovor.
Re: 1/8 E INFO
Sem skoraj prepričan da utreza zobnik z modulom 1 oziroma mod1.
http://www.google.si/search?hl=sl&tbo=d ... nion&btnG=
Lp
http://www.google.si/search?hl=sl&tbo=d ... nion&btnG=
Lp
Še to razbijemo pa gremo, ...
Re: 1/8 E INFO
Predelan Mugen MBX6 M-spec Nitro v Elektro
Uporabil sem Mugnov nosilec za baterije in servo od MBX6 Eco (Mugen koda E0328). Za nosilec motorja in nove luknje na plošči pa je poskrbel @Megane - http://shop.alza-racing.com/
Uporabil sem Mugnov nosilec za baterije in servo od MBX6 Eco (Mugen koda E0328). Za nosilec motorja in nove luknje na plošči pa je poskrbel @Megane - http://shop.alza-racing.com/
Re: 1/8 E INFO
Evo še moj Xray xb9 2013 predelan v elektro. Za predelavo sem uporabil original xray dele in paše vse brez dodatnih lukenj. Edini problem je da je 2013 model malo širši tako da karoserija paše samo od 2013 modela s tem da jo je potrebno malo dvigniti zaradi baterije.
- Priponke
-
- xray.jpeg (136.79 KiB) Pogledano 21209 krat
Mugen MBX7R eco
Mugen MGT7 eco
Mugen MGT7 eco
Re: 1/8 E INFO
Tudi jaz sem se opogumil in sem predelal LRP S8 iz nitro na elektro. Več informacij o predelavi lahko preberete v tej temi: viewtopic.php?f=74&t=51680&start=150
Če koga zanima še kaj več ali razmišlja o predelavi me lahko tudi kontaktira
Komponente ki sem vgradil so sledeče:
Motor Leopard 2350
Regulator XeRun 150A
4s Lipo
18t pinion gear
Če koga zanima še kaj več ali razmišlja o predelavi me lahko tudi kontaktira
Komponente ki sem vgradil so sledeče:
Motor Leopard 2350
Regulator XeRun 150A
4s Lipo
18t pinion gear
L.p.
Jernej
Jernej