Motor ne vžge-Preberi

Moderatorji: jannyy, mihec87, Čur

Uporabniški avatar
r1car
Začetnik
Prispevkov: 30
Pridružen: 07 Okt 2011, 15:36
Kraj: G.Bistrica (R.Slatina)

Motor ne vžge-Preberi

Odgovor Napisal/-a r1car »

prosim za pomoč
avto mi noče vžgat iskra je, gorivo dobi, je pa ena stvar ko ga startam z bormašino mi vžge ko ima veliko obratov ko pa ročno pa ne
kaj je lahko vzrok tega? mogoče kompresija slaba
gre za bencinski motor 23ccm
hvala in lp
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Če nimaš zaganjača narejenega da zaganjaš z vrtalko tega ne počni(z natičnim ključem od gedore ter nataknjeno na matico vztrajnika je =; ..)
Če je težava z kompresijo potem pri vžiganju na roko skoraj ni čutit upora,lahko pa ko je bat v zgornji legi v cilinder vliješ slabo čajno žličko olja(s katerim delaš mešanico) model malo nagni sem tja da se olje razporedi(s tem bolje tesni) in poskusi vžgat...Ravno tako nastavitve daj na priporočene in potem nastaviš nazaj..
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Uporabniški avatar
r1car
Začetnik
Prispevkov: 30
Pridružen: 07 Okt 2011, 15:36
Kraj: G.Bistrica (R.Slatina)

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a r1car »

ok bom probal pa se slisimo o nadalnjih resitvah ja gre za motor bencin+olje(mesanico)
hvala
Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

Meni se dogaja, da kakšenkrat sploh noče vžgati in dam v kot. Naslednji dan spet poskusim in vžge iz prve. Kaj bi lahko bilo? Sam sem pomislil, da bi lahko vžigalna tuljava šla h koncu.
Slika
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Bolj na simpl stvari za preverit najprej če ne vžge..
-ima dobro iskro(za sigurno se lahko menja svečko)
-dobi gorivo(mokra svečka),ne predolgo vžigat z čokom saj motor zalijemo(se čuti pri vžiganju da gre bolj na trdo kot ponavadi),če je svečka videti suha lahko damo malo goriva v cilinder in hitro poskusimo vžgati(če motor zalaufa oz vsaj zagodrnja kot da hoče vžgati,potem ne dovolj dobi goriva)..
-nastavitve vplinjača
-če sumimo kompresijo(ko je bat v zgornji legi v cilinder vliješ slabo čajno žličko olja(s katerim delaš mešanico) model malo nagni sem tja da se olje razporedi(s tem bolje tesni) in poskusi vžgat)


Potem
-sčasoma se v stikalu za izklop motorja nabere umazanija in prekinja(za eleminacijo, odklopit od tuljave)
-oddaljenost tuljave od vztrajnika(nekje debeline vizitke cca 0,3mm)
-preverimo če ima gred motorja kaj "lufta" levo-desno ter gor-dol(ležaj za odpis), če ima noter-ven je ok..
-če kje tesnila ne držijo(mastno okoli) najlažje je preverit ob prižganem motorju in okoli tesnil pošpricati z wd40-če motor spremeni obrate na tistem mestu ne tesni.
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
zekozajc
Tekmovalec
Prispevkov: 240
Pridružen: 24 Dec 2010, 10:22
Kraj: maribor

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a zekozajc »

Pazit je treba, da je tuljava spucana, ker se pri veternici zatikajo drobci lesa, kamenja in pa seveda ogromno prahu, če nimaš coverja za starter. Priporočam, da se to po vsaki vožnji dol vzame in spuca.
Ce ti ne vžge ga je najboljše pustit, fergazer na osnovne nastavitve in potem probat še enkrat. Mogoče še spucaš fergazer.

Drugače pa je tak vse povedal mihec. Pa seveda redno VZDRŽEVANJE! :D :D
Lp. Marko

Poslušaj mnjena in najdi rešitev.
Čur
Tekmovalec
Prispevkov: 274
Pridružen: 05 Dec 2004, 14:58
Kraj: Novo mesto

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a Čur »

...kaj pa membrana na vplinjaču/ najbolj pogost vzrok nevžiganja motorja

dovolj je, da je bilo gorivo v vplinjaču preko zime in adijo membrana!!!
Uporabniški avatar
Mr. S2k
Profesor
Prispevkov: 1067
Pridružen: 10 Maj 2010, 21:52
Kraj: Mengeš
Kontakt:

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a Mr. S2k »

Čur napisal/-a:...kaj pa membrana na vplinjaču/ najbolj pogost vzrok nevžiganja motorja

dovolj je, da je bilo gorivo v vplinjaču preko zime in adijo membrana!!!
To pa ne bo držalo - gorivo mora biti v vplinjaču, ker se drugače membrana preveč izsuši in otrdi. Isto so mi že na dveh servisih za motorke povedali. Motorke imajo enake Walbro vplinjače kot naši motorčki ;)
Prijatelj je kupil nov motor (iz stare zaloge), ki pa ga nikakor ni mogel vžgati, dokler ni zamenjal membrane, ker je bila že pretrda.
Jaz pri vseh mojih motorjih ˝napumpam˝ bučko na vplinjaču, ko bencin v njej izhlapi, pa nikoli nimam problemov ;)
Yes we can! ;)

www.jelen.si
Slika
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Kolikor vem je problem z puščanjem goriva v modelu čez zimo da se olje v vplinjaču "prisuši"(zato tudi imajo na pomladi serviserji vrtne opreme kup dela z pucanjem vplinjačev..).Z pritiskanjem bučke pride gorivo samo do ene membrane,naprej v vplinjač kjer je tadruga membrana pa ne(sam ta zgleda ni toliko občutljiva)..

V vsakem primeru če je težava to, je svečka suha ker motor ne dobi dovolj goriva
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a Melly »

Mr. S2k napisal/-a:
To pa ne bo držalo - gorivo mora biti v vplinjaču, ker se drugače membrana preveč izsuši in otrdi. Isto so mi že na dveh servisih za motorke povedali. Motorke imajo enake Walbro vplinjače kot naši motorčki ;)
Prijatelj je kupil nov motor (iz stare zaloge), ki pa ga nikakor ni mogel vžgati, dokler ni zamenjal membrane, ker je bila že pretrda.
Jaz pri vseh mojih motorjih ˝napumpam˝ bučko na vplinjaču, ko bencin v njej izhlapi, pa nikoli nimam problemov ;)
Kot jaz vem Stihl priporoča, da ob koncu dela z motorno žago (če je ne bomo uporabljali dalj časa), spraznemo rezervoar, prižgemo in pustimo, da sama ugasne (torej porabi vse gorivo).
Tako vsaj piše v navodilih. Odkar sem očeta naučil takega načina uporabe, nimam več problemov; vsakoletne menjave tesnil, membran, cevk...

Razloga sta dva. Prvi je propadanje goriva (posledično težko vžiganje), drugo pa mašenje uplinjačev, sploh s slabimi olji za mešanico (tudi propad membran, cevi...).
lp Melly
Uporabniški avatar
Mr. S2k
Profesor
Prispevkov: 1067
Pridružen: 10 Maj 2010, 21:52
Kraj: Mengeš
Kontakt:

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a Mr. S2k »

Razlika je, če pustiš da bencin izhlapi ter da olje zapaca šobe. Moj sodelavec je tudi serviser za motorke in pravi da je bolje pustit bencin notri, potem pa ga pred uporabo zamenjati. Povedal mi je tudi, da ima veliko rabljenih vendar dobrih vplinjačev, ki ležijo dalj časa in da je potrebno pri vseh zamenjat membrane pred samo vgradnjo.
Sem pa prepričan da se membrana postara po zelooo dolgem času, tako da če stoji suha čez zimo ne bi smel biti problem. Pa tudi sam strošek menjave membrane ni tako velik. Če se ne motim so 5-10€ na eBayu.
Jaz zaenkrat še nisem imel nobenih problemov z takšnim načinom...
Yes we can! ;)

www.jelen.si
Slika
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

Tudi sam si lastim motorno žago, ki najbrž starejša od velike večine uporabnikov tega foruma. Zamenjala je že nekaj mečev, saj se je uporabljala za pripravo drv, nikoli ni bila konzervirana preko zime, zgolj ugasnjena, na grobo očiščena in pospravljena. V njej se je uporabljalo vse kar je vsaj malo smrdelo po gorivu in nalivalo vse, kar je vsaj rahlo spominjalo na olje. Na servisu zagotovo ni bila že zadnjih 15 let, glede na poredko uporabo v zadnjih letih pa se za njen pogon uporablja kako desetletje stara mešanica bencina in namenskega dvotaktnega olja.
Vedno je in še vedno zelo rada vžge, enakomerno deluje in se ne pregreva, kompresija pa je še vedno izredno močna.
Skratka neuničljiv stroj, kar je še toliko bolj zanimivo, ko berem s kako velikimi težavami se ubadajo nekateri uporabniki dvotaktnih bencinskih motorjev.

LP
Alex
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Hja tudi pri nas laufa tomoska oz huskvarna ki je starejša od mene pa tudi ni bila deležna kakšnega posebnega tretmaja...Ve se pa da imajo serviserji na pomlad kar nekaj dela z zabitimi vplinjači..
Rekel bi tudi da je odvisno od olja ter koliko % mešanico imamo..

Sam imam malo na sumu "težave" z motorji ki jih uporabljamo da je hec v tem ker so zadeve kar precej navite in kot take bolj občutljive...
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

Saj stare mašine tudi meni dobro kresnejo. Poblem sem omenjal za novejšo. Sicer sem ugotovil, da ima na rezervarju cevko s nepovratnim ventilom kateri je očitno služil aklimatizaciji rezervarja(podtlak) in je fuč. Potreboval bi novega, vendar ne vem kje in pod kaj iskati tak majhen nepovratni ventil, ki je odporen na bencin, mora pa „izolirati” s okoljem. V skrajnem primeru bi ga lahko ignoriral saj verjetno tudi motor ustvarja nadtlak.
Slika
Čur
Tekmovalec
Prispevkov: 274
Pridružen: 05 Dec 2004, 14:58
Kraj: Novo mesto

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a Čur »

r1car
si dobil ustrezen odgovor iz naših modrovanj?
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Če komu pride prav.Oznake za repair kit za walbro wt-668(tovarniško na baji pa še kje)
K20-WAT(celoten kit z filtrom,iglo za odpirat,membrano,tesnila itd..)
D20-WAT(samo membrane in tesnila)

Ne stran metat prejšnjih membran in tesnil,namreč v teh setih je ene par različnih membran in tesnil zato nam stare služijo za primerjavo...
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Uporabniški avatar
r1car
Začetnik
Prispevkov: 30
Pridružen: 07 Okt 2011, 15:36
Kraj: G.Bistrica (R.Slatina)

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a r1car »

pa ja vedno se neki novga naucis,vec glav vec ve
pa se eo vprasanje ali je mozno od goriva da vec noče vžgat, enkrat sem mu dal 100oktanskega
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

samo gorivo pomoje ne, bi pa rekel da je potrebno ob menjavi vplinjač nastavit drugače...
Koliko L goriva pa je tale motor že stočil čez?
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

Oktansko število je oznaka odpornosti goriva na samovžig. Gorivo z višjo vrednostjo je MANJ gorljivo in za njegov vžig je potrebna višja temperatura. Za dosego znižanja plamenišča se gorivu dodajajo različni dodatki, s tem pa se celo malenkostno zmanjšuje energijska vrednost gorivu. Iz tega vidika je gorivo z višjim oktanskim številom slabše od nižje oktanskega.

Motorji, ki imajo visoko kompresijsko razmerje morajo zaradi s tem povezane možnosti klenkanja nujno uporabljati bencin z visokim oktanskim številom, motorji z nižjim pa lahko brez škode uporabljajo tako takšnega z nižjim, kot tudi takšnega z višjim. Zgolj uporaba bencina z višjim oktanskim številom NE BO ZVIŠALA MOČI MOTORJU, kot je bilo že povedano, bo ta celo malenkostno znižana. Odmik od tega predstavljajo nekateri kompleksnejši motorji, kjer lahko elektronika spreminja čas vžiga goriva ter čas odpiranja ventilov. V teh primerih motor ob uporabi nižje oktanskega bencina razvije nekaj manjšo moč, pri uporabi višje oktanskega pa lahko razvije polno moč. Takšni motorji se ne uporabljajo v modelarske namene.

Če se tako vrnem nazaj na trditev mojega predhodnika. Zgolj zamenjava goriva na uspešnost delovanja motorja nima vpliva, niti ni potrebno ponovno nastavljati uplinjača.


LP
Alex
Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

No danes sem upam da dokončno ugotovil kaj je bil vzrok, da je motor občasno deloval normalno občasno pa sploh ni hotel vžgat. Preparele cevke jupijaije. Sedaj me pa zanima katere cevke vi kupujete da vam nudi ustrezno kvaliteto, morajo pa biti mehke saj je na eni bil filter od rezervarja? Za nameček ima cev notranji premer 2-3mm, na stičišču v rezervar pa kar 10 mm zunanjega premera(da tesni luknjo). Kaj priporočate?
Slika
Uporabniški avatar
jannyy
Freak
Prispevkov: 918
Pridružen: 19 Jul 2006, 12:37
Kraj: koper-škofije

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a jannyy »

Te cevke dobiš pri mojstrih ki prodajajo kmetijsko mehanizacijo in podobne stvari.

Cevka je navadna za bencin tisto na rezervarju je samo gumica da tesni ki jo potem pobereš dol in daš na novo cevko.
"Na tisoč neumnih pride en moder in trije, ki se imajo za modre."
Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2463
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Re: ne vžge

Odgovor Napisal/-a tornado »

shqwarch napisal/-a:Sedaj me pa zanima katere cevke vi kupujete da vam nudi ustrezno kvaliteto, morajo pa biti mehke saj je na eni bil filter od rezervarja?
Obvezno: Tygon Fuel Line. Ne kupuj vsakega rumenega sranje, ki ga ponujajo ''vsakojaki mojstri''.
Na tej cevi ja lepo viden napis Tygon.
Zadnjič spremenil tornado, dne 11 Jul 2012, 12:16, skupaj popravljeno 1 krat.
Lp Rado
gogIIIII
Razpravljalec
Prispevkov: 111
Pridružen: 25 Apr 2009, 09:04

Re: Motor ne vžge-Preberi

Odgovor Napisal/-a gogIIIII »

Imam eno vprašanje glede 26cc motorja in sicer sem opazil,da po nekaj časa vožnje motor prične ugašati.Kaj bi lahko bilo narobe?Nameščen pa je tudi nov cilinder zenoah.
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: Motor ne vžge-Preberi

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Sedaj odvisno kateri model imaš,kakšno mešanico % ter olje uporabljaš..
Na pokrovu(vsaj tu je ponavadi) posode za gorivu je luknjica zadaj nek primitiven enosmerni ventil-Preveri da ni zabito,saj se ustvari vakum v posodi in motor ne more potegnit goriva..
Lahko tudi da se ti motor pregreje in pride do "vapour locka" v vplinjaču-zaradi prerevno nastavljenega motorja ali pa pri kakšnem tesnilu vleče zraven zrak(vplinjaču,cilindru)...

Ponastavi vplinjač na tovarniške oz priporočene nastavitve ter nastavi na novo potem..

Preveri tudi vse vijake da se ni kakšen odtegnil poglej okoli tesnil, poglej tudi plastičen vmesnik med cilindrom in vplinjačem če je slučajno počen(kar se naredi če preveč zategnemo) ter če je kaj mastno potem je toto..Lahko še preveriš tako da motor laufa in okoli teh tesnil rahlo špricneš z wd40 in če motor ugasne,spremeni obrate si našel težavo..

Sedaj ne vem kakšen ter kako je bil narejen servis na motorju oz zakaj je bila menjana glava verjetno je bil menjan še obroček(samo glavo brez njega je skoraj nesmisel menjat).
Lahko tudi da so že bogi ležaji v ohišju to preveriš tako da primeš vztrajnik oz vetrnico ter probaš če se kaj premika,isto zagrabiš za čevlje sklopke in pomigaš(vem je kar nekaj vijačenja da prideš do teh delov)-Če je premik ven in noter je ok, če pa se premika gor/dol ter levo/desno bo pa potrebno menjat ležaje ter oljno tesnilo..

Če boš motor kakorkoli razdiral potrebuješ nova tesnila-razen če imaš takšna ki se lahko ponovno uporabijo(bakrena(pri cilindru)/teflon(pri vplinjaču))
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
gogIIIII
Razpravljalec
Prispevkov: 111
Pridružen: 25 Apr 2009, 09:04

Re: Motor ne vžge-Preberi

Odgovor Napisal/-a gogIIIII »

Gre se za FG Marder 26cc.Napako sem odpravil tako,da sem malo privil vijak za prosti tek in sedaj deluje.Me pa zanima če je kaj narobe če je v mešanici malo več olja kot je potrebno?
Odgovori

Vrni se na Modeli v merilu 1:5