Stran 1 od 4

Mesanica

Objavljeno: 18 Jul 2011, 18:27
Napisal/-a kurnt29
Pozdravljeni.

Zanima me koliko % mesanico uporabljate na svojih 1:5 / 1:6 modelih, z 23 ali 26ccm dvotaktnim bencinskim motorjem..

Mogoce se katero olje najveckrat uporabljate..

LP

Objavljeno: 18 Jul 2011, 19:15
Napisal/-a buco
Mešam 40:1 oz 2,5%

olje pa bel ray ali pa panolin racing oil


lp aleš

Objavljeno: 18 Jul 2011, 19:36
Napisal/-a andrejgr
Dobil navodila in delam 3% mešanico. Uporabljam pa olje MOTUL 800.

Objavljeno: 18 Jul 2011, 19:44
Napisal/-a kurnt29
Hvala za hitre odgovore.

Objavljeno: 18 Jul 2011, 20:13
Napisal/-a mihec87
Sam tankam motul 800 32:1

Pred časom sem našel eno luštno tabelco(v priponki)..
Ali pa http://www.hpibajaforum.com/forum/showt ... hp?t=68367

Objavljeno: 18 Jul 2011, 20:24
Napisal/-a mihec87
Sam sem za mešat kupil tole posodo http://tweetfeed.com/hogaen/buy-2stroke ... ing-bottle
Samo gre vanjo malo več kot 1liter pač pa cca 1,1L,oznake za olje pa so popolnoma točne..
Namreč 5L bi ne skuril nekaj časa in raje naredim svežo mešanico..

Objavljeno: 18 Jul 2011, 20:46
Napisal/-a jannyy
Na cestnih 1:5 GT modelih z 23ccm motorji Abbate se priporoča 5% mešanico z oljem motul 800

Objavljeno: 18 Jul 2011, 23:55
Napisal/-a zekozajc
Sam delam 3-5% mešanco, ker enostavno nočem motorja uničit.... Olje pa uporabljam za gokart mašine ali pa od silkolena(nevem, če je prav napisano).

Objavljeno: 20 Jul 2011, 12:45
Napisal/-a tornado
Priporočila in pomoč pri izbiri količine olja v gorivu.


Metrična tabela:
Slika


Ameriška tabela:
Slika

Objavljeno: 21 Jul 2011, 16:10
Napisal/-a igli
sam uporabljam ipone olje za 2-taktne motorje, diši po jagodah, delam pa 2% mešanco.

Objavljeno: 21 Jul 2011, 16:51
Napisal/-a Mr. S2k
Tudi jaz imam 2% mešanico s Castrolovim TTS-om.

Objavljeno: 21 Jul 2011, 18:17
Napisal/-a Alex 76
Ne vem kako to, vendar je z različnimi tabelami za mešanje goriv vedno dokajšen problem, ki se običajno sicer ne pokaže, se pa lahko, če se tako predstavljena metodologija uporabi še za kaj drugega oz. v specifičnih primerih, kar bomo videli v nadaljevanju.

Koliko posamezne tekočine mora biti v mešanici je lahko podano v obliki:
- odstotka tekočine A ali B
- deleža tekočine A ali B
- razmerju med deležema tekočine A in B

Za lažje razumevanje vzemimo primer mešanja dveh tekočin.
Primer 2% mešanice
Podatek nam pove, da mora biti v skupni mešanici 2% tekočine A ter 98% tekočine B.
Če isti podatek izrazimo v obliki deleža lahko zapišemo kot 2/100 (okrajšano 1/50) ali 0.02.

Do sem je vse jasno, tu pa nastanejo težave. Marsikdo pogleda tabelo, najde koliko je odstotek mešanice, koliko ima tekočine B in doda toliko tekočine A, kolikor mu veleva tabela. TO JE NAPAKA!

V tem primeru je skupna količina mešanice seštevek količine tekočine A in tekočine B, kar pa ne odgovarja želenim odstotkom oz. deležu. Naj problem ponazorim še matematično.

V mešanici z 2-ma deloma tekočine A ter 100 deli tekočine B je delež tekočine A 2/102 (okrajšano 1/51),
0.019608 ali zgolj 1,9608%. Razlika na prvi pogled resda ni velika, se pa napaka s povečevanjem deleža tekočine A povečuje in lahko doseže precejšnja odstopanje, ko se vse skupaj približuje razmerju 1:1.
Za ponazoritev si poglejmo še primerjalne podatke.

(Želeni odstotki PRAVILNO MEŠANJE Delež tekočine A - Razmerje med deležema tekočine A in B NAPAČNO MEŠANJE PO TABELI Delež tekočine A - Razmerje med deležema tekočine A in B Dejanska vsebnost tekočine A v taki mešanici Absolutna napaka v % - Relativna napaka v %)

2% 1/50 - 1:49 1/51 - 1:50 1,9608% 0,0392% - 1,960784%
5% 1/20 - 1:19 1/21 - 1:20 4,7619% 0,2381% - 4,761905%
30% 3/10 - 3:7 3/13 - 3:10 23,0769% 6,9231% - 23,07692%
50% 1/2 - 1:1 1/3 - 1:2 33,3333% 16,6667% - 33,33333%

Tako lahko vidimo, da v primeru enakih delov tekočine A in B absolutna napaka poskoči na debelih 16,6667%, pri tem pa je relativna napaka kar 33,33333%. Iz tega sledi, da bi gorivo z enakim deležem tekočine A in B imelo kar dobrih 16 % manj tekočine A od želene.

Naj se vrnem na začetek. Če je pri zelo majhnih odstotkih tovrstna napaka zanemarljiva, lahko pri večanju deležev ali celo večanju števila komponente, kot je to primer pri gorivih za metanolske motorje, uporaba takšne metodologije lahko resen problem in ni reči, da je kak motorček predčasno zaključil svoje življenje tudi zaradi tovrstnih napak.


LP
Alex

Objavljeno: 21 Jul 2011, 18:54
Napisal/-a mihec87
Hm zanimiva izpostavitev problema...
Še moje razmišljanje..
Še bolj zanimivo je da se meša kot po tabeli mešanica pri vseh stvareh ki delujejo na mešanico od orodja naprej...

Ali je zadeva mišljena tako da se pač k 100% tekočine doda x% olja in potem dobimo 10x% tekočine?
Sumim da gre za stvar poenostavitve mešanja namreč pri mešanicah redko vidimo več kot 5% olja(vsaj v modelarstu) oz pri gorivu za metanol motorje okoli 10%(pri avtomobilskih motorjih) in tukaj še ni take napake v mešanici..

Objavljeno: 21 Jul 2011, 19:22
Napisal/-a Melly
Alex =D>

Mihec, pomisli, če sam mešaš gorivo za heli, pa imaš 30% nitro...

Objavljeno: 21 Jul 2011, 19:51
Napisal/-a mihec87
Um dlje od olja nisem prišel :oops:

Če pravilno razumem bi potem npr da delam 1L 4% mešanice.Nalijem 960ml goriva ter 40ml olja..?

Objavljeno: 21 Jul 2011, 21:05
Napisal/-a Melly
Najbolje je, če imaš posodo z označeno končno mero (recimo 1 liter), naliješ toliko olja kot si izračunal v tvojem primeru 40ml, potem z gorivom splahneš posodico, kjer si meril olje v to glavno posodo in še doliješ do meje 1 liter. (skupaj 960ml).

Objavljeno: 22 Jul 2011, 08:14
Napisal/-a scrat
10 litrov tekočine A + 2 dcl tekočine B = 2% mešanica

Objavljeno: 22 Jul 2011, 09:21
Napisal/-a Melly
scrat napisal/-a:10 litrov tekočine A + 2 dcl tekočine B = 2% mešanica

Preprosta matematika... %= 100*B/(A+B) ali v tvojem primeru =100*0,2/(10,2)=1,96% to je hotel Alex povedati.

Če bi recimo delal 5% po tvoji metodi bi dobil 4,76% mešanico in tako naprej.

Objavljeno: 22 Jul 2011, 10:11
Napisal/-a scrat
To pa drži. Pri majhnih procentih ni težav.

Objavljeno: 22 Jul 2011, 11:36
Napisal/-a Melly
Veš saj je dejansko res majhna razlika, mogoče par kapljic olja, je pa boljši občutek, če veš, da si naredil nekaj prav.

Objavljeno: 05 Sep 2011, 13:46
Napisal/-a Mr. S2k
Zanima me zakaj mešate oziroma zakaj se priporoča 3-5% mešanica?!?
Namreč takšna koncentracija se mi zdi pretirana. Sam se ukvarjam z rezanjem betona kjer režem tudi z motorko ki je res obremenjena in dela pod polnimi obrati, pa proizvajalec (Partner / Husqvarna)v navodilih narekuje ˝le˝ 2% mešanico.

Ali je kdo od vas že izprobal olje AGIP FORMULA 2T ki vsebuje tudi ricinusovo olje?

Citat iz revije Motorist:

Agip Racing 2T

Agip Racing 2T je popolnoma sintetično, vrhunsko motorno olje najvišjega zmogljivostnega razreda za uporabo v zračno ali vodno hlajenih 2T dirkalnih motorjih z izjemnimi zmogljivostmi. Predhodno ga je treba zmešati z osvinčenim ali neosvinčenim bencinom. Olje je sestavljeno na sintetični osnovi z ricinusovem oljem.

Značilnosti olja Agip Racing 2T

Viskoznost pri 100 °C 20 mm2/s
Viskoznost pri 40 °C 182 mm2/s
Indeks viskoznosti 130
Plamenišče 210 °C
Tališče: n.p.
Gostota pri 15 °C 0,895 kg/m3

Lastnosti in učinek olja
Specialna formula olja Agip Racing 2T

za manjše izgube moči in pomaga preprečevati samovžig. Pozorno izbran sestav sintetične surove nafte zagotavlja odlično zaščito motorja pred obrabo in daje izredno termo-oksidacijsko stabilnost. Preden pričnete pripravljati mešanico z gorivom dobro pretresite plastenko z oljem. Olje morate obvezno skladiščiti pri temperaturi nad 0 °C!


Slika

Objavljeno: 05 Sep 2011, 14:16
Napisal/-a mihec87
Lahko da se motim...

Kolikor vem so ti motorčki kar dosti napiljeni že tovarniško in imajo že par k obratov več kot razne motorke(motorka ima npr cca 40-50cc da ima 3konje,v modelarski aplikaciji ima motorček 26cc 3 konje) ipd+mali bat kar bi naj potrebovalo več mazanja...

Sedaj tako veliko koncentracijo tudi proizvajalci priporočajo že zaradi tega ker se ne ve kako kvalitetno olje bo uporabnik uporabil+se malo zaščitijo...

Zasledil sem tudi da olje pripomore k kompresiji saj bolje tesni med cilindrom ter obročkom, seveda razlika bi bila opazna šele ob pomanjkanju olja kar pa se ponavadi ne konča dobro..

Kolikor vem ko se je pri nas tekmovalo so tankal 2-2,5% mešanice,če pa gledam forume čez lužo pa večina tanka 4%..

Sam pa tudi ne vidim škode v tem, olje pa tudi ni tako drago da bi šparal(od viška ne boli glava)...

Sam tankam motul 800 offroad..

Objavljeno: 05 Sep 2011, 20:55
Napisal/-a igli
če že gledas v to smer raje nabavi ipone olje: tole furamo v tekmovalnih skuterjih pa špila super pa še diši po jagodah :P
Slika
al pa tole, mal drazja zadeva ampak tudi seka:
Slika

Lp

Objavljeno: 05 Sep 2011, 21:23
Napisal/-a flesh
Nevem kje in kdaj mi je prišlo na uho, olja za skuterje se izogibajte za uporabo v modelarskih becinskih motorjih. mogoče se pa motim :razpaljot:

Objavljeno: 05 Sep 2011, 21:25
Napisal/-a igli
flesh napisal/-a:Nevem kje in kdaj mi je prišlo na uho, olja za skuterje se izogibajte za uporabo v modelarskih becinskih motorjih. mogoče se pa motim :razpaljot:
motis se, poglej oboje je dvotakno-govorim za mojo hpi bajo, oboje se vrti v visokih obratih, tako da je to olje tip top, v baji ga furam od kar sm jo kupu v skuterjih pa skoz.