Stran 1 od 1

Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 16 Okt 2014, 19:14
Napisal/-a N0t0ri0us
Pozdravljeni

V kratkem imam namen izdelati zimske gume podobne kot so na sliki:
Slika
načrtovane dimenzije naj bi bile:
premer brez vijakov 150 mm
širina 8 cm
dolžina vijakov 20-35 mm (klasični M3 ali pa za v les)
debelina "cevi" 3mm

načrtujem tudi, da bi se dalo dati 2 gumi skupaj in tako imeti dvojno širino - 16 cm katere bi bile idealne za večje količine snega.

Za cevi sem vprašal v inox center in so mi napisali da prodajajo samo po kosih - torej 6m ceveh, katere cena nanese 180€. vprašal sem še v alcu in so mi odgovorili da cevi nimajo na zalogi, mi bodo pa v kratkem posredovali ceno in razpoložljivost. Če se bo dalo zmenit da vzamem po metrih oziroma po potrebi, bom vzel kar cev. Celotne cevi pa definitivno ne mislim kupovat, saj kot kaže ni kakega velikega zanimanja za to.

Izdelat sem pa nameraval tako:
Obod oziroma cev sem mislil narediti širine 8cm, in v ta obod vstaviti še en obroč - na sliki označen modro in ga privijačiti skozi zunanjo cev.

Obroč ne bi bil na sredini platišča, tako da bi lahko tudi uravnaval offset s tem ko bi obrnil platišče. podobno kot se to počne pri traktorjih. sredinski krog pa bi bil pritjen še prav tako skozi obroč (z istimi vijaki) - torej bi bilo platišče sestavljeno iz treh delov. to se vidi tudi spodaj na sliki. namen tega bi bil, da ni potrebno vzeti stran polovice vijakov, če se platišče želi razstaviti ali obrniti.

Slika

Slika

Za pokrov pa računam, da mi bo nekdo od modelarjev naredil na cnc iz aluminija debeline 10mm, in v njega samo zarezkal hex. To ploščo bi tudi stanjšal in naredil zareze tako kot so pri avtomobilskih platiščih (zaradi teže). torej bi bila debelina 10mm samo v notranjosti v okolici hexa.

Pojavijo se pa tudi problemi.

Največji se mi zdi ta, da je teža alu cevi 3,7 kg/m torej bi bilo samo cevi za 1,2 kg. če dodamo še pokrove cca 0.2kg/kos sem že na 2 kilogramih. In še vijaki in je skupaj 2.5-3 kg za komplet, kar se mi pa ne zdi ravno lahko v primerjavi z originalom 1.3kg za komplet. V kolikor bi dodal še "dvojne gume bi bil pa na 5kg.

Če bi uporabil navadne spaxe 3,5x35 bi mogoče prihranil kaj na teži ampak bi jih bil problem pritrdit v aluminij.

Razmišljam tudi o karbonu oziroma o steklenih vlaknih. s tem bi lahko zmanjšal debelino stene, ampak nimam še nobenih izkušenj s temi materijali. zavedam se da so krhki ampak si ne predstavljam koliko... če bi delal 3mm debeline, bi porabil dokaj veliko smole in karbonskih vlaken, na teži bi se pa poznalo malo manj kot polovico.

na internetu sem pa našel samo ena takšna platišča katera se pa ne prodajajo več:
Slika
cena je 160 $ za par. premer je 105/120 mm širina 80 mm dobijo se tudi širine 60 mm katere so pa 20$ cenejše. Teža paketa piše da je 2.3 kg za par.


Zbiram mnenja, predloge in komentarje :D

ps. upam da je napisano razumljivo :)

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 16 Okt 2014, 20:01
Napisal/-a mihec87
Če je možnost stružnice enostavno izstruži zadevo...Sam bi dal krajše vijake max 10mm..Ravno tako nebi pretiraval z širino saj bo avto bolj trpel..

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 16 Okt 2014, 20:20
Napisal/-a Kemenb
Mihec me je prehitel z enakim mnenjem. (kopiram mail)
Jaz bi delal iz enega kosa, če je le mogoče. Naslednja varianta je iz dveh kosov: cev+pokrov s hexom, da je manj kosov. Kaj pa mogoče kakšen alkaten ali plastična cev? Tankostenski inox? Še ena možnost so alu vijaki, verjetno so precej dragi... Mogoče manj vijakov in krajši? Pred leti sem probal dat knipinge v feltne od sharka, na zmrzmjrni zemlji mi je krtačni motor zvil plastične axe. Te zadeve imajo dobr oprijem, ne pretiravej z dolžino, da ne boš matral motorja.
Fi 150 x 80 + 2x po 25mm to rata cca190mm, kar bo preveliko za 1/8 bagije, na tragije bi mogoče šlo. Na svojo bajo nebi stavil takega premera gume. Preveliko za moj okus. Kateri avto imaš?

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 16 Okt 2014, 21:02
Napisal/-a N0t0ri0us
Sam nimam stružnice, če bi pa kupoval aluminij. bi pa potreboval poln alu valj oziroma kvader. po izračunih bi prišlo za kvader 20kg aluminija, za cev pa 15 kg. če bi bil kilogram aluminija 4€ (ugibam) je vprašanje ali bi prišel kaj ceneje skozi, s tem da se v primeru kakih poškodb ne bi dalo menjati posameznih komponent. V primeru, da bi bila kolesa preširoka, bi brez problema naredil nove cevi in jih samo previjačil.

Meni bi bilo v veliko večji užitek imeti avto z daljšimi vijaki - 20mm. mogoče tudi ne bi bila slaba ideja da bi bili na sredini daljši in pri robovih krajši.

@klemen

No mogoče bo bilo res bolje to izdelati iz dveh kosov. za tri kose sem razmišljal iz vidika razstavljanja platišča, saj ne bi bilo potrebe po odstranjevanju vijakov. alkatel je po mojih izkušnjah zelo težak, je pa res da je bolj elastičen. S tankostenim inoxom pa nimam izkušenj, če bi bila kovina pretanka bi se vrjetno ukrivila ob kakem udarcu.

Pri mojem se axe upam da ne bodo zvile.. so jeklene. če bo kaj odpovedalo bodo t-boni oziroma šalčke katere so še malo zdelane. Bo treba nabavit nove nekoč. Motor je narejen do 6s, sedaj vozim na 4s tako da ima še rezerve. Imam Thunder tiger mt4 g3 in ima sedaj premer koles 17 ali 18cm in se mi zdi OK.

Slika

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 16 Okt 2014, 22:03
Napisal/-a Kemenb
to ima pol gume ko baja :D
Glede aluminija sem siguren da ga dobiš manj kot celo palico, še posebej večje premere.

Naj te ne zavede da je sneg mehak ima tudi slabo stran: slab oprijem. Pozimi se mi motor skoraj bolj greje kot poleti ker gume konstantno kopljejo, precej velik upor in visoki obrati motorja (s8bxe, klon badlands gum, toppower 2200 17z zobnik, 150a xerum ki je spustil dušo) Torej cvekarce bodo imele dobr oprijem na zmrznjeni površini oz. bodo kopale skozi sneg do trdega. Buh ne dej da s tem prideš na napol zmrznjeno zemljo ali mokro travo! Sem dal tekoči trak na buggy, na travi je naredil backflip, žico od lipota je razklalo! Tam je šlo 1000A kolikor ima xerum limit (pretiravam ampak malo ne)! Večj premer pomeni večjo hitrost in manj navora (če ne menjaš zobnika). Manj navora=večji tok=puff. V končni fazi boš pa auto razbil ker bo šel prehitro + lomliva plastka + nepredviden kos ledu. (izkušnje)

Druga še bolj pomembna stvar, lahko imaš tako velike gume ko baja nimaš pa togosti konstrukcije, ki bi to zdržala. Jaz tega nebi stvu na hpi bajo, pa je 1:5. Stehtaj svoj gumo jaz bom pa od baje za primerjavo. 8 takih gum? To se nebo dobro končalo.

Tretja stvar vrtilni vztrajnostni moment. Super stvar dokler nočeš spremenit njene vrtilne frekvence. Težja guma je manj odzivna na pospeške in slabše bemza. Če ne bo šel motor bo zmlelo vse ostalo!

Če misliš vozit tudi po asfaltu pozabi daljše šraufe na sredi!

Vijaki naj imajo manjši premer od obstoječih gum. Za občtek naredi 4 valje iz papirja, škatla od zelja... in daj na avto. Mene je že parkrat presenetlo kako mere v glavi, zgledajo drugače v naravi :o

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 16 Okt 2014, 22:58
Napisal/-a N0t0ri0us
Na mojem gume so še malo večje in širše :lol:

Za aluminij sem pisal petim podjetjem, ki to prodajajo. Do sedaj sta odpisala samo 2.

Ravno zaradi slabega oprijema imam namen imeti tako dolge vijake. če bodo predolgi jih lažje skrajšam kot podaljšam. Po občutku ima motor 60°C (lahko ga držim 5 sekund po tem ko sem ga po 5cm visoki travi v hrib dalj časa tiščal kolikor je dal) in tudi ostali poročajo o takih temperaturah na 4s. Da pa bo imel avto dober oprijem je pa tudi namen tega projekta :roll:

Sedaj ima premer kolesa 178mm, ob baloniranju ta premer še zraste. Če bodo pa potem kolesa 190 premera, je to po obodu 6% razlike.

To o togosti sem tudi že razmišljal, ampak tukaj v tem primeru je težko kaj narediti. z avtom tako ali tako ne izvajam akrobacij in big air-ov

teža ene gume je 330g torej vseh štirih 1300g. koliko so na baji ? :) v primeru da bi dal gor 8 gum, bi pa sigurno posegel po manjšem/večjem zobniku :D in pa še to bi bilo izključno za v cel sneg in še to vrjetno ne dolgo saj bi imel servo kar precej opravit :D

manjših gum ne želim imeti :D bom raje premenjal zobnike.

če bi bili na sredini daljši vijaki bi bilo to enako kot da bi imel ožjo gumo. ?

Sem si naredil iz navadnega papirja 4 obroče in lahko rečem da je kar impresivno :)

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 17 Okt 2014, 12:40
Napisal/-a N0t0ri0us
Mogoče kdo ve kako bi se obnesla steklena ali karbonska vlakna v tem primeru ?

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 17 Okt 2014, 13:44
Napisal/-a mihec87
Pomoje boš lažje dobil želeno cev pri nekomu ki uporablja take cevi, in mu ostajajo takšni mali kosi oz odrezki..

Steklena ali karbonska vlakna bi šlo samo težava je da če hočeš da bo narejeno kot se zagre spet ne bo poceni, namreč nebi se tu igral z nečem napol ker če se vijak iztrga bo odletel po zraku-pri polni hitrosti modela je izmet oz leteči vijak nevaren...

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 17 Okt 2014, 14:01
Napisal/-a N0t0ri0us
In kdo bi uporabljal take cevi ? :D Mogoče bi jo našel na dinosu ampak ne vem kako imajo to tam urejeno.

Iz karbona bi naredil samo obod. Hex bi bil pritrjen v aluminij in ta aluminij na zunaji obod iz karbona/steklenih vlaken. Po možnosti bi ga še ojačal s par obroči v notranjosti na robovih. Vem pa da bi naneslo nekaj denarja v primeru, da bi delal iz karbona, ampak še vseeno ceneje kot pa 6m dolga cev :D

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 17 Okt 2014, 14:23
Napisal/-a Kemenb
Zadnje gume so: tekmovalne lepljene 480g in bowtie na navadnih feltnah 535g.
Iz kje si doma? Na odpadu v neverkah kupiš na kg, čez tedn te lahko naženejo proč, v sobotah so pa prjazni.
Mogoče bi bilo še naceneje najt enega strugarja, da ti postruži iz enga kosa? Ne glej mene sem v gipsu #-o

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 17 Okt 2014, 14:33
Napisal/-a N0t0ri0us
Sem iz okolice Škofje loke - Poljanska dolina. Čez teden sem v LJ v Rožni.

koliko je cena aluminija ? :)

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 17 Okt 2014, 16:21
Napisal/-a cmaet
Aluminijaste cevi dobiš pri kovintrade. Maloprodajo imajo v črnučah, odrežejo ti kolikor rabiš. Ne vem pa če imajo zalogo takega premera. Jaz sem vedno kupoval bistveno manjše, ne spomnim se večjih id cca 10cm premera, ampak to ne pomeni da jih nimajo.

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 17 Okt 2014, 19:07
Napisal/-a N0t0ri0us
ugotovil sem, da je vseeno če kupim 5mm debelo steno in jo bom postružil po zunanjem robu.

V ponedeljek se bom zmenil za cev.. To imajo skoraj da sigurno nekje na zalogi, v kamm bom šel po vijake in v petek ali soboto postružil in sestavil platišče.

-Odločam se še samo med navadnim aluminijem 6061 ali pa 7075 kateri naj bi bil med bolj trdimi. Vrjetno je tudi cena precej večja. Razlika med njima pa je 130-150% boljše lastnosti v prid 7075

Bi bilo 3mm debeline po vašem mnenju preveč oziroma premalo ?

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 22 Okt 2014, 14:42
Napisal/-a N0t0ri0us
Kot kaže napredujem.. :D Danes sem se malo vozil po Ljubljani in si nabral večino materijala

Slika

Cev so imeli v MDM, in to ravno takšno kot sem jo iskal =D> Prav tako ni bilo nobenih problemov s tem da bi moral vzeti 6m, ker povsod drugje se jim ni nič kaj slišalo o tem.

Cev me je stala 13€ in pa vijaki 20€ v kammu. Sedaj rabim še samo še aluminijasto ploščo debeline 5 in 10mm. Nikjer kjer sem bil niso prodajali ostankov oziroma jih niso imeli. Klical sem tudi na dinos in so rekli da nimajo maloprodaje že par let in da mi ne smejo prodat.. Upam da bom našel kje kako ploščo katera mi bo ustrezala.

Če ima kdo na zalogi kako alu ploščo debeline 5 in 10 mm in stružnico + cnc se lahko danes oglasim pri njemu in izdelava. (okolica LJ)
Kontakt na zs ali 031 545 001

LP

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 22 Okt 2014, 15:28
Napisal/-a Kemenb
V alcu kamnik niso komplicirali ko sm rabu 7075 8mm. Poslau sm mail kaj rabim, ponudbo sm dubu nazaj drugi dan in plata me je čakala v parih dneh. Po tel. je tudi uprašanje koga dobiš in kolko so pr volji, ma glauno da maš ceu. =D> Lahko se obrneš na alza raicing če ti porezka in dobi material. nick Megane.

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 22 Okt 2014, 15:45
Napisal/-a N0t0ri0us
sem jih klical in so rekli da nimajo na zalogi, da običajno traja dobava do 10 dni in nič kaj se mu ni slišalo da ne bi vzel cele, čeprav je rekel da bi se dalo zmenit in da bi bila malo dražja. Poleg tega so mi pa prejšni teden rekli, da je 150/3 nedobavljiva torej bi plačeval še dodatno za tista 2mm katera bi potem postružil.

No kakorkoli, to glede cevi je zrihtano.

Slika
Nekako tako sem si zamislil notranji pokrov platišč.. z desnim krogom imam namen ojačati zunajo stran platišč, ker me skrbi, da se bodo ob kakem hujšem udarcu ukrivila..

Problem je še v tem, ker rabim še na stružnico razrezati cev.. vsaj mislim da bo tako najbolj natančno. Do MB je pa malce dolga :D

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 22 Okt 2014, 17:54
Napisal/-a RomanM
Živjo,

zanimiv tale tvoj projekt, nikjer nisi napisal kako boš spravil to skupaj, ta ojačitven obroč in pa nosilno ploščo. Predvidevam, da boš to zvaril, kar bo po moje lahko problem, ker ti bo kaj pokrivilo.
Mogoče, bi bila boljša debelejša cev pa postružena, da je lažja.
Jaz bi zunanji obroč naredil iz laminata, pa še rob za pritrditev nosilne plošče bi naredil, da bi ga privijačil, lahko tudi iz dveh enakih polovic levo in desno (na L).
Upam, da ti bo projekt uspel.

LP Roman

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 22 Okt 2014, 18:15
Napisal/-a N0t0ri0us
Spravit nameravam skupaj kar z vijaki. Najprej nameravam narediti 0.3mm večjo ploščo in obroč kot je notranji premer cevi, cev segreti in jih vstaviti noter. Ko se bo cev ohladila bo prijela obroč in ploščo, dodatno jo bom pa še privijačil. Variti nimam namena, saj računam, da se da platišče razstavit in ponovno razstavit v primeru odpovedi kakih delov.

Obroč bo na notranji strani, ker menim, da bo bolje prenašal udarce, poleg tega pa bo še malo bolj skrit.

Cev naj bi imela okrog 2700g/m, Načeloma naj bi bila masa cevi same približno 900g

Pod imenom laminat, si jaz predstavljam "parket" oziroma talno oblogo.. ti vrjetno misliš kaj drugega ? :) Kako bi ti naredil z robom, si pa žal nikakor ne morem predstavljati. Lahko malo podrobneje opišeš ?

Hvala

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 23 Nov 2015, 23:29
Napisal/-a N0t0ri0us
Pozdrav.

Sporočam, da projekt ni popolnoma zamrl. Par dni nazaj sem si vzel še nekaj ur časa in ga dokončal.

Slika

Rezultat?

Lahko rečem samo noro. Po snegu ima oprijem podoben mokri podlagi, okrog letijo ogromne količine snega, na travi pa povsod leži potrgana trava O:) Se pa dodatna teža pozna pri trajanju akumulatorjev. Če je sneg moker se prijema za kolesa in je potrebno vsake toliko časa stisniti throttle do konca, da pomeče sneg iz "gume"

Ima pa tole tudi svoje slabosti.
- Zaradi teže platišč se občuti, da avto ni več tako živahen
- Glasnost na asfaltu
- Gume ne absorbirajo energije ob trkih
- Treba malo bolj pazit, da avto ne pristane v fasadi, mladih drevesih ali drugih občutljivih stvari, saj vijaki niso ravno nežni :P

Vsekakor pa tole ponuja veliko užitkov in se veselim zime ki prihaja :D

Ob priliki objavim še kak posnetek.

Še malo o izdelavi
Sprva sem imel vijake dolžine 35 ali 40 mm. Se ne spomnim točno. Tisti vijaki so se precej krivili, zato sem jih zamenjal za dolžino 20 mm.
Centralni del platišča je izdelan iz max plošče (uporabljajo se za kaka kopališčna vratca) Aluminijast obroč sem segrel, vanj vstavil osrednji del in počakal, da se je ohladila. Sedaj je ne spravim ven niti s kladivom
Pozabil sem, da osrednji del ni enak za levo in desno stran :oops:
Alu cev 3 mm debeline zaenkrat ne kaže pomanjkanja trdnosti. O ojačitvni ne razmišljam, saj izgleda da ni potrebe.

Če bi delal še enkrat, bi notri našravfal navadne spaxe. Ceneje, hitreje, bolj nevarno :whistle: in ne bi se krivili. Če bom imel kdaj voljo, bom naredil nova platišča in uporabil kako cev za drenažo ali kaj podobnega. Ne bo več čudnega alu zvoka pri vožnji z asfaltom, bo pa ceneje, lažje in še VEČJE!

LP

Slika

Re: Offroad alu spike tires - platišča oziroma gume

Objavljeno: 14 Jan 2017, 00:34
Napisal/-a N0t0ri0us
Leto je spet naokrog.. Letos je situacija malo drugačna :D

Lani mi je crknil regulator, potem HK pošlje defekten regulator ki mi je skuril še motor... Tako da imam sedaj nov ESC in motor. Tokrat sem vzel 1600kv motor, prej sem imel 2000kv in pa čez poletje še naročil nove sete mod1 zobnikov. 11-19t (original 12). Tako sem dobil možnost zmanjšanja hitrosti, ki je prej ni bilo. Sedaj vozim na 15t, edino danes je bila majhna sprememba - 11t + zimske gume :D

Slika
Končna hitrost je med 45-50km/h kar je več kot dovolj. Sem pomeril tudi temperature. ESC 30°C, baterije 38, in pa motor celih 18°C. Tudi moči je več kot dovolj, ker na prejšnjem motorju je bilo zelo na meji.

Imam pa še eno veliko željo - Čakam da pride močan jugo in nato sneg na vrhu zmrzne. 8) Druga opcija je tudi smučišče. Pred smučanjem malo prerahlaš progo :lol: