Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Moderatorji: Nebec, jannyy, mihec87

Odgovori
ansmannterrier
Začetnik
Prispevkov: 12
Pridružen: 12 Sep 2012, 17:19

Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a ansmannterrier »

Lepo pozdravljeni
Sem nov na tem forumu kot tudi v modelarstvu. Imam avto ansamann terrier 2.0 nitro. Na njem sta 2 servo motorja, eden za smer drugi za plin in zavoro. Moja težava je naslednja:
Nekajkrat sem šel vozit na bližnjo progo in ugotovil da tudi če smerni servo na daljincu navijem do konca avto slabo zavija in sem čez ovinke zelo počasen. Sprva sem mislil da je težava v tem ker je avto truggy varijanta nato sem na youtube gledal kako z truggyji dirkajo prav tako kot z buggy. Moj smerni servo je 6 kg je to mogoče premalo in je težava v tem da ne more obrniti koles? Ali je težava v čem drugem.

Drugo vprašanja pa imam glede diferenciala.
Vsi, ki jih poznam imajo tekmovalne buggyje in v njihove diferenciale nalivajo olje različnih vrednosti. Jaz v svoj avto še nikoli od kar ga imam nisem nalil ničesar v diferencial in gume se v prostem teku če jih zavrtiš na roke vrtijo za šalo v drugih buggyjih pa je vrtenje bom otežkočeno. Lepo bi prosil če mi kdo lahko razložil zakaj bi moral v diferencial nalivati olje.

Lepo bi prosil za čim več odgovorov,
hvala v naprej in se opravičujem če sem pri objavi te teme storil kaj narobe.
lp
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

Terrier je 1:8 velikost, za kar zna biti 6kg servo res malce presibak, poleg tega ima kot truggy precej siroke gume, tako je zavijanje se tezje. Servo s taksno mocjo bi jaz vgradil v maksimalno 1:10 model. To je lahko eden od razlogov.

Drugo je lahko, da je napaka na zavijalnem mehanizmu. Preglej celotni zavijalni mehanizem, ce ni kaksen vijak mogoce premocno zategnjen in otezuje gibanje. Ce ne odkrijes nobene napake, potem bo verjetno presibak servo.
V model taksnih velikosti, bi jaz na tvojem mestu vgradil servo z 12kg potega in pa seveda z kovinskimi zobniki.
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

Servomehanizem za krmiljenje smeri je nedvomno podhranjen glede na potrebe. Zavedati se je namreč potrebno, da so modeli zasnove truggy v tem pogledu še posebej zahtevni. Ta naj bi bil vsaj med 1.5 - 2.0 Nm pri 6 V, raje več. Za voznike, ki ne tekmujejo, je njihova hitrost nekoliko manj pomembna, sicer pa čim hitrejši.
Drugi razlog težav lahko tiči v nekoliko premalo togi nastavitvi varovala servomehanizma (servo saver), ki lahko prav tako prispeva k občutku, da zavijanje nekoliko zamuja za ukazi.

Osnovni namen olja v izravnalnem gonilu (diferencialu) je mazanje njegovih delov, kjer želimo zmanjšati trenje med njimi. Pri takšnih z zobniškim prenosom pa lahko olje igra tudi vlogo njihove delne zapore. Olje z višjim koeficientom viskoznosti tako preprečuje, da bi se zobniki v njem vrteli brez zadostnega trenja. V kolikor je le to s prenizkim koeficientom viskoznosti, se na neobremenjenem kolesu izgublja energija z vrtenjem v prazno, na drugi strani pa kolo, ki ima zadosten oprijem, ni ustrezno gnano Posledica tega je slabše vodljiv model, močno pa so prizadeti tudi njegovi pospeški, še posebej v posameznih fazah, kot je na primer pospeševanje v zavoju, pospeševanje na neravni površini, ipd. Na drugi strani olje z previsokim koeficientom viskoznosti povzroči, da model slabše vstopa v zavoj saj je podkrmarjen, kar je še posebej izrazito v kolikor je podlaga z zelo dobrim oprijemom, razlog za to pa je v dejstvu, da izravnalno gonilo ne dopusti notranjemu kolesu, da bi se vrtelo počasneje, kot zunanje.

Izbira ustreznega olja za diferenciale ni enostavno opravilo in je odvisna od cele vrste dejavnikov, kot na primer tipa podlag, vozniškega sloga, vrste pnevmatik, ipd. Za rekreativno vožnjo je preprost odgovor, da je izbira ustrezna v kolikor je vožnja z modelom prijetna.


LP
Alex
Zadnjič spremenil Alex 76, dne 13 Sep 2012, 07:04, skupaj popravljeno 1 krat.
ansmannterrier
Začetnik
Prispevkov: 12
Pridružen: 12 Sep 2012, 17:19

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a ansmannterrier »

kurnt29 in Alex 76 hvala vama za odgovore še posebej za diferencial glede olja sedaj vem več o njih prav tako mi je prišla prav odgovor glede servo motorja mogoče ga v bodočnosti tudi zamenjam.
megane
Freak
Prispevkov: 693
Pridružen: 20 Avg 2006, 18:08
Kraj: Bogu za hrbtom

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a megane »

Hi.

Za truggy vzami servo vsaj 20kg.
Jaz sem imel najprej 15kg, kateri mi v buggy-u deluje odlično v truggy-u pa je prešibak.
Sedaj imam v Truggy-u Savöx 30kg pa je razlika več kot očitna.

LP, Dejan
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

Tu nastopi vprasanje, ali je model vozen le za zabavo ali z njim dejansko tekmujes.
Ce si tak tip, da raje vozis sam, potem ti bo 12kg+ servo povsem zadostoval. Razlika bo ogromna.
Ce pa bi se rad udelezil kaksnega tekmovanja, bos kaksen kilogramcek vec lahko malce pogresal.

Sicer pa, vec kot je moci, lazje bos zavijal.
Tvoj model ni izredno tezak, zato kaksnih vecjih tezav nebi smel imeti in so nakupi z 15kg ali vec potega prakticno nepotrebni..
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

Vem, da je zadeva izven osnovne teme pa vendar me vedno zmoti nepravilna uporaba fizikalnih enot. Očitno proizvajalci, trgovci, ne nazadnje tudi nekateri modelarji milijo, da je smo modelarji neukih ljudi, ki pravih oznak ne razumejo niti jih ne poznajo. Vsekakor bi bil že čas, da začnemo z uporabo pravilnih oznak pri opredeljevanju moči servomehanizmov.
Le ta ustvarja določeno silo, vsi pa vemo, da je to v fiziki N (Newton), ki deluje na določeni ročici, ki jo označimo z dolžinsko mero m, dm, cm,... Tako dobimo oznako; Nm Ndm, Ncm,... ki je nazorna ter skladna z normativi v fiziki.

Primer: 20 kg na 1cm pri 6 V je 2.0 Nm; 20 Ndm; 200 Ncm pri 6 V.

Sicer smo o tem že pisali
viewtopic.php?f=64&t=49626&p=315773&hilit=kgcm#p315773


LP
Alex
Zadnjič spremenil Alex 76, dne 13 Sep 2012, 15:03, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Paps
Tekmovalec
Prispevkov: 444
Pridružen: 12 Jun 2008, 17:49
Kraj: Tržič

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a Paps »

Jaz bom za mojo Agamo A8FR (dobim čez kak mesec) kupil HS 7954 SH http://www.der-schweighofer.at/en/produ ... =7954%20SH. Sicer ne bom mel LiFe ali Lipo baterije ampak NiMh 6V (24kg/cm).
megane
Freak
Prispevkov: 693
Pridružen: 20 Avg 2006, 18:08
Kraj: Bogu za hrbtom

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a megane »

Jaz na truggy-u uporabljam tega:
http://www.der-schweighofer.at/en/produ ... query=1231

In se zadeva neprimerno bolje pelje kot pa s 15 Thundertiger, katerega uporabljam sedaj v buggy-u
http://www.der-schweighofer.at/en/produ ... query=1015

LP, Dejan
ansmannterrier
Začetnik
Prispevkov: 12
Pridružen: 12 Sep 2012, 17:19

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a ansmannterrier »

Hvala vsem za odgovore ste mi kar fajn pomagali sedaj me pa še zanima kakšen servo priporočate za model kr točno določen če se da (link), lepo bi prosil če bi bila trgovina slovenska ker iz tujine ne naročam limit pa imam nekej do 50 €
ansmannterrier
Začetnik
Prispevkov: 12
Pridružen: 12 Sep 2012, 17:19

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a ansmannterrier »

lahko kdo kar kol napiše prosim kakršn kol primer serva kot sem že napisal do 50€ prosim odgovorte čim prej ker se mi mudi z nakupom pa ne vem kaj bi blo primerno
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Točnega modela ti ne vem rečti...

Drži se pa
-mg oz kovinski zobniki
-vsaj 12kg ali več potega(raje več kot manj)

Za mere izmeri obstoječega ali pa prostor v modelu..
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
ansmannterrier
Začetnik
Prispevkov: 12
Pridružen: 12 Sep 2012, 17:19

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a ansmannterrier »

aha 12 kg vsaj pravite kaj pa glede firme savox,multiplex... Prosim za več odgovorov
Uporabniški avatar
kurnt29
Profesor
Prispevkov: 1993
Pridružen: 21 Nov 2010, 22:34
Kraj: THN

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a kurnt29 »

Ce dobis Savox-a za tak denar ne bos nic zgresil.
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
ansmannterrier
Začetnik
Prispevkov: 12
Pridružen: 12 Sep 2012, 17:19

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a ansmannterrier »

tud sam navijam bolj za savox da ker ga velik ljudi ma in tud dirka z njimi mam pa še eno uprašanje jaz bi menjal le smerni servo , serva za plin pa ne imam pa analognega če pa kupim sedaj digitalnega bo ta kombinacija v redu?
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

V splošnem da. Zavedati se je namreč potrebno, da izraza analogni in digitalni pri sevomehanizmih nista izbrana ravno najbolj posrečeno, saj je način delovanja obeh dokaj podoben, le način napajanja elektromotorja v njem je izveden nekoliko različno. Prav tako mora biti modulacije signala na komandi izbrana tako, da je primerna za analogne servomehanizme.


LP
Alex
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

Morda še tole v zvezi z močjo servomehanizma za krmiljenje smeri.
Modeli zasnove Truggy so težji od tistih zasnove Buggy, prav tako imajo širša kolesa. Oboje povečuje potrebe po močnem servomehanizmu za krmiljenje smeri. Kako opazna je lahko razlika zaradi teh dveh dejavnikov je lahko na lastni koži izkusil vsakdo, ki je kdaj poizkusil obračati kolesa pri pravem, nekoliko težjem vozilu s širokimi kolesi, kadar servoojačevalnik ni deloval. Ne gre, oz. gre zelo težko.

Če le povzamem, uporabi naj se čim močnejši servomehanizem, o mojem stališču v zvezi s priporočenimi močmi pa sem tako že pisal.


LP
Alex
ansmannterrier
Začetnik
Prispevkov: 12
Pridružen: 12 Sep 2012, 17:19

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a ansmannterrier »

Aha razumem potem ne bo problem glede analogno digitalnega servota zanima me pa še če bo treba kaj posebej nastavlat ker na moji komandi ni nekih veliko nastavitev ker to je le osnovni začetniški model in sedaj ima le tri gumbe za nastavlat z enim nastavlam smer (da gre avto naravnost) drugega imam za servo za plin tretji pa za smerni servo koliko obrne in ga imam dkoraj vedno do konca tako da nekih posebnih nastavitev ne morem delat zato bi se enkrat uprasal ce bo moja komanda in sprejemnik to sprejelo in da bo delalo aja napetost pa bom uporabil enaka kot je 4,8 v pa še link od mojega avta http://www3.ansmann.de/cms/rc-cars/nitr ... er-20.html
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: Vprašanje glede diferenciala in servo motorja

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

Moja prejšnja razlaga se je nanašala na splošna pravila. Sprejemnik bi moral brez težav sodelovati s kakršnimkoli univerzalnim servomehanizmom, tudi digitalnim. Združljivost navzdol je zagotovljena. Nekateri naprednejši sistemi za RV imajo možnost izbire modulacije, ki je namenjena posebej digitalnim servomehanizmom, v tem primeru pa analognih servomehanizmov ni mogoče uporabljati. Upoštevajoč dejstvo, da bo nazivna napetost na sprejemniku zgolj 4.8 V, je še toliko pomembneje, da se izbere takšnega z ustreznim navorom, saj z nižanjem napetosti ta še dodatno pada.


LP
Alex
Odgovori

Vrni se na 1:8 OFF-ROAD