Vžiganje avtomobila off-road hpi savage 25. POMOČ PROSIM!

Moderatorji: Nebec, jannyy, mihec87

Odgovori
Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2463
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a tornado »

Ker si začetnik ti priporočam, da si prebereš osnove, ki so zapisane v nadaljevanju, druga stvar, ki ti jo priporočam, da v svoji bližini poiščeš kakšnega modelarja, ki ti bo pomagal v začetniških dilemah. Večina modelarjev je takšna, da ti bo nesebično ponudila potrebno pomoč.




1. PREDPOGOJI ZA DOBRO DELOVANJE MOTORJA

Pred vžiganjem motorja moramo poskrbeti, da je model avtomobila brezhibno sestavljen in da je motor z vsemi svojimi deli brezhibno nameščen na model. Kako se model pravilno sestavi, je podrobno opisano v navodilih za sestavljanje, ki jih dobite skupaj z modelom, zato bom le na hitro ponovil kaj vse morate preveriti pred prvim vžiganjem motorja.


1.1 SKLOPKA, RAZMIK MED ZOBNIKI IN NOSILEC MOTORJA

Mehanski deli, ki motor povezujejo s podvozjem so bistveni za brezhibno delovanje motorja in prenos moči brez pregrevanja, ki onemogoča natančno nastavitev motorja in mu skrajšuje življenjsko dobo. Sklopka je sestavljena iz dveh ali treh lamel, ki so povezane z vzmetjo. Pri sestavljanju sklopke moramo biti pozorni na to, da je vedno obrnjena tako, da se odpira v smeri vrtenje motorja. Le v tem primeru se lamele lahko počasi oprimejo pogonskega zobnika, kar omogoča enakomerno speljevanje avtomobila in popuščanje sklopke, ko se vrtljaji motorja zmanjšajo. Narobe obrnjena sklopka povzroči, da model sunkovito speljuje, pri nizkih vrtljajih pa se včasih zatika, kar povzroča pretirano obrabo ali ugašanje motorja. Nosilec motorja opravlja dve pomembni nalogi. Skrbi, da je motor čvrsto pritrjen s čimer zagotavlja pravilno medosno razdaljo med zobniki, hkrati pa skrbi za odvajanje toplote z vročega motorja na šasijo in s tem pomaga pri hlajenju motorja.
Pri montaži motorja na nosilec moramo obvezno uporabiti kemično varovalo proti odvitju vijakov, ki pa ga moramo nanašati pazljivo, saj preveč razlitega varovala lahko med motorjem in nosilcem ustvari izolacijsko plast, ki onemogoča prevajanje toplote in s tem povzroča pregrevanje motorja. Razmik med zobniki najbolj enostavno nastavimo tako, da med zobnika na motorju in na modelu vstavimo papirnat trak, ki se ob vrtenju zobnikov ne sme pretrgati. Zobnika se morata vrteti brez velikega upora, njuni osi pa morata biti popolnoma vzporedni.


1.2 IZPUH ALI RESONANČNA CEV

Na motor vedno namestimo originalen izpuh ali resonančno cev, ki jo priporoča proizvajalec motorja. Pri montaži moramo pazljivo vstaviti vsa tesnila med izpušnim loncem, izpušnim kolektorjem in motorjem, preveriti pa moramo tudi, da se deli izpuha ne dotikajo plastičnih delov na avtomobilu, saj bi se ti lahko zaradi visoke temperature izpuha stopili. Kadar uporabljamo resonančno cev, moramo pazljivo nastaviti tudi dolžino cevi, saj bomo le v tem primeru dosegli brezhibno delovanje motorja.


1.3 REZERVOAR ZA GORIVO, SILIKONSKE CEVI IN FILTRI

Pred zaganjanjem motorja moramo preveriti, če je motorju zagotovljen nemoten dovod čistega goriva. Rezervoar za gorivo moramo pred prvim vžiganjem motorja dobro očistiti, saj so v novih rezervoarjih pogosto ostanki plastike, preveriti moramo če priključek za dovod goriva omogoča nemoten pretok, preveriti vsa tesnila na spodnjem delu in na pokrovu rezervoarja, ter oddušek za zrak ali priključek za nadtlak iz izpušne cevi.
Priporočljivo je, da je silikonska cev za gorivo od rezervoarja do motorja dolga vsaj 10 cm ali več, kar omogoča kratko delovanje motorja tudi po prevračanju avtomobila na streho. Na dovod goriva moramo obvezno vgraditi tudi dober filter za gorivo, ki ga moramo redno čistiti, nekateri rezervoarji pa imajo tak filter že vgrajen.
Če proizvajalec motorja zahteva, da na rezervoar priključimo nadtlak iz izpuha, napeljemo še silikonsko cev iz priključka na izpuhu na oddušek rezervoarja. Pri dolžini te cevi upoštevajmo navodilo proizvajalca, saj njena dolžina vpliva na nadtlak v rezervoarju. Pri motorjih, ki nadtlaka ne potrebujejo, na oddušek rezervoarja namestimo nekaj centimetrski košček silikonske cevi, ki prepreči iztekanje goriva ob polnem rezervoarju.
Na motorju moramo vedno imeti nameščen čist filter za zrak. Umazani filtri preprečujejo prost pretok zraka in povzročajo pregrevanje motorja, vožnja po umazanem asfaltu ali celo terenu, brez filtra pa se že po nekaj minutah konča z uničenim motorjem. Filtre iz kartona moramo, ko so umazani zavreči in jih zamenjati z novimi, filtre iz penaste gume pa lahko po vsaki uporabi očistimo z vodo in praškom, jih posušimo in jih pred ponovno namestitvijo na model namažemo s posebnim lepljivim oljem za zračne filtre. Olje za filtre mora biti namenjeno motorjem, ki imajo za gorivo metanol, saj se olja, ki so namenjena bencinskim motorjem ob stiku z metanolom raztopijo. Za vožnjo po asfaltu lahko uporabljamo preproste enojne zračne filtre, za terensko vožnjo v prahu pa moramo obvezno uporabiti posebne večje dvojne ali trojne zračne filtre, ki jih moramo po vsaki uporabi dobro očistiti.


1.4 NASTAVITVE SERVO MOTORJA ZA PLIN (gas)

Samo z brezhibno nastavljenim servo motorjem bomo dosegli dobro odzivnost in pravilno delovanje motorja. Na servo motorju moramo natančno nastaviti dolžino ročice, ki omogoča odpiranje uplinjača od prostega teka, do polnega plina, pri čemer mora biti trimer ročice za plin ves čas vožnje avtomobila v skrajnem zadnjem položaju, naprej pa ga pomaknemo le ob zagonu motorja. Če je odklon servo motorja prevelik zmanjšamo ročico, če je premajhen pa jo povečamo, nikakor pa ne smemo dopustiti, da je pot ročice prevelika ali premajhna, saj s tem onemogočamo natančno delovanje motorja.
Pri nastavljanju servo motorja za plin moramo natančno nastaviti tudi delovanje zavore, ki mora med delovanjem motorja v prostem teku biti popolnoma prosta, prijemati pa sme začeti šele, ko pomaknemo ročico za plin na oddajniku nazaj. Če zavora začne delovati prekmalu lahko to povzroča ugašanje motorja ali pretirano obrabo sklopke.


1.5 GORIVO IN ŽARILNA SVEČKA

Za modelarske motorje z žarilno svečko uporabljamo mnogo različnih goriv. Osnova vseh goriv je metanol, razlikujejo pa se v vrsti in količini olja ter po odstotku dodanega nitrometana. Olje v gorivu skrbi za brezhibno mazanje in hlajenje motorja, nitrometan pa za dobro hlapljivost goriva in povečanje moči motorja. Za avtomobilske motorje največkrat uporabljamo kvalitetno ricinusovo olje, nekateri proizvajalci pa predpisujejo uporabo sintetičnih olj ali zmesi obeh. Premalo olja ali olje preslabe kvalitete povzroči, da se motor pregreva, kar mu skrajšuje življenjsko dobo in preprečuje dobro delovanje, preveč olja v gorivu pa motorju onemogoča delovanje s polno močjo, zato je pomembno da za vsak motor uporabimo gorivo kakršno je predpisal proizvajalec.
V motorjih z žarilno svečko pride do vžiga zmesi goriva in zraka v trenutku, ko se ta zmes dovolj stisne, da jo vžge razžarjena žarilna nitka na svečki v motorju. Svečka žari ves čas delovanja motorja. Pred vžiganjem jo moramo priključiti na električno napetost, ki jo takoj, ko motor mirno steče izklopimo. Temperatura žarilne svečke skupaj z vrsto goriva določa točko vžiga, zato je za pravilno delovanje motorja bistveno, da poleg pravilnega goriva izberemo tudi žarilno svečko prave toplotne vrednosti.
Na točko vžiga zmesi goriva in zraka v motorju lahko vplivamo tudi z nastavljanjem kompresijskega razmerja, ki ga spreminjamo s tesnili različnih debelin, ki jih nameščamo med cilinder in glavo motorja, vendar tega začetnikom ni potrebno početi, saj je za brezhibno delovanje motorja povsem dovolj, da uporabite gorivo in svečko, ki ju priporoča proizvajalec motorja.


1.6 PRIBOR ZA VŽIGANJE


Poleg pravilnega goriva in žarilne svečke, potrebujemo za zagon motorja še akumulator za ogrevanje svečke s priključnim kablom, ključ za svečko in plastenko za polnjenje goriva. Za motorje, ki nimajo poteznega zaganjača, potrebujemo še električni zaganjač in 12V akumulator. Pred zagonom motorja si pripravimo še izvijač za nastavljanje motorja ustrezne velikosti in še enkrat prevrimo brezhibno delovanje naprave za radijsko vodenje.



2 . VŽIGANJE IN UTEKANJE NOVEGA MOTORJA ...

Skoraj vsi motorji, ki jih uporabljamo za pogon modelov avtomobilov imajo aluminijast bat in medeninasto pušo, prevlečeno s plastjo kroma. Bati brez batnih obročkov, kakršen so vgrajeni v v njih se zelo tesno prilegajo puši. Cilinder je v zgornji ima v zgornji točki nekoliko manjši premer, kot spodaj, saj se glava motorja zaradi izgorevanja segreje bolj, kot spodnji del cilindra in se zato tudi bolj razteza. Nov motor težko obrača in začne teči mirno šele ko je segret na delovno temperaturo. Pravilno vtekanje motorja je bistveno za dolgo življenjsko dobo, z napačnim vtekanjem ali brez vtekanja pa lahko povzročite, da bo motor deloval le nekaj ur. Pri vtekanju motorja vedno upoštevamo priložena navodila proizvajalca, kadar navodil nimamo pa ravnamo, po postopku, ki je opisan v tem poglavju.


2.1 PRIPRAVA MOTORJA ZA VŽIG

Večina uplinjačev, ki jih uporabljamo za avtomobilske motorje ima tri vijake za nastavljanje. Medeninast vijak zgoraj (vijak 1) je glavna igla s katero nastavljamo količino goriva, ki ga motor dobiva pri polnem plinu. Z njim nastavljamo delovanje motorja pri polnih vrtljajih. Stranski medeninast vijak (vijak 2) nastavlja količino goriva, ki jo motor dobiva v prostem teku. Z njim nastavljamo delovanje motorja v prostem teku in pospeševanje. Črni vijak na strani (vijak 3) nastavlja število vrtljajev prostega teka. Z njim nastavimo najnižje vrtljaje motorja. Pred prvim vžiganjem motorja pustimo vijake na uplinjaču v položaju v kakršnem so bili, ko je motor prišel iz tovarne. Z vijaki v tem položaju bo motor zagotovo vžgal, med utekanjem pa ne bo treba delati večjih popravkov nastavitve. Če ste tovarniške nastavitve uplinjača spreminjali jih lahko ponovno poiščete na naslednji način:
1. Korak: Dušilnik zraka popolnoma odprite (Servo motor naj bo v položaju za poln plin) Na priključek za dovod goriva nataknite nekaj centimetrov silikonske cevke. Vijak 1 popolnoma zaprite in začnite pihati v cevko. Vijak 1 postopoma odvijajte, dokler se količina zraka, ki ga pihate skozi cevko ne bo več povečevala. Vijak 1 uvijte nazaj do položaja, kjer je pretok zraka približno polovica maksimalnega.
2. Korak: Dušilnik zraka popolnoma zaprite (Servo motor naj bo v položaju za prosti tek) Vijak 2 popolnoma zaprite in začnite pihati v cevko. Vijak 2 postopoma odvijajte, dokler se količina zraka, ki ga pihate skozi cevko ne bo več povečevala. Vijak 2 zavijte nazaj do položaja, kjer je pretok zraka približno polovica maksimalnega. Tako nastavljen motor bo verjetno vžgal brez večjih težav, med utekanjem pa bomo njegove nastavitve popravili.


2.2 VŽIGANJE NOVEGA MOTORJA

Pred vžiganjem motorja napolnite rezervoar s primernim gorivom, odvijte svečko in preverite če žari. To storite tako, da jo z zato namenjenim kablom. priklopite na akumulator za gretje svečke (1,2V NiCd ali 2V svinčev akumulator). Če svečka žari se lahko lotite vžiganja. Če svečka ne žari je razlog za to lahko:
• Akumulator za gretje svečke je prazen
• Svečka je pregorela
• Kabel nima dobrega stika


2.3 POSTOPEK VŽIGANJA

Nov motor, ki potrebuje vtekanje, pred prvim vžigom obvezno segrejmo z vročim fenom. S tem poskrbimo, da bo motor lažje vžgal in da bo v prvih minutah svojega delovanja manj obremenjen. Takšno ogrevanje je potrebno le pred prvim vžiganjem novega motorja. Motor grejemo dokler ni tako vroč, da ga ne moremo več držati z roko.
1. Pred zagonom iz glave motorja odvijemo svečko.
2. Pred zagonom moramo poskrbeti, da bo v cilindru pravilna količina goriva. To storimo tako, da z Rv napravo odpremo dušilnik zraka na uplinjaču (poln plin) in vlečemo vrvico poteznega zaganjača (ali motor vrtimo z električnim zaganjačem), dokler iz odprtine za svečko na vrhu cilindra ne začnejo brizgati fino razpršene kapljice goriva. Motor bo hitreje dobil gorivo, če z roko zamašite vstopno odprtino filtra za zrak
3. Ko je v cilindru dovolj goriva privijemo svečko. Svečke ne zategnemo premočno !
4. Trimer ročice za plin na oddajniku RV naprave pomaknemo nekoliko naprej, tako, da je dušilnik zraka odprt 2 do 3 mm.
5. Svečko priklopimo na akumulator.
6. S potegom poteznega zaganjača (ali vrtenjem električnega zaganjača) zaženemo motor). Ob tem naj opozorim na pravilno vlečenje vrvice za vžig na poteznih zaganjačih motorjev: Vrvico potegnemo s kratkim in natančnim potegom. Vrvice nikoli ne smemo vleči na silo, saj jo lahko odtrgamo ali poškodujemo motor. Dokler ne dobite pravilnega občutka za silo, ko je potrebna za poteg, lahko motor vžigate z nekoliko odvito svečko, ki jo zategnete takoj po vžigu motorja.
7. Ko motor steče najprej s trimerjem na oddajniku RV naprave umirite njegovo delovanje. Trimer pomaknite toliko nazaj, da bo motor mirno tekel z nizkimi vrtljaji, tako da sklopka na avtomobilu še ne bo vklopljena.

3. UTEKANJE MOTORJA ...

Ko ste uspešno vžgali svoj nov motor ga morate najprej uteči. Utekanje je bistveno za dolgo življenjsko dobo motorja, zato ga morate izvesti skrbno in natančno. Pri utekanju vedno upoštevajte navodila proizvajalca ! Za motorje, ki jih uporabljam že vrsto let je postopek utekanja preprost in deluje tudi pri drugih motorjih z ABC delovno garnituro (Aluminijast bat v medeninasti kromani puši).


3.1 UTEKANJE NA MESTU

Najpomembnejše pri prvem zagonu motorja je to, da motorju ne dovolite povečati vrtljajev takoj po vžigu, zato bodite pripravljeni na to, da takoj ko motor vžge zmanjšate vrtljaje s trimerjem na oddajniku in dosežete miren prosti tek. Šele ko motor teče mirno, odklopite kabel za ogrevanje svečke. Motor naj na mestu porabi dva polna rezervoarja goriva. Pozorni bodite na to, da je izpuh masten in po potrebi nekoliko odprite glavno iglo za dovod goriva.


3.2 UTEKANJE MED VOŽNJO

Ko motor porabi dva rezervoarja goriva z delovanjem na nizkih vrtljajih na mestu, ga lahko nastavimo in začnemo z vožnjo avtomobila. Med vožnjo s prvim litrom goriva, motorja ne obrmenjujemo s polnimi vrtljaji in največjimi pospeški, model pa vozimo brez karoserije, s čimer omogočimo dobro hlajenje motorja. Zmes goriva in zraka naj bo bolj bogata, kar dosežemo z odpiranjem glavne igle za dovod goriva. Ko porabimo skupno en liter goriva lahko motor natančno nastavimo in ga pripravimo na polno obremenitev.
________________________________________

4. NASTAVLJANJE UPLINJAČA ...
Pravilno nastavljen uplinjač je predpogoj za brezhibno delovanje motorja. Preden se lotimo nastavljanja si na hitro oglejmo, kako je sestavljen in kako deluje dvoigelni uplinjač, ki je najbolj običajen na avtomobilskih motorjih.


4.1 NALOGA UPLINJAČA

Uplinjač mora zagotavljati natančno razmerje med gorivom in zrakom v celotnem območju vrtljajev motorja, hkrati pa mora poskrbeti, da se gorivo čimbolj enakomerno razprši. Ker se gostota zraka spreminja v odvisnosti od temperature, moramo tudi nastavitve uplinjača prilagajati vremenskim razmeram.



DELI UPLINJAČA :
1 Glavna igla za dovod goriva
2 Šoba za prosti tek
3 Vijak za nastavljanje vrtljajev prostega teka
4 Dušilnik za zrak
5 Priključek goriva
6 Nasprotna igla
7 Difuzor
8 Ohišje
9 Tesnilni obročki


4.2 DELOVANJE UPLINJAČA

Motor med svojim delovanjem sesa zrak skozi uplinjač. Difuzor (7) poskrbi za večjo hitrost zraka na mestu dovajanja goriva, kar pomaga k boljšemu sesanju goriva. Gorivo priteka v motor skozi priključek (5). Količino goriva, ki priteka v motor nastavljamo z glavno iglo (1), ki deluje kot ventil za regulacijo. Z vrtenjem glavne igle v smeri urinega kazalca zmanjšujemo (zapiramo) dovod goriva v uplinjač, z vrtenjem v nasprotni smeri urinega kazalca pa ga povečujemo (odpiramo).
Ker se količina vsesanega zraka s povečevanjem vrtljajev motorja ne povečuje linearno, zmes goriva in zraka pa mora biti v vsem območju vrtljajev pravilna, moramo poskrbeti za to, da motor pri nizkih vrtljajih dobiva bistveno manj goriva, kot pri visokih. To nalogo opravlja nasprotna igla (6), ki zmanjšuje pretok goriva skozi šobo za prosti tek (2). Nasprotna igla (6) deluje le pri nižjih vrtljajih motorja. Z vrtenjem šobe za prosti tek (2) v smeri urinega kazalca zmanjšujemo količino goriva, ki ga motor dobiva pri nizkih vrtljajih, z vrtenjem v nasprotni smeri pa jo povečujemo.
Nastavitev šobe za prosti tek, vpliva na delovanje motorja samo pri nizkih vrtljajih, pri polnem plinu pa je delovanje motorja odvisno le od glavne igle za dovod goriva.
Vijak za nastavljanje najnižjih vrtljajev (3) , ki na prerezu ni viden, mehansko omeji zapiranje dušilnika za zrak. Z njim nastavimo najnižje vrtljaje prostega teka.
Pri polnem plinu je zmes goriva in zraka odvisna le od nastavitve glavne igle za dovod goriva Pri nižjih vrtljajih nasprotna igla zmanjšuje količino goriva, ki doteka v motor


4.3 NASTAVLJANJE UPLINJAČA

Uplinjač vedno nastavljamo, ko je motor že dobro ogret. Ogrejemo ga tako, da ga po vžigu najprej pustimo delovati v prostem teku, dokler glava motorja ni tako vroča, da je ne moremo več držati z roko. Potem z modelom odpeljemo nekaj počasnih krogov, pri čemer motorja ne priganjamo, ampak ga le dobro ogrejemo.Vsi vijaki za nastavljanje delovanja motorja so zelo občutljivi, zato jih ob nastavljanju premikamo v zelo majhnih korakih (največ 1 vrtljaja na enkrat).


4.3.1 NASTAVLJANJE GLAVNE IGLE ZA DOVOD GORIVA

Kadar motor deluje s polnim vrtljaji, je edina nastavitev, ki vpliva na njegovo delovanje položaj glavne igle za dovod goriva. Nastavitev glavne igle opazujemo tako, da motorju počasi dodamo plin, do polnih vrtljajev. OPOZORILO:Nikoli ne dovolimo, da motor več kot nekaj sekund deluje s polnimi vrtljaji ! Še posebej pazljivi moramo biti, kadar dodajamo plin brez obremenitve (kolesa v zraku), saj takrat lahko motor doseže prevelike vrtljaje.
• Vrtenje v smeri urinega kazalca (zapiranje) zmanjšuje količino goriva v motorju
• Vrtenje v nasprotni smeri urinega kazalca (odpiranje) povečuje količino goriva v motorju.


Če motor pri polnem plinu deluje mirno z visokimi vrtljaji, iz izpuha pa se kadi, je to znak, da je nastavitev pravilna.
Če motor ugasne, še preden doseže polne vrtljaje, kljub temu, da smo plin dodajali zelo počasi, je to znak, da je v zmesi goriva in zraka premalo goriva (zmes je presiromašna). Ker motor nima dovolj goriva za delovanje, ugasne še preden doseže polne vrtljaje. Glavno iglo moramo odpirati, dokler motor ne doseže polnih vrtljajev.

OPOZORILO: Nastavitev glavne igle za dovod goriva naj bo vedno nekoliko bolj »bogata«. S tem zagotovimo zadostno mazanje motorja in dobro hlajenje, s čimer povečujemo njegovo življenjsko dobo. Znak dovolj bogate zmesi, je dim iz izpuha, tudi pri polnih vrtljajih. Če motor, kljub popolnoma odprtemu dušilniku za zrak ne doseže polnih vrtljajev, ampak se vrti počasi, iz izpuha pa se močno kadi je to znak, da je v zmesi goriva in zraka preveč goriva (zmes je prebogata). Zaradi viška goriva motor ne more doseči popolnega izgorevanja. Glavno iglo moramo zapirati, dokler motor ne doseže polnih vrtljajev. Nastavitev glavne igle moramo pogosto spreminjati zaradi različnih temperatur, ki vplivajo na gostoto zraka.


4.3.2 NASTAVLJANJE ŠOBE ZA PROSTI TEK IN NAJNIŽJIH VRTLJAJEV MOTORJA

Nastavitev šobe za prosti tek je mnogo bolj natančna od nastavitve glavne igle, vendar je ponavadi ni treba popravljati zaradi spremembe temperature zraka. Ker je šoba za prosti tek zelo natančna, jo nastavljamo v zelo majhnih korakih (največ 1/8 vrtljaja na enkrat). Pred začetkom nastavljanja moramo nastaviti glavno iglo za dovod goriva.
Z ročico za plin na oddajniku v nevtrali in trimerjem v skrajnem zadnjem položaju (prosti tek), najprej z vijakom (3) nastavimo najnižje vrtljaje, pri katerih motor še deluje mirno. Z vrtenjem vijaka v smeri urinega kazalca povečujemo najnižje vrtljaje prostega teka, z vrtenjem v nasprotni smeri pa jih zmanjšujemo.
Šobo za prosti tek premikajmo z zelo majhnimi koraki v obe smeri. Opazil bomo, da se pri vrtenju v eno smer vrtljaji prostega teka zvišujejo, delovanje motorja pa postaja bolj mirno. Če se vrtljaji povečajo toliko, da se vklopi sklopka, z vijakom (3) nekoliko zmanjšajmo vrtljaje.



• Vrtenje v smeri urinega kazalca zmanjšuje (zapira) dovod goriva pri nizkih vrtljajih
• Vrtenje v nasprotni smeri urinega kazalca povečuje (odpira) dovod goriva pri nizkih vrtljajih . • Vrtenje vijaka v smeri urinega kazalca povečuje najnižje vrtljaje prostega teka
• Vrtenje vijaka v nasprotni smeri urinega kazalca znižuje največje vrtljaje prostega teka
NA VRH


Po osnovni nastavitvi šobe za prosti tek, sunkovito dodamo plin. Pravilno nastavljen motor mora skoraj v trenutku pospešiti do polnih vrtljajev. Če motor med pospeševanjem ugasne, je to znak, da ima pri nizkih vrtljajih premalo goriva. Šobo za prosti tek moramo odpirati, dokler motor ne pospešuje mirno in hitro.
Če motor pospešuje počasi, je to znak, da ima pri nizkih vrtljajih preveč goriva. Šobo za prosti tek moramo zapirati, dokler motor ne pospešuje mirno in hitro. Vijak za nastavljanje najnižjih vrtljajev (3) ne vpliva na nastavitev zmesi, saj je njegova naloga le mehanska omejitev zapiranja dušilnika za zrak, zato ga lahko nastavljamo kadarkoli. Vrtljaji prostega teka morajo biti dovolj visoki, da motor ne ugaša in hkrati dovolj nizki, da sklopka še ni vklopljena.
Ko nastavimo šobo za dovod goriva v prostem teku, še enkrat preverimo nastavitev glavne igle.
Zares natančno se naučimo nastavljati motor le z veliko vaje in posluha, zato vsi, ki imate pri tem težave in vam motorja ne uspe natančno nastavite ne obupajte, ampak prosite da vam pri nastavljanju pomagajo v trgovini, kjer ste motor kupil


Zadevo opisal : Janez Nebec - Mantua Ljubljana
Lp Rado
Uporabniški avatar
Nanix
Tekmovalec
Prispevkov: 344
Pridružen: 24 Okt 2006, 07:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Nanix »

Na kratko, pa tudi ne vem, če je blo sploh omenjeno v gornjem izvlečku.
Ko začneš verglat, je vprašanje, če je v vplinjaču sploh gorivo. Ko stroj stoji, steče ven. + tega rabi mrzel stroj bogatejšo mešanico - več goriva. Primitiven način je, da vhod (za zrak) v uplinjač polivaš z kapljicami goriva in stroj potem vžge, ko pa vžge, potegne tudi gorivo v vplinjač.
Boljši način je, da na tank pri oddušku natakneš plastično cevko, da lahko pihneš v tank. Pred zaganjanjem daš malo gasa (ugasnjene komnande - gas daš ročno). Potem pihneš v cevko oddušnika in gledaš kako grejo mehurčki proti vplinjaču, dokler ni v cevki samo gorivo. Potem natakneš predgrelnik in potegneš. Mora vžgati. Pazi da ga ne zaliješ preveč - to pa vidiš po tem, da se ne da več vleči zaganjača (ker je nad batom polno goriva). V tem primeru odvij svečko, daj nad luknjo svečke krpo in vleči zaganjač, da gre (šprica) gorivo ven. Tega ne delaj, če je glava okoli svečke usrana, ker ti bo spralo pesek v cilinder in adijo bat/srajčka > stroški. Sploh vedno skrbi, da bo stroj okoli svečke čist. To narediš tako, da našpricaš z 99% alkoholom (v dozi za špricanje), pa še malo s razmaščevalcem, malo pustiš in spereš pod pipo z vrelo vodo. Avto ali snet motor pri tem nagni, da voda odteka, ne da bi tekla po kakšnih vitalnih delih. Na motorju je najbolj vitalen del vhod vplinjača za zrak oziroma filter. Če tam dobiš vodo, boš mel velko jebo, da bo vžgal.
Toliko na kratko oziroma na dolgo.
Odgovori

Vrni se na 1:8 OFF-ROAD