Predstavitev kategorije Rally 1:8

Moderatorji: Nebecjannyy

Odgovori
Nebec
Razpravljalec
Prispevkov: 65
Pridružen: 11 Dec 2004, 00:07
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Predstavitev kategorije Rally 1:8

Odgovor Napisal/-a Nebec » 16 Dec 2004, 10:36

Kategorija radijsko vodenih modelov avtomobilov v merilu 1:8 z motorji 3,5 ccm je najbolj številčna in najstarejša tekmovalna kategorija v novodobnem Slovenskem modelarstvu. Tekmovanja v tej kategoriji organiziramo že od leta 1994, na tekmovanjih pa se v vseh podkategorijah kategorije Rally zbere od 20 do 30 tekmovalcev.

Slika

Na kratko bom opisal osnovne značilnosti te tekmovalne kategorije


Zgodovina

Kategorija Rally izvira iz Italije, kjer imajo tekmovanja z RV avtomobili dolgo tradicijo. Z razvojem hitrejših kategorij za vožnjo po asfaltu so modeli postajali vedno zahtevnejši in dražji, za njihovo pripravo in vožnjo pa je bilo potrebno vedno več znanja, časa in denarja.

Italijani so se torej odločili, da bodo na modele Off-road nataknili gume za vožnjo po asfaltu, jim namestili cestne karoserije in zanje pripravili proge na parkiriščih. Še pred približno 10 leti so bili modeli Rally popolnoma enaki modelom Off-road, razlika je bila le v gumah.

Z vedno večjo priljubljenostjo te kategorije so se modeli, motorji in gume vedno bolj izpopolnjevali, zato današnji vrhunski modeli te kategorije nimajo več dosti skupnega z modeli Off-road. Motorji zanje so se po moči približali motorjem za modele kategorije C, gume pa so sposobne dobro prenašati vso moč motorja na podlago.

Kljub vsem izboljšavam, še vedno velja, da so modeli Rally namenjeni predvsem za vožnjo po progah, narejenih na parkiriščih. Njihova konstrukcija je zelo močna in odporna na udarce, en komplet gum vzdrži tudi do 7 ali več ur tekmovalne vožnje, motorji pa so vzdržljivi. Modeli so relativno preprosti za vzdrževanje in nastavljanje, saj jih za dirko pripravimo v enem popoldnevu, za nastavitve podvozja pa ne potrebujemo posebnih orodji.

Kategorije:

Razpon cen modelov je velik, predvsem pa je velik razpon znanja voznikov. Začetniki, ki šele spoznavajo avtomobilsko modelarstvo se po znanju in izkušnjah ne morejo primerjati z izkušenimi tekmovalci, ki uspešno dirkajo že več let in se še vedno na vsaki dirki naučijo kaj novega, zato lahko tekmujejo v manj zahtevnih kategorijah, kjer lahko kmalu začnejo dosegati dobre razultate.

1.) Kategorija Mantua ECO

Mantua Eco je pokalnoi prvenstvo, ki je namenjeno popolnoma enakim modelom avtomobilov, na katerih niso dovoljene nikakršne predelave motorja ali modela. Takšno tekmovanje je cenovno omejeno, začetnikom pa omogoča počasno uvajanje v svet avtomobilskih tekmovanj. S temi modeli se je mogoče naučiti vsega, kar moramo vedeti o pripravi modela na tekmovanje, osnovnih nastavitev avtomobilskega podvozja in osnov tehnike vožnje. Stroški tekmovanja s temi modeli so najnižji med vsemi kategorijami, ki jih vozimo v Sloveniji.

2.) Kategorija Rally F2

Kategorija Rally F2 je namenjena začetnikom in manj izkušenim tekmovalcem, ter tekmovalcem, ki se le občasno udeležujejo tekmovanj. Za modele veljejo splošne omejitve za kategorijo Rally, kar dopušča mnogo predelav in tudi najmočnejše motorje. V tej kategoriji se tekmovalci učijo dirkanja z močnejšimi avtomobili v močneji konkurenci. Za doseganje dobrih rezultatov je potrebno veliko truda in natančna priprava avtomobila, najboljši tekmovalci kategorije F2 pa se lahko povsem enakovredno kosajo s tekmovalci v kategoriji F1. V kategoriji F2 lahko dobri tekmovalci dosegajo dobre rezultate tudi z avtomobili srednjega cenovnega razreda.

Slika

3.) Kategorija Rally F1

Kategorija F1 je namenjena izkušenim tekmovalcem, ki nastopajo že več let in so se v to kategorijo uvrstili z dobrimi razultati v preteklih sezonah. Tekmovanja potekajo na najvišjem nivoju. Slovenski tekmovalci v tej kategoriji se lahko povsem enakovredno kosajo s tujci, kar so že večkrat dokazali z vrhunskimi rezultati na tekmovanjih v Italiji. Zaradi izenačenih bojev so dirke modelov Rally zelo zanimive, saj večkrat vidimo, da po 30 minutni finalni vožnji več tekmovalcev pripelje skozi cilj v istem krogu.
Janez Nebec

Odgovori

Vrni se na