Jadranje v Hrastniku

Cesta 3 julija 7, 1430 Hrastnik, Kanja_hrastnik(at)email.si

Moderator: AD

Odgovori
Knezov Saso
Začetnik
Prispevkov: 24
Pridružen: 24 Okt 2005, 13:22
Kraj: Trbovlje

Jadranje v Hrastniku

Odgovor Napisal/-a Knezov Saso » 24 Okt 2005, 13:36

Zdravo,
Evo zgodbice, da jo delim z vami:
Sem na kupu starih fotografij našel sliko, ki kaže kup otrok na nekem prastarem jadralnem letalu - Salamander. Baje je bil ta Salamander last Trboveljskega aerokluba. (na sliki je datum 1956 leta).
Pa sem se odpravil v muzej povprašat, če vedo kaj o tem. Nikakor niso vedeli ničesar, so pa vedeli nekaj o Aeroklubu Hrastnik!!!! Aeroklub Hrastnik je imel svoje jadralno letalo in so jadrali dol iz Kala. Darko Majcen, ki je zelo pri močeh mi je povedal da so jadrali od:
-Podplanine
-iz vrha
Pristajali pa so pri kapeli v Rajski dolini (na travniku pri smučišču)
Si kdo, ki teren bolj pozna prestavlja to pot?
Lepe pozdrave
S.
Prilagam se sliko Salamanderja.
Priponke
AK_Trbovlje.jpg
AK_Trbovlje.jpg (54.64 KiB) Pogledano 9948 krat
Na Aero-3 se boš moral pač navaditi, da letalo na amortizerjih niha do 30 cm...
B.B.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 24 Okt 2005, 14:15

=D>

Tole si pa dobro izbrskal!
Sploh nisem vedel, da je bilo kaj takega tudi v naših hribih. Sem mislil, da so Salamandra leteli samo na Blokah.

Ali si izvedel še kaj drugega? [-o<

LP Mitja

Knezov Saso
Začetnik
Prispevkov: 24
Pridružen: 24 Okt 2005, 13:22
Kraj: Trbovlje

Odgovor Napisal/-a Knezov Saso » 24 Okt 2005, 14:25

Zdravo Mitja,
Jadralno modelarska sekcija v Hrastniku je bila tako dobra, da so iz AK Celje dobili (Šoštaričevega) Vrabca. Potem so ga pa leta 1952 razbili (pristali v skladnico drv), Vrabec se je prelomil in so ga morali vrniti.
Zadnjič sem šel s Super Cubum prečesati celo Zasavje, da bi našel teren, kjer bi se dalo leteti na ''gumico'' po ducat najdenih sem nehal pisati. Ogromno se je letelo na gumico. Tudi iz Mrzlice. Fukjenci.
Opaziš, da na repu piše S-2? Salamander števlika 2?

A je kdo za oživitev gumičarstva v Zasavju?

L.P.
S!
Na Aero-3 se boš moral pač navaditi, da letalo na amortizerjih niha do 30 cm...
B.B.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 24 Okt 2005, 19:01

Čisto pozabil... :oops: :oops:

DOBRODOŠEL NA FORUMU !!
=D> =D> =D> =D>

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 24 Okt 2005, 19:09

Knezov Saso napisal/-a:....
A je kdo za oživitev gumičarstva v Zasavju?

L.P.
S!


To bi sedaj v poplavi padalcev in izumiranju zamajarjev, težko našel dovolj pristašev, saj bi bilo treba narediti eno jadralno letalo, ki bi bilo zmožno gumistarta, ter varnega pristanka na okoliških terenih.
Replika vrabca bi bila aerodinamično preslaba za zanimivo letenje, Čavka prezahtevna za izdelavo, tako da bi bila še najboljša varianta, narediti nekaj podobnega kot ima na internetu načrte Mike Sandlin..Goat ali kaj podobnega.

Link: http://home.att.net/~m--sandlin/bug.htm

Slika

Zadeva je narejena iz aluminijastih cevi, jeklenih zateg in termoskrčljivega platna...relativno poceni.

Samo težava bi bila prebijati se skozi našo birokracijo, da bi gradnja bila "požegnana"

Na moji domači strani, najdeš tudi eno mojo zamisel o "drsalcu" za vzletanje z gumo:
Link: http://www2.arnes.si/~cetim6/ultrainer1.htm

Slika

LP Mitja

Knezov Saso
Začetnik
Prispevkov: 24
Pridružen: 24 Okt 2005, 13:22
Kraj: Trbovlje

Odgovor Napisal/-a Knezov Saso » 24 Okt 2005, 20:27

Na razpolago imamo izkušenega mizarja in celotno mizarsko delavnico.

Lahko bi izdelali drsalca (tipa Vrabec), na katerem bi lahko letel vsakdo, ki bi letalo pomagal delati do določene višini in trajanja leta. Sicer je pa tako, da so te jadralce včasih gradili srednješolci z osnovnimi mizarskimi pripomočki, tako da - ni hudič da ga ne bi skupaj spravili.

Pa še sredstva zavaljo tehnične dediščine ni težko dobiti.

Papirji pa res niso problem (URSCL mi je drugi dom - če ne bi bil pilot bi bil pisar). Trenutno se pogajamo koliko lahko letiš, da zakonsko še ne letiš.

Torej, če je kdo v Zasavju, ki bi bil pripravljen delati kakšno uro na teden cca. pol leta, naj se mi javi na e-mail (saso.knez@guesta.arnes.si), ali pa GSM (041-499-544).

Vložek je le delo - pivo bo najbrž zastojn. Zakaj bi bila avijacija elitni šport?

Lepo se imejte
S.
Na Aero-3 se boš moral pač navaditi, da letalo na amortizerjih niha do 30 cm...
B.B.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 10 Jan 2006, 07:46

Še vedno sem bolj zagret za drsalca (kot pa za originalno lesenjačo) iz aluminijastih cevi, dakrona in jeklenic, ki se ga da nahitro razstaviti, in spravljenega v tri podolgovate vreče, kot zmaja peljati nazaj na vzletišče na strehi avtomobila.

Slika

Knezov Saso
Začetnik
Prispevkov: 24
Pridružen: 24 Okt 2005, 13:22
Kraj: Trbovlje

Odgovor Napisal/-a Knezov Saso » 12 Jan 2006, 21:59

Vsekakor je stvar debate. Predlagam, da se čez kakšen teden dobimo v Trbovljah. Boš videl še ostale projekte v delavnici.
Lepe pozdrave
Sašo
Na Aero-3 se boš moral pač navaditi, da letalo na amortizerjih niha do 30 cm...
B.B.

Uporabniški avatar
AD
Freak
Prispevkov: 597
Pridružen: 21 Nov 2004, 16:57
Kraj: Trebnje

Odgovor Napisal/-a AD » 06 Jan 2007, 23:58

Knezov Sašo s svojo ekipo misli resno! Tukaj ni šale :D

S Kovačevim Alešem sva bila danes na ekskurziji v njihovi delavnici
http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?p=125629#125629

Več o njih pa si preberite na strani kluba MINIMA
http://www.aeroklub-minima.si/map.HTM

Fantje imajo vizijo in voljo, pa tudi primeren prostor ter močne sponzorje! Odlična priložnost za vse, ki bi radi od blizu spoznali letala ter sodelovali pri gradnji.
Lep pozdrav,
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik

Knezov Saso
Začetnik
Prispevkov: 24
Pridružen: 24 Okt 2005, 13:22
Kraj: Trbovlje

Odgovor Napisal/-a Knezov Saso » 07 Jan 2007, 17:21

Hvala za obisk in fotostrip.
Vabljeni tudi vsi drugi.
Še enkrat pa poudarjam, da gradnja lesenjač ni kvantna mehanika.
8,5 Mb težek link pove to dejstvo na 141 straneh.
Poznavanje i gradnja jedrilica
http://www.lovrichfamily.com/abgpdf/Poz ... rilica.pdf
Lep pozdrav
Sašo[/url]
Na Aero-3 se boš moral pač navaditi, da letalo na amortizerjih niha do 30 cm...
B.B.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 07 Jan 2007, 18:32

Hvala za datoteko Sašo!
(Boris Cijan: Vazduhoplovno jedriličarstvo)
:D Ena od mojih "Biblij"

P.S.: Poglej ZS!

Uporabniški avatar
crt
Tekmovalec
Prispevkov: 267
Pridružen: 16 Dec 2004, 19:08
Kraj: ljubljana

Odgovor Napisal/-a crt » 07 Jan 2007, 20:37

@ Mitja, zakaj naj bi bil tale Alu gumenjaček drsalec bolj aerodinamičen od Vrabca? Je pa sigurno bolj enostaven za izdelavo.
Lahko pa se lotite Rode, težavnostno je nekaj med Vrabcem in Čavko, leti pa prav tako nekaj med Vrabcem in Čavko.
Kar pogumno, gotovo nas je kar nekaj, ki bi radi videli, kako je izgledalo šolanje v času, ko je bilo slovensko športno letalstvo še v plenicah.
Pameti je na svetu vedno enaka količina, število ljudi se pa povečuje.

Knezov Saso
Začetnik
Prispevkov: 24
Pridružen: 24 Okt 2005, 13:22
Kraj: Trbovlje

Odgovor Napisal/-a Knezov Saso » 07 Jan 2007, 21:55

Ena varianta je pa tudi kakšno visokosposobna lesenjača.
Pod visokosposbno govorimo o finesi cca.30.
Recimo serija Triglav:
http://www.geocities.com/Peter.Petrin/kb5.html
Tukaj bi imeli podporo še tehnično in svetovalno fantov iz Libisa, ki so še precej pri močeh. Zagotovo bi se malo obračale glave na kakšnem stubu.
Mislim, da bi to celo Alešu in Alekseju ustrezalo.
Sašo
P.S.
Aleš, a mi lahko pišeš mail, da te imam zabeleženega. Hvala!
Na Aero-3 se boš moral pač navaditi, da letalo na amortizerjih niha do 30 cm...
B.B.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 07 Jan 2007, 22:14

crt napisal/-a:@ Mitja, zakaj naj bi bil tale Alu gumenjaček drsalec bolj aerodinamičen od Vrabca? Je pa sigurno bolj enostaven za izdelavo.
Lahko pa se lotite Rode, težavnostno je nekaj med Vrabcem in Čavko, leti pa prav tako nekaj med Vrabcem in Čavko.
Kar pogumno, gotovo nas je kar nekaj, ki bi radi videli, kako je izgledalo šolanje v času, ko je bilo slovensko športno letalstvo še v plenicah.
¨

Tiste dve slike ki sem ju na prvi strani pokazal (Sandlinov Bug&Goat), pa moja ultralahka umotvorba, sta se znašli tam samo zato, ker sem mislil, da Sašo želi pač samo narediti nekega drsalca s katerim bi se zabavali na Mrzlici, kalu ali kakem drugem primernem hribu.

Sedaj vem, da je sašova želja narediti ali restavrirati pravo avtentično zgodovinsko letalo, zato seveda moji predlogi logično odpadejo.

Kar se tiče primerjave Buga ali Vrabca...z vrabcem se je menda dalo narediti nekaj zavojev sem in tja ob bregu, če je zelo zelo pihalo.

Bug ali pa Goat, pa jadrata tudi v termiki...Goat je naredil celo 65 kilometerski prelet.

Vsekakor pa pozdravljam vsako željo ohraniti našo zgodovino in stara letala!
To je pa seveda bolj globoko poslanstvo, kot pa samo izdelava letala, ki bi služilo zgolj za zabavo.

LP Mitja

Knezov Saso
Začetnik
Prispevkov: 24
Pridružen: 24 Okt 2005, 13:22
Kraj: Trbovlje

Odgovor Napisal/-a Knezov Saso » 07 Jan 2007, 22:24

Ne gre za to.
Kakršnikoli projekti so dobrodošli.
Naša (nikakor ne samo moja) vizija je namreč izoblikovati ekipo ljudi, ki bo znala graditi in obnavljati letala.
Vse ostalo je posredno.
Zato bi lahlko tudi z letalom, ki bi ga zgradili tudi [u]povsem[/u] svobodno razpolagali.
Lep pozdrav
Sašo
Na Aero-3 se boš moral pač navaditi, da letalo na amortizerjih niha do 30 cm...
B.B.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 27 Apr 2009, 18:45

Lušten film o vzletanju jadralnih letal na bregu s pomočjo gume:

http://www.youtube.com/watch?v=Aji2yMhflh0


LP Mitja
Priponke
Gumiseilstart.jpg
Gumiseilstart.jpg (100.93 KiB) Pogledano 4626 krat

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 15 Sep 2009, 07:10


Odgovori

Vrni se na