Stran 3 od 5

Objavljeno: 25 Sep 2006, 10:18
Napisal/-a Ivo K.
Čeprav so aktualni dogodki že mimo, bom kljub temu objavil nekaj slikic F5J 400 modela, ki si ga je zgradil Aleš.Če ne bi bile problem motnje, bi z njim mešal štrene že na tekmi v Krškem.

Objavljeno: 25 Sep 2006, 11:02
Napisal/-a Ultralajt
Lep model!

Res škoda, da se ni prikazal na tekmi v Krškem.
No, se pa vidimo sedaj v Logatcu, na zaključnem tekmovanju :jumpjump:

LP Mitja

Objavljeno: 25 Sep 2006, 14:28
Napisal/-a URAN8
Aleš, še dobro da je trup črno "pobarvan" ker kril v zraku ni ravno najbolje videt :lol: .KAko se obnese ta barva kakih 200m visoko? Je pa zelo lep model, upam da čimprej vidim v živo tole mojstrovino.


LP Andrej

Objavljeno: 03 Okt 2006, 19:47
Napisal/-a AD
Tole čaram zadnje dni v klubski delavnici. Bomo videli kako se bodo stvari odvijale, dela niti ni več veliko...

Objavljeno: 04 Okt 2006, 06:49
Napisal/-a A. Kovač
Tole maš pa verjetno za tekmo v Logatcu.
Zaradi napovedanega prehoda fronte zna pihati, torej je izbira modela pravšnja :lol: :lol: .

Vidim da bo krilna obremenitev poštena.

lp

Objavljeno: 04 Okt 2006, 10:35
Napisal/-a AD
Logatca ne model, ne jaz ne bova videla.

Krilna obremenitev=masa modela/površina krila. Prvo še ni dorečeno! :lol:

Kolibri

Objavljeno: 24 Okt 2006, 22:30
Napisal/-a RTS
Ker sem imel zeljo nauciti se malo klasicne gradnje sem iskal primeren model. Taksen da ne bo veliko stroskov pa da ne bo ravno najtezji za narediti, vseeno pa zdruzuje neke osnove (rebrca, pokrivanje s folijo, izdelava trupa, repa...) To mi je ponudil Kristov model Kolibri. Naredi se ga z minimalnimi stroski (npr. uporabil sem 5g servote za 2.500 SIT na kos itn.) in pa nudi neke osnove. Edini minus je, da je mogoce malo zivcen
model, kar hiter je v zraku in mora clovek res narediti minimalne odklone, ce ne je hitro na tleh. Sicer pa v rahlem vetru leti zelo lepo (povdarek na leti)!

Slika
Moja delovna soba.

Slika
Izdelava ene polovice krila

Slika
5g servoti.

Slika
Pogled s strani.

Slika
Pogled z vrha.


Lp, Tilen.

Easyka z eleroni

Objavljeno: 07 Nov 2006, 22:36
Napisal/-a RTS
Da ne bo kdo rekel da nic ne delam :)

viewtopic.php?p=114987#114987


Lp, Tilen.

Objavljeno: 31 Jan 2007, 23:46
Napisal/-a AD
Da malo obudim temo.

Že pred časom je nastal tale pobočni model. Pri razponu 1,5m ima sramežljivo maso 1kg, pa kljub temu lepo kljubuje močnem kalskem vetru. Pri gradnji sem uporabil nekatere meni nove prijeme, in dosegel dobre rezultate. Več o modelu bo še slišati.

Hvala Tilenu za fotografije!

Objavljeno: 04 Feb 2007, 11:37
Napisal/-a AD
Naslednji projekt.
Tudi tako je dandanes modelarstvo.

Objavljeno: 05 Feb 2007, 12:37
Napisal/-a Ivo K.
Super =D> , še en resen konstruktor iz naših vrst.
Vaja dela mojstra!

Objavljeno: 06 Feb 2007, 23:49
Napisal/-a AD
Zimskega spanja ni bilo, pomladna utrujenost pa še ni na udaru.

Tole je sicer še daleč od pojma "konstruiranje", bolj iščem oblike in programske funkcije #-o

Za izvedbo v realnosti pa bodo poskrbeli CNC škrati.

Easyglider NiMH vs LiION

Objavljeno: 08 Apr 2007, 12:52
Napisal/-a RTS
Letalo:
-------
Krila: 1800 mm
Trup: 1020 mm
Površina krila: 41.6 dm^2
Krilna obremenitev: 21 g / dm^2
Teža: 880 g
Motor: Geared Permax 400 (3:1)
Propeler: MPX 9.5x5

NiMH setup:
-----------
NiMH 1400 VTEC (7 celic)
Ripmax - P-Xtra-Air 25 (25A)

LiION setup:
------------
LiION 1100 unknown - (2 celici)
Kontronik - SUN 3002+ (30A)

Tok in napetost sta bila merjena med baterijo in motorjem. Vlek je bil merjen z merilnim listicem (kalibracija z urco). Letalo je bilo na valjastih podloskah. Izmerila sva vpliv mize, ki je znasal 0.1 N (3% napake, to sva zanemarila). Obrati pa so bili izmerjeni z opticno sondo.

Pri tem testu naju je zanimalo za koliko dviganj bo ta setup. Kaksno vleko lahko pricakujeva in kako se obnasa setup pod obremenitvami.

1. Modra prikazuje obrate propelerja. Oba imava pri polnem plinu okrog 4600 obratov.

2. Svetlo modra prikazuje vleko. Ta znasa okrog 3.3N. Letalo ima tezo okrog 800 g. To pomeni, da setup niti za polovico teze na zadostuje. To se lepo vidi pri samem letenju.

3. Rdeca je napetost. Lepo se vidi velika upornost NiMH celic pri padcu voltaze in pa izravnavanje regulatorja, kolikor pac lahko. Vidi se da oba regulatorja odrezeta tok regulatorju takrat kot je za posamezno baterijo potrebno.

4. Svetlo rjave barve pa je tok. Da ne bo koga motilo. Na NiMH sliki sta plus in minus obrnjena zato gre tok pac v napacno smer, se pa vidi da je meja -10 Amperov (torej +10 amperov ce zamenjamo predznak), kar je pravilno.


Na koncu se je izkazalo da sta setupa priblizno enakrovredna in da obema zadustuje baterija za sedem minut maksimalnega plina.

Slika
NiMH verzija

Slika
LiION verzija.


Lp, Tilen.

Objavljeno: 08 Apr 2007, 21:08
Napisal/-a AD
Zdravo!

Zelo zaniimivo! Profesionalni pristop =D> Mene pa zanima, kako se testi ujemajo s podatki s strani www.flyingmodels.org, ter kako si razlagata povečanje vleka pri drugem setupu. Je to v okviru merske napake? (več vleka pri manjšem številu obratov...)

Predlagam, da se jutri zjutraj dobiva na travniku nad policijo v Hrastniku in z logerjem izmeriva še kako se model v praksi dviga!

Objavljeno: 09 Apr 2007, 15:36
Napisal/-a RTS
Hvala!

Ja. Zal je pri drugem setupu ogromno suma na podatkih (snela se nama je eden od valjek pod repom).

LiION 4803 - 4319 RPM
NiMH 4858 - 4533 RPM

Na grafu se vidi da je pri NiMH vec vleka (skali sta malo razlicni, stevilka v kvadratu pa je samo v eni doloceni tocki - treba je gledati celo krivuljo).

Venda ce zmnozis moc = tok * napetost. Dobis pri NiMH vecjo, kar je pravilno glede na podatke o setupu. Tako da so rezultati kar pricakovani.

Lp, Tilen.

Objavljeno: 09 Apr 2007, 15:40
Napisal/-a RTS
Sorry: snel se nama je eden od valjev pod repom - sem hotel napisati.

Nisem dobro skaliral podatkov, v okvirckih pa se prikazuje samo ena izbrana tocka ne average. Moral bi prikazati average do 7 minut - potem se veliko lepse vidi, da je NiMH boljsi za priblizno 5% v vseh stvareh.

Zjutraj sem zal spal, zato bova morala poskusiti naslednjic.



Lp, Tilen.

Objavljeno: 14 Apr 2007, 09:51
Napisal/-a matej_mejac
Zdravo!

Mi pa gradimo!

LP Matej

Objavljeno: 16 Apr 2007, 11:58
Napisal/-a Ivo K.
Bravo Matej, si se le opogumil in pokazal kaj nastaja v tvoji delavnici, čeprav vem, da to še ni vse.
Pa naj klubaši malo tuhtajo :roll: .

Tudi Tilenu pohvale.Tole je pa res čisto znanstveni pristop.Kdaj nam boš razkazal laboratorije?

Objavljeno: 16 Apr 2007, 12:11
Napisal/-a AD
O Matej, si se lotil piskača!!! =D>

Objavljeno: 18 Apr 2007, 13:20
Napisal/-a RTS
Hvala Ivo. Ni laboratorijev ampak ena bolj majhna sobica. :D

Bravo Matej, zdej mormo it pa sam se kej letet pa bo!


Lp, Tilen.

Objavljeno: 18 Apr 2007, 15:09
Napisal/-a A. Kovač
MATEJ

Kolikor vem, tale predprostor ni tako majhen.
Torej je model velik. Kakšen je razpon.

Proporci izgledajo super.

Objavljeno: 24 Apr 2007, 21:38
Napisal/-a matej_mejac
:D

Razpon bo 3m.

LP Matej

Objavljeno: 25 Apr 2007, 12:42
Napisal/-a A. Kovač
Sem slišal že za teorije, kjer naj bi razpon z večkratnikom števila PI
prinašal krasne rezultate. Torej bo treba povečat na 3.14m.

Glih za ene vinglete.

HA HA

Objavljeno: 08 Avg 2007, 07:27
Napisal/-a Ivo K.
Počasi a vztrajno.
Že kar nekaj mesecev nazaj sem se lotil projekta, za izdelavo stiropornega šolskega modela motornjaka, namenjenega predvsem za prehod iz jadralnega na motorni model.Moj cilj je bil izdelati model, ki je enostaven za letenje, enostavno in hitro izdelan in predvsem poceni.Lotil sem se makete letala Aeronca-L3, ki zaradi svoje oblike izpolnjuje zahteve, pa tudi ni model, ki bi bil med modelarji ne vem kako razširjen.
Aeronca je končno poletela. Ker je še v fazi testiranja, je še nepobarvana.

Objavljeno: 08 Avg 2007, 09:30
Napisal/-a A. Kovač
Tudi sam sem že sprobal Aeronco in je prav superca.

Edina pomanjklivost je premajhen V-lom, glede na to da je krmiljen samo
po smeri. Ko bo to odpravljeno bo model super za začetniško letenje
modela na elektropogon.

p.s. Če nimaš svojega modela, se pa prsliniš na takala mini testiranja.