GRADNJE MODELOV
Moderator: AD
Čeprav so aktualni dogodki že mimo, bom kljub temu objavil nekaj slikic F5J 400 modela, ki si ga je zgradil Aleš.Če ne bi bile problem motnje, bi z njim mešal štrene že na tekmi v Krškem.
- Priponke
-
- poskusni let, vreme spet za znoret
- f5j400-1.jpg (15.29 KiB) Pogledano 10367 krat
-
- ponosen na novo pridobitev
- f5j400-2.jpg (65.03 KiB) Pogledano 10367 krat
-
- še v fazi gradnje
- f5j400-3.jpg (47.25 KiB) Pogledano 10367 krat
Lep pozdrav
Ivan Kovač
HRASTNIK
Ivan Kovač
HRASTNIK
Tole čaram zadnje dni v klubski delavnici. Bomo videli kako se bodo stvari odvijale, dela niti ni več veliko...
- Priponke
-
- Rečeno storjeno, zdaj pa je treba počakati 24 ur...
- mala3.jpg (47.94 KiB) Pogledano 10205 krat
-
- Krila še čakajo na gornji sloj tkanine, videz je pa že strupen!
- mala2.jpg (51.68 KiB) Pogledano 10205 krat
-
- Takole "provizoriš" sestavljeno.
- mala1.jpg (44.08 KiB) Pogledano 10205 krat
Lep pozdrav,
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Kolibri
Ker sem imel zeljo nauciti se malo klasicne gradnje sem iskal primeren model. Taksen da ne bo veliko stroskov pa da ne bo ravno najtezji za narediti, vseeno pa zdruzuje neke osnove (rebrca, pokrivanje s folijo, izdelava trupa, repa...) To mi je ponudil Kristov model Kolibri. Naredi se ga z minimalnimi stroski (npr. uporabil sem 5g servote za 2.500 SIT na kos itn.) in pa nudi neke osnove. Edini minus je, da je mogoce malo zivcen
model, kar hiter je v zraku in mora clovek res narediti minimalne odklone, ce ne je hitro na tleh. Sicer pa v rahlem vetru leti zelo lepo (povdarek na leti)!
Moja delovna soba.
Izdelava ene polovice krila
5g servoti.
Pogled s strani.
Pogled z vrha.
Lp, Tilen.
model, kar hiter je v zraku in mora clovek res narediti minimalne odklone, ce ne je hitro na tleh. Sicer pa v rahlem vetru leti zelo lepo (povdarek na leti)!
Moja delovna soba.
Izdelava ene polovice krila
5g servoti.
Pogled s strani.
Pogled z vrha.
Lp, Tilen.
Da malo obudim temo.
Že pred časom je nastal tale pobočni model. Pri razponu 1,5m ima sramežljivo maso 1kg, pa kljub temu lepo kljubuje močnem kalskem vetru. Pri gradnji sem uporabil nekatere meni nove prijeme, in dosegel dobre rezultate. Več o modelu bo še slišati.
Hvala Tilenu za fotografije!
Že pred časom je nastal tale pobočni model. Pri razponu 1,5m ima sramežljivo maso 1kg, pa kljub temu lepo kljubuje močnem kalskem vetru. Pri gradnji sem uporabil nekatere meni nove prijeme, in dosegel dobre rezultate. Več o modelu bo še slišati.
Hvala Tilenu za fotografije!
- Priponke
-
- Tla_Od_Zadaj11_resize.jpg (98.98 KiB) Pogledano 9394 krat
-
- 28_resize.jpg (57.99 KiB) Pogledano 9394 krat
Lep pozdrav,
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Zimskega spanja ni bilo, pomladna utrujenost pa še ni na udaru.
Tole je sicer še daleč od pojma "konstruiranje", bolj iščem oblike in programske funkcije
Za izvedbo v realnosti pa bodo poskrbeli CNC škrati.
Tole je sicer še daleč od pojma "konstruiranje", bolj iščem oblike in programske funkcije
Za izvedbo v realnosti pa bodo poskrbeli CNC škrati.
- Priponke
-
- Tudi propeler že ima!
- projekt4.jpg (17 KiB) Pogledano 9684 krat
-
- Od 3D modela do načrta je le klik.
- smotkoviÄŤ2.GIF (10.37 KiB) Pogledano 9632 krat
Lep pozdrav,
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Easyglider NiMH vs LiION
Letalo:
-------
Krila: 1800 mm
Trup: 1020 mm
Površina krila: 41.6 dm^2
Krilna obremenitev: 21 g / dm^2
Teža: 880 g
Motor: Geared Permax 400 (3:1)
Propeler: MPX 9.5x5
NiMH setup:
-----------
NiMH 1400 VTEC (7 celic)
Ripmax - P-Xtra-Air 25 (25A)
LiION setup:
------------
LiION 1100 unknown - (2 celici)
Kontronik - SUN 3002+ (30A)
Tok in napetost sta bila merjena med baterijo in motorjem. Vlek je bil merjen z merilnim listicem (kalibracija z urco). Letalo je bilo na valjastih podloskah. Izmerila sva vpliv mize, ki je znasal 0.1 N (3% napake, to sva zanemarila). Obrati pa so bili izmerjeni z opticno sondo.
Pri tem testu naju je zanimalo za koliko dviganj bo ta setup. Kaksno vleko lahko pricakujeva in kako se obnasa setup pod obremenitvami.
1. Modra prikazuje obrate propelerja. Oba imava pri polnem plinu okrog 4600 obratov.
2. Svetlo modra prikazuje vleko. Ta znasa okrog 3.3N. Letalo ima tezo okrog 800 g. To pomeni, da setup niti za polovico teze na zadostuje. To se lepo vidi pri samem letenju.
3. Rdeca je napetost. Lepo se vidi velika upornost NiMH celic pri padcu voltaze in pa izravnavanje regulatorja, kolikor pac lahko. Vidi se da oba regulatorja odrezeta tok regulatorju takrat kot je za posamezno baterijo potrebno.
4. Svetlo rjave barve pa je tok. Da ne bo koga motilo. Na NiMH sliki sta plus in minus obrnjena zato gre tok pac v napacno smer, se pa vidi da je meja -10 Amperov (torej +10 amperov ce zamenjamo predznak), kar je pravilno.
Na koncu se je izkazalo da sta setupa priblizno enakrovredna in da obema zadustuje baterija za sedem minut maksimalnega plina.
NiMH verzija
LiION verzija.
Lp, Tilen.
-------
Krila: 1800 mm
Trup: 1020 mm
Površina krila: 41.6 dm^2
Krilna obremenitev: 21 g / dm^2
Teža: 880 g
Motor: Geared Permax 400 (3:1)
Propeler: MPX 9.5x5
NiMH setup:
-----------
NiMH 1400 VTEC (7 celic)
Ripmax - P-Xtra-Air 25 (25A)
LiION setup:
------------
LiION 1100 unknown - (2 celici)
Kontronik - SUN 3002+ (30A)
Tok in napetost sta bila merjena med baterijo in motorjem. Vlek je bil merjen z merilnim listicem (kalibracija z urco). Letalo je bilo na valjastih podloskah. Izmerila sva vpliv mize, ki je znasal 0.1 N (3% napake, to sva zanemarila). Obrati pa so bili izmerjeni z opticno sondo.
Pri tem testu naju je zanimalo za koliko dviganj bo ta setup. Kaksno vleko lahko pricakujeva in kako se obnasa setup pod obremenitvami.
1. Modra prikazuje obrate propelerja. Oba imava pri polnem plinu okrog 4600 obratov.
2. Svetlo modra prikazuje vleko. Ta znasa okrog 3.3N. Letalo ima tezo okrog 800 g. To pomeni, da setup niti za polovico teze na zadostuje. To se lepo vidi pri samem letenju.
3. Rdeca je napetost. Lepo se vidi velika upornost NiMH celic pri padcu voltaze in pa izravnavanje regulatorja, kolikor pac lahko. Vidi se da oba regulatorja odrezeta tok regulatorju takrat kot je za posamezno baterijo potrebno.
4. Svetlo rjave barve pa je tok. Da ne bo koga motilo. Na NiMH sliki sta plus in minus obrnjena zato gre tok pac v napacno smer, se pa vidi da je meja -10 Amperov (torej +10 amperov ce zamenjamo predznak), kar je pravilno.
Na koncu se je izkazalo da sta setupa priblizno enakrovredna in da obema zadustuje baterija za sedem minut maksimalnega plina.
NiMH verzija
LiION verzija.
Lp, Tilen.
Zdravo!
Zelo zaniimivo! Profesionalni pristop Mene pa zanima, kako se testi ujemajo s podatki s strani www.flyingmodels.org, ter kako si razlagata povečanje vleka pri drugem setupu. Je to v okviru merske napake? (več vleka pri manjšem številu obratov...)
Predlagam, da se jutri zjutraj dobiva na travniku nad policijo v Hrastniku in z logerjem izmeriva še kako se model v praksi dviga!
Zelo zaniimivo! Profesionalni pristop Mene pa zanima, kako se testi ujemajo s podatki s strani www.flyingmodels.org, ter kako si razlagata povečanje vleka pri drugem setupu. Je to v okviru merske napake? (več vleka pri manjšem številu obratov...)
Predlagam, da se jutri zjutraj dobiva na travniku nad policijo v Hrastniku in z logerjem izmeriva še kako se model v praksi dviga!
Lep pozdrav,
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Hvala!
Ja. Zal je pri drugem setupu ogromno suma na podatkih (snela se nama je eden od valjek pod repom).
LiION 4803 - 4319 RPM
NiMH 4858 - 4533 RPM
Na grafu se vidi da je pri NiMH vec vleka (skali sta malo razlicni, stevilka v kvadratu pa je samo v eni doloceni tocki - treba je gledati celo krivuljo).
Venda ce zmnozis moc = tok * napetost. Dobis pri NiMH vecjo, kar je pravilno glede na podatke o setupu. Tako da so rezultati kar pricakovani.
Lp, Tilen.
Ja. Zal je pri drugem setupu ogromno suma na podatkih (snela se nama je eden od valjek pod repom).
LiION 4803 - 4319 RPM
NiMH 4858 - 4533 RPM
Na grafu se vidi da je pri NiMH vec vleka (skali sta malo razlicni, stevilka v kvadratu pa je samo v eni doloceni tocki - treba je gledati celo krivuljo).
Venda ce zmnozis moc = tok * napetost. Dobis pri NiMH vecjo, kar je pravilno glede na podatke o setupu. Tako da so rezultati kar pricakovani.
Lp, Tilen.
Sorry: snel se nama je eden od valjev pod repom - sem hotel napisati.
Nisem dobro skaliral podatkov, v okvirckih pa se prikazuje samo ena izbrana tocka ne average. Moral bi prikazati average do 7 minut - potem se veliko lepse vidi, da je NiMH boljsi za priblizno 5% v vseh stvareh.
Zjutraj sem zal spal, zato bova morala poskusiti naslednjic.
Lp, Tilen.
Nisem dobro skaliral podatkov, v okvirckih pa se prikazuje samo ena izbrana tocka ne average. Moral bi prikazati average do 7 minut - potem se veliko lepse vidi, da je NiMH boljsi za priblizno 5% v vseh stvareh.
Zjutraj sem zal spal, zato bova morala poskusiti naslednjic.
Lp, Tilen.
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 142
- Pridružen: 09 Dec 2004, 12:30
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 142
- Pridružen: 09 Dec 2004, 12:30
Počasi a vztrajno.
Že kar nekaj mesecev nazaj sem se lotil projekta, za izdelavo stiropornega šolskega modela motornjaka, namenjenega predvsem za prehod iz jadralnega na motorni model.Moj cilj je bil izdelati model, ki je enostaven za letenje, enostavno in hitro izdelan in predvsem poceni.Lotil sem se makete letala Aeronca-L3, ki zaradi svoje oblike izpolnjuje zahteve, pa tudi ni model, ki bi bil med modelarji ne vem kako razširjen.
Aeronca je končno poletela. Ker je še v fazi testiranja, je še nepobarvana.
Že kar nekaj mesecev nazaj sem se lotil projekta, za izdelavo stiropornega šolskega modela motornjaka, namenjenega predvsem za prehod iz jadralnega na motorni model.Moj cilj je bil izdelati model, ki je enostaven za letenje, enostavno in hitro izdelan in predvsem poceni.Lotil sem se makete letala Aeronca-L3, ki zaradi svoje oblike izpolnjuje zahteve, pa tudi ni model, ki bi bil med modelarji ne vem kako razširjen.
Aeronca je končno poletela. Ker je še v fazi testiranja, je še nepobarvana.
- Priponke
-
- 7 025.jpg (37.42 KiB) Pogledano 9754 krat
-
- 7 024.jpg (11.03 KiB) Pogledano 9754 krat
-
- 7 023.jpg (10.68 KiB) Pogledano 9754 krat
Lep pozdrav
Ivan Kovač
HRASTNIK
Ivan Kovač
HRASTNIK