Testiranja 2S LiPo akumulatorjev v trdem ohišju

Debate o akumulatorjih in polnilcih.
Odgovori
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Testiranja 2S LiPo akumulatorjev v trdem ohišju

Odgovor Napisal/-a mihah »

Podobno kot pri testih motorjev, sem se te zime lotil meriti in naresti bazo avtomobilskih 2S akumulatorjev v trdem ohišju (hardcase). Predvsem akumulatorjev, ki se večinoma uporabljajo v tekmovalnih modelih. Paketi brez kablov , za priklop imajo Ž priključke (bodisi 4mm ali 5mm). Zanimalo me je kako se obnesejo novi akumulatorji in kot tudi stari. Tu gre ponovno zahvala vsem modelarjem, ki so mi svoje akumulatorje zaupali za test kot tudi http://www.lipo.si ter tudi gensace.de .

Oprema:
Meritve sem izvajal s pomočjo polnilnika Junsi iCharger 4010duo in povezave preko USB kabla na PC v program Logview. Pri praznjenju sem uporabil opcijo vzporedne povezave obeh izhodov ter uporabljal interno 200 W konstantno praznjenje.

Postopek pri novih akumulatorjih:
1C polnjenje in cikliranje 3.75 - 4.1V/člen ponovim 5x zaporedoma. Nato dan predaha in 2 ali 3 cikle 4.2V->3.3V/člen zaporedoma, polnjenje 2C. Akumulatorji se tako ogrejejo na delovno temperaturo med 30° - 35°. Vedno je bil 2. cikel boljši (napetost+kapaciteta), pri tretjem ciklu pa potem ni bilo take razlike ali pa je bila komajda razlika - bodisi malenkost večja napetost in enaka kapaciteta.

Naj kar takoj grem k opombam:

200W - to pa res ni "nič"!
Ja, res v primerjavi z močjo nekateri motorjev v 1/10 modelih z dobrim oprijemom ... v sunkih ne manjka dosti do štirimestnih številk v W. Torej 200W praznenje ne pokaže pravih zmogljivosti akumulatorjev... ali pač?
Prvič, 4010duo meri napetost zelo natančno in do logviewa prenaša napetosti posameznih členov v paketu, ki so merjeni preko balanserskega priključka. Odčitek na 1 mV natačno. Poleg tega sem si zapisoval meritve notranje upornosti, ki jih izvaja polnilnik vsaki 2 minuti. Za primerjavo to popolnoma zadošča! Višja napetost pri 200W pri enakem IR pomeni da bo tudi višja napetost pri 400W, 600W, itd.

Kabli in priključki
Mnogokrat zapostavljeni pri večini modelarjev... Začne se že s slabim spajkanjem. Ne samo, da bo dober akumulator v tem primeru zapostavljen, trpel bo predvsem krmilnik, v najslabšem primeru bo izdahnil beli dim. Zato - dobro spajkanje, kvalitetni priključki in čimkrajši in debelejši priključni kabli! Glede na to, da je imel najboljši člen na testu pri 40°C samo 2-3 kratno upornost dobrega (!) 4mm priključka oziroma 10 cm 2mm2 kabla (!!!), se je za zamislit, kako daleč je danes prišla tehnika...
Testi priključkov in kablov ->Klik!

Vpliv temperature na notranjo upornost in kapaciteto
Mrzli (<20°C) akumulatorji sodijo le za uporabo kot sprejemniški / oddajniški akumulatorji. Z višanjem temperature pada notranja upornost, veča se napetost pod obremenitvijo in seveda tudi kapaciteta. Optimalna temperatura je okoli 30°C, za extremne potrebe brez skrbi tudi 40 , 45 ali celo 50°C. Seveda je smortrno pogrevati dlje časa (vsaj pol ure pri 2S), da toplota "prodre" v notranjost. Kakšna je razlika se najbolj opazi pri "shorty" akumulatorjih - mrzli imajo 6 - 7 mOhm/člen, pri delovni temperaturi pa manj kot 2 mOhm/člen. Pri boljših gre recimo iz 3 dol na 1.5 - 1 mOhm.


Loterija...
Izbira paketov je vedno neke vrste loterija. Odstopanja so pri kapaciteti in tudi pri razliki med členi v paketu. To sem ugotovil, da tudi pri priznanih znamkah kot je LRP ni kaj dosti bolje. Najbolj so zoprna odstopanja napetosti preko 0.1V (100mV) na koncu praznjenja. Na srečo tekmovalci večinoma uporabljajo le 2-4Ah kapacitete in tako ni hudo, če se člena v paketu razlikujeta. Govorim seved za kategorijo 1/10, pri 1/8 je precej drugače - tekmovalni čas 10 minut zahteva svoje. So se pa izkazali tako pri LRP (zastopnik Mantua Model) in pri LiPo.si (Gens Ace) pri zamenjavi slabih novih akumulatorjev. Kakšen "veseli" modelar pa bo porabljal akumulatorje do cut off napetosti, ki pa so večinoma prenizke. Zato pozor!

Praznjenje - pravilo 80 % nazivne kapacitete
Optimalno praznjenje LiPo akumulatorjev je uporaba 80% nazivne kapacitete. To pomeni, da akumulator z nazivno kapaciteto 5Ah praznimo oz. napolnimo do 4Ah oziroma 4000mAh. S praznenjem preko 80% nazivne kapacitete uničujemo akumulator oz mu skrajšujemo življensko dobo. Minimalna napetost pri odklopa krmilnika je precej odvisna od tokovne obremenitve. Spodnja varna meja odklopa je 3.3V/člen, svetujemo raje 3.4 do 3.5V/člen.

Velja prebrati:
http://www.lipo.si/info/6/opozorila-za- ... mulatorjev

C oznaka - trajna stopnja praznjenja
Je dandanes čisti marketing in nima več veze z realnostjo. Že pogled na 4mm priključke recimo da vedeti, da trajno več kot 100A ni možno brez da bi se stopilo ohišje. Ampak nekateri oglašujejo naprej ... "True 150C rating" , ipd. Tudi znotraj ponudbe proizvajalca so lahko precejšnja razhajanja. Torej za prave modelarje je važna praznilna krivulja in notranja upornost. Ostalo okoli C oznak je samo za lovit neuke modelarje s predebelimi denarnicami :)

5mm priključki - nov standard ?
Zelo hvalim prehod nekaterih proizvajalcev na 5mm priključke. Tu lahko omenim Hobbykingove Ultimate 90C serijo. Ne samo, da so priloženi polnilni kabli, prilagajo tudi vmesnike iz 4mm na 5mm. Ampak le ti so uporabni samo za polnjenje. Nisem meril še prehodne upornosti , vendar mora biti nekje tam, kjer sem pomeril EC5 priključke
glej temo testiranja priključkov...
Kot zanimivost si tekmovalcui poglejte tabelo EFRA homologiranih akumulatorjev za 2015 in prejšnja leta - http://news.efra.ws/index.php?id=232

Meritve notranje upornosti IR (internal resistance)
4010duo ponuja relativno natančno merjenje notranje upornosti. Tedensko moram vsaj enemu modelarju razlagati pomen notranje upornosti. Najlažja razlaga je primerjava z vodno pipo. Manjša kot je notranja upornost bolj je pipa podobna hidrantu... če pospešujemo pač ena mala "pipca" ne bo zadosti. Tudi pri delnem plinu zelo trpi krmilnik, ampak o tem kdaj drugič. Posedujem sicer tudi Waynov IR meter z natančnostjo 0.04 mOhm (obstaja tudi različica 0.01 mOhm),
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1323465

vendar 4010duo meri IR med praznjenjem . HK ponuja tudi svoj meter, vendar je praktično neuporaben.
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... tcount=665


Se nadaljuje...


Spekter približno polovice testiranih:

Slika
www.lipo.si
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Re: Testiranja 2S LiPo akumulatorjev v trdem ohišju

Odgovor Napisal/-a mihah »

Rezervirano za pregled in tabelo...
www.lipo.si
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Re: Testiranja 2S LiPo akumulatorjev v trdem ohišju

Odgovor Napisal/-a mihah »

Rezervirano za LRP akumulatorje
www.lipo.si
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Re: Testiranja 2S LiPo akumulatorjev v trdem ohišju

Odgovor Napisal/-a mihah »

Rezervirano za Gens Ace akumulatorje
www.lipo.si
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Re: Testiranja 2S LiPo akumulatorjev v trdem ohišju

Odgovor Napisal/-a mihah »

Rezervirano za Hobbyking akumulatorje ...
www.lipo.si
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Re: Testiranja 2S LiPo akumulatorjev v trdem ohišju

Odgovor Napisal/-a mihah »

Rezervirano za vse "full case" 2SxP akumulatorje.
www.lipo.si
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Re: Testiranja 2S LiPo akumulatorjev v trdem ohišju

Odgovor Napisal/-a mihah »

Rezervirano za Saddle in "Saddle block" akumulatorje
www.lipo.si
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Re: Testiranja 2S LiPo akumulatorjev v trdem ohišju

Odgovor Napisal/-a mihah »

Shorty 2S LiPo akumulatorji

Slovenski sceni malo manj poznani, vendar na račun kategorije 1:10 F1 sem prepričan, da se bodo bolj uveljavili. Sam jih uporabljam že 3 tekmovalne sezone in sicer v modelih 1:10 kot tudi 1:8.

GENS ACE 4200MAH 7.4V 60C 2S2P HC 29

Največ izkušnjami imam z Gens Ace akumulatorji in sicer jih lahko pohvalim na majhno napetostno razliko med členoma. IR(T) odvisnost je kar precejšnja 6 - 7 mOhm/člen pri 20°C, pri temperaturi nad 35° pa manj kot 2 mOhm/člen. Po kapaciteti so nekoliko šibki, vendar nikoli nisem imel težav tako pri 1:10 (7.5T in 8.5T motorja) kot tudi pri 1:8 ("šparoven setup"). Malo manjša napetost se je pri 1:10 kompenzirala z dodajanjem boosta in turba (Xerun V3.1).
Skoraj nisem mogel verjeti kako so konstantni, med novim in rabljenimi skoraj ni bilo razlike, v bistvu so bile 50 ciklov in eno dobro sezono vožene boljše kot nove.

Gens Ace 4200mAh shorty, novi 3670 mAh , 1.9mOhm, delta 20mV
Gens Ace 4200 shorty, rabljeni 50 ciklov 3670 mAh, 1.8 mOhm, delta 30mV
Gens Ace 4200 shorty, rabljeni 70 ciklov 3470 mAh, 2 mOhm, delta 15mV


Turnigy nano-tech Ultimate 4600mah 2S2P 90C Hardcase Lipo Short Pack (ROAR & BRCA Approved)
Ultimate 90C prinašajo poleg "90C" tudi 5mm priključke in možnost namestitve z obeh strani. Na Ultimate RC sem zasledil debato in postal pozoren. In sem šel v loterijo... dobil pa dva paketa, ki sta med seboj dokaj podobna. Napetost in kapaciteta so res izjemni proti Gens Aceovim, vendar se postavlja vprašanje koliko ciklov bodo zdržali...če vsaj pol toliko, bo upravičen nakup ;)

HK Ultimate 90C shorty no1, 4420mAh 1.5mOhm, delta 20mV
HK Ultimate 90C shorty no2, 4300mAh 1.3-1.6mOhm. delta 70mV
Priponke
shorty gens ace in ultimate.jpg
shorty gens ace in ultimate.jpg (383.7 KiB) Pogledano 23893 krat
www.lipo.si
Odgovori

Vrni se na Akumulatorji in polnilniki