Stran 11 od 13

Objavljeno: 23 Sep 2010, 11:22
Napisal/-a Roberto
Eeee, saj sem vedel, da bom pomutil. Tako mi namreč deluje spomin, da sem od delavnice do stanovanja pozabil ... :( Koliko celic moram nastaviti za peaznjene paketa. Ponuja mi jih 9, ne vem pa koliko voltov na celico uporablja za praznenje ... Bojim se, da bi jih preveč spraznilo, če pustim tako ??? Hvala za odgovor že vnaprej, Robi

Objavljeno: 23 Sep 2010, 12:08
Napisal/-a Brane
Če ti ponudi 9 celic je to v redu za 3S lipo, če se pa bojiš da bi jih spraznil preveč, pa daj 10 celic.
Moram pa priznati, da v praznjenju ne vidim pravega smisla, napolni jih z balancerjem, potem pa prvih nekaj poletov naredi krajših, kot si bil navajen od prej in po poletu kontroliraj izravnanost paketa, ko ga potegneš iz modela.
Če so celice lepo izravnane, lahko polete počasi podaljšuješ, dokler katera od celic v paketu, na koncu poleta, ko paket vzameš ven, neobremenjena ne bo pokazala manj kot 3,7V.
Veliko veselja =D>

Objavljeno: 23 Sep 2010, 12:52
Napisal/-a Roberto
Brane, hvala za odgovor. Že letim v delavnico, ampak da ne bo panike, samo priključit polnilec ... =D>

Objavljeno: 23 Sep 2010, 12:56
Napisal/-a Roberto
Aja, še to. Sprazniti jih želim pred prvim startom zato, ker so stale več kakor leto dni. Mogoče bi zadoščalo tudi to, da bi jih najprej priključil na balancer (kako že ???), vendar se mi zdi, da bo najbolj sigurna ta, da jih najprej spraznim, zbalansiram, napolnim prek balanserja in gasss :lol:

Objavljeno: 23 Sep 2010, 13:00
Napisal/-a pegasus
Raje ne ... potem jih najprej napolni prek balanserja in sprazni, če že želiš ... samo jaz jih sploh ne bi praznil, nima smisla.

Objavljeno: 23 Sep 2010, 15:43
Napisal/-a Roberto
Jura hvala za tvoj odgovor. Škoda edino, da ga berem šele sedaj, praznenje pa sem priključil že okrog 14.00 ure. Ko sem se vrnil domov, je bilo praznenje že končano, izpraznilo se je okrog 1.500 mAh, polne držijo (valjda) okrog 3.000 mAh. Potem sem priključil še balanser, ki po cca 30 min na dveh celicah še vedno veselo :( utripa. Upam, da kakšna ni celo zamenjala polaritete ... Pa valjda ni, ker ob mojem prihodu domov pred hišo ni bilo nobevih gasilcev ... Očitno ni ravno najlažje, pri moji starosti, se skoraj ponovno roditi ... #-o

Objavljeno: 23 Sep 2010, 16:58
Napisal/-a Brane
Roberto, daj raje polnit tele lipote, pa če že hočeš, za prvič nastavi namesto 3A samo 1,5A ali celo samo 1A. Pri takem polnjenju bo pa balanser ja menda nekaj rihtal, kdo ve koliko časa še misli utripati.

Načeloma ne povsem izravnan paket lahko povsem dobro dela, in je v bistvu škoda cuzati iz njega pa spet polniti, pa s pet cuzati.
Pomembno je dvoje, da pri polnjenju celici ki sili najvišje ne dovoliš čez dovoljeno mejo (robbejev balancer zreducira ali odklopi polnjenje če zaloti kako celico da tišči čez 4,25V ) in to lahko kontroliraš tudi ročno, in da pri uporabi najšibkejši celici ne dovoliš prenizko.

Če nimaš kakega primernega sistema nadzora vsake celice posebej, pač letiš nekoliko manj kot si navajen, po letenju pa sčekiraš stanje, s tem da se zavedaš da je celica, ki jo po letenju neobremenjeno dobiš pri manj kot 3,7V lahko že nevarno blizu sprejemljive meje.

Nov polnilec

Objavljeno: 08 Okt 2010, 07:48
Napisal/-a PrimožŽ
Zdravo!Sem Primož iz Trbovelj.Nov na forumu in več al manj tudi v RC-ju.Imam helikopter RC systems Easycopter XS metal.Uporablja LiPo 3,7V 1000mAh.Kupil sem že tretjo baterijo in jo polnil z original "telefonskim polnilcem(prvi dve sem nevede uničil z izpraznjenjem.Včeraj sem kpil Graupner ultramat 16s polnilec, priklopil polno celico, ki je bila napolnjena na 4,205V.Po letenju sem jo polnil z novim polnilcem(nastavitev toka 1A do 4,2V).Celici se po polnjenju sesede napetost in napolnjena je manj(manj letim).Ali je pametno kaj spreminjati(dvigniti)napetost polnjenja in do koliko lahko grem.Original polnilec jih je očitno napolnil bolje.....

Objavljeno: 08 Okt 2010, 08:43
Napisal/-a T0RN4D0
Lahko greš do 4.25 :D "Bolje" kot to je slabše.

Re: Nov polnilec

Objavljeno: 09 Okt 2010, 07:32
Napisal/-a Brane
PrimožŽ napisal/-a:Zdravo!Sem Primož iz Trbovelj.Nov na forumu in več al manj tudi v RC-ju.Imam helikopter RC systems Easycopter XS metal.Uporablja LiPo 3,7V 1000mAh.Kupil sem že tretjo baterijo in jo polnil z original "telefonskim polnilcem(prvi dve sem nevede uničil z izpraznjenjem.Včeraj sem kpil Graupner ultramat 16s polnilec, priklopil polno celico, ki je bila napolnjena na 4,205V.Po letenju sem jo polnil z novim polnilcem(nastavitev toka 1A do 4,2V).Celici se po polnjenju sesede napetost in napolnjena je manj(manj letim).Ali je pametno kaj spreminjati(dvigniti)napetost polnjenja in do koliko lahko grem.Original polnilec jih je očitno napolnil bolje.....
Če je celica enaka kot ostale, potem je z no nekaj narobe. Po minuti ali dveh letenja, je praktično, med letenjem (brez natančnega merjenja)nemogoče opaziti razliko med celico, ki je bila polnjena do 4,1 ali tisto ki je bila polnjena do 4,23V ali celo nekje do skrajnih 4,25V.
Prav tako je pri taki razliki v polnjenju, skoraj nemogoče opaziti razliko v času letenja, že majhna sprememba v načinu letenja vpliva več.
Celica polnjena do 4,1V (kaj šele do 4.205V ) ima sigurno v sebi že vsaj 95% od tega kar lahko sprejme in je praktično polna.
Zaradi tega se SIGURNO ne more sesedati.

Po moje bi bilo dobro vedeti, do koliko V celice prazniš, morda bi bilo potem hitreje jasno za kaj gre :wink:

Objavljeno: 13 Okt 2010, 20:44
Napisal/-a PrimožŽ
Sem malo več testiral zdaj z novim polnilcem in opazoval grafe prek PC-ja.Celica se je zdaj utekla, al kako bi rekel.Opažam, da če redno letim in polnim, potem ima baterija večjo moč.Napolnjena 3 dni nazaj ni imela dovolj velikih tokovnih sposobnosti.Zdaj imam od 1000mAh uporabnih nekje 500-600, potem model težko dvignem in raje neham.Ko priklopim mi pred polnjenjem pokaže ca.3,75V.Sklepam, da je baterija ravno na meji zmogljivosti za ta helikopter.Sem pa kupil eno od LEMONrc 1300mAh7,4V 30C in jo dal na pol,utekal kot je navedeno na prvi strani, pa s 5A na praznjenju ni zdržala 15 sekund.Mogoče nisem šel dovolj nizko?(3,2V po obremenitvijo).Vtrgovini je pokazala 3,83V na celico.
Še eno vprašanje.....Kako naj napolnim baterijo pred počivanjem za nekaj dni?Program za shranjevanje mi namreč melje najmanj tolko, kot da bi celo napolnil(se trudi dseči zadano nastavitev).Je razlika če polnim s polnim tokom in "prekmalu" izklopim?
Po grafih se mi zdi, da če priklopim balanser(čeprav samo za eno celico), potem mi malo drugače oz. bolj natančno polni okoli maksimalne napetosti.Tudi program shranjevanja mi brez balanserja(za 1 celico) ne dela.
Prosim, da me popravite, če sem kaj narobe rekel.

Lep pozdrav in hvala za pomoč vsem!

Objavljeno: 13 Okt 2010, 20:51
Napisal/-a SUKHOI
Pred počivanjem za par dni samo pazi, da ne bo ravno na nizkih % tam od 40-80, nikoli pa ne puščaj polnih.(močno skrajšuje življensko dobo).

Jaz jih ponavadi pustim kar take kot pridejo z aviona oz. helija in pazim da niso preveč izpraznjene. Je pa res, da pri meni ne stojijo dalj kot 1 dan.

Lahko polniš normalno in nekje na sredi izklopiš.

Objavljeno: 13 Okt 2010, 21:21
Napisal/-a PrimožŽ
Hvala za nasvet!Ravnokar sem letel s tisto LEMONRC novo baterijo in bil v zraku za zdaj rekordnih 10 min.Se mi zdi, da je moč dobila šele zdaj, ko sem jo polnil z 1C.Sem se pa malo uštel pri teži in dimenzijah.....za 1-2mm širša je, tako da je zdaj pod sankami, uravnotežena je, je pa tudi težja, tako da motorja malo bolj trpita.Model je sedaj za malenkost bolj stabilen in lepše reagira na dodajanje obratov.Nasveti z močnejšo baterijo so dvorezen meč.Sploh pri telih tamalih helijih se mi zdi, da zna biti hitro pretežko.
Drugače pa samo doma po sobi letim in lebdim. :)

Objavljeno: 03 Dec 2010, 20:35
Napisal/-a kanja
Pozdravljeni, sem začetnik v li-po tehnologiji in imam sledečo težavo, namreč imam nove li-po celice PQ 1800XP 7,4V 25/40C 2S1P katere sem se lotil ciklirat po postopku kot je zapisano na uvodni strani, vendar se je zataknilo pri polnenju v 2. ciklu saj mi polnilec ni hotel dokončat polnenja čeprav sta bili obe celici 4,2 V, pri tem je pričela napetost na drugi celici padati-prva je ostala na 4,2 V, zato sem ročno ustavil polnenje. Akumulator sem spraznil (3,7 V) in ponovno enaka zgodba. Poskušal se tudi to, da sem pri skoraj polnem akumulatorju celici posamično napolnil do konca dokler mi polnilec ni izklopil in nato spet vse skupaj priklopil na polnenje z balanserjem vendar je pričela napetost na 2. celici spet padati in polnilec ni izklopil. Polnilec je naslednji: http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... t_balancer
Žal nimam drugega akumulatorja da bi na njem preizkusil, zato so zelo zaželjeni nasveti, oziroma če je imel že kdo podobno izkušnjo, hvala

Objavljeno: 06 Dec 2010, 09:16
Napisal/-a Brane
A je že kdo prebral, da so tudi taki, ki so pri cikliranju lipotov uničili paket še preden so ga prvič uporabili v modelu. Brez skrbi, kar nekaj je takih :roll:
Pri svoji dolgoletni rabi lipotov, sem prekršil že vsa pravila, ki veljajo za lipote in pri tem nekaj paketov tudi že uničil, a da bi ocenil, da začetno cikliranje lipotov prinese karkoli dobrega, tega ne morem reči.
Imam pakete ki so bili v začetku ciklirani in imam take, ki sem jih kupil napolnil in šel letet. Nikakor ne morem ugotoviti, da bi to početje kakorkoli vplivalo na trpežnost, ali na zmogljivosti paketa.

V začetku priporočam le, letenje manj časa kot ga lahko od nekega paketa teoretično pričakujemo in NIKAKOR leteti dokler regler (z lipo zaščito ) ne odklopi. Po letenju je potrebno še preveriti napetost in predvsem izravnanost čelic in s tem smo storili bistveno več kot s še tako temeljitim cikliranjem.
Seveda je najprej treba preveriti napetost novega paketa, ki mora imeti cca 3,8-3,9V, lahko tudi malo manj , a vse celice enako , nikakor pa večina celic npr 3, 82V ena pa 3,7V.

V takem primeru je treba najprej to, nižje napolnjeno celico posebej napolniti do nivoja ostalih(balanciranje ne zadostuje ali pa traja nenormalno dolgo-odvisno od kapacitete) in nato polniti paket do konca kot celoto, nato pa pod obremenitvijo kontrolirati kaj se dogaja s celico, ki je odstopala. Če ni opaznih razlik, je OK, če so opazne razlike ni OK in je paket zrel za reklamacijo

Polnenje (toplih) Lipojev na terenu

Objavljeno: 09 Jan 2011, 13:27
Napisal/-a neodym4
Zanima me, èe lipoti prav tako kot recimo NiMhji ne marajo, da jih daš polniti z 1C takoj po izpraznenju, recimo s tokom 10C, se pravi ko so segreti od izpraznenja?

Imam Turnigy 5000mAh 2*4S Lipoje, obremeniti jih mislim z max 50A.

Nabavil sem tudi Graupnerjev Lipo-shutz, ki prepreèuje preveliko izpraznenje vsake celice posebej med letom, a v navodilih piše, da je spodnja meja nastavljena na 2,7V/celico, a je to OK?

Hvala za odgovore.

LP

Objavljeno: 13 Jan 2011, 16:07
Napisal/-a Brane
Prav noben problem ni, dati lipote polnit takoj po letenju, ko so še vroči oz topli.
Spodnja meja izpraznjenja 2,7V pa je prenizka, če lipotom želiš dobro je treba to mejo nastaviti višje.
Je pa težko reči konkretno koliko, jaz bi se odločil glede na to, kako se lipo obnaša pod obremenitvijo in koliko je maksimalno obremenjen.

Objavljeno: 13 Jan 2011, 16:14
Napisal/-a T0RN4D0
2.7 je prenizko za vsakodnevno uporabo. Je ena meja, kjer paketa še ne boš popolnoma uničil, ampak vedno tiščat dokler ti regler ne odklopi je bolj slaba ideja...

Sploh če imaš kakšno eksterno zaščito ki bo zadevo prekinila na polno in ti bo avjon samo še padu dol.

Objavljeno: 13 Jan 2011, 18:40
Napisal/-a multipraktik
Živjo

Mislim da je optimalno, če ti Lipo baterijo izklopi pri cca. 3.3V/celico.
Pod 3V/celico pa jaz nikar ne bi šel.

Objavljeno: 14 Jan 2011, 16:35
Napisal/-a Brane
multipraktik napisal/-a:Živjo

Mislim da je optimalno, če ti Lipo baterijo izklopi pri cca. 3.3V/celico.
Pod 3V/celico pa jaz nikar ne bi šel.
3,3V nikakor ni optimalno, pri taki meji bi nekdo, ki malo bolj obremeni lipote, hodil z napol polnimi dol, ali pa bi imel občutek, da je lipo zanič.
3.3 je meja ki je zelo prizanesljiva do lipotov, realno je pa to meja za cvikatorje, oz take ki mislijo, da če bodo pazljivi, bodo 10 let drgnili en in isti paket.

Objavljeno: 14 Jan 2011, 17:16
Napisal/-a T0RN4D0
Tu je precej odvisno s čim in kako letiš. Če imaš veliko baterijo in kako prduljico ki se vleče po zraku tričetrt ure, bo pri 3.3V baterija dejansko že zelo prazna, pa tudi feedbacka nimaš ravno konkretnega pri tako majhnih obremenitvah.

Če imaš pa zadevo tako našponano da baterijo spije v 5 minutah, pa napetosti sicer hitro padejo, ampak itak vidiš na avjonu da zgublja moč in proti koncu itak ni več to to.

Objavljeno: 14 Jan 2011, 21:59
Napisal/-a multipraktik
Brane napisal/-a:
multipraktik napisal/-a:Živjo

Mislim da je optimalno, če ti Lipo baterijo izklopi pri cca. 3.3V/celico.
Pod 3V/celico pa jaz nikar ne bi šel.
3,3V nikakor ni optimalno, pri taki meji bi nekdo, ki malo bolj obremeni lipote, hodil z napol polnimi dol, ali pa bi imel občutek, da je lipo zanič.
3.3 je meja ki je zelo prizanesljiva do lipotov, realno je pa to meja za cvikatorje, oz take ki mislijo, da če bodo pazljivi, bodo 10 let drgnili en in isti paket.
Zdravo

Načeloma se strinjam z vami. Jaz imam pri vseh svojih modelih regler nastavljen da izklopi pri vsaj 3.1V/celico, to pa zato, ker se mi je že nekajkrat zgodilo (pri Vanquishu), da sem bil predolgo v zraku in mi je regler začel zmanjševati obrate motorja. Preden sem avion varno pristal sem seveda moral uporabljati motor, zato mi je pri eni izmed štirih celic napetost padla celo pod 2.8V (izmerjeno takoj po letu, ko baterija ni bila več obremenjena), kljub temu, da sem imel regler nastavljen, da izklopi pri 3.1V/celico.

Ravno iz teh izkušenj se mi zdi 3.1V/celico izklopa reglerja nekako spodnja meja pod katero jaz osebno ne bi šel. Res pa je, da to zavisi predvsem od modela in tokov, kot so tudi ostali povedali.

Objavljeno: 06 Maj 2011, 07:14
Napisal/-a Roberto
Mislim, da bo ta tema še najbolj prava za moje vprašanje. Če bi ... si vzel čas, bi prav sigurno ugotovil, da je to že napisano, toda ker ni napisano samo to, se bojim, da bi mi naredilo samo še večjo zmedo ...
LiPo je že prispel po pošti in rad bi z njm tudi kaj počel. Za začetek, bi ga rad malo "spravil k pameti" ? Vse potrebno (?) kar je glede polnjenja in praznjenja z Orbit Microlader Race sem razrešil (prebral v navodilih) že včeraj, pred spanjem ! Še prej mi je nekaj napotkov za to početje povedak Bogdan. Edina (?) pomanjkljivost pri vsem tem pa je ta, da mi ni uspelo najti navodil za moj balancer. Zelo verjetno obstajajo kje na internetu, toda čas = denar ... :wink: Ali je moja trenutna zamisel pravilna ??? LiPo paket, ki sem ga kupil, bi najprej priključil na balancer in ga nato napolnil (zaenkrat kar direkt). Ko bi bil napolnjen, bi ga še enkrat zbalansiral, če je to sploh potrebno ??? Toliko zaenkrat, naslednjič naprej. Zdi se mi, da bi nekje v naši hiši še vedno moral obstajati "službeni" gasilni aparat ... :wink:

Objavljeno: 06 Maj 2011, 07:28
Napisal/-a Perx
Glede na to da piše tam v kotu "Charger" in imaš tam pri strani 7.5A varovalko sem precej prepričan da lahko tvoj balancer balansira celice kar med polnjenjem. To je tudi edino zares smiselno.
Če ima kaj podoben software kot moj Hiperionov, potem moraš, zatem ko priklopiš vse kable, šeenkrat pritisnit tipko mode. Tako una ledica ki je prej gorela začne utripat. Sedaj pa lahko na polnilcu izoveš polnjenje...

Objavljeno: 06 Maj 2011, 17:32
Napisal/-a MatCox
Roberto, živ!

Če pogledaš prvo sporočilo v tej temi, je Mihah z rdečo barvo napisal najpomembnejšo stvar. Vse li-po baterije, ki imajo dve ali več celic, je najbolje polniti preko balanserja.
Če pa pogledaš še sliko, boš videl, da uporablja popolnoma isti Charger-balanser kot je tvoj... Mogoče je samo ime drugo, stvar je pa identična...

Poglej:
Slika