ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev

Debate o akumulatorjih in polnilcih.
Odgovori
Uporabniški avatar
Moho
Freak
Prispevkov: 558
Pridružen: 17 Jan 2007, 20:57
Kraj: Medvode

Odgovor Napisal/-a Moho » 24 Dec 2008, 20:44

mribic5 napisal/-a:Evo sem bil danes pri Mohotu in me je v parih minutah ,,OPASAL S SVETLIM MEČEM ZNANJA,,.Moho hvala.Slikce pa objavljam bolj tako za gušt..
He he..kakšna poezija :) sem še jaz vesel, da sva rešila problem, da se bo sedaj lahko polnilo in praznilo... :) Pomoje da te slikce niso samo za gušt...mene osebno dost "ob živce spravljajo"...jaz bi tudi tako.... :) :wink:

Lp Moho

mbmav
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 10 Avg 2005, 20:00
Kraj: Domžale

Odgovor Napisal/-a mbmav » 28 Mar 2009, 11:21

rbreznik napisal/-a:Na kratek rok, je skoraj vseeno, drugo je če jih imaš na polici več tednov, potem se napolni med 3.8 in 3.9V na celico.

Pozdravljeni.

Zanima me kdaj morajo imeti celice 3.8v-3.9v ?
(mislim za lipo s3 2200mah 20c)

1. Pri merjenju neobremenjenih celic

2. Da gledam na polnilcu kdaj prileze napetost med 11.4v in 11.7 v ter potem izkljopim polnilec.

3. Da napolniš celice do 4.2v, nato sprazniš pod obremenitvijo
npr. 5c, do 3.8v-3.9v na celico ter jih potem pospraviš v "shrambo".

?????

Hvala za vaša mnenja.

lp.Milan

Uporabniški avatar
ervinklemen
Razpravljalec
Prispevkov: 106
Pridružen: 06 Jan 2005, 12:53
Kraj: Šiška

Odgovor Napisal/-a ervinklemen » 06 Avg 2009, 16:12

Kupujem Lipo celice in me zanima ali naj vzamem 20C ali 30C za obremenitev 12A?

Hvala in lep pozdrav.

Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil » 06 Avg 2009, 16:32

Podatek 20C, 30C brez kapacitete celic ne pomeni nič. Če imaš denar vsekakor 30C, ker bodo bolje držale napetost...

Uporabniški avatar
ervinklemen
Razpravljalec
Prispevkov: 106
Pridružen: 06 Jan 2005, 12:53
Kraj: Šiška

Odgovor Napisal/-a ervinklemen » 06 Avg 2009, 16:41

Celice so 1000mAh 30C oz. 1300mAh 20C. Razlika v ceni je majhna, torej 30C.

A mi lahko še kdo pove definicijo Cja. Kokr sm jaz seznanjen je tko, če je 30C lahko obremeniš baterijo s 30x kapaciteto baterije?

Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Alex 76 » 06 Avg 2009, 17:07

Pri akumulatorju s kapaciteto 1000 mAh in koeficientom praznjenja 30C znese dovoljeni tok praznjenja 30 A (1A x 30 C = 30 A; C-capaticy), pri akumulatorju 1300 mAh 20C je dovoljeni tok praznjenja 26 A. Glede na to, da je pričakovana obremenitev zgolj 14 A bi bil učinek zaradi manjšega padca napetosti relativno neopazen.

Je pa dokajšnja razlika v času uporabe. Pri predvideni porabi in 80 % izpraznjenosti ima tako manjši od obeh akumulatorjev za 3m 25s energije, večji pa za 4m 27s, kar pomeni slabo tretjino daljši čas uporabe pri večji od obeh.

LP
Alex

Uporabniški avatar
ervinklemen
Razpravljalec
Prispevkov: 106
Pridružen: 06 Jan 2005, 12:53
Kraj: Šiška

Odgovor Napisal/-a ervinklemen » 06 Avg 2009, 17:26

Hvala za odgovor Alex!

Uporabniški avatar
The Edge
Profesor
Prispevkov: 1014
Pridružen: 10 Jan 2004, 20:59
Kraj: Senovo

Odgovor Napisal/-a The Edge » 17 Mar 2010, 22:11

Zdravo,

zanima me, kako se hrani LiPo 3 akuje, če jih ne uporabljaš en teden,mesec, ...? Sem nov na tem področju, tko da vsak navset bi prišel prav.

hvala, lp
Gašper
Life is too short to dance with an ugly woman

Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 » 17 Mar 2010, 22:34

nafilaš na 50%, hraniš na hladnem vendar ne na minusu.
Fly it like you stole it!

Uporabniški avatar
Darin
Razpravljalec
Prispevkov: 135
Pridružen: 28 Jun 2006, 08:55
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Darin » 18 Mar 2010, 10:41

Ojla,

če polnilec omogoča, je najbolje uporabiti program "storage", ki celice napolni oziroma sprazni na 3.7V oz. 3.8 V (odvisno od polnilca).

Lp,
Lp,
Darin

Uporabniški avatar
GregaU
Freak
Prispevkov: 948
Pridružen: 13 Apr 2005, 16:21
Kraj: HALOZE

Odgovor Napisal/-a GregaU » 10 Apr 2010, 19:35

Pozdrav,

Do LiPo celic imam še kar nekaj strahospoštovanja (glede ognja).
Zato jih hranim na keramični ploščici ali pa v glinenem teglu od rož.

Pred parimi dnevi sem presenečen ugotovil, da se je en "kitajski" pack napihnil.
Ko sem malo pobližje pogledal, sem opazil sledi ožganine in eno napihnjeno celico. Celice so bile polnjene 3X vedno z balanserjem in nikoli do konca spraznjene.

Čemu bi lahko bil vzrok skoraj požara ?

LP Grega

P.S. pošiljam toliko malo za svarilo, da očitno z celicami LiPo ni heca :^o .
Priponke
ožgano mesto .JPG
ožgano mesto .JPG (32.99 KiB) Pogledano 3514 krat
LiPo1300 napihnjene.JPG
LiPo1300 napihnjene.JPG (40.8 KiB) Pogledano 3514 krat
polnilni kotiček.JPG
polnilni kotiček.JPG (54.76 KiB) Pogledano 3514 krat

Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 » 10 Apr 2010, 19:52

Kratek stik nekje pri servisnih žicah najbrž. To bi pojasnilo ožganino (žico je najbrž stopilo) pa napihnitev tudi (ogromni tokovi skozi žico + temperatura).
Fly it like you stole it!

Uporabniški avatar
poison duck
Razpravljalec
Prispevkov: 110
Pridružen: 30 Dec 2008, 17:56
Kraj: mengeš
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a poison duck » 17 Apr 2010, 19:54

Pozdravljeni,

v tej temi še nisem zasledil da bi kdo omenil če lahko lipo baterije izpostavimo vodi (mislil sem jih oviti v balon pa malo z izolir trakom polepit). Nekatere lipo baterije so vodoodporne vendar me zanima, če lahko to naredim z navadnimi. #-o

LP, poison
vazn da greeeeee!

Traxxas e-revo VXL

Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 725
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Odgovor Napisal/-a peugeot1 » 25 Apr 2010, 23:25

LP. :mahaj:

Pravijo, motiti se je človeško, in tako sem danes pozabil napolniti eno od 4S LIPO baterij :evil: . Šel sem leteti in normalno, padel na tla #-o . Škode ni veliko =D> . me pa zanima ali je varno še leteti s tako baterijo. [-o< Ko sem jo priklopil na polnilec je pokazal 10.7V. Za 4S baterijo!!!!! :oops: :oops: :oops: Pri polnjenju nisem zaznal kaj posebnega. Druga od 4S pa je delovala normalno. Gre za komplet 8S sestavljen iz 2*4s. Imata pa obe 16 ciklov :grrrrrrrrrrr: :grrrrrrrrrrr:

Hvala za odg.

Lp,klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!

Uporabniški avatar
jannyy
Freak
Prispevkov: 918
Pridružen: 19 Jul 2006, 12:37
Kraj: koper-škofije

Odgovor Napisal/-a jannyy » 25 Apr 2010, 23:41

peugeot1 napisal/-a:LP. :mahaj:

Pravijo, motiti se je človeško, in tako sem danes pozabil napolniti eno od 4S LIPO baterij :evil: . Šel sem leteti in normalno, padel na tla #-o . Škode ni veliko =D> . me pa zanima ali je varno še leteti s tako baterijo. [-o< Ko sem jo priklopil na polnilec je pokazal 10.7V. Za 4S baterijo!!!!! :oops: :oops: :oops: Pri polnjenju nisem zaznal kaj posebnega. Druga od 4S pa je delovala normalno. Gre za komplet 8S sestavljen iz 2*4s. Imata pa obe 16 ciklov :grrrrrrrrrrr: :grrrrrrrrrrr:

Hvala za odg.

Lp,klemen

Probaj dat polnit na nimh način le toliko (kako minuto) da dvigne napetost na tako raven da lahko polneš preko balanserja. Jaz sem tako naredil na novi lipo 5.0 turnigy 2s ki je skupaj dala 1,7V in sedaj deluje.
"Na tisoč neumnih pride en moder in trije, ki se imajo za modre."

Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 725
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Odgovor Napisal/-a peugeot1 » 26 Apr 2010, 12:04

jannyy napisal/-a:
peugeot1 napisal/-a:LP. :mahaj:

Pravijo, motiti se je človeško, in tako sem danes pozabil napolniti eno od 4S LIPO baterij :evil: . Šel sem leteti in normalno, padel na tla #-o . Škode ni veliko =D> . me pa zanima ali je varno še leteti s tako baterijo. [-o< Ko sem jo priklopil na polnilec je pokazal 10.7V. Za 4S baterijo!!!!! :oops: :oops: :oops: Pri polnjenju nisem zaznal kaj posebnega. Druga od 4S pa je delovala normalno. Gre za komplet 8S sestavljen iz 2*4s. Imata pa obe 16 ciklov :grrrrrrrrrrr: :grrrrrrrrrrr:

Hvala za odg.

Lp,klemen

Probaj dat polnit na nimh način le toliko (kako minuto) da dvigne napetost na tako raven da lahko polneš preko balanserja. Jaz sem tako naredil na novi lipo 5.0 turnigy 2s ki je skupaj dala 1,7V in sedaj deluje.

LP.

Ja saj napolne se brez problema. Me pa malo skrbi kako vdržljiva bo. Ali jo bo enkrat zmankalo #-o , pa bodospet treske :lol:


LP,klemen.
Ljubezen: ime ji je letenje!!!

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 26 Apr 2010, 18:07

peugeot1 napisal/-a:LP. :mahaj:

Pravijo, motiti se je človeško, in tako sem danes pozabil napolniti eno od 4S LIPO baterij :evil: . Šel sem leteti in normalno, padel na tla #-o . Škode ni veliko =D> . me pa zanima ali je varno še leteti s tako baterijo. [-o< Ko sem jo priklopil na polnilec je pokazal 10.7V. Za 4S baterijo!!!!! :oops: :oops: :oops: Pri polnjenju nisem zaznal kaj posebnega. Druga od 4S pa je delovala normalno. Gre za komplet 8S sestavljen iz 2*4s. Imata pa obe 16 ciklov :grrrrrrrrrrr: :grrrrrrrrrrr:

Hvala za odg.

Lp,klemen
Važno je, kaj se dogaja pod obremenitvijo in ker lipoti danes žre marsikaj prenesejo, ti svetujem, da daš polno napolnjen paket 4+4 v model in gas do konca, za toliko časa, da vmes v miru pomeriš, koliko ima kateri od paketov napetosti. Morda to ponoviš nekajkrat zapored, še posebej če ne boš opazil bistvene razlike v napetosti.
Če ta rizični paket ne bo bistveno odstopal, par paketov, ki ga uporabljaš ponovno napolni in naredi recimo, polovični polet in premeri, oz primerjej napetost paketov.
Če ni bistvene razlike, počasi podaljšuj letenje, seveda vmes vsakokrat do konca napolni 8)
Če je očitna razlika, čas letenja toliko skrajšaj, da s ta šibkim paketom ne zaideš prenizko( največ do cca 3V v obremenjenem stanju, koliko ima potem, ko se čez čas pobere po poletu, ni pomembno).
Če se paket sesede takoj, ko daš gas, bo ta paket za v smeti 8)
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

mribic5
Razpravljalec
Prispevkov: 71
Pridružen: 02 Dec 2008, 21:14

Polnjenje lipcev

Odgovor Napisal/-a mribic5 » 26 Apr 2010, 19:52

A mogoče kdo ve kako se polnijo lipci na slikah?Ko sem jih kupil sploh nisem bil pozoren na to da nimajo kontaktov za balanser.Saj mogoče jih sploh ne rabijo.Karakteristike pa so 120mAh 3s/11.1V .Kakšno pojasnilo bi mi prišlo zelo prav.

LP Robert
Priponke
DSC02408.JPG
DSC02408.JPG (61.17 KiB) Pogledano 3979 krat
DSC02407.JPG
DSC02407.JPG (44.02 KiB) Pogledano 3979 krat

Uporabniški avatar
denys
Freak
Prispevkov: 677
Pridružen: 06 Jun 2007, 16:23
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a denys » 26 Apr 2010, 20:02

Na rcgroups sem bral, da jih ni potrebno balasirat. Se ne spomnem več točno zakaj, če se ne motim so po ogromno testiranjih prišli do tega, da balansiranje ni potrebno.

Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 725
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Odgovor Napisal/-a peugeot1 » 27 Apr 2010, 14:01

Brane napisal/-a:
peugeot1 napisal/-a:LP. :mahaj:

Pravijo, motiti se je človeško, in tako sem danes pozabil napolniti eno od 4S LIPO baterij :evil: . Šel sem leteti in normalno, padel na tla #-o . Škode ni veliko =D> . me pa zanima ali je varno še leteti s tako baterijo. [-o< Ko sem jo priklopil na polnilec je pokazal 10.7V. Za 4S baterijo!!!!! :oops: :oops: :oops: Pri polnjenju nisem zaznal kaj posebnega. Druga od 4S pa je delovala normalno. Gre za komplet 8S sestavljen iz 2*4s. Imata pa obe 16 ciklov :grrrrrrrrrrr: :grrrrrrrrrrr:

Hvala za odg.

Lp,klemen
Važno je, kaj se dogaja pod obremenitvijo in ker lipoti danes žre marsikaj prenesejo, ti svetujem, da daš polno napolnjen paket 4+4 v model in gas do konca, za toliko časa, da vmes v miru pomeriš, koliko ima kateri od paketov napetosti. Morda to ponoviš nekajkrat zapored, še posebej če ne boš opazil bistvene razlike v napetosti.
Če ta rizični paket ne bo bistveno odstopal, par paketov, ki ga uporabljaš ponovno napolni in naredi recimo, polovični polet in premeri, oz primerjej napetost paketov.
Če ni bistvene razlike, počasi podaljšuj letenje, seveda vmes vsakokrat do konca napolni 8)
Če je očitna razlika, čas letenja toliko skrajšaj, da s ta šibkim paketom ne zaideš prenizko( največ do cca 3V v obremenjenem stanju, koliko ima potem, ko se čez čas pobere po poletu, ni pomembno).
Če se paket sesede takoj, ko daš gas, bo ta paket za v smeti 8)
Lp.

Po prvem testu na tleh je paket, dal ven toliko, da sploh nisem zaznal da bi bilo kaj posebnega. Motor sem kar konkretno tiščal, s presledki in tudi kakšnega posebnega padca moči nisem zaznal. Še enkrat ga bom sproti pomeril, potem pa v zrak. Zaenkrat kaže da bo delovalo. Seveda, pa pri praznjenju tako ali tako, grem toliko prej dol, da je še dosti rezerve. Normalno, bo pa treba prej vse napolnit:lol: , ker drugače se rezerva že takoj pokuri #-o


LP,Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!

4z-miha
Razpravljalec
Prispevkov: 70
Pridružen: 13 Mar 2009, 13:10
Kraj: Ljubljana

Re: Polnjenje lipcev

Odgovor Napisal/-a 4z-miha » 29 Apr 2010, 21:56

mribic5 napisal/-a:A mogoče kdo ve kako se polnijo lipci na slikah?Ko sem jih kupil sploh nisem bil pozoren na to da nimajo kontaktov za balanser.Saj mogoče jih sploh ne rabijo.Karakteristike pa so 120mAh 3s/11.1V .Kakšno pojasnilo bi mi prišlo zelo prav.

LP Robert
Saj lahko žice za balanser dodatno nalotaš, kar zahteva malo spretnosti z
lotanjem, a če ti lotanje gre od rok je bolje da so lipoti varno napolnjeni,
ker nikoli ne veš kaj se jim zahoče in grejo samo :mahaj: ](*,) #-o
Lp, Miha

Uporabniški avatar
HyperJack
Profesor
Prispevkov: 1229
Pridružen: 16 Maj 2004, 11:07
Kraj: Kočevje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a HyperJack » 03 Maj 2010, 15:24

Ne bi rad odpiral nove teme, pa bi samo povprašal, če mi lahko kdo pomaga, koliko V ima baterija LI-ion BMZ, to so bile pred leti aktualne baterije. Imam jih 3kose v kompletu na polnilcu pa žal nimam več programa...

Hvala, Jaka

Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 2874
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a AlesZ » 03 Maj 2010, 16:24

nominalna..........Lipo=3,7 V
...........Liio=3,6 V
Ker sem bolj"komot" jih polnim kot Lipo......
Slika

Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 725
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Odgovor Napisal/-a peugeot1 » 13 Maj 2010, 21:50

peugeot1 napisal/-a:
Brane napisal/-a:
peugeot1 napisal/-a:LP. :mahaj:

Pravijo, motiti se je človeško, in tako sem danes pozabil napolniti eno od 4S LIPO baterij :evil: . Šel sem leteti in normalno, padel na tla #-o . Škode ni veliko =D> . me pa zanima ali je varno še leteti s tako baterijo. [-o< Ko sem jo priklopil na polnilec je pokazal 10.7V. Za 4S baterijo!!!!! :oops: :oops: :oops: Pri polnjenju nisem zaznal kaj posebnega. Druga od 4S pa je delovala normalno. Gre za komplet 8S sestavljen iz 2*4s. Imata pa obe 16 ciklov :grrrrrrrrrrr: :grrrrrrrrrrr:

Hvala za odg.

Lp,klemen
Važno je, kaj se dogaja pod obremenitvijo in ker lipoti danes žre marsikaj prenesejo, ti svetujem, da daš polno napolnjen paket 4+4 v model in gas do konca, za toliko časa, da vmes v miru pomeriš, koliko ima kateri od paketov napetosti. Morda to ponoviš nekajkrat zapored, še posebej če ne boš opazil bistvene razlike v napetosti.
Če ta rizični paket ne bo bistveno odstopal, par paketov, ki ga uporabljaš ponovno napolni in naredi recimo, polovični polet in premeri, oz primerjej napetost paketov.
Če ni bistvene razlike, počasi podaljšuj letenje, seveda vmes vsakokrat do konca napolni 8)
Če je očitna razlika, čas letenja toliko skrajšaj, da s ta šibkim paketom ne zaideš prenizko( največ do cca 3V v obremenjenem stanju, koliko ima potem, ko se čez čas pobere po poletu, ni pomembno).
Če se paket sesede takoj, ko daš gas, bo ta paket za v smeti 8)
Lp.

Po prvem testu na tleh je paket, dal ven toliko, da sploh nisem zaznal da bi bilo kaj posebnega. Motor sem kar konkretno tiščal, s presledki in tudi kakšnega posebnega padca moči nisem zaznal. Še enkrat ga bom sproti pomeril, potem pa v zrak. Zaenkrat kaže da bo delovalo. Seveda, pa pri praznjenju tako ali tako, grem toliko prej dol, da je še dosti rezerve. Normalno, bo pa treba prej vse napolnit:lol: , ker drugače se rezerva že takoj pokuri #-o


LP,Klemen

Po 8 polnjenjih in letenju na polno, se zenkrat izpraznjen paket obnaša popolnoma enako, kot poln paket. Upam, da bo tako še dolgo [-o< .

Lp,klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!

Uporabniški avatar
Roberto
Dr. Modelar
Prispevkov: 8457
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:16
Kraj: Idrija

Odgovor Napisal/-a Roberto » 23 Sep 2010, 10:10

Prosim, da mi oprostite, ker se mi ne ljubi (?) prebrati cele te teme. Ker so, na žalost, nekateri podatki ostali v smreki :-( bom kar tukaj vprašal. Kolikšno napetost je potrebno nastaviti na Orbit Microladerju pri praznjenju 3 paketov LiPo? Imam resen namen Poldeta še letos spraviti v zrak ... Bravo yest !!! :D
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.

Odgovori

Vrni se na