ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev

Debate o akumulatorjih in polnilcih.
Odgovori
Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk » 09 Mar 2008, 20:03

To se mi zdi razumna razlaga... si pa mislim, da v primeru kvalitetnih celic, uporabe balanserja in sejverja kakšno posebno "utekanje" ni potrebno... Morda prve štarte vozimo malo bolj na izi, pa bi moralo biti vse ok, ne?

Lp
J

Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly » 09 Mar 2008, 20:07

Brane napisal/-a:Mislim, da z lipo saverjem nastavljenim na 3,5V nihče nebi prav dolgo letal, vsaj takrat ne, če je paket kolikor toliko obremenjen. Ob rabi lipotov s tako rezervo, se smisel uporabe lipotov povsem zgubi.
Močno obremenjen lipo se sesede na 3,5V ali manj že takoj ko je poln, kaj šele čez kako minuto ali dve.
Na 3,6V so se nove celice sesedle po 30% kapacitete pri 10C.
Jutri stestiram, 10C konstantnih do 3,3V na celico.
Mogoče je 3,5V malo visoko res... 3,3V bo pa skrajna meja.
lp Melly

Aj em bak!

Pulti za oddajnike.
http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=64&t=71649

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 10 Mar 2008, 07:57

Melly napisal/-a:
Brane napisal/-a:Mislim, da z lipo saverjem nastavljenim na 3,5V nihče nebi prav dolgo letal, vsaj takrat ne, če je paket kolikor toliko obremenjen. Ob rabi lipotov s tako rezervo, se smisel uporabe lipotov povsem zgubi.
Močno obremenjen lipo se sesede na 3,5V ali manj že takoj ko je poln, kaj šele čez kako minuto ali dve.
Na 3,6V so se nove celice sesedle po 30% kapacitete pri 10C.
Jutri stestiram, 10C konstantnih do 3,3V na celico.
Mogoče je 3,5V malo visoko res... 3,3V bo pa skrajna meja.
Tudi na 3,3V se obremenjena celica lahko zelo hitro sesede, vsaj za krajši čas. Nastavljati lipo saver na več kot 3,0V je povsem nepotrebno, realno zadostuje 2,8V saj nadzira vsako celico posebej in se nikakor ne more zgoditi, da bi paketu naredili kaj škode. Nekoliko drugače je z krmilniki z Lipo podporo, ki nimajo nadzora nad vsako celico posebej. Tam je varna nastavitev odvisna od izravnanosti, kvalitete in enakovrednosti celic v paketu in je vedno višja glede na celico, kot pri lipo saverju.
Seveda pa to govorim za praktično rabo in ne za utekanje, kjer je praznjenje med utekanjem primerno prekiniti bistveno prej, kot je paket prazen.
Kdor pa ne uteka lipotov, pa je pametno, da se drži vsaj naslednjega :-$
V začetku naj leti, kot je omenil jernejk, malo bolj na izi in pa, nikakor naj ne čaka, da mu bo krmilik sporočil, da so baterije prazne, pač pa naj sam neha leteti bistveno prej, preden se to lahko zgodi.
Pa še za zaključek #-o pred kratkim sem na letališču videl modelarja, ki je po letenju z dodajanjem gasa do konca ( na nivoju lipo podpore krmilnika) praznil paket, kot je bilo v navadi početi z NiMh baterijami #-o to je ena od NAJVEČJIH neumnosti, ki jih lahko počnemo pri uporabi lipo baterij.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk » 10 Mar 2008, 08:52

Brane napisal/-a: Pa še za zaključek #-o pred kratkim sem na letališču videl modelarja, ki je po letenju z dodajanjem gasa do konca ( na nivoju lipo podpore krmilnika) praznil paket, kot je bilo v navadi početi z NiMh baterijami #-o to je ena od NAJVEČJIH neumnosti, ki jih lahko počnemo pri uporabi lipo baterij.
Mislim, da to nič kaj dobro ne dene niti NiXh/Mh baterijam. Vse izhaja iz urbane legende o spominskem efektu. Realno gledano ima Nixx paket, ki je običajno vsaj 7s ali več zelo zelo velike šanse, da s takim praznenjem eno od celic zabijemo pod 1v ali celo v negativo. Sam sem s tako prakso uspel skrajšati življensko dobo Nixx celic, potem sem to nehal delati, pa se z memory efektom nisem nikoli srečal... OK, ampak to ni več LiPo debata :-)

Lp
J

Uporabniški avatar
anzze99
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Okt 2007, 19:03
Kraj: Domžale

Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev

Odgovor Napisal/-a anzze99 » 04 Apr 2008, 10:05

Prvo praznjenje naj bo okoli 3C (pri 2000 mAh akujih okoli 6 A) in naj se preneha pri ca 3.3 V/akumulator.


Tole zgoraj me zanima - moj polnilec lahko maksimalno prazno lipote z 1A - in ker sem nedavn kupil lipo 11,1V 2200mAh me zanima kako konkretno naj z tokom 3C izpraznim baterijo po prvem polnjenju - no, saj spodaj pise da lahko uporabim avtomobilske zarnice - sam namrec v kompletu avtomobilskih zarnic je en kup različnih zarnic razlicnih moči - ker nisem stromar pac sprasujem take "traparije"... se recimo, ce ze prikljucim gor zarnico - kako naj vem s kaksnim tokom se prazni baterija, kdaj odklopiti zadevo, itd... Drugi predlagan primer je z upori - podobna strena ki je ne razumem - praznim naj z 3C (v mojem primeru to znese 6,6A), upori se merijo pa v omih - jabolka in hruske... Prosim za konkreten nasvet kako narediti teh prvih 5 ciklov. Ali je morda ideja da baterijo po prvem polnjenju priklopim v svojga piperja in pustim motor teci na pol gasa dokler jo pac regler vn ne vrze? no hvala za pomoc, lp, anzze

Uporabniški avatar
truplo
Freak
Prispevkov: 638
Pridružen: 28 Apr 2005, 11:02
Kraj: Dubai - UAE

Odgovor Napisal/-a truplo » 04 Apr 2008, 10:21

Nedavno nazaj sem kupil tri paketke 3s1p 800mAh Evolite. Vtekal sem jih tako, da sem jih priključil zaporedno na amper meter, amper meter na regler in seveda regler na motor. Na oddajniku sem dodajal plin po navodilih amper metra... se pravi, ko je AM pokazal željen tok (recimo 2A) sem pustil motor teči recimo 20min. Ko sem jih sprazni do 3.3V na celico, sem jih priključil na polnilnik in polnil...
Postopek sem ponovil...
I was so broke growing up...if I wasn`t a boy...I`d have nothing to play with!
lp Nejc

Uporabniški avatar
anzze99
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Okt 2007, 19:03
Kraj: Domžale

Odgovor Napisal/-a anzze99 » 04 Apr 2008, 17:17

truplo - ideja se mi zdi fajn, samo imam se en problem - imam regulator za BK motor iz katerega gredo na motor trije vodniki (zice) - ti si najbrz to pocel z regulatorjem za brezkrtacne motorje iz katerega gresta samo 2 vodnika (plus, minus sklepam) - ali lahko to naredim kakorkoli na mojem tipu reglerja?

Uporabniški avatar
Perx
Začetnik
Prispevkov: 46
Pridružen: 11 Mar 2008, 15:39
Kraj: Tržič

Odgovor Napisal/-a Perx » 04 Apr 2008, 17:21

Tako kot je uporabnik truplo napisal, če sem prav razumel, je ampermeter vezal med baterijo in regulator. Tam moraš tudi ti imeti dve žici :)

:) Peter
Foam is just german for fun!

Uporabniški avatar
anzze99
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Okt 2007, 19:03
Kraj: Domžale

Odgovor Napisal/-a anzze99 » 04 Apr 2008, 17:49

no to bo pa vsekakor slo... hvala za pomoc obema, jutr se lotim dela...

lp, anze

Uporabniški avatar
Stanko P.
Freak
Prispevkov: 836
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Stanko P. » 04 Apr 2008, 20:53

ajnstajn napisal/-a:Oba paketa sem dal še enkrat na polnjenje in je spravilo not še tisto, kar je manjkalo. Upam, da celicam s tem nisem preveč škodoval. Bom videl še kako bo pri naslednjem polnjenju.
Kakšen polnilec pa maš?

Ker sem tudi jaz naletel na težavo da je polnilec izklopil že pri nekje 12,2V (3s). Problem je bil pa v tem da sem polnil z 0,5C (0,5 X 1300mAh = 650mA) na Graupner ultramat 12 in mi ni štimalo čisto nič, saj je do takrat napolnil nekje 700mA. Seveda sem najprej mislil da jih pač nisem bolj izpraznil. Nato so se mi celice med letom nenormalno hitro izpraznile. Spet sem ponovil postopek in spet je napolnilo na 700Mah pri 12,1V. Zato sem polnjenje ponovil še enkrat in je napolnilo še preostalih 600mA.

Finta pa je v tem, kot je nekdo že omenil, da pri recimo Ultramat 12 in mogoče še katerem drugem polnilniku ne nastavljamo toka s katerim naj bi celice polnili ampak nazivno kapaciteto (pozor na izpis na zaslonu - razlika je med mA in mAh), polnilec pa glede nato pač avtomatsko regulira tok polnjenja.

Mogoče se tudi tebi to dogaja, zato pozorno preberi navodila.

Zdaj pa vedno nastavim nazivno kapaciteto in pustim, da polnilec naredi svoje.

LP

Uporabniški avatar
ajnstajn
Freak
Prispevkov: 577
Pridružen: 13 Avg 2006, 09:58
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a ajnstajn » 04 Apr 2008, 21:34

Uf, to je pa že stara zgodba. Ko sem lipote, po utekanju, začel uporabljati v modelu in jih polnil z 1C, je začuda vse spet delalo normalno. Ultramat 12 me od takrat še nikoli ni na kak podoben način razočaral. In ja, čez vsa možna navodila sem šel miljonkrat, da ne govorim o številu ur brskanja po internetu za podobnimi težavami.

Uporabniški avatar
truplo
Freak
Prispevkov: 638
Pridružen: 28 Apr 2005, 11:02
Kraj: Dubai - UAE

Odgovor Napisal/-a truplo » 05 Apr 2008, 08:18

Perx napisal/-a:Tako kot je uporabnik truplo napisal, če sem prav razumel, je ampermeter vezal med baterijo in regulator. Tam moraš tudi ti imeti dve žici :)

:) Peter
Točno tako, lipo-AM-regler-moped. =D> Mislim, da je preprosta rešitev, če le imaš AM.
I was so broke growing up...if I wasn`t a boy...I`d have nothing to play with!
lp Nejc

Uporabniški avatar
Stanko P.
Freak
Prispevkov: 836
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Stanko P. » 05 Apr 2008, 11:10

ajnstajn napisal/-a:Uf, to je pa že stara zgodba. Ko sem lipote, po utekanju, začel uporabljati v modelu in jih polnil z 1C, je začuda vse spet delalo normalno. Ultramat 12 me od takrat še nikoli ni na kak podoben način razočaral. In ja, čez vsa možna navodila sem šel miljonkrat, da ne govorim o številu ur brskanja po internetu za podobnimi težavami.
Ja.

Se mi pa zdi pomembno to omenit v tej temi, da še kdo drug nebi odkrival tople vode po nepotrebnem.

Uporabniški avatar
sharkpade
Tekmovalec
Prispevkov: 338
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:40
Kraj: LJ

Odgovor Napisal/-a sharkpade » 07 Maj 2008, 08:44

Ojla!

Zanima me, če lahko celice LRP VTEC 11,1V 1100mAh 25C polnim z tokom več kot 1C?

lp

miha
Vse je relativno :D

Uporabniški avatar
UROŠ MURKOVIČ
Dr. Modelar
Prispevkov: 2412
Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika

Odgovor Napisal/-a UROŠ MURKOVIČ » 07 Maj 2008, 08:57

sharkpade napisal/-a:Ojla!

Zanima me, če lahko celice LRP VTEC 11,1V 1100mAh 25C polnim z tokom več kot 1C?

lp

miha
NE

lovro
Začetnik
Prispevkov: 11
Pridružen: 29 Jun 2008, 18:15

Odgovor Napisal/-a lovro » 30 Jun 2008, 10:22

Pozdrav

Pred kratkim sem kupil 2S 2170mAh LiPo baterijo. Imam tudi nov polnilec in sicer ultramat 16. Pred prvo uporabo jih nameravam sciklat po priporočilih s prve strani, zatakne pa se pri praznjenju. 3C bi naj za mojo baterijo predstavljalo nekje 6,5A , vendar ima polnilec zgornjo mejo 5A pri praznjenju. Kaj storiti?

lp

Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4000
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix » 30 Jun 2008, 10:28

Upori v obliki žarnic. Tudi o tem že veliko piše v tej in sorodnih temah.

Uporabniški avatar
Električar
Tekmovalec
Prispevkov: 310
Pridružen: 13 Sep 2006, 16:16
Kraj: Novo mesto

Odgovor Napisal/-a Električar » 30 Jun 2008, 18:45

Prazni jih preko pogona, s katerim boš uporabljal celice. Zraven dodaj še merilec toka in napetosti (wats up ali kaj podobnega), da boš vedel, s kakšnim tokom prazniš in kakšno napetost ima paket med praznjenjem.

Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3490
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Pisaneli » 21 Avg 2008, 14:54

Ali je možno obuditi Lipo celico katera ne da nič več od sebe? Instrument pokaže 0V.
Fear of a Flat Planet.

Uporabniški avatar
Perx
Začetnik
Prispevkov: 46
Pridružen: 11 Mar 2008, 15:39
Kraj: Tržič

Odgovor Napisal/-a Perx » 21 Avg 2008, 17:54

Nevem, če je možno, zagotovo pa ni smiselno. Pred dnevi sem obudil baterijo, ki je prišla nova iz HK z voltažami celic 1.15V in 0.6V.
Na silo sem jo napolnil lepo do 8.2V, kolikor je pa šlo... Potem pa sem poizkusil narediti kratek stik, da bi bilo vsaj kej za videt od nje, če že za uporabo nebi bila. No, še preden sem zares staknil + ter - sem ponesreči naredil stik samo za trenutek. In v tistem trenutku se je spraznila iz 8.4V na 0.12V.

Verjetno bi podobno nizko padla zelo zelo hitro tudi pod majhno obremenitvijo.

Poleg tega pa še ni ravno najbolj varno se igrat s tem.

:) Peter
Foam is just german for fun!

Uporabniški avatar
AnFu
Tekmovalec
Prispevkov: 298
Pridružen: 04 Maj 2007, 14:21
Kraj: Topolšica

Odgovor Napisal/-a AnFu » 21 Avg 2008, 18:22

Jaz sem kokamove 3S 2000mAh iz 1,2V spravil nazaj na 11.5 oz 12.6V ko so polne. Pa mi še zdaj zelo dobro delajo.

Lp Andraž

Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3490
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Pisaneli » 23 Avg 2008, 00:37

Jaz imam Loong Max 2250 2S baterijo staro par mesecev in sem z njo naredil ena dva cikla. Nato sem jo shranil na 3.8V in po dveh mesecih skušal napolniti, pa mi je polnilec javil napako. Ko sem izmeril napetost celic je ena bila normalna druga pa 0V.
Ker je z polnilcem nisem mogel obuditi sem vzel kar napajalnik, ga tokovno omejil na 2A in ji počasi dajal budilne šoke. Po enih 15 min je prišla k sebi. Sem že skoraj obupal :x
Nato sem jo preko servisnih priključkov 3x praznil in polnil z 1A. Vendar je šlo noter vedno samo 1000 mAh.
Ali mislite, da so se mogoče zmotili in dali skupaj dve celici različnih kapacitet (verjetno ni možno, saj bi bila razlika v velikosti) ali pa je celica že v osnovi defektna?
Fear of a Flat Planet.

gregor94
Freak
Prispevkov: 675
Pridružen: 21 Avg 2006, 07:32
Kraj: dobova
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a gregor94 » 23 Avg 2008, 02:17

Imam kokame 450mah(2C) 2s 30c. Imam sledečo težavo: Motor je e-max 2805,regler Tower pro(30A :oops: Lipo zaščita nastavljena na 2,8V po celici !).Celice naj bi zdržale 14A toka,meni motor na 8*4 prop vleče cca 10A.Težava je v tem da mi po približno tridesetih(30) sekundah motor deluje le še na tretino(Obrati hitro padajo,kar mi pri depronarju ni preveč všeč) .Je možno da se celice sesedajo?Mogoče kdo ve v čem bi lahko bil problem?
Se opravičujem ker sem vprašal v tej temi.......

Vsakršne pomoči bom zelo vesel.8) :wink:

tomazcc
Freak
Prispevkov: 591
Pridružen: 10 Dec 2007, 23:26
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a tomazcc » 11 Sep 2008, 22:28

aviator123 napisal/-a:Ali je potrebno, da se lipoti ohladijo predem jih dam polnit?

Med polnenjem se sploh nic ne segrejejo. Ko jih vzamem iz letala, so pa tople, ne vroce.

Polnilec sigma pro peak. Polni avtomatsko na 1C.
Tudi mene tole zanima, pa nisem našel odgovora.

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 12 Sep 2008, 06:38

tomazcc napisal/-a:
aviator123 napisal/-a:Ali je potrebno, da se lipoti ohladijo predem jih dam polnit?

Med polnenjem se sploh nic ne segrejejo. Ko jih vzamem iz letala, so pa tople, ne vroce.

Polnilec sigma pro peak. Polni avtomatsko na 1C.
Tudi mene tole zanima, pa nisem našel odgovora.
Teorija pravi da se morajo ohladiti, jaz se pa tega ne držim, namensko, ker hočem preizkusiti, če to celicam v resnici tako škoduje kot pravijo.
Moji preizkusi kažejo, da lipote lahko daš polnit takoj po uporabi, saj imam že 5 paketov, ki dobro služijo že preko 200 ciklov, kar pri modelarjih vidijo le redke visoko obremenjene celice.
Prepričan sem, da velika večina modelarjev (prav gotovo več kot 90% ) lipote uniči zaradi prenizkega izpraznjenja, vsi ostali vzroki poberejo manj kot 10% zato ni treba imeti prav nobene slabe vesti, če se ti mudi in daš lipote polnit takoj po letenju, tako, ali tako bodo po končanem polnjenju že hladne.
Je pa zelo malo modelarjev, ki svoje celice, zdrave in zmogljive, prižene do dvestotga cikla ali čez, če se spomnim časov NiMh, ni bil niti en moj visoko obremenjen paket uporaben in čil do stotega cikla.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Odgovori

Vrni se na