ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev
Zdravo!
Meni se pa konec koncev lepo sklada. Pri 3C linija praznjenja ne pade pod 3,58V, kar je videti tudi na tovarniških diagramih. Kaka bo napetost med letom ne vem, zagotovo pa bo zanimiva.
Danes grem najprej na 30A, nato na 60A, jutri pa najprej na 85A, nato pa okrog 110A, če model ne bo zaflatral med dvigom. Za 1,7 kg model je 2 Kw precej. Bomo videli kaj se bo izcimilo.
Meni se pa konec koncev lepo sklada. Pri 3C linija praznjenja ne pade pod 3,58V, kar je videti tudi na tovarniških diagramih. Kaka bo napetost med letom ne vem, zagotovo pa bo zanimiva.
Danes grem najprej na 30A, nato na 60A, jutri pa najprej na 85A, nato pa okrog 110A, če model ne bo zaflatral med dvigom. Za 1,7 kg model je 2 Kw precej. Bomo videli kaj se bo izcimilo.
lp
Sašo
Sašo
- BostjanPerdan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 412
- Pridružen: 12 Feb 2003, 01:00
- Kraj: Golnik, EU
Eno vprašanje, ki ga za enkrat še nisem zasledil ... Kako je z Lipoti po daljšem premoru - jih je treba ponovno ciklirati oziroma "uvajati", ali je to potrebno le pri prvi uporabi po nakupu? Če jih je treba uvajati me zanima, po kako dolgem premoru je potrebno takšno "uvajanje"?
Namreč, nov akomulator sem scikliral, vendar pa ga po dobrih dveh tednih še nisem uspel "uporabiti" v modelu ...
Namreč, nov akomulator sem scikliral, vendar pa ga po dobrih dveh tednih še nisem uspel "uporabiti" v modelu ...
Lep pozdrav,
Boštjan Perdan
AK Kranj
Boštjan Perdan
AK Kranj
Je možno da lipote poškoduješ pri spajkanju? Danes sem dobil en 2s in en 4s paket 5000mAh lipotov. Hotel sem naredit 2x po 3s paketa.
Iz 4s paketa sem "odspajkal" eno celico, sedaj 3s paket sem priklopil na balanser in polnilec,ki pa mi jih ni zaznal...šel sem preverit in je ena celica imela 0.6v ena pa 1,6v,ostale pa so vredu...celice so nove pred spajkanjem pa jih nisem preverjal...kak nasvet?
Od teh lipotov me že poošteno glava boli,denar kopni učinka pa nobenega...
Iz 4s paketa sem "odspajkal" eno celico, sedaj 3s paket sem priklopil na balanser in polnilec,ki pa mi jih ni zaznal...šel sem preverit in je ena celica imela 0.6v ena pa 1,6v,ostale pa so vredu...celice so nove pred spajkanjem pa jih nisem preverjal...kak nasvet?
Od teh lipotov me že poošteno glava boli,denar kopni učinka pa nobenega...
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
www.balcore.si
živijo!
tole ti priporočam da si prebereš:
http://www.fmadirect.com/support_docs/item_1184.pdf
(primer: Always remove rings and other jewelry when handling cells and assembling packs. A short across a gold ring will likely vaporize the ring and amputate a finger before one can react. )
nekje sem bral, da naj nebi celic dajal čez 60°C, oz. da moraš pri lotanju - ČE ŽE MORAŠ LOTATI - nekako kabel oz. pin povezati na nek odvodnik temperature.
LP!
Jure
tole ti priporočam da si prebereš:
http://www.fmadirect.com/support_docs/item_1184.pdf
(primer: Always remove rings and other jewelry when handling cells and assembling packs. A short across a gold ring will likely vaporize the ring and amputate a finger before one can react. )
nekje sem bral, da naj nebi celic dajal čez 60°C, oz. da moraš pri lotanju - ČE ŽE MORAŠ LOTATI - nekako kabel oz. pin povezati na nek odvodnik temperature.
LP!
Jure
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Danes sem pa jaz naredil sranje...
Hotel sem ugotoviti koliko župce je še ostalo v baterijah, zato sem jih dal praznit preko polnilca in balanserja...a sranje pozabim in se vrnem šele čez par uric. polnilec kaže da je napetost nekaj čez 8,1V (3s paket), balanser javlja napako...
Jasno polnilec sprazni do nekje 9V, potlej se pa še balnser napaja iz celic...iz ko veselo utripa eror lučka, balanser cuza zadnje elektrončke iz baterije...
Mi kdo zna povedat kako škodo sem naredil? Velikokrat je bilo rečeno, da je 2,75V dead zone...kaka spodbdna beseda, da ne popiz.... ko sem ta teden že za kar nekaj soldov škode naredu...
Hotel sem ugotoviti koliko župce je še ostalo v baterijah, zato sem jih dal praznit preko polnilca in balanserja...a sranje pozabim in se vrnem šele čez par uric. polnilec kaže da je napetost nekaj čez 8,1V (3s paket), balanser javlja napako...
Jasno polnilec sprazni do nekje 9V, potlej se pa še balnser napaja iz celic...iz ko veselo utripa eror lučka, balanser cuza zadnje elektrončke iz baterije...
Mi kdo zna povedat kako škodo sem naredil? Velikokrat je bilo rečeno, da je 2,75V dead zone...kaka spodbdna beseda, da ne popiz.... ko sem ta teden že za kar nekaj soldov škode naredu...
Napihnjena Lipo
Meni se je pa malo (imam občutek) napihnila lipo baterija (800maH, polnil z 800mA- na ultramat 12 naštimal 800ma). Ali je to normalno ali jo moram vreči stran? Zanima me, kam lahko nesem neuporabne baterije (kje jih zbirajo - odpadki)?
lp,
Milan
lp,
Milan
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=738602ll the batteries used on T-rex 450, T-rex 600 and T-rex 600N BEC are Lipo batteries which need to be taken more care of compared to other types of batteries.
For Lipo batteries, you should not just pay attention on over-charge, over-discharge and also on the battery storage environment.
According to the testing, we found the higher discharge rate the battery has, the shorter durableness of the storage of the battery is.
Generally speaking, to avoid the swollen, you should discharge the battery in 6 hours after the battery is charged. Both JK and Allan mentioned that they charge their batteries one to two hours before they fly their T-rex 600 and they only charge the batteries they need to fly the heli every time.
For all Lipos, many flyers charge them once they get back home after flying and leave the batteries for 2 to 5 days, and they found the batteries start to swell.
Did your battery get swollen due to this reason??
This was taken from the Australian Ailgn web page,
http://www.wattsuprc.com.au/
www.lipo.si
Iz tega sledi, da...
Omenjena JK (Jason Krause) in Alan (Szabo) sta letela do nedavnega samo "bencinske" modele...imata potem za sabo kakšen elektro "laboratorij"?
Pri mojem T-Rexu 600 imam občutek, da če 6S paket "počiva" kakšen teden ali dva potem da od sebe precej več kot pa če je časovna perioda med polnjenjem in praznjenjem dan, dva,...
lp,Simon
Omenjena JK (Jason Krause) in Alan (Szabo) sta letela do nedavnega samo "bencinske" modele...imata potem za sabo kakšen elektro "laboratorij"?
Pri mojem T-Rexu 600 imam občutek, da če 6S paket "počiva" kakšen teden ali dva potem da od sebe precej več kot pa če je časovna perioda med polnjenjem in praznjenjem dan, dva,...
lp,Simon
fly it like u stole it
Na dan prihajajo nove, vedno bolj nesprejemljive omejitve. Po teh priporočilih bo treba za vsako baterijo imeti svoj polnilec? Vse obesit na avtomobilski akumulator dokler ne počepne?
Dozdeva se, da se s tem proizvajalci nekako hočejo zaščititi pred lastnimi napakami. Vem, da ne more biti vsaka serija proizvodnje 100% ampak če se gredo najboljše in oh in sploh "user friendly support", naj za svojimi izdelki stojijo. Navsezadnje z našim nakupom pokasirajo nemale vsote denarja.
Če proizvajalec nima neke garancije in podpore kupcu, ne vidim razlike med kitajskimi lipo in npr. Flight power, razen da so slednje prekleto dražje, ob tem da obstaja enak riziko da celice pihnejo.
Moj pogled; če dam za baterijo 250€, vedno pazim na discharge/charge, pustim polne maksimalno 6-7 dni, potem pričakujem da bo delala vsaj 200 ciklov brez pardona... ali ob napaki, da zadevo takoj zamenjajo.
S Flight power zaenkrat nimam težav, kar sem reklamiral so - čeprav malo zavlekli - tudi poštimali.
Dozdeva se, da se s tem proizvajalci nekako hočejo zaščititi pred lastnimi napakami. Vem, da ne more biti vsaka serija proizvodnje 100% ampak če se gredo najboljše in oh in sploh "user friendly support", naj za svojimi izdelki stojijo. Navsezadnje z našim nakupom pokasirajo nemale vsote denarja.
Če proizvajalec nima neke garancije in podpore kupcu, ne vidim razlike med kitajskimi lipo in npr. Flight power, razen da so slednje prekleto dražje, ob tem da obstaja enak riziko da celice pihnejo.
Moj pogled; če dam za baterijo 250€, vedno pazim na discharge/charge, pustim polne maksimalno 6-7 dni, potem pričakujem da bo delala vsaj 200 ciklov brez pardona... ali ob napaki, da zadevo takoj zamenjajo.
S Flight power zaenkrat nimam težav, kar sem reklamiral so - čeprav malo zavlekli - tudi poštimali.
Iz svojih lipotov bi rad spravil maksimalno in sem si zato tudi prebral tole temo, vendar je proti koncu vedno več govora o nekih spremenjenih standardih o negovanju, vsaj tako sem jaz zastopil. Sedaj pa bi rad vedel, če naj se še vedno ravnam po prvi strani te teme za doseg najboljših rezultatov. (polnjenje 1/2C do 4,2V/celica, praznjenje 3C do 3,3V/celica)
Pa še eno vprašanje. Kakšni naj bojo časovni razmaki med polnjenjem/praznjenjem in sledečimi cikli tega postopka pri začetnih ciklih, ko celice "uvajamo" in kolikokrat naj ponovim cikel.
Pa še eno vprašanje. Kakšni naj bojo časovni razmaki med polnjenjem/praznjenjem in sledečimi cikli tega postopka pri začetnih ciklih, ko celice "uvajamo" in kolikokrat naj ponovim cikel.
ajnstajn napisal/-a: Pa še eno vprašanje. Kakšni naj bojo časovni razmaki med polnjenjem/praznjenjem in sledečimi cikli tega postopka pri začetnih ciklih, ko celice "uvajamo" in kolikokrat naj ponovim cikel.
Poglej na začetek... 1 tema. viewtopic.php?t=8415&start=0
Zdravo. Imam tipa baterije LRP VTEC!pa bi rad vprašou zakaj mi lipo 11,1 2200mAh ne nafila na 2200mAh. Nafila mi jo samo do recimo 1900 mAh!Res pa je da nimam takega balancerja d bi videl koliko voltaže ima posamezna celica. Pa tudi v začetku ko sem kupil lipo bater jo nisem tako polnil in delal ciklov, tudi praznil jo nisem ker nisem vedel da jo moras prvič do do določene vrednosti praznit.Ali se motim? A mora po vseh pravil imet 2200 mAh ko je nafilana? Drgač pa imam še eno baterijo doma k sem jo dobil že v kompletu od BMI ELBATROSA 1800 mAh 11,1v pa mi zdrži veliko več . Pa je tudi nisem prej praznil tako kot eni pišejo na forumu.
Enostavno ti dve bateriji filam s filavcem SIGMA (Nebec), kjer naštimam gor do koliko mAh mi jo napolni in mi potem sam fila napetost in tok po lastni izbiri. Ubistvu polnilnega toka pri lipotu ne morem naštimat. Tko če polnim recimo 2200 mAh mi fila s 2,2A, če pa filam baterijo s 1800 mAh pa mi fila s 1,8A.
Zdej pa a lahko kaj rešim, je recimo že prepozno, ali so baterije še dobre, ali prav filam, ali naj kako drugače?
Moj polnilec pa je sledeči:
http://www.rcshop.si/product/bc5a2dcc-b ... 4bb1a.aspx
HVALA VSEM ZA KAKRŠENKOLI ODGOVOR!!
Enostavno ti dve bateriji filam s filavcem SIGMA (Nebec), kjer naštimam gor do koliko mAh mi jo napolni in mi potem sam fila napetost in tok po lastni izbiri. Ubistvu polnilnega toka pri lipotu ne morem naštimat. Tko če polnim recimo 2200 mAh mi fila s 2,2A, če pa filam baterijo s 1800 mAh pa mi fila s 1,8A.
Zdej pa a lahko kaj rešim, je recimo že prepozno, ali so baterije še dobre, ali prav filam, ali naj kako drugače?
Moj polnilec pa je sledeči:
http://www.rcshop.si/product/bc5a2dcc-b ... 4bb1a.aspx
HVALA VSEM ZA KAKRŠENKOLI ODGOVOR!!
vaja dela mojstra..
Možno da je ne sprazneš do konca.snoopy napisal/-a: Enostavno ti dve bateriji filam s filavcem SIGMA (Nebec), kjer naštimam gor do koliko mAh mi jo napolni in mi potem sam fila napetost in tok po lastni izbiri. Ubistvu polnilnega toka pri lipotu ne morem naštimat. Tko če polnim recimo 2200 mAh mi fila s 2,2A, če pa filam baterijo s 1800 mAh pa mi fila s 1,8A.
Kako ne moreš nastavit toka polnjenja če piše v specifikacijah polnilca da je le ta nastavljiv?
Tok polnjenja:Nastavljiv od 0,1 do 5A
Polnjenje se nastavlja na ta način, da se nastavi kapaciteto akomulatorja, polnilec (po logiki tistega, ki ga je delal) pa potem avtomatsko polni z 1C .snoopy napisal/-a:Je nastavljiv samo za lipote ne!
To se pravi, da bo akomulator, nastavljen na 1800 mAh, ponil z 1,8 A.
Kar nekaj polnilcev ( tudi precej dražjih) deluje po tej logiki. Moje osebno mnenje je, da to, sicer ni ravno to, a eni razumejo možnost nastavitve polnilnega toka, tudi če je to izvedeno na ta način .
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
3S 2500mAh lipo bi praznil s 3C, 5C in 7C, kar znese 7,5A, 12,5A in 17,5A. Če hočem z žarnicami s takimi amperažami prazniti, zračunam watte po formuli Watt=amp*volt in dobim za 12V žarnice 90W, 150W in 210W. Se pravi, da moram prazniti s toliko wattnimi žarnicami. A mi lahko prosim nekdo pove, če prav razmišljam.
Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev
mihah napisal/-a:2. prvo polnjenje naj se izvede pri C/2. To pomeni na primeru 2000 mAh akumulatorjev tok 1 A. Polnjenje
Prvo praznjenje naj bo okoli 3C (pri 2000 mAh akujih okoli 6 A) in naj se preneha pri ca 3.3 V/akumulator.
Miha, en mali namig bi prosil.
Pri utekanju se potemtakem ne držimo 80% meje izpraznitve kapacitete, ali je teh 3,3V zelo pretiranih?
Če izpraznim na 3.3V, napolnim polnim baterijo z 95% kapacitete.