Stran 4 od 5

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 27 Jan 2013, 12:46
Napisal/-a WaterBoy
Pozdravljeni.
Zanima me kako prepoznati napihnjeno baterijo. Doma imam 2s Rihno 610 in mi deluje da je rahlo napihnjena. Sedaj je nekaj časa nisem uporabljal. Na otip je mehka.

https://www.dropbox.com/sh/oc2b9qxgoarhxx4/dU5qxCrZ8a

Hvala

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 27 Jan 2013, 13:55
Napisal/-a Neo32
WaterBoy napisal/-a:Pozdravljeni.
Zanima me kako prepoznati napihnjeno baterijo. Doma imam 2s Rihno 610 in mi deluje da je rahlo napihnjena. Sedaj je nekaj časa nisem uporabljal. Na otip je mehka.

https://www.dropbox.com/sh/oc2b9qxgoarhxx4/dU5qxCrZ8a

Hvala
Ja, tvoja je napihnjena, sicer se mi zdi, da ne kritično. Poizkusi jo napolniti (ampak v lipo vreči), če ne bo šlo jo zamenjaj.

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 02 Feb 2013, 12:52
Napisal/-a WaterBoy
Hvala za razjasnitev dejstev.

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 02 Feb 2013, 19:58
Napisal/-a mihec87
Glede na ceno baterij ter tveganja zaradi poškodovane bi se je znebil čim prej, saj ni vredno..

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 01 Apr 2013, 16:14
Napisal/-a smokulja
Tudi jaz imam eno napihnjeno baterijo Kitajsko. Je rahlo napihnjena, vendar čisto lepo dela. Seveda sem bolj pazljiv z njo. Za v čoln je dobra. Ker ima praznilni tok več od 45C.
Glede karakteristik baterije nespremenjene.

Lp

DAvid

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 01 Apr 2013, 17:20
Napisal/-a anda
pozdrav,
glede na to koliko stane nova baterija je to zanemarljiv strošek, če ti v modelu zagori. Po tem veš kaj bo z modelom ... Za daljšo življensko dobo je dobro vsako baterijo polniti z 1C. Sam uporabljam 6S baterije in imam na njih že nekaj 100 polnjenj. Brez težav mi držijo po 500 polnjenj. Ko se mi malo napihne jo raje zavržem, kot pa da prikličem kakšen neljubi dogodek. Vseeno pa ima še normalne karakteristike kot nova.

lp

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 02 Apr 2013, 18:29
Napisal/-a smokulja
Mogoče res, da jo likvidiram.

Lp

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 03 Apr 2013, 07:53
Napisal/-a Brane
Kot že večkrat ugotavljam, da so nekateri komentarji precej daleč od realnosti, večina teh komentarjev,( ki so daleč od realnosti) pa bazira na prebiranju forumov in ne na lastnih izkušnjah. Kakšno sranje je pa to, kar se prebira po forumih, če zadev ne znamo ustrezno filtrirati, pa vemo.
Seveda je rahlo napihnjeno baterijo najvarneje zavreči, ampak racionalno in ekološko, pa to zagotovo ni ( metati dobre stvari stran).
Lipoti se sčasoma, eni prej eni kasneje, (eni sploh ne), začnejo rahlo napihovati, a še niso za v smeti, ker še dobro delujejo. Kaj je rahlo napihovanje, je stvar subjektivne presoje, od pravilne ocene pa je odvisno koliko se pri uporabi takih baterij izpostavljamo neljubim dogodkom.
Do neljubega dogodka pa pride, ko ovoj lipota POČI, kar pa se pri rahlo napihnjenem lipotu, ne more zgoditi.
Zakaj pa ovoj poči...-večinoma zaradi prekomernega segrevanja lipota.
Kako do tega pride...-zaradi napak pri polnjenju, polnjenja z napačnim programom, polnjenja s pravim a napačno nastavljenim programom, polnjenja brez balanserja, ali polnjenja z neumnim balanserjem, ki v primeru, da ne uspe zbalansirati celic ne odklopi polnjenja.
-najpogostejši razlog, ko zagori v modelu- zaradi prenizkega izpraznjenja. Ko lipo doseže rob kapacitete (ne tiste nazivne, ki piše na ovitku, pač pa tiste prave, ki jo paket dejansko še ima- vsi vemo, da s časom ta pada) začne temperatura skokovito naraščati, najšibkejša celica se močno napihne in poči, potem se zgodi verižna reakcija...
-najbolj nepredvidljiv razlog- zaradi kratkega stika, bodisi v celici ali medsebojno. Če tega ne povzročimo sami, s šlampastim ravnanjem, se temu ne moremo izogniti naj ravnamo še tako skrbno. Ni pogosto, a se ne da izključiti.
-zaradi puščanja lipota na extremno vročem mestu, največ znanih tovrstnih nesreč se zgodi zaradi puščanja lipotov v avtomobilih na mestih, kjer se na soncu notranjost zelo segreje.
Veselo lipoliziranje 8-[

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 05 Apr 2013, 07:24
Napisal/-a anda
Pozdravljen Brane,
glede na to kakšno sliko je priložil bi jo jaz na vsak način zavrgel, kot pa vstrajal in bi se v prihodnosti zagotovo kaj zgodilo z baterijo. Baterija je vseeno veliko cenejša kot pa kakšen oreng crash. Ko sem napisal, da se malo napihne nisem mislil na to, da jo z očesom komaj opaziš. Vsak ima svojo kritično mejo, ki jo mora kar se da najbolje oceniti. Če ti poči že ovoj je pol že ras verjetno skrajni čas, da jo prenehaš uporabljati. Če bi gledali vse skozi ekologijo, pol se verjetno sploh ne bi smeli ukvarjat z modelarstvom :-k .
lp, andrej

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 09 Apr 2013, 13:54
Napisal/-a smokulja
Bom slikal svojo baterijo. Meni se ne zdi tako kritično, sicer jo uporabljam v čolnu, za letala imam druge. Polnim pa jo tudi bolj pazljivo. Po mojih izkušnjah baterija tudi ne zagori kar tako na hiter. Vsaj jaz nisem imel takih izkušenj. Sem eno hotel zažgati s kurzšlusom, pa mi ni zagorela, kot sem gledal po youtubu.

Lep pozdrav

David

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 13 Apr 2013, 14:02
Napisal/-a smokulja
Kot sem obljubil slike.
Meni se zdi še vredu, kaj pa vaše mnenje?

Lp

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 14 Apr 2013, 15:38
Napisal/-a anda
Zdravo,

mislim, da to še ni kritično. Pozorno jo spremljaj kako se obnaša. Če se ti preveč segreva pri letenju ali polnjenju že ne bo dober znak. Sam letim s takimi. Sem pa že videl, da jo je kdo oblepil z nekim močnim selotepom, da je ni preveč napihovalo. Morda to pomaga, ne vem.

lp, andrej

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 10 Maj 2013, 13:54
Napisal/-a smokulja
Evo,

pa je šla na oni svet. Na zadnje, ko sem jo uporabljal, se je napihnila čez dovoljeno mejo, ki sem si jo zamislil. Potem pa sem jo kar rajši likvidiral.

Zaključek - sprobano (moje mnenje):

Če opazimo, da se baterija začne rahlo napihovati, ne bo kar zagorela, se pa pri nadaljni uporabi začne napihovati. Ko sem eno nalašč zakuril, se je prej močno napihnila, potem pa rahlo zagorela. Naredil sem kratek stik.

Ta baterija, se mi je napihnila nekje polovico tiste, ki sem jo zažgal.

Lp

David

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 21 Jun 2013, 16:11
Napisal/-a štajerc
Pozdravljeni,
Sam sem vceraj letel in mi je baterija padla iz lezisca...ocitno je udarila po propelerju. Sicer ni napihnjena ampak se mi zdi da sem celico zrihtal...kaj menite?

Slika

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 21 Jun 2013, 16:45
Napisal/-a Alex 76
Akumulator, ki ima preluknjan ovoj posameznega člena ali celo laminata v notranjosti je izredno nevaren in edina primerna rešitev je njegovo uničenje na ustrezen način, saj gre pretežno le za vprašaje časa, kdaj bo prišlo do nadaljnjih težav. Iz fotografije je očitno, da ima akumulator poškodovano tako jedro, kot tudi ovoj posameznih členov. Zavedati se je potrebno, da je cena akumulatorja zanemarljiva s posledicami morebitnega s tem povzročenega požara!
Mimogrede, glede na preluknjan ovoj, se akumulator ne more napihniti, posledično pa ni pokazatelja, da se s kemijo nekaj dogaja, natančneje, prihaja do nepovratne reakcije, česar posledica je napihovanje.


LP
Alex

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 23 Jun 2013, 08:42
Napisal/-a slayer
Kakor koli poškodovana baterija pri meni ne gre več v hišo (samo še v reciklažo),ker ne bi rad tvegal kakšnega požara.Prav tako ne gre več v model.... en model mi je zaradi poškodovane baterije odpovedal v zraku in zgodilo se je pač kar se v takem primeru zgodi.Na srečo v nesreči ni bil nihče in nič poškodovano in nekaj drobnarij sem še lahko pobral iz razbitin.Takšno je moje mnenje o lipo baterijah: HANDLE WITH CARE !

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 26 Jun 2013, 00:59
Napisal/-a kurnt29
Danes sem po voznji opazil poskodbe na Lipo akumulatorju v ohisju (hardcase).
Konektorji, ki so vgrajeni na ohisje, so zaceli topiti trdo ohisje akumulatorja.
Temperatura (ob zunanjih 24°C) je na ohisju akumulatorja znasala 48°C.

Zanima me v cem bi lahko bila tezava. So konektorji, ki so prispojeni original in vgrajeni v ohisje nekakovostni (velika upornost)?
Namrec celice ne kazejo nobenih znakov napihnjenosti, nobenih poskodb, prav tako se normalno polnijo in praznijo.
Uporabljam 4 enake pakete in do sedaj ni bilo nikakrsnih problemov.

Vec o poskodbi je vidno na spodnji sliki:
Slika
Slika
Slika

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 26 Jun 2013, 08:22
Napisal/-a mk
Jaz bi posumil na konektorje, ki gredo v paket. A so slučajno lamelni (za večje tokove se jih izogibaj)? Kako se konektor vsede v paket, ali gre bolj na trdo ali lahko? Mora iti bolj na trdo. Problem je če je slab kontak in ker je točkoven, se temperatura hitro dvigne, še malo "zašmelca" in s tem se še poveča upornost in rezultat je tu.

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 26 Jun 2013, 09:12
Napisal/-a mihah
Kako izgledajo moški konektorji?

Beri: viewtopic.php?f=152&t=78394

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 26 Jun 2013, 09:21
Napisal/-a mihah
Za 1/8 rabiš res "najboljše" 4mm priključke, ki grejo na trdo & kratke 10AWG kable da ni težav.

Low profile 4mm priključki:
Slika

Ne pozabi na redno čiščenje obeh Ž in M proključka z izopropilnim alkoholom!

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 26 Jun 2013, 11:01
Napisal/-a kurnt29
mk napisal/-a:A so slučajno lamelni (za večje tokove se jih izogibaj)?
Tako je prikljucki so lamelni. Do sedaj ni bilo tezav, pa sem iz akumulatorja vlekel tudi 120A+.
Do poskodbe je prislo pri voznji nekoliko vecjega 1:10 modela (vozen vedno na 2S), kjer motor vlece 60-100A.
mk napisal/-a:Kako se konektor vsede v paket, ali gre bolj na trdo ali lahko?
Konektor se v paket vsede solidno. Ce zelis iztakniki konektor, moras akumulator z roko kar pritisniti navzdol, da ne gre zraven.
mihah napisal/-a:Za 1/8 rabiš res "najboljše" 4mm priključke, ki grejo na trdo & kratke 10AWG kable da ni težav.
Kot receno vozim 1:10, kabli so 12AWG in so dolgi dobrih 10cm.
Uporabljal sem tudi ze taksne konektorje, kot so te na sliki, vendar se je zgodilo, da so se med voznjo iztaknili (ceprav so sli skupaj precej na trdo), zato sem uporabo opustil.

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 24 Jul 2013, 11:15
Napisal/-a smokulja
Pozdravljen,

lahko ti je tudi prišlo do kratkega stika. Ohišje pa je verjetneje najmanj odporno na višje temperature. Jaz sem pred leti narobe zvezal, tako da je prišlo do kratkega stika baterije (zelo kratek čas). Baterijo nisem skuril (vsaj opazil nisem), ohišje pa se je deformiralo zaradi temperature.

Take so bile moje izkušnje.

Vseeno pa je potrebno baterijo sprotno opazovati, seveda če jo še uporabljaš.

Lp

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 31 Jul 2013, 13:58
Napisal/-a mertseger
Pozdravljeni.
Po vožnji quadcopterja sem pri polnjenju baterije opazil da sta se ob vožnji spraznili samo dve celici ( na 3,8 in 3,9 V) zadnja je ostala na 4,18. Baterija je bila do sedaj samo 3 krat uporabljena in nikoli spraznjena pod mejo. Na eni strani je videti kot da bi bila nekoliko napihnjena vendar nič kritičnega. Sedaj sem jo dal zbalansirat traja že dolgo čas očitno mu bo po kaki uri celo uspelo ostali celici spravit nazaj na 4,2 V. Se splača baterijo uporabljat naprej a bo potrebno razmišljat o nakupu nove?

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 01 Avg 2013, 19:20
Napisal/-a smokulja
Meni se je napihnila, kot je vidno na sliki malo višje v tem članku. Po opaženi spremembi mi je zdržala cca 5-kratno polnjenje, pol pa se je začela močneje napihovati. Tako, da sem jo rajši likvidiral.
Bo potrebno razmišljat počasi o novi.

Lp

Re: POZOR: Napihnjen LiPO

Objavljeno: 28 Okt 2013, 10:04
Napisal/-a dadamic
Brane napisal/-a:Kot že večkrat ugotavljam, da so nekateri komentarji precej daleč od realnosti, večina teh komentarjev,( ki so daleč od realnosti) pa bazira na prebiranju forumov in ne na lastnih izkušnjah. Kakšno sranje je pa to, kar se prebira po forumih, če zadev ne znamo ustrezno filtrirati, pa vemo.
Seveda je rahlo napihnjeno baterijo najvarneje zavreči, ampak racionalno in ekološko, pa to zagotovo ni ( metati dobre stvari stran).
Lipoti se sčasoma, eni prej eni kasneje, (eni sploh ne), začnejo rahlo napihovati, a še niso za v smeti, ker še dobro delujejo. Kaj je rahlo napihovanje, je stvar subjektivne presoje, od pravilne ocene pa je odvisno koliko se pri uporabi takih baterij izpostavljamo neljubim dogodkom.
Do neljubega dogodka pa pride, ko ovoj lipota POČI, kar pa se pri rahlo napihnjenem lipotu, ne more zgoditi.
Zakaj pa ovoj poči...-večinoma zaradi prekomernega segrevanja lipota.
Kako do tega pride...-zaradi napak pri polnjenju, polnjenja z napačnim programom, polnjenja s pravim a napačno nastavljenim programom, polnjenja brez balanserja, ali polnjenja z neumnim balanserjem, ki v primeru, da ne uspe zbalansirati celic ne odklopi polnjenja.
-najpogostejši razlog, ko zagori v modelu- zaradi prenizkega izpraznjenja. Ko lipo doseže rob kapacitete (ne tiste nazivne, ki piše na ovitku, pač pa tiste prave, ki jo paket dejansko še ima- vsi vemo, da s časom ta pada) začne temperatura skokovito naraščati, najšibkejša celica se močno napihne in poči, potem se zgodi verižna reakcija...
-najbolj nepredvidljiv razlog- zaradi kratkega stika, bodisi v celici ali medsebojno. Če tega ne povzročimo sami, s šlampastim ravnanjem, se temu ne moremo izogniti naj ravnamo še tako skrbno. Ni pogosto, a se ne da izključiti.
-zaradi puščanja lipota na extremno vročem mestu, največ znanih tovrstnih nesreč se zgodi zaradi puščanja lipotov v avtomobilih na mestih, kjer se na soncu notranjost zelo segreje.
Veselo lipoliziranje 8-[

Tukaj je o napihnjenih LiPotih in o požarih na to temo že kar nekaj napisanega. Bom še jaz opisal svojo izkušnjo.

Za pogon 1:8 buggyja sem in še uporabljem LRP Lipo 5400 mAh, 40C. Bateriji nikoli nista bili polnjeni s tokom več kot 1C, vedno z balancerjem, nikoli preveč izpraznjeni (za pravočasen cutoff je skrbel LRP IX8 regler), nikoli se med vožnjo nista preveč segrevali. Edino kar sem kasneje ugotovil; nisem jih shranjeval na store napetosti. Včasih so bile na dolgi rok polne, včasih pa dalj časa prazne. Kljub vsemu sta se bateriji nekoliko napihnili (fotko bom pripel). Ker sta bili precej dražji od kitajskih mi ju je bilo žal vreč stran. Zato sem ju, tako kot prej, uporabljal letos še celo sezono. In po zaključeni sezoni (cca 20. ciklov) nista nič bolj napihnjeni kot sta bili na začetku. Same karakteristike pa so tudi takšne, kot so bile.

Zato je ocena, kdaj je lipo za v smeti precej relativna.

No imel sem Rx lipo, ki sem ga preizpraznil in se je tako napihnil, da ni bilo nobene debate. Samo za v smeti