POZOR: Napihnjen LiPO

Debate o akumulatorjih in polnilcih.
Uporabniški avatar
Roberto
Dr. Modelar
Prispevkov: 8648
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:16
Kraj: Idrija

Odgovor Napisal/-a Roberto »

T0RN4D0 napisal/-a: Komlpicirate do amena. Sprazni na poljubnem ohmskem bremenu in vrži v trgovino v kontejner za baterije.
Se opravičujem !!! Očitno sem s svojo manjšo (?) šalo naredil pravi cirkus. V resnici je moj name ptav tak, kakršnega je navedel Tornado, zato paket tudi varno (?) čaka v svojem glinenem lončku. Še enkrat se opravičujem in resnično upam, da si zaradi mojega pisanja gdo pa le ne bo res omislil vrtanja v LiPo-te ... :oops:
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
mzakelj
Profesor
Prispevkov: 1171
Pridružen: 24 Nov 2009, 12:27
Kraj: Godowich

Odgovor Napisal/-a mzakelj »

Jebemu ti si se hecal. Jest pa včeraj cel popoldne delal ohišje za vodo in držalo za vrtalnik de ne bo voda špricala vse okrog. Jah neč bo pa za epoxy mešat :D








p.s. Vse skupaj se delam budala na sebe, bodo kar na prvi maj počakal :)
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Zakaj že prebadate? Baterija sama po sebi ne sodi v koš za smeti...
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

Phoinix napisal/-a:Zakaj že prebadate? Baterija sama po sebi ne sodi v koš za smeti...
Jaz pa menim da to ni res, sicer nisem 100% vendar lipo baterija izpraznjena in namočena v vodi, naj nebi bila sporna za okolje, kot so to NiCd in NiMh...

Tudi jaz sem bil podučen o takem odlaganju. Zagotovo pa kakšen ve, zakaj je tako.
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Čisto pravilno je, da se lipo prebode in vrže v slano vodo, to je znano že zelo dolgo. Čez kak dan ga vzamemo iz slanice in preprosto vržemo v koš za smeti.

Nikakor pa odpadni lipo, ki ni nevtraliziran (terapija s prebadanjem in slano vodo) ne sodi v koš za odpadne baterije [-X

Prav zanima me kako bi te gledali v Merkurju, če bi z odpadnim lipotom zakuril kartonsko škatlo za odpadne baterijske vložke in jim zastonj zrihtall ognjemet :lol: to bi se kadilo frčalo in pokalo :jumpjump:
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

http://sites.google.com/site/tjinguytec ... o-disposal


Bolj kot prebadanje in igranje s kratkimi stiki se mi zdi izpraznitev preko polnilca... potem pa v kar v koš, ne? kot papir?
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Phoinix napisal/-a:http://sites.google.com/site/tjinguytec ... o-disposal
Bolj kot prebadanje in igranje s kratkimi stiki se mi zdi izpraznitev preko polnilca... potem pa v kar v koš, ne? kot papir?
Super članek o LiPo pogrebščini... :)

Če bi ga kdo prevedel in dal pod "ne prezri", bi lahko zelo koristilo mnogim, ki jim angleščina ne leži najbolje, pa jim je ta del rokovanja z lipo akuji še neznan.

LP Mitja
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

Odlaganje odsluženih baterij in akumulatorjev

Akumulatorji in baterije niso običajen odpadek, zato njihovo preprosto odlaganje med odpadke ni dovoljeno. Razlogi za to se nekoliko razlikujejo med posameznimi vrstami, zato si bomo najprej ogledali pregled nad posameznimi razlogi, kasneje pa še razloge in načine za vsako od vrst baterij in akumulatorjev posebej.

Potencialna energija
Baterije in akumulatorji so naprave za shranjevane električne energije, v njih shranjena energija pa predstavlja energijski potencial, podobno kakor vzmet. Količina tako shranjene energije je odvisna od kapacitete baterije ali akumulatorja, nekoliko banalizirano splošno pravilo pa je, da večji zunanji gabariti ohišja pomenijo večjo količino shranjene energije. V primeru počasnega sproščanja le ta običajno ne predstavlja nevarnosti za okolico, v primeru, da se ta sprosti v kratki časovni enoti, pa njena intenzivnost lahko predstavlja nevarnost. Običajno so v tem pogledu veliko nevarnejši akumulatorji, saj lahko vsebujejo večjo količino energije od baterij, poleg tega pa so zasnovani na način, ki jim omogoča velike tokovne obremenitve.

Zaradi zgoraj zapisanega je vedno priporočljivo odlagati zgolj popolnoma izpraznjene baterije in akumulatorje, kar velja predvsem za slednje, razlogi pa so pojasnjeni zgoraj. Praznjenje naj poteka na način, ki ne preseže njihove običajne tokovne sposobnosti, zaželeno pa je, da je ta od tega bistveno nižja, še posebej, ko se napetost prične spuščati pod za običajno uporabo še primerno napetost. Praznjenje lahko poteka s pomočjo namenskega praznilnika, upora, ali žarnice. Preprosta povezava obeh polov rezultira v zelo velikih električnih tokovih, ki imajo lahko za posledico nevarne kemične reakcije v bateriji ali akumulatorju, kar se kaže v pregrevanju, izhajanju plinov, sikanju plamenov iz ohišja ali celo eksploziji. Čas potreben za izpraznitev je odvisen od uporabljene obremenitve ter od kapacitete samega akumulatorja, kdaj je praznjenje zaključeno pa je preprosto preveriti s pomočjo multimetra.

Kemikalije
Za shranjevanje energije se uporabljajo kemijski elementi, ki so lahko zdravju škodljivi, kar velja predvsem v primerih, če pride do uničenja zaščitnega ovoja baterij in akumulatorjev. Ta njihova nevarnost lahko s časom in vplivi okolja preneha, lahko pa tudi ne. V to kategorijo nedvomno spadajo težke kovine, ki se trajno nalagajo v okolju ali v živih organizmih ter rastlinah.

Nekateri elementi uporabljeni pri gradnji baterij in akumulatorjev pa predstavljajo nevarnost zaradi svoje potencialne reaktivnosti z drugi elementi, i se nahajajo v našem okolju. Tipičen primerek so tako imenovane alkalijske kovine, ki so zelo reaktivne in med drugim reagirajo tudi z vodo, ki je skoraj vedno prisotna v našem okolju.

Možnost recikliranja
Pri odlaganju baterij in akumulatorjev je poleg zgoraj navedenih aspektov potrebno upoštevati tudi možnost njihove reciklaže, saj je iz nekaterih vrst, na primer svinčevih akumulatorjev, relativno enostavni ponovno pridobiti surovine za izdelavo novih izdelkov, s čimer se razbremeni okolje prav tako pa se prihrani mnogo energije potrebne za vedno novo pridobivanje surovin neposredno iz naravnega okolja, s tem pa zmanjšuje tudi prostorski vpliv nanj.

Nevarnost povezane z obliko
Nekatera ohišja, predvsem baterij, predstavljajo svojevrstno grožnjo predvsem manjšim otrokom, ki jih zaradi njihove podobnosti z bomboni lahko zaužijejo, kar predstavlja resno grožnjo za njihovo zdravje.


LiPo akumulatorji

LiPo akumulatorji predstavljajo nevarnost zaradi:
- svoje velike potencialne energije ter sposobnosti velikih tokovnih obremenitev,
- vsebnosti litija, ki je alkalijska kovina.
LiPo akumulatorji vsebujejo elemente, ki jih je lahko reciklirati.

Odlaganje LiPo akumulatorjev brez opravljenega predhodnega postopka uničenja ni dovoljeno, kar velja še posebej, če je akumulator napolnjen, saj s svojo potencialno energijo predstavlja resno tveganje za okolje in ljudi med postopkom zbiranja in predelave.


I faza
Najenostavneje je prazne LiPo akumulatorje priključiti na malega porabnika, kot je na primer žarnica in pustiti, da se akumulator v celoti izprazni. Pri tem naj bo akumulator postavljen na ognje-varno mesto, med praznjenjem lahko pride do napihovanja akumulatorja, možnost silovitejše kemične reakcije je zelo malo verjetna. Ko napetost žarnica preneha brleti, je napetost najverjetneje zelo blizu 0 V, kar pomeni, da lahko nadaljujejo z drugo fazo postopka uničenja.
Nekoliko delikatnejše je praznjenje akumulatorjev na katerih so vidne fizične poškodbe. V tem primeru je možnost napihovanja in požara velika. Zaradi tega je priporočljivo, da se postopek nemudoma prekine, tudi če akumulator še ni v celoti izpraznjen, ter nemudoma nadaljuje z naslednjim korakom.

II faza
Pri tem postopku je potrebno uporabiti zaščitne gumijaste rokavice ter zaščitna očala. Akumulator se potopi v posodo s slanico ter se s pomočjo ostrega predmeta, kot je na primer šilo, na več mestih prebode njegovo ohišje. Neposredno za tem začne potekati kemična reakcija zaradi prisotnosti litija, ki je alkalijska kovina, kar se kaže z nastajanjem mehurčkov plina, ki je eksploziven, zato je potrebno to početi na prostem ali v dobro zračenem prostoru. Prav tako se lahko spoji oba pola akumulatorja, kar velja še posebej, če akumulator ni bil predhodno v celoti izpraznjen. Ko mehurčki nehajo izhajati iz slanice se s pomočjo multimetra pomiri napetost akumulatorja in če je ta 0 V je postopek končan, če ni se akumulator še nekaj časa pusti v slanici. Čas potreben za dokončanje postopka je različen in je lahko od nekaj ur do nekaj dni.

III faza
V naslednji fazi je priporočljivo odstraniti vse konektorje in kable, ki ji je mogoče lahko reciklirati, saj vsebujejo baker in plastiko, ter jih odložiti med skupaj s tehničnimi odpadki.

IV faza
Preostanek akumulatorja se odlaga med običajne gospodinjske odpadke, saj za okolje in ljudi več ne predstavlja nevarnosti, prav tako pa ni narobe, če se le tega odloži v namenske zbiralnike za baterije in akumulatorje.
LP
Alex
Zadnjič spremenil Alex 76, dne 12 Apr 2011, 13:18, skupaj popravljeno 1 krat.
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Hvala alex.
Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 »

Tole sicer ni prevod tistega how-to-ja. Evo moj prevod bistva, celega članka ne grem prevajat.
But how do we make them safe? That is actually quite a simple answer, we fully discharge them to 0V (that is zero volts). Lipos are only dangerous when they contain a charge. Remove that charge and they are basically inert. Once discharged fully, you could drive a nail through it, cut in half with a saw or drive over it with a tank, and nothing will happen except the lipo will be physically damaged. There is no risk of fire from the lipo.
Kako jih naredimo varne? Odgovor je preprost, popolnoma jih spraznimo do 0V (nič voltov). Li-po baterije so nevarne samo, kadar vsebuje električni naboj. Če naboj odstranimo postanejo inertne. Ko jih popolnoma izpraznimo, lahko skozi zabijemo žebelj, jo prežagamo napol ali povozimo s tankom in se ne bo nič zgodilo, razen fizične poškodbe baterije. Nevarnost požara ne obstaja več.

How to get to 0V
How you get your packs 0V is up to you and there are lots of methods. Many will use some sort of light bulb setup but many electrical loads will work including things like 12V fans or even a 12V thermoelectric cooler. There are a few that use other methods but I do not recommend them.
Kako sprazniti baterijo do 0V
Kako sprazniti baterije do 0V je odvisno od vas, saj obstaja veliko metod. Večina uporabi sistem z žarnico, ampak veliko električnih bremen je primernih za to nalogo, kot naprimer 12V ventilatorji ali 12V termoelektrični hladilniki (aka. peltierjevi hladilniki). Nekateri uporabljajo tudi drugačne metode, vendar jih odsvetujem.
There are many people who say that the safest way to discharge a lipo is to submerge it in salt water. The theory behind this is simple, salt water conducts electricity and water is a safe place to have a lipo in case of fire. The problems are that it can take a LONG time to discharge using this method and the salt water is corrosive, so there is a chance that the pack will not get fully discharged do to corrosion halting current flow. As such I do not recommend the salt water method.
Veliko ljudi pravi, da je najvarneši način za praznjenje li-po baterije potopitev v slano vodo. Teorija je preprosta- slana voda prevaja elektriko in voda je pripraven prostor v primeru, da se baterija vžge. Prvi problem je, da lahko postopek traja DOLGO, drugi pa da je slana vodo korozivna in obstaja možnost, da se baterija ne izprazni popolnoma zaradi korozije, zato metode s slano vodo ne priporočam.
Similarly some people like to physically destroy lipos in order to "discharge" them. Some take them to the shooting range and riddle them with bullets, while other stay at home and use a hammer and nail. This can be an exciting but unpredictable way to end the life of a lipo and although I have done this many times, it is not for most hobbyists.I will assume that most hobbyists appreciate a more controlled method, and as such I do not recommend the physical damage method.
Nekateri ljudje radi fizično uničijo baterije, da jih "izpraznijo". Nekateri jih odnesejo na strelišče in prerešatajo s kroglami, drugi ostanejo doma in si pomagajo s kladivom in žeblji. To zna biti zanimiv vendar nepredvidljiv način za uničenje baterije, in čeprav sem to naredil že velikokrat, postopek ni za večino modelarjev. Predivdevam, da ima večina modelarjev raje metodo bolj pod kontrolo, torej tudi fizičnega poškodovanja ne priporočam.
Fly it like you stole it!
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Hvala obema!

LP Mitja
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

...
Kako jih naredimo varne? Odgovor je preprost, popolnoma jih spraznimo do 0V (nič voltov). Li-po baterije so nevarne samo, kadar vsebuje električni naboj. Če naboj odstranimo postanejo inertne. Ko jih popolnoma izpraznimo, lahko skozi zabijemo žebelj, jo prežagamo napol ali povozimo s tankom in se ne bo nič zgodilo, razen fizične poškodbe baterije. Nevarnost požara ne obstaja več.
...
Žal so nekatere trditve v angleškem članku dokaj problematične. Avtov na primer poudarja, kako je akumulator po popolnem izpraznenju v celoti nenevaren. Žal temu ni tako, razlogi za to, pa so navedeni v tekstu, ki sem ga pripel. Razlog zakaj posebej izpostavljam to netočnost tiči v dejstvu, ker lahko nepravilno ravnanje z domnevno nenevarnimi predmeti povzroči tako škodo na premoženju, kot tudi osebne poškodbe, se pa z ameriškim avtorjem strinjam, da so izpraznjeni akumulatorji bistveno manj nevarne, kot polni.

LP
Alex
Uporabniški avatar
noctom
Začetnik
Prispevkov: 36
Pridružen: 07 Jun 2009, 09:19
Kraj: Jesenice

Težave z Li-Po baterijo

Odgovor Napisal/-a noctom »

Danes sem po enem mesecu hotel napolniti lipo baterijo znamke Nosram 7,4 V 65C 6200 mAh. Ko sem baterijo vzel iz police sem bil nemalo presenečen. Baterija je bila tako napihnjena da je počilo trdo ohišje v katerem je shranjena.
Pred mesecem sem baterijo normalno uporabljal na dirki avtomobilov. Naslednji dan sem jo z programom STORAGE izpraznil do 7.7 V, in odložil na polico.
Po današnjem merjenju imata obe celici še vedno enako voltažo 3.85V oz. baterija 7.7 V
Ali je imel kdo podobne izkušnje oz. težave z Lipoti saj omenjen paket ne upam več priklopiti na polnilec.

Kako baterija izgleda prilagam tudi sliki.

Lep pozdrav in hvala za odgovore
Tomaž
Priponke
DSC01790.jpg
DSC01790.jpg (44.36 KiB) Pogledano 10489 krat
DSC01785.jpg
DSC01785.jpg (56.76 KiB) Pogledano 10489 krat
Uporabniški avatar
UROŠ MURKOVIČ
Dr. Modelar
Prispevkov: 2428
Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika

Odgovor Napisal/-a UROŠ MURKOVIČ »

Čimprej jo dej ven iz stanovanja in jo primerno uniči{je blo že napisano kako se to naredi}.
Tut moja ženka je sestavljala avione.

http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
Uporabniški avatar
TECHNiC
Freak
Prispevkov: 539
Pridružen: 16 Nov 2004, 14:14
Kraj: Senovo

Napihnjen LiPo

Odgovor Napisal/-a TECHNiC »

Torej, v airsoft puški uporabljam LiPo baterijo (Rhino 30C 2S) že dobro leto (kupljena lani julija). Danes sem prvič opazil, da je malenkost napihnjena (ravno toliko, da ko jo primeš, ima malo zraka, preden primeš "trdo", bi rekel kake pol milimetra ali še manj).

Povečini sem zanjo dobro skrbel, enkrat je šla malo pod 3V med testiranjem, ko sem pozabil, da je baterija že prazna, ampak tega je bilo že dobrega pol leta.
Prav tako je nisem vedno imel na 3,8V ... včasih je krajši spopad in celice ne padejo do toliko, pa jih vseeno pustim v puški. Zdajle so bile recimo od nedelje bolj ali manj polne (4,13V). Danes sem jih spraznil na 3,83V.

Kaj bi vi naredili s tako baterijo?
LP, Tomaž
Uporabniški avatar
HyperJack
Profesor
Prispevkov: 1230
Pridružen: 16 Maj 2004, 11:07
Kraj: Kočevje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a HyperJack »

Jaz bi jo uporabljal dalje :wink:
scrat
Profesor
Prispevkov: 1942
Pridružen: 04 Jun 2011, 11:59

Odgovor Napisal/-a scrat »

Ali pa vseeno kupi novo, ker je baterija cenejša od nastale škode, ki jo lahko povzroči omenjena.
Uporabniški avatar
TECHNiC
Freak
Prispevkov: 539
Pridružen: 16 Nov 2004, 14:14
Kraj: Senovo

Odgovor Napisal/-a TECHNiC »

Ja nič, verjetno bom baterijo še uporabljal, ampak bil zelo pazljiv na kakšno nadaljnje napihovanje, v tem primeru sledi seveda nakup nove.

Ali je možno, da iz takega napihovanja sledi nenaden vžig?
LP, Tomaž
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

TECHNiC napisal/-a:Ja nič, verjetno bom baterijo še uporabljal, ampak bil zelo pazljiv na kakšno nadaljnje napihovanje, v tem primeru sledi seveda nakup nove.

Ali je možno, da iz takega napihovanja sledi nenaden vžig?
O vžigih smo govorili na forumu. Samo od sebe se ne bo vžgalo. Pazi pri polnjenju!
www.lipo.si
Uporabniški avatar
profesjonalc
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 27 Sep 2011, 20:35
Kraj: Slovenj Gradec

POZOR: Lipo napihnjene

Odgovor Napisal/-a profesjonalc »

Zadnič sem letel z easy gliderjem in notri sem imel 3S 2200mAh lipo batarijo... Sicer je bila malo napihjena ampak sem mislil da bo vse vredo... Na začetko je bilo še vse vredo in ko sem hotel narediti zadnji krog (nato pristanek) Mi jo je razneslo v zraku in avion je šel navpično dol( takrat nisem uporabljal motorja oz. sem jadral)... od letala ni ostalo kaj prida pa tudi elektronike bol malo Tako da priporočam če imate Lipo batarije, ne jih devat v letalo če so tudi čistno malo napihjene.





Lp
See you in the air :)

Govoriti da znaš leteti ni težko, težje je ostati v zraku.
Uporabniški avatar
s444
Tekmovalec
Prispevkov: 203
Pridružen: 08 Avg 2011, 19:08
Kraj: medvode
Kontakt:

Re: Napihjene lipo batarije.

Odgovor Napisal/-a s444 »

profesjonalc hvala da si povedu kaj se loh zgodi če voziš z napihnjenimi baterijami tudi jaz sem nekaj časa vozil tako ampak sem zdaj raje zamenjal ko sem to slišal kakšne so posledice
modelarcek
mihec87
Dr. Modelar
Prispevkov: 3864
Pridružen: 24 Jan 2005, 18:57
Kraj: Velenje

Re: Napihjene lipo batarije.

Odgovor Napisal/-a mihec87 »

Ob tejle temi se smejim..Zakaj..
Ne zato ker je negdo ostal brez modela(to se mi zdi žalostno da rabi prit do tega)..

Pač pa zato ker na vsakem vogalu piše da poškodovan lipo je za stran(v debati o lipo celicah so pacienti ki sploh ne vidijo problema v takšni celici) pa še vedno se najde negdo ki leti z takšno baterijo...Ravno tako cut-off nastavitev..

Dokler se bo zadevo uporabljalo tako po pekovsko se bo to dogajalo naprej..
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Uporabniški avatar
golki76
Razpravljalec
Prispevkov: 113
Pridružen: 08 Okt 2011, 08:55

Re: Napihjene lipo batarije.

Odgovor Napisal/-a golki76 »

Sem imel že probleme z LiPo baterijami, ampak moram reči da iz Hk-ja so lahko tudi malo napihnjene
Pa še ni sile, ker sem imel pred časom eno, ki je bila stara pa mi je zagorela med polnenjem (sreča, da sem bil zraven)
Pomembno je, da se lipo baterija redno uporablja, ker drugače to vpliva na zmogljivost in kontrolo celic.
Uporabniški avatar
dakaloka
Razpravljalec
Prispevkov: 84
Pridružen: 07 Okt 2012, 13:16

Re: Napihjene lipo batarije.

Odgovor Napisal/-a dakaloka »

Mene zanima zakaj se, ko se lipo napihne not nabere zrak (v plastičnem povoju, ki varuje baterijo). Kako pride do tega?
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: Napihjene lipo batarije.

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

V ohišju akumulatorskega člena se lahko nabere plin, natančneje največkrat in pretežno gre za kisik O2 .Ta je lahko posledica različnih stranskih kemičnih reakcij, ki potečejo znotraj posameznega člena.

Prisotnost tako imenovanih elementov onesnaženja, kar je poglaviten razlog za tovrstne procese. Pri proizvodnji namreč proizvajalci ne zagotovijo popolne suhosti okolja, zato elementi, ki jih vgradijo v posamezen akumulatorski člen vsebujejo manjši ali večji odstotek vode, največkrat, kot posledica vlažnosti ozračja v času proizvodnje. Proizvajalci se problematike lotevajo izredno pragmatično in v ohišje posameznega člena namenoma vgradijo poseben žepek. Ko akumulator napolnijo prvič, v njem nastane elektroliza, ki razbije molekule vode, tako nastala plina pa nato iztisnejo v pripravljen žepek in ga nato s pomočjo postopka toplotnega lepljenja odrežejo ter s tem spoj toplotno zavarijo. Načeloma naj bi s tem odstranili vsebnost vode, se jim pa občasno dogodi, da v posameznem členu še vedno ostane nekaj molekul, ki se uplinijo ob uporabi akumulatorja. Ravno zaradi tega, so ohišja posameznih členov vedno zasnovana na način, ki omogoča rahlo napenjanje brez, da bi to grozilo njegovo integriteto. Iz tega naslova je izredno rahlo napet člen še vedno uporaben in to načeloma ne vpliva na njegovo varnost.

Drugi razlog za nastanek plina je proces kemičnega preoblikovanja katode, ki je izdelana iz kombinacije litija-kobaltovega oksida ali litija-manganovega oksida, ki ga povzroči prepraznjenje ali prepolnjenje, slednje mnogo hitreje. Posledica tega je nastanek litijevega oksida v prvem primeru ter manganovega oksida v drugem, ki se nabere na anodi. Litijev oksid potrebuje manj atomov kisika, kot jih je bilo v ioniziranem stanju, to pa povzroči sprostitev kisika, ki predstavlja razliko.

Toliko, na kratko.

LP
Alex
Odgovori

Vrni se na Akumulatorji in polnilniki