POLNJENJE - Pb
Re: POLNJENJE - Pb
Na splošno velja, da se Pb akumulatorje polni s tokom, ki znaša 1/10Ah. V tvojem primeru je to 40:10= 4A. Polniš 12 ur, to je 120% kapacitete, ker je izkoristek pri polnjenju manjši od 100%. To velja za navadne polnilce, ki sami ne kontrolirajo napetosti in Ah, ki so stekle v akumulator. Če imaš kak boljši polnilec, samo vneseš podatke akumulatorja in ti za ostalo ni treba skrbeti.
Robar
Robar
Re: POLNJENJE - Pb
Eno vprašanje glede Graupner polnilcev...
Skratka rad bi v spomin dodal 100 Ah akumulator, vendar mi omogoča izbiro kapacitete samo do 65 Ah.
Ima kdo izkušnje s tem?
Ker če dam na avtomatsko polnjenje ne morem nastavit polnilnega toku in potem fila z bogim 1A. Moral bi pa z 10A.
Polnilec je pa 20A. (Graupner Duo 60)
Skratka rad bi v spomin dodal 100 Ah akumulator, vendar mi omogoča izbiro kapacitete samo do 65 Ah.
Ima kdo izkušnje s tem?
Ker če dam na avtomatsko polnjenje ne morem nastavit polnilnega toku in potem fila z bogim 1A. Moral bi pa z 10A.
Polnilec je pa 20A. (Graupner Duo 60)
Re: POLNJENJE - Pb
S tem ima težavo precej polnilcev (sploh starejših). "Trik" je v tem, da v mikrokrmilniku uporabljajo spremenljivko tipa "word", kar pomeni 16 bitov (2^16=65536(mAh)) in s tem omejitev števila na 65k in še malo. Nekateri polnilci potem začnejo šteti kar od ničle naprej (65535+1=0).digibum napisal/-a:Skratka rad bi v spomin dodal 100 Ah akumulator, vendar mi omogoča izbiro kapacitete samo do 65 Ah.
Ima kdo izkušnje s tem?
Za konkretni polnilec pa žal ne poznam uporabne rešitve.
Re: POLNJENJE - Pb
Uf to je pa krut odgovor Hvala za razlago.
Morda še to...
V polnilcu sem izbral pač največjo kapaciteto 65Ah in polnilni tok nastavil na 10A, ki ustreza 100Ah akumulatorju.
Vendar polnilec ni presegel 2,5A polnilnega toka in je ustavil polnjenje pri nafilanih 2700mAh.
Podobno opažam tudi pri polnjenju LiPo baterij. Če nastavim polnilni tok na 6A, skoraj nikoli ne pride čez 3A.
Je to kriv polnilec ali baterija? Ker oboje je praktično novo.
Morda še to...
V polnilcu sem izbral pač največjo kapaciteto 65Ah in polnilni tok nastavil na 10A, ki ustreza 100Ah akumulatorju.
Vendar polnilec ni presegel 2,5A polnilnega toka in je ustavil polnjenje pri nafilanih 2700mAh.
Podobno opažam tudi pri polnjenju LiPo baterij. Če nastavim polnilni tok na 6A, skoraj nikoli ne pride čez 3A.
Je to kriv polnilec ali baterija? Ker oboje je praktično novo.
Re: POLNJENJE - Pb
Koliko pa imaš omejitev po kanalu,ali ni 120W če delaš z vgrajenim napajalnikom ?
Re: POLNJENJE - Pb
Zdele sem polnilec uporabil v načinu napajalnika in mi na kanalu 1 in 2 ne da ven več kot 2.5A.
Medtem ko dobim na tretjem izhodu 5A. In to z istim bremenom pri 12V.
@AlesZ tale tvoja izjava mi je dala mislt, ker na zaslonu res piše 50% in 30W.
Pa tudi napetost se precej sesede. Pišuka Google pa nič ne najde :/
Bom probal prek računalniškega napajalca, če bo kaj drugače.
Medtem ko dobim na tretjem izhodu 5A. In to z istim bremenom pri 12V.
@AlesZ tale tvoja izjava mi je dala mislt, ker na zaslonu res piše 50% in 30W.
Pa tudi napetost se precej sesede. Pišuka Google pa nič ne najde :/
Bom probal prek računalniškega napajalca, če bo kaj drugače.
Re: POLNJENJE - Pb
Tudi pri uporabi zunanjega 12V@15A napajalnika iz polnilca dobim natanko 2.5A in nič več
Re: POLNJENJE - Pb
Kaj tisti power rate pomeni?
12vx5A=60W (50%=30W)
12vx5A=60W (50%=30W)
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Re: POLNJENJE - Pb
Če se napajam preko internega napajalnika je to 120W.
Power rate (50%), pomeni koliko moči je na enem in koliko na drugem kanalu.
To pri internem napajalniku (120W) pomeni:
Pri čemer je kanal 3 nastavljen na 60W moči (12V@5A to je minimum).
Skupna moč - moč kanala 3 = 120 W - 60 W = 60 W
Teh 60 W se potem glede na power rating razdeli na 1. in 2. kanal. Torej oba po 30 W.
30 W / 12 V = 2.5 A
in točno toliko toka dobim tudi jaz. Torej vsa fora je v matematiki
Sedaj moram samo še ugotoviti kako vso moč preusmeriti na en kanal in dobiti precej močnejši napajalnik.
Mislm, toliko denarja za polnilec, ki je sam od sebe zmožen dat samo 120W je pa res groza. V tehničnih podatkih tako veselo omenjajo 20A a nič ne omenjajo pogojev grrrrr
Power rate (50%), pomeni koliko moči je na enem in koliko na drugem kanalu.
To pri internem napajalniku (120W) pomeni:
Pri čemer je kanal 3 nastavljen na 60W moči (12V@5A to je minimum).
Skupna moč - moč kanala 3 = 120 W - 60 W = 60 W
Teh 60 W se potem glede na power rating razdeli na 1. in 2. kanal. Torej oba po 30 W.
30 W / 12 V = 2.5 A
in točno toliko toka dobim tudi jaz. Torej vsa fora je v matematiki
Sedaj moram samo še ugotoviti kako vso moč preusmeriti na en kanal in dobiti precej močnejši napajalnik.
Mislm, toliko denarja za polnilec, ki je sam od sebe zmožen dat samo 120W je pa res groza. V tehničnih podatkih tako veselo omenjajo 20A a nič ne omenjajo pogojev grrrrr
Re: POLNJENJE - Pb
Saj piše v navodilih 120W moči na interno napajanje(100-230V).
Na zunanje napajanje (11-15V) imaš 2x 180W(na vsak kanal 180W) in 250W na kanal, če je samo en v uporabi. Pa še to mora biti vsja 12,7V, da so dejansko te cifre, če ne se Wati malo zmanjšajo.
Kakor koli obračaš WATI ti bodo omejitev.
V navodilih piše da se lahko polni svinčene s kapaciteto do 45Ah. Ti si lahko nastavil na 65Ah, kar maš bonus pack .
Za ta denar bi res lahko malo večje bile te cifre, predvsem WATI.
Če vzameš dva polnilca Ultramat 18, je dejansko bolje in ceneje.
Na zunanje napajanje (11-15V) imaš 2x 180W(na vsak kanal 180W) in 250W na kanal, če je samo en v uporabi. Pa še to mora biti vsja 12,7V, da so dejansko te cifre, če ne se Wati malo zmanjšajo.
Kakor koli obračaš WATI ti bodo omejitev.
V navodilih piše da se lahko polni svinčene s kapaciteto do 45Ah. Ti si lahko nastavil na 65Ah, kar maš bonus pack .
Za ta denar bi res lahko malo večje bile te cifre, predvsem WATI.
Če vzameš dva polnilca Ultramat 18, je dejansko bolje in ceneje.
Re: POLNJENJE - Pb
Pa še kontra vprašanje kot je naslov teme...
Kakšni so minimalni Volti, do katerih je pametno prazniti Pb akumulatorje?
Kakšni so minimalni Volti, do katerih je pametno prazniti Pb akumulatorje?
Re: POLNJENJE - Pb
Po Wikiju:
Polna celica brez prikljucenega bremena: 2.10V
Prazna celica brez prikljucenega bremena: 1.95V
Prazna celica z prikljucenim bremenom: 1.75V
http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80 ... #Discharge
In pa nekoliko bolj obsiren clanek, kjer lahko najdes precej podatkov o akumulatorjih, med drugim tudi tabelo izpraznjenosti (obarvana):
http://www.solar-electric.com/deep-cycl ... 20Voltages
Polna celica brez prikljucenega bremena: 2.10V
Prazna celica brez prikljucenega bremena: 1.95V
Prazna celica z prikljucenim bremenom: 1.75V
http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80 ... #Discharge
In pa nekoliko bolj obsiren clanek, kjer lahko najdes precej podatkov o akumulatorjih, med drugim tudi tabelo izpraznjenosti (obarvana):
http://www.solar-electric.com/deep-cycl ... 20Voltages
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Re: POLNJENJE - Pb
Kaj pa to pomeni v praksi, pri 12V akumulatorju iz avtomobila?
Re: POLNJENJE - Pb
Če na avtomobilu prižgeš luči za dve minuti,nato počakaš deset minut,pomeriš napetost in mora biti več kot 12,5 V..........................Kaj pa to pomeni v praksi, pri 12V akumulatorju iz avtomobila?
Re: POLNJENJE - Pb
Torej če na polnilcu nastavim Low Voltage alarm na 10,5V je za akumulator to ok?
Izračunano iz
Prazna celica z prikljucenim bremenom: 1.75V
1,75V * 6=10,5V
Akumulator se uporablja samo za polnenje baterij in ni v avtomobilu.
Izračunano iz
Prazna celica z prikljucenim bremenom: 1.75V
1,75V * 6=10,5V
Akumulator se uporablja samo za polnenje baterij in ni v avtomobilu.
Re: POLNJENJE - Pb
Ponavadi imajo polnilci prednastavljeno vrednost 10.8V. Ko akumulator spraznijo do te vrednosti prekinejo karkoli so ze poceli.
Sam bi vzel raje se nekaj rezerve. Namrec ko se akumulator popolnoma izprazni, se lahko "poskoduje" in zato vase ne sprejme vec toliko energije kot jo je pred tem, ce tako delas pri vsakem ciklu, je zadeva lahko kmalu neuporabna..
Odvisno je tudi ali uporabljas akumulator za globoko praznenje ali cisto navadnega.
Sam bi vzel raje se nekaj rezerve. Namrec ko se akumulator popolnoma izprazni, se lahko "poskoduje" in zato vase ne sprejme vec toliko energije kot jo je pred tem, ce tako delas pri vsakem ciklu, je zadeva lahko kmalu neuporabna..
Odvisno je tudi ali uporabljas akumulator za globoko praznenje ali cisto navadnega.
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Re: POLNJENJE - Pb
Upam da uporabljaš kak odslužen akumulator iz avtomobila in nisi kupil novega 100Ah avtomobilskega svinčenega akumulatorja za to, da boš polnil na terenu modelarske akumulatorje.
Za kolikor toliko resno rabo, je tak akumulator neuporaben, saj je primeren za to da v kratkem času (nekaj sekund) prenese velik tok praznjenja, kmalu za tem mu pa paše da je ponovno polno napolnjen. Tako je to v avtu in tako običajno dolgo dobro dela.
Prav nič mu pa ne paše da se iz njega vleče 5-10-20 ali še več A toka konstantno dalj časa, še manj mu pa paše to, da mora potem, ko je bil izpraznjen, nekaj časa čakati na to, da bo ponovno polno napolnjen.
Pod takimi pogoji ne da od sebe niti pol od kapacitete ki piše na njem, se pa ta zelo kmalu še zmanjša. Torej stran vržen denar.
Za kolikor toliko resno rabo, je tak akumulator neuporaben, saj je primeren za to da v kratkem času (nekaj sekund) prenese velik tok praznjenja, kmalu za tem mu pa paše da je ponovno polno napolnjen. Tako je to v avtu in tako običajno dolgo dobro dela.
Prav nič mu pa ne paše da se iz njega vleče 5-10-20 ali še več A toka konstantno dalj časa, še manj mu pa paše to, da mora potem, ko je bil izpraznjen, nekaj časa čakati na to, da bo ponovno polno napolnjen.
Pod takimi pogoji ne da od sebe niti pol od kapacitete ki piše na njem, se pa ta zelo kmalu še zmanjša. Torej stran vržen denar.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Re: POLNJENJE - Pb
Akumulator je že star, tako da ne bo nobene dodatne škode. Je pa boljša varianta kot prazen akumualtor v avtu, potem pa ne moreš iz piste
Hvala za pomoč.
Hvala za pomoč.
Re: POLNJENJE - Pb
Avtomobilske akumulatorje, ki so v uporabi striktno za modelarske potrebe se ne izplača prazniti pod 11V, pa še na nekaj je potrebno paziti, avtomobilski akumulator je narejen tako, da ga mora stalno malo trest. Če ga imate doma priklopljenega na polnilec in ga peljete le do piste in nazaj bo zdržal bistveno manj, kot pa tisti, ki je stalno prevažan v prtljažniku. Akumulatorji za stacionarno uporabo so pa bistveno dražji in težji.
LP, Igor
LP, Igor
Ne glede kolk avijonov sem usadu, noben ni hotu na nov zrast
Re: POLNJENJE - Pb
Tole je zelo dober nasvet! Nisem vedel tega.Ibis napisal/-a: pa še na nekaj je potrebno paziti, avtomobilski akumulator je narejen tako, da ga mora stalno malo trest.
LP, Igor
Pb akumulator voltaža
Lep pozdrav.
Potrebujem nasvet glede Pb akumulatorja za avto. Imam 6 mesecev star akumulator. V tem času sem ga že enkrat nesel na servis, ker se je izprazno na 7v. Na servisu so ga napolnili in trdili, da je ok.
Sedaj, ko je malo bolj mrzlo avto spet ne vžiga kot bi mogel. Čez noč se izprazni na 12.03v. Avto je vsak dan v uporabi in tudi preveril sem, da alternator polni. Pri vžganem avtu je voltaža nad 14v.
Lahko kdo potrdi mojo mišlenje, da ima akumulator 6 celic, ki bi vsaka ko je napolnjen morala imeti 2.2v? Se pravi poln pb akumulator ima voltažo okoli 13v-13.2v?
Lp Andrej
Potrebujem nasvet glede Pb akumulatorja za avto. Imam 6 mesecev star akumulator. V tem času sem ga že enkrat nesel na servis, ker se je izprazno na 7v. Na servisu so ga napolnili in trdili, da je ok.
Sedaj, ko je malo bolj mrzlo avto spet ne vžiga kot bi mogel. Čez noč se izprazni na 12.03v. Avto je vsak dan v uporabi in tudi preveril sem, da alternator polni. Pri vžganem avtu je voltaža nad 14v.
Lahko kdo potrdi mojo mišlenje, da ima akumulator 6 celic, ki bi vsaka ko je napolnjen morala imeti 2.2v? Se pravi poln pb akumulator ima voltažo okoli 13v-13.2v?
Lp Andrej
Re: Pb akumulator voltaža
Klasičen test če nimaš nekih instrumentov imaš pa "univerzalca".Zjutraj prižgeš kratke luči za 2 minuti,po tem času vse pogasiš in pustiš avto mirovat 10 minut.Po tem času pomeriš akumulator,dober nov mora imeti 12,6 V ali več,kar je tam okoli 12,5-12,4 je še nekako sprejemljivo ,nižje se pa ne izide.................sicer pa preveri mirovni tok,ali pa zvečer odključi klemo.
Re: Pb akumulator voltaža
Najlaže se boš prepričal o stanju akumulatorja, če po končani vožnji snameš eno klemo in jo priključiš drugi dan neposredno pred startom. Pomeri tudi napetost po končani vožnji in pred startom. Tako boš siguren, da nimaš kakega skritega porabnika v avtomobilu. Če avto ne bo vžgal in bo napetost padla brez vsake porabe, potem je očitno napaka na akumulatorju.
Če je garancija še veljavna, lahko zagroziš tudi s tržno inšpekcijo, ker imajo trgovci zelo neradi z njo opravke.
Lp
Robar
Če je garancija še veljavna, lahko zagroziš tudi s tržno inšpekcijo, ker imajo trgovci zelo neradi z njo opravke.
Lp
Robar
Re: Pb akumulator voltaža
Koliko kubičen motor ima avto in ali je diesel ali bencinar?
Koliko Ah je kapaciteta akumulatorja?
Katere znamke je akumulator?
LP,J.
Koliko Ah je kapaciteta akumulatorja?
Katere znamke je akumulator?
LP,J.