POLNJENJE - NiMH

Debate o akumulatorjih in polnilcih.
Odgovori
pa3cija
Začetnik
Prispevkov: 27
Pridružen: 13 Dec 2010, 18:59

Odgovor Napisal/-a pa3cija » 01 Maj 2011, 16:00

Ali to da so 400 mAh pomeni, da če jih 8 (8 x 400 = 3200) polnim s tokom 0,2 A, moram polniti 16 ur?

Uporabniški avatar
letalko
Tekmovalec
Prispevkov: 236
Pridružen: 13 Mar 2006, 17:25
Kraj: PREBOLD
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a letalko » 01 Maj 2011, 16:14

Baterije so 2500 mah: to je kapaciteta, polnijo se z 1 desetino kapacitete; to je 250ma oz. na polnilcu nastaviš 200ma polnilnega toka ter polniš cca 12-14 ur oz. do izklopa polnilca. na polnilcu lahko tudi nastaviš do kod polni. nastavi do 2500mah in polnilec takrat avtomatsko neha polnit.

lp,aleš

klima49
Freak
Prispevkov: 542
Pridružen: 21 Mar 2009, 18:00
Kraj: Sv. Tomaž / Pršetinci

Odgovor Napisal/-a klima49 » 01 Maj 2011, 18:07

pa3cija napisal/-a:Ali to da so 400 mAh pomeni, da če jih 8 (8 x 400 = 3200) polnim s tokom 0,2 A, moram polniti 16 ur?
Da boš vedela za naprej:

Če so baterije vezane zaporedno (ena baterija za drugo) se sešteva napetost (8×1.2V=9.6V).

Če so baterija vezane vzporedno (vsi plusi skupaj in vsi minusi skupaj) pa se sešteva kapaciteta (8×400mAh=4200mAh).

Skoraj vedno se akumulatorji vežejo zaporedno, to pomeni da se napetost sešteva, kapaciteta pa ostane enaka. Tako je tudi v tvojem primeru.
LP Klemen

Ceniš tisto, kar narediš sam.
Slika

Uporabniški avatar
miharix
Freak
Prispevkov: 851
Pridružen: 16 Jun 2008, 22:06
Kraj: Kamnik / LJ
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a miharix » 11 Maj 2011, 20:34

Sem naletel na en pomojem uporaben "švinglc":
http://www.modellflieger-rommelshausen. ... pflege.htm
Lp,
M.

Uporabno za začetnike: http://zemljevid.miharix.eu

pipsy
Začetnik
Prispevkov: 33
Pridružen: 28 Mar 2011, 11:29
Kraj: Podgorje pri SG

težava pri lipo in NiMH polnenju z robbe polnilcem

Odgovor Napisal/-a pipsy » 03 Jun 2011, 21:42

pozdravljeni!

imam težavo in sicer:
pri mibo modeli sem kupil ROBBEjovo polnilno postajo LINK. zraven pa tudi graupnerjevo 2s lipo baterijo. zadeva deluje odlično.
potem pa sem v schweighoferju kupil cessno 182 ARF, ki je že imela priloženo neko baterijo( nima oznake proizvajalca, je pa letalo ob FMS) in tudi 12V polnilec. ker je ćisto navaden in ne kaže voltaže, sem kupil pravi kabel in jo poskusil polnit na ROBBEjov polnilec, vendar začne po sekundi piskat, tako kot da nebi imel voltage senzorja priklopljenega. isto se mi dogaja tudi pri tej bateriji in hobbykinga. LINK1.

če ima kdo kakšno idejo zakaj tako, prosim da pomaga!

Hvala


LINK: http://at.robbe-online.net/rims_at.stor ... w/1&2D8560

LINK1: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=9265

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 04 Jun 2011, 09:08

Če je problem ta kot mislim, je problem v robbejevem konektorju, ki v primeru 2 in 3S lipotov ni enako vezan, kot pri baterijah iz hoby kinga in mnogih drugih.
Pri polnjenju z robbejevim razdelilcem, je treba 2 in 3 S lipo servisni priključek vtakniti v vtičnico za 4S z minusom k strani.

Nekaj zmede zaradi brihtnih robbejovcev, ki so mislili, da bodo zaradi tega stranke privezali nase [-o< #-o
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

pipsy
Začetnik
Prispevkov: 33
Pridružen: 28 Mar 2011, 11:29
Kraj: Podgorje pri SG

Odgovor Napisal/-a pipsy » 04 Jun 2011, 16:17

hvala za pomoč, zadeva je res obrnjena. kot vidim je treba samo pazit na črno žico, ki je pri 'činčangu' na levi strani pri graupnerju pa na desni...

baterijica se že polni...

lep pozdrav!

pomar
Začetnik
Prispevkov: 37
Pridružen: 08 Okt 2010, 08:37
Kraj: okolica Ptuja

Odgovor Napisal/-a pomar » 02 Jul 2011, 19:26

Polnim NiMh baterije. Ne vem v čem je razlika če nastavim avtom. ali manual saj se v obeh primerih da nastavit samo polnilni tok.

Uporabniški avatar
Nejc*_
Freak
Prispevkov: 616
Pridružen: 11 Apr 2007, 13:42
Kraj: Velenje, Paški Kozjak

Odgovor Napisal/-a Nejc*_ » 03 Jul 2011, 07:00

Pri avtomatskem načinu samo izklopi ko je napolnjneno, pri manualu pa polni dokler ne prekineš na polnilcu.
L.p.
Jernej

mtc777
Razpravljalec
Prispevkov: 109
Pridružen: 21 Maj 2009, 21:57

Odgovor Napisal/-a mtc777 » 03 Jul 2011, 10:34

Nejc*_ napisal/-a:Pri avtomatskem načinu samo izklopi ko je napolnjneno, pri manualu pa polni dokler ne prekineš na polnilcu.
V obeh primerih izklopi ko so baterije polne. Razlika med man. in auto pa je da pri man. polni z konstantnim tokom, pri auto pa tok ne preseze nastavljene vrednosti, lahko pa je manjsi.
Prednosti tega sicer ne vidim.....

Uporabniški avatar
LaKi206
Razpravljalec
Prispevkov: 122
Pridružen: 25 Okt 2010, 13:31
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a LaKi206 » 26 Sep 2011, 12:45

Lp.

Imam eno vprešanje. Med polnjenjem NiMh s tem polnilnikom mi tok polnjenja približno na vsako minuto pade na 0 za kakšne par sekund (ne uporabljam automatic mode). Zanima me ali je to normalno ali pa ima moj accucell napako?
“Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return.” - Leonardo da Vinci

Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 » 26 Sep 2011, 12:56

V nosilcu ali zlotan paket? SImptomi spominjajo na kak slab stik o_O
Fly it like you stole it!

Uporabniški avatar
LaKi206
Razpravljalec
Prispevkov: 122
Pridružen: 25 Okt 2010, 13:31
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a LaKi206 » 26 Sep 2011, 13:29

Oboje, sprejemniški paket in 8xAA v nosilcu, dogaja se pa konstantno s približno enakimi zamiki.
“Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return.” - Leonardo da Vinci

scrat
Profesor
Prispevkov: 1942
Pridružen: 04 Jun 2011, 11:59

Odgovor Napisal/-a scrat » 27 Sep 2011, 11:29

LaKi206 napisal/-a:Lp.

Imam eno vprešanje. Med polnjenjem NiMh s tem polnilnikom mi tok polnjenja približno na vsako minuto pade na 0 za kakšne par sekund (ne uporabljam automatic mode). Zanima me ali je to normalno ali pa ima moj accucell napako?
To tudi meni dela polnilec. Zadeva polni baterije z konstantnim tokom in vmes neha polnit za par sekund in spet začne. Ne vem pa zakaj je to dobro.

Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 » 27 Sep 2011, 11:40

Hm pri mojem nisem opazil. Bom malo spremljal drug teden ko bom komando dal polnit. Sicer pa če pravilno napolni pa naj si vzame pavzo vmes =]
Fly it like you stole it!

uvz123
Tekmovalec
Prispevkov: 276
Pridružen: 07 Mar 2011, 14:02

Odgovor Napisal/-a uvz123 » 27 Sep 2011, 12:51

Tako dela najbrž kar vsem. Edina stvar, ki mi pade na pamet je ta, da polnilec preveri napetost baterij, ko jih ne polni več. Pri lipo baterijah se ta ne "sesede", ko se jih neha polniti. Pri NiMH baterijah pa je polnilna napetost višja, kot pa je kasneje, ko se neha polnit.

mtc777
Razpravljalec
Prispevkov: 109
Pridružen: 21 Maj 2009, 21:57

Odgovor Napisal/-a mtc777 » 28 Sep 2011, 12:04

uvz123 napisal/-a:Edina stvar, ki mi pade na pamet je ta, da polnilec preveri napetost baterij, ko jih ne polni več.
Tocno tako, to je povsem normalno za ta polnilec.

Uporabniški avatar
flesh
Profesor
Prispevkov: 1005
Pridružen: 11 Dec 2006, 22:16
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a flesh » 28 Sep 2011, 12:19

To da tok pada na 0 je normalno.

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9128
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 28 Sep 2011, 14:47

Res ta prava gostilniška debata #-o

Gremo po vrsti:

1.
Patricija, pokaži sliko polnilnega kabla in spoja do škatlice za akumulatorje.
Ali si prebrala navodila?

2. Prikazani akumulatorji še zdaleč ne dosegajo kapacitete, ki je specificirana. Imajo tudi veliko impendanco (notranjo upornost). To pomeni, da se "pustijo" polniti le z majhnim tokom do nekje 0.4 - 0.5 A. Ker tvoj polnilnik deluje po principu delta peak, je le ta pri tako nizkem toku zelo slabo izrazit, zato ne bo znal končati polnjenja.

3. Osnovne nastavitve so nekje: 0.2 (0.4 A), manual charge, time 300 (100) min, 1000 mAh. Med polnjenjem kontroliraj temperaturo akumulatorjev, če jih ne moreš držati več kot 10 sekund, potem takoj prekini polnjenje!

______________

Sedaj pa ostali bučmani:

AUTO vs MANUAL charge pri omenjenem polnilniku in vsem s podobnim firmwarom:

Korejski Bantamtek - http://www.bantamtek.com/00_eng/00_main/main.asp je prvi začel z uporabo takega firmwara, ki so ga potem ostali veselo kopirali. Bantamtek je osnove povzel po avtomatskem načinu polnjenja NiCd/NiMH akumulatorjev, ki ga je najbolj za tiste čase (15 let nazaj) razvil Schulze http://www.schulze-elektronik-gmbh.de/

5A AUTO: Akumulator se v avtomatskem načinu začne polniti počasi 0.3 A, potem pa polnilnik v časovnih intervalih preverja impendanco akumulatorja. Če je ta nizka (dobri pogonski akumulatorji) polnilnik takoj dvigne tok na višji tok in tako naprej do maksimalnega določenega (5A).

Prednosti:

- Akumulator se hitreje napolni
- Polnilni tok se prilagaja na stanje akumulatorja in je v vsakem trenutku kar se da "optimalen"

Slabosti/pasti:

- vroč akumulator (od uporabe v modelu/takoj po praznjenju) ima majhno impendanco, zato polnilnik uničuje akumulator.
- dopolnjevanje pod avtomatskim načinom se lahko konča z uničenim akumulatorjem, saj se delta peaka prvih nekaj minut ne kontrolira.

Manualen način pač akumulatorju "vsili" vnaprej določen tok, vendar je delta peak vključen, zato se lahko zgodi, da se polnjenje prekine, še preden je akumulator poln. Med polnjenjem se akumulator segreva in mu pada impendanca. Zato je potrebno včasih pri slabih akumulatorjih, ki imajo veliko odvisnost Ri(T) večkrat ponoviti začetek polnjenja, hkrati pa paziti na temperaturo. Manjši polnilni tokovi ponavadi niso dovolj, da bi polnik zaznal delta peak, zato je dodana časovna in kapacitetna "varovalka". Da pa pada tok na 0A je pa samo zato, ker se kitajcem ni dalo spreminjati firmware in je skoraj copy/paste od automatskega načina.
www.lipo.si
https://www.youtube.com/user/RCracingSLO
http://www.multigp.com/chapters/view/DMA-Modra-Ptica-Multi-GP-2016

Uporabniški avatar
darksider
Freak
Prispevkov: 489
Pridružen: 18 Nov 2004, 22:36
Kraj: Jesenice
Kontakt:

Re: POLNJENJE - NiMH

Odgovor Napisal/-a darksider » 26 Avg 2012, 11:35

Pozdravljeni.

Imam vprasanje, ki ga ne znan resiti.
Prejsni teden sem kupil nove industrijske baterije GP 1300mAh; 8 kosov (9.6V). Jih zlotal, spravil v bozirko in jih spravil v komando. Prvic napolnil in spraznil preko polnilca - vse OK. Drugic naredil isto. Tretjic jih "praznil" v prizgani komandi. Komanda se ugasnila - predvidevam da so baterije prazne, ker je tudi napetost na komandi kazala okoli 8V. Priklopim na polnilec (manualno polnenje - 0.5A) - polnilec v prvi sekundi nabije nekje na 33V in prekine polnenje - Output voltage too high. Ok. Prekinem, dam na praznenje baterij...pokaze napetost paketa 1,05V in skace do 1.12V....WFT???.Potem dam na avtomatsko polnenje (polnilec ima nastavljeno na 0.1A) - nabije napetost na ~12.5V. Polni, vmes pade napetost na 1.1V in potem skoci spet na ~13V.
Pri manualnem polnenju lahko nastavim polnilni tok najvec 0.1A, da mi ne vrze vn Output voltage too high... (pri tem kaze napetost 13.4V). Ce nastavim vec kot 0.2A, takoj pokaze napetost ~16V in vrze vn sporocilo.
Kaj storiti. oz. kaj je narobe?

p.s. Polnilec imam Robbe Powerpeak Ultimate 2.

LP
Luka
http://datingsidorsingel.com/

Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: POLNJENJE - NiMH

Odgovor Napisal/-a Alex 76 » 02 Sep 2012, 08:08

Vsekakor z akumulatorjem nekaj ni tako, kot bi moralo biti.
Najverjetneje je eden od akumulatorskih členov, lahko pa tudi več njih, v okvari. Priporočljivo bi bilo s pomočjo multimetra preveriti vsak člen posebej in s tem zbrati nekaj več informacij o stanju celotnega paketa ter njegovih členov. Vse to pa ponoviti pri različnih režimih; polnjenje, praznjenje.


LP
Alex

Uporabniški avatar
darksider
Freak
Prispevkov: 489
Pridružen: 18 Nov 2004, 22:36
Kraj: Jesenice
Kontakt:

Re: POLNJENJE - NiMH

Odgovor Napisal/-a darksider » 03 Sep 2012, 11:34

Celice preveril vsako posebej, kolega jih sciklal ter napolnil. Pri njemu vse vredu. Bomo videli kaj bo pri meni. Ga mogoce kj serje polnilec?
http://datingsidorsingel.com/

Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Re: POLNJENJE - NiMH

Odgovor Napisal/-a Alex 76 » 03 Sep 2012, 11:57

darksider napisal/-a:...Ga mogoce kj serje polnilec?...
Seveda bi bila lahko tudi okvara polnilnika razlog za pričujoče težave. K njim bi lahko prispevala tudi kaka slaba povezava v akumulatorju ali na polnilnih kablih. Ravno z namenom odkrivanja oz. izločevanja tovrstnih težav, sem predlagal merjenje vsakega akumulatorskega člena posebej.


LP
Alex

Uporabniški avatar
vili m.
Začetnik
Prispevkov: 26
Pridružen: 21 Avg 2012, 12:54

Re: POLNJENJE - NiMH

Odgovor Napisal/-a vili m. » 05 Sep 2012, 12:59

imam eno 7 celično 7,2v 1400mah ni-mh baterijo ki ni bila rabljena že nekaj časa in ne vem ali bi se jo dalo napolnit :-k saj ima v sebi le še napetost ki se giblje okoli 0,15-0,2v :oops: ???
gas do pleha
Lp Vili

Uporabniški avatar
vili m.
Začetnik
Prispevkov: 26
Pridružen: 21 Avg 2012, 12:54

iztrošene NiMh baterije

Odgovor Napisal/-a vili m. » 05 Sep 2012, 14:09

Doma imam dva packa NiMh baterij ki stojita že dve leti, zato sem jih skušal napolniti ampak mi jih polnilec sploh ni hotel polniti. Nato sem izmeril napetost in ugotovil da ima prva baterija napetost 0,15v druga pa le 0,013v. Zanima me ali je še kakšna možnost kako ti dve bateriji obuditi.
PODATKI O BATERIJI (obe sta enaki):
NiMh
7 celic
7,2 v
1400 mAh

že vnaprej hvala za pomoč
gas do pleha
Lp Vili

Odgovori

Vrni se na