POLNJENJE - NiMH
Torej ce iz njih lahko izvleces vecji tok so posledicno hitreje prazne mar ne? Vceraj sem govoril z nekim gospodom, ki je tudi sam modelar je pa iz firme Elsis ki se bavi z tehnologijo in razvojem v stroki elektronike in se je ob povedanem samo nasmehnil. Rekel je da je za celice veliko boljse pocasno polnjenje. Ce pa akumolatorji nekaj casa lezijo spraznjeni pa jih "sokiramo" zato da se zbudijo vse celice. Nocem nikogar prepricevat karkoli, to so le pogovori. Dobrodoslo pa seveda vsako mnenje.
LP
LP
Povej gospodu iz firme Elsis, da o modelarskih pogonskih celicah nima pojma!
O polnjenju in polnilcih je bilo na forumu napisanega že ogromno, uporabi malo funkcijo IŠČI. Tudi na RC-Groups je na to temo ogromno stvari napisanih. Če ne verjameš domačim izkušnjam in znanju, preveri stvari še pri Američanih!
lp
O polnjenju in polnilcih je bilo na forumu napisanega že ogromno, uporabi malo funkcijo IŠČI. Tudi na RC-Groups je na to temo ogromno stvari napisanih. Če ne verjameš domačim izkušnjam in znanju, preveri stvari še pri Američanih!
lp
30% Kje je še ena ničla?JKSniper napisal/-a:30% naj bi se poznalo na (konkretno) penjanju (dvigovanju) modela (letala). Celice se pomojem tudi ne sesedejo tako hitro in iz njih lahko zvlečeš večji tok, baje pa naraste tudi napetost enmalo.
LP!
Jure
Primer za neumnih 30%:
- hladna gp2200 pušnjena ali ne, napolnjena prejšnjega dne izklaplja že, če jo obremeniš z 40 ali 50 amperi. Toplo, ravnokar napolnjeno celico brez kake posebne škode pritisneš na 120, tudi do 140 amperov.
- pušnjene gp1100 v hladnem stanju komaj premorejo 30 amperov. Tople, ravnokar polnjene sem celo leto precej intenzivno gonil v šusih okrog 75 amperov in še vedno dajo od sebe vsaj toliko kot navadne gp1100. Da mi niso izklapljale sem jih z polnjenjem segrel na okrog 65 oC.
Vsi skupaj, ki tule povprašujete zavihajte rokave in preglejte stare teme okrog NiMh celic. Prebiranje take začetniške debate je glede na ogromno podatkov v tem forumu prava muka in začetništvo nikakor ni opravičilo.
lp
Sašo
Sašo
- UROŠ MURKOVIČ
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2428
- Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
- Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika
z kokimi amperi
Z kakšnim tokom lahko maksimalno polnim NI-MH baterije LRP race power 3300 7.2v.
Tut moja ženka je sestavljala avione.
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
sorry, ker upadam v tvojo temo, ampak me zanima nekaj podobnega, ampak kontra stvar
kaj pa če se polni take celice recimo z 1A , so kej slabše napolnjene , ali samo kasneje .na polnilcu lahko nastavim 1A, 2A in 4A in v original navodilih mi piše naj nastavim 4A, ampak mi ponavadi čas polnenja ni problem, in bi rad akomulatorje polnil kar v avtku ( temperatura ?) .
lp
kaj pa če se polni take celice recimo z 1A , so kej slabše napolnjene , ali samo kasneje .na polnilcu lahko nastavim 1A, 2A in 4A in v original navodilih mi piše naj nastavim 4A, ampak mi ponavadi čas polnenja ni problem, in bi rad akomulatorje polnil kar v avtku ( temperatura ?) .
lp
Splošno znano je, da bodo subc ni-mh celice dale največ od sebe, če jih polniš s tokom najmanj 1C, seveda po primernem cikliranju. Kako in zakaj, pa je najbolje, da si prebereš teorijo o polnjenju ni-mh celic, ki je objavljena na tem oddelku, nekje na začetku. Tam so omenjene baterije 3000 mAh in 3300 mAh, vendar je procedura enaka pri vseh sodobnih Pogonskih ni-mh celicah.
Lp, Marko
Lp, Marko
40MHz, kanal 83.
Maribor - tik pod Kalvarijo
Velenje - okolica in jezero
Maribor - tik pod Kalvarijo
Velenje - okolica in jezero
Polnenje akumolatorjov
Zanim me koliko časa lahko povnim akomulatorje kan 1050 na 500 mili. Polnilec je Robee leder 5.nekdo mi je rekel da okoli 2 ure in pov.
Zadnjič spremenil filius, dne 11 Feb 2007, 16:04, skupaj popravljeno 1 krat.
Mladost je norost, ki skače čez jarek tam kjer je most!
Narobe!mihec87 napisal/-a:To izračunaš po tejle formuli
Čas polnjenja = kapaciteta baterije / tok
To pri tebi znese 2,1 ure
1050mAh / 500mA je 2,1 ure.
Pa ne samo tale post, tudi drugi ste pisali kr nekaj!
Zaradi določenih lastnosti baterij ni-mh je potrebno le-te zmeraj polnit nekoliko več, kot nam povedo karakteristike baterij. Ponavadi vzamemo faktor 1,4 ali pri višjih tokovih 1,2 in s tem pomnožimo kapaciteto baterij. Na kratko: v baterijo gre zmeraj navidezno več noter, kakor piše. Zadeva je na dolgo in široko že pojasnjena na forumu.
Če popravim zgornjo formulo, se glasi:
(1050mAh * 1,4) / 500mA je 2,94 ure
Lp, Marko
40MHz, kanal 83.
Maribor - tik pod Kalvarijo
Velenje - okolica in jezero
Maribor - tik pod Kalvarijo
Velenje - okolica in jezero
Za Ni-Cd baterije velja enako?didodede napisal/-a:Narobe!mihec87 napisal/-a:To izračunaš po tejle formuli
Čas polnjenja = kapaciteta baterije / tok
To pri tebi znese 2,1 ure
1050mAh / 500mA je 2,1 ure.
Pa ne samo tale post, tudi drugi ste pisali kr nekaj!
Zaradi določenih lastnosti baterij ni-mh je potrebno le-te zmeraj polnit nekoliko več, kot nam povedo karakteristike baterij. Ponavadi vzamemo faktor 1,4 ali pri višjih tokovih 1,2 in s tem pomnožimo kapaciteto baterij. Na kratko: v baterijo gre zmeraj navidezno več noter, kakor piše. Zadeva je na dolgo in široko že pojasnjena na forumu.
Če popravim zgornjo formulo, se glasi:
(1050mAh * 1,4) / 500mA je 2,94 ure
Lp, Marko
No ampak primer, za helija sem imel Ni-Mh baterijo, 7-celic, 8,4 V, 650mAh in polnilec 300mA. In po dveh urah je začela postajati topla, in če sem jo pustil 15 min. dlje je že bila zelo topla, tako da če zračunam po tej formuli, bi jo moral polniti 3 ure, ali v tem primeru to ne drži?
LP
Za ni-cd velja enako (v grobem povedano). Problem lahko nastane pri slabih celicah, to je pri starejših celicah ali pri novih, ki niso bile dobro utečene. Ni-xx celice dobijo polno kapaciteto šele po nekaj ciklih, za prvo silo so 3 dovolj, v praksi se je pokazalo, da potrebujejo tudi 10 do 15 ciklov. Seveda pa je tudi odvisno od polnilca in načina polnjenja. Recimo moje IB 3700+ s kekci, nafilane 4000mAh pri 4A še sploh ne kažejo praktično nobenega znaka da so polne, razen da so rahlo mlačne. Pri 4500mAh so pošteno vroče in polne. To je na manual načinu. Pri automatic gre noter še veliko več... koliko pride ven, je druga pesem .
Druga varianta je, če je v paketu slaba celica, ki se prej napolni. Ta lahko postane vroča pred ostalimi in ker so ostale že tople jih ta slaba segreje in vse skupaj da občutek vročega paketa.
Lp, Marko
Druga varianta je, če je v paketu slaba celica, ki se prej napolni. Ta lahko postane vroča pred ostalimi in ker so ostale že tople jih ta slaba segreje in vse skupaj da občutek vročega paketa.
Lp, Marko
40MHz, kanal 83.
Maribor - tik pod Kalvarijo
Velenje - okolica in jezero
Maribor - tik pod Kalvarijo
Velenje - okolica in jezero
- pan hlastek
- Razpravljalec
- Prispevkov: 102
- Pridružen: 26 Dec 2006, 18:47
- Kraj: Slov. Konjice
Lep pozdrav! Mene pa zanima kakšno vrednost "delta peak-a" naj nastavim za polnjenje NiMh akumulatorjev in kakšno vrednost za NiCd? Zanimajo me vaše izkušnje z temi nastavitvami ker sem kupil nov polnilec Ultramat 12, sedaj pa ne vem kakšno vrednost naj nastavim da se baterije ne bodo pregrevale, hkrati pa da ne bodo postale preveč "lene"1?
Lp jan
Lp jan
There is no need to be Perfect, you just have to have a Vision!!
Pozdravljen!
Nastavitev vrednosti delta peaka je v veliki meri odvisna od paketa celic. Za ni-mh uporabljam jaz med 11 in 15 mV, za ni-cd pa od 14 do 19mV. Te vrednosti so za moje potrebe dovolj, če se bo pokazala potreba lahko meje premaknem - kot sem dejal: odvisno od celic. Najbolje da eksperimentiraš.
Lp, Marko
Nastavitev vrednosti delta peaka je v veliki meri odvisna od paketa celic. Za ni-mh uporabljam jaz med 11 in 15 mV, za ni-cd pa od 14 do 19mV. Te vrednosti so za moje potrebe dovolj, če se bo pokazala potreba lahko meje premaknem - kot sem dejal: odvisno od celic. Najbolje da eksperimentiraš.
Lp, Marko
40MHz, kanal 83.
Maribor - tik pod Kalvarijo
Velenje - okolica in jezero
Maribor - tik pod Kalvarijo
Velenje - okolica in jezero
Sem popolni začetnik v modelarskem svetu in sem pravkar nabavil prvo letalo, kontrole in polnilec.
Počasi se učim, zato me zanimajo še določene stvari okrog polnjenja akku...
Imam polnilec Ultramat 12 in akku pack NiMH 8x 1.2V 1200mAh
Na akku piše tudi: Intellect 2/3A-1200 High-Drain Type.
Sedaj pa me zanimajo vaša mnenja glede polnjenja tega packa:
- kaj je bolje: avtomatika ali manualno polnjenje? Pro et contra?
- na kakšnem toku polniti, če polnimo manualno?
- kako preveriti kakšno je stanje akku packa, da ga recimo ne bi dal brez potrebe spet polniti?
- če se akku pack ne izprazni do konca, kaj narediti v tem primeru? ga kar doponiti ali bolje ga izprazniti (preko polnilca) in ga šele potem dati polniti?
- v navodilih piše, da je praznjenje accu najboljše do min 0.8 - 1 V na celico. Se pravi, pr mojem packu je to na min. 6.4 do 8V. A prav razumem?
No, to je kar nekaj vprašanj, upam da se boste razpisali in s tem pomagali meni in še kakšnemu drugemu začetniku.
Hvala vsem!
Počasi se učim, zato me zanimajo še določene stvari okrog polnjenja akku...
Imam polnilec Ultramat 12 in akku pack NiMH 8x 1.2V 1200mAh
Na akku piše tudi: Intellect 2/3A-1200 High-Drain Type.
Sedaj pa me zanimajo vaša mnenja glede polnjenja tega packa:
- kaj je bolje: avtomatika ali manualno polnjenje? Pro et contra?
- na kakšnem toku polniti, če polnimo manualno?
- kako preveriti kakšno je stanje akku packa, da ga recimo ne bi dal brez potrebe spet polniti?
- če se akku pack ne izprazni do konca, kaj narediti v tem primeru? ga kar doponiti ali bolje ga izprazniti (preko polnilca) in ga šele potem dati polniti?
- v navodilih piše, da je praznjenje accu najboljše do min 0.8 - 1 V na celico. Se pravi, pr mojem packu je to na min. 6.4 do 8V. A prav razumem?
No, to je kar nekaj vprašanj, upam da se boste razpisali in s tem pomagali meni in še kakšnemu drugemu začetniku.
Hvala vsem!