9,6V akumulator sestavljen iz osmih AA akumulatorjev
9,6V akumulator sestavljen iz osmih AA akumulatorjev
Imel bi tri vprašanja glede tega akumulatorja in sicer:
1.) Kapaciteta posameznega AA akumulatorja bo 1300mAh, vezanih bo 8, tako da bo prišla ven napetost 9,6V. Ali bo v redu, da to potem polnim s polnilcem, kateri da ven 9,6V in 250mA? Koliko časa naj bi se takšen sestavljen akumulator potem sploh polnil?
2.) Ali je potrebno na kaj pazit pri ''do it yourself'' sestavljanju takšnega akumulatorja iz AA akumulatorjev?
3.) Če bi namesto AA akumulatorjev z 1300mAh kapacitete vzel npr. z 2700mAh bi se potem zgolj podaljšal čas polnjenja ali je potrebno še kaj upoštevat?
1.) Kapaciteta posameznega AA akumulatorja bo 1300mAh, vezanih bo 8, tako da bo prišla ven napetost 9,6V. Ali bo v redu, da to potem polnim s polnilcem, kateri da ven 9,6V in 250mA? Koliko časa naj bi se takšen sestavljen akumulator potem sploh polnil?
2.) Ali je potrebno na kaj pazit pri ''do it yourself'' sestavljanju takšnega akumulatorja iz AA akumulatorjev?
3.) Če bi namesto AA akumulatorjev z 1300mAh kapacitete vzel npr. z 2700mAh bi se potem zgolj podaljšal čas polnjenja ali je potrebno še kaj upoštevat?
Re: 9,6V akumulator sestavljen iz osmih AA akumulatorjev
kolkr mi znanje nese..mtl napisal/-a:Imel bi tri vprašanja glede tega akumulatorja in sicer:
1.) Kapaciteta posameznega AA akumulatorja bo 1300mAh, vezanih bo 8, tako da bo prišla ven napetost 9,6V. Ali bo v redu, da to potem polnim s polnilcem, kateri da ven 9,6V in 250mA? Koliko časa naj bi se takšen sestavljen akumulator potem sploh polnil?
2.) Ali je potrebno na kaj pazit pri ''do it yourself'' sestavljanju takšnega akumulatorja iz AA akumulatorjev?
3.) Če bi namesto AA akumulatorjev z 1300mAh kapacitete vzel npr. z 2700mAh bi se potem zgolj podaljšal čas polnjenja ali je potrebno še kaj upoštevat?
1. ja bo uredu, čas polnenja bo kakih 6 ur
2. važno da lepo spajkaš skupi akumulatorje drugač nism strokovnjak tuki...
3. se poveča sam čas polnenja, pa čas letenja al delovanja naprave al za kar kolk boš pač rabu akku
https://www.argentglobalnetwork.com/?klemen7
no pa da vprasam se jaz kar v tej temi! Recimo da so celice 2000mAh. A to se lahko polni z nazivno napetostjo in pa recimo 2000mA?
Oziroma da vprasam se bolj splosno! Ce prav razumem lahko polnim nimh 9,6V (2000mAh) nimh baterijo z polnilcem ki da vn 9,6V in pa 2000mA toka in bi bila polna v eni uri?
Oziroma da vprasam se bolj splosno! Ce prav razumem lahko polnim nimh 9,6V (2000mAh) nimh baterijo z polnilcem ki da vn 9,6V in pa 2000mA toka in bi bila polna v eni uri?
Še eno vprašanje z moje strani glede AA akumulatorjev.
Recimo, da imam kapaciteto AA akumulatorja 2300 mAh, polnilni tok na polnilcu lahko nastavljam na 250mA, 500mA in 700mA (vsaj zdi se mi nekaj takega). S katerim polnilnim tokom naj jih polnim, da bo za baterijo čimbolj optimalno (daljši čas polnjenja me ne moti, rad bi le akumulatorje čim dlje ohranil v optimalnem stanju). Poleg tega recimo, da bi izjemoma rabil zelo hitro napolnit, ali je hudo narobe, če bi dal na najvišji polnilni tok?
Recimo, da imam kapaciteto AA akumulatorja 2300 mAh, polnilni tok na polnilcu lahko nastavljam na 250mA, 500mA in 700mA (vsaj zdi se mi nekaj takega). S katerim polnilnim tokom naj jih polnim, da bo za baterijo čimbolj optimalno (daljši čas polnjenja me ne moti, rad bi le akumulatorje čim dlje ohranil v optimalnem stanju). Poleg tega recimo, da bi izjemoma rabil zelo hitro napolnit, ali je hudo narobe, če bi dal na najvišji polnilni tok?
Živijo.
Jaz sem se naučil iz tega foruma za NiCd in NiMh takole:
Optimalno se polni s tokom 1/10 C in sicer 10 ur povečano za 60% pri nazivni napetosti akumulatorja. "C" predstavlja vrednost kapacitete akumulatorja.
Naj opišem na primeru:
Če imamo akumulator recimo 2Ah (2000mAh) in 9.6V predstavlja v tem primeru 1*C vrednost 2000mA. Potem se optimalno polni s tokom 1/10 od 2A = 200mA in sicer 16 ur (10h + 60% od 10 ur).
Če bi želeli ta akumulator napolniti v polkrajšem času moramo povečat tok polnjenja na 400mA (na 2*C): 2000/400=5, 5*1.6 = 8ur. Napetost je v obeh primerih 9.6V - nazivna napetost akumulatorja.
Pri LiPo celicah pa ni tako enostavno. Jaz uporabljam namenski polnilec kateremu zaupam, da mi jih pravilno napolni .
Pa naj me kdo popravi, če učim narobe - bo tudi meni prišlo prav
LP,
Jaz sem se naučil iz tega foruma za NiCd in NiMh takole:
Optimalno se polni s tokom 1/10 C in sicer 10 ur povečano za 60% pri nazivni napetosti akumulatorja. "C" predstavlja vrednost kapacitete akumulatorja.
Naj opišem na primeru:
Če imamo akumulator recimo 2Ah (2000mAh) in 9.6V predstavlja v tem primeru 1*C vrednost 2000mA. Potem se optimalno polni s tokom 1/10 od 2A = 200mA in sicer 16 ur (10h + 60% od 10 ur).
Če bi želeli ta akumulator napolniti v polkrajšem času moramo povečat tok polnjenja na 400mA (na 2*C): 2000/400=5, 5*1.6 = 8ur. Napetost je v obeh primerih 9.6V - nazivna napetost akumulatorja.
Pri LiPo celicah pa ni tako enostavno. Jaz uporabljam namenski polnilec kateremu zaupam, da mi jih pravilno napolni .
Pa naj me kdo popravi, če učim narobe - bo tudi meni prišlo prav
LP,
Andreo
- KolarModelar
- Freak
- Prispevkov: 994
- Pridružen: 19 Okt 2007, 15:52
- Kraj: Letuš
Da če polniš 2Ah celice z 2A potem bodo polne v 1 uri. Glede spajkanja ni problemov. Sam cin se težko prime na baterijo, zato kontakt malo pobrusi. Še bolje če uporabiš pasto. Uporabi spajkalnik večje moči. Spajkaj hitro in kvalitetno. Če je spjakalnik premalo močan (do 50W) se spajkalnik ohladi in dobiš hladen spoj, spajkalnik se ti prime na baterijo. Grel boš dalj časa in pogrel baterijo, kar ni dobro zanjo.
Polniš lahko tudi z največjim tokom, ki ga da tvoj polnilec.
Ampak upoštevaj, da so 1300mAh ali 2700mAh zelo različne v teži.
lp, Metod
Polniš lahko tudi z največjim tokom, ki ga da tvoj polnilec.
Ampak upoštevaj, da so 1300mAh ali 2700mAh zelo različne v teži.
lp, Metod
Nč bat, sam žgat...
Torej tudi največji tok ne bi smel vplivat na dolgotrajnost baterije?KolarModelar napisal/-a: Polniš lahko tudi z največjim tokom, ki ga da tvoj polnilec.
Ampak upoštevaj, da so 1300mAh ali 2700mAh zelo različne v teži.
lp, Metod
Kako pa teža vpliva na to?
Še glede spajkanja: sam sem mislil AA akumulatorje zgolj močno z močnim selotejpom zlimat skupaj, najprej po dva in potem še skupaj, tako da bi stvar morala biti dovolj robustna in bo zdržala tudi tresljaje. A bi jim moral nujno spajkat skupaj?
- KolarModelar
- Freak
- Prispevkov: 994
- Pridružen: 19 Okt 2007, 15:52
- Kraj: Letuš
Torej, če povzamem tudi iz ostalih prispevkov:KolarModelar napisal/-a:Za akumulatorje je bolje če se polnijo z manjšim tokom. Priporočeno je polnenje z 1/10 kapacitete, kot je že bilo omenjeno. Bolj je odvisno od tega kako jih obremenjuješ.
Obvezno jih spajkaj!
1.) Polnim z 250mA, da bo življenska doba akumulatorjev čim daljša. Polnilo naj bi se sicer optimalno z 1/10 kapacitete in pa nekaj časa več (60%?). Čas polnjenja me sicer ne zanima toliko ker imam Conradov polnilec IPC-1L, kateri avtomatsko prekine polnjenje.
2.) NiMh akumulatorje ni pametno vedno izprazniti do konca, medtem ko je pri NiCd to obvezno, da se zagotovi obstoj kapacitete. Je pa dobro NiMh vsake toliko časa izprazniti do konca (npr. mesečno).
3.) Še vprašanje: GP akumulatorji ne bi smeli biti slaba izbira?
Še eno vprašanje glede vezave akumulatorjev.
Sem malce pogledal, kako so vezani akumulatorji v neuporabni bateriji in mi je vse skupaj zelo čudno, namreč po mojem bi morali biti AA akumulatorji vezani zaporedno kot je skicirano na tej slikci:
Če se pa točno pogleda vezavo te baterije je pa vse nekaj križem kražem. Saj je pravilno, da vežem tako kot je na slikci? A ta baterija na spodnjih slikah je sploh kdaj delovala na zahtevanih 9,6V? Jo je polnilec z izhodom 9,6V in 250mA sploh lahko napolnil?
Sem malce pogledal, kako so vezani akumulatorji v neuporabni bateriji in mi je vse skupaj zelo čudno, namreč po mojem bi morali biti AA akumulatorji vezani zaporedno kot je skicirano na tej slikci:
Če se pa točno pogleda vezavo te baterije je pa vse nekaj križem kražem. Saj je pravilno, da vežem tako kot je na slikci? A ta baterija na spodnjih slikah je sploh kdaj delovala na zahtevanih 9,6V? Jo je polnilec z izhodom 9,6V in 250mA sploh lahko napolnil?
Logika predstavljena s skico je pravilna (8S1P) za akumulatorski paket z nazivno napetostjo 9,6 V pri uporabi NiXx členov.
Akumulatorski paket na fotografiji je vezan docela nenavadno. Dva akumulatorska člena (na prvi fotografiji člena v tretji vrsti) nista vezana v tokokrog in služita zgolj kot balast. Preostali akumulatorski členi tvorijo akumulator paket z nazivno napetostjo 7,2 V (6 x 1,2 V = 7,2 V).
LP
Alex
Akumulatorski paket na fotografiji je vezan docela nenavadno. Dva akumulatorska člena (na prvi fotografiji člena v tretji vrsti) nista vezana v tokokrog in služita zgolj kot balast. Preostali akumulatorski členi tvorijo akumulator paket z nazivno napetostjo 7,2 V (6 x 1,2 V = 7,2 V).
LP
Alex
Še eno vprašanje, upam, da zadnje.
Baterija je sestavljena in deluje vse BP. Zanima me pa še sledeče. Polnilec naj bi po nazivu dal ven 9,6V in 250mA. Sem malce premeril in je pokazalo na enem 14V, na drugem pa 17V. A polnim s tem sestavljeno baterijo ali bodo kakšne posledice? Kolega mi je sicer rekel, da je to normalno, da se polni z večjo napetostjo.
Baterija je sestavljena in deluje vse BP. Zanima me pa še sledeče. Polnilec naj bi po nazivu dal ven 9,6V in 250mA. Sem malce premeril in je pokazalo na enem 14V, na drugem pa 17V. A polnim s tem sestavljeno baterijo ali bodo kakšne posledice? Kolega mi je sicer rekel, da je to normalno, da se polni z večjo napetostjo.