Kako ravnati z Lipo akumulatorji pri nižjih temperaturah?

Debate o akumulatorjih in polnilcih.
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Krist napisal/-a:
Melly napisal/-a:
P.S.: en paket deluje malce zatečeno :-k
Oba sta "zatečena", HXT 2200 prav tista slaba serija. Zato pa z njima testiram :D
lp Melly
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Se mi je zdelo, da je vsaj en malce bolj napihnjen #-o
Največja žalost je pa to, da se tut pokadit noče kej preterano iz njih, ko jih daš v stik #-o
Kot so mi enkrat napisali kitajci, ko sem reklamiral izdelek.

If it's American, then is American junk, if it's Chinese, then is Chinese junk :lol: #-o
Uporabniški avatar
Kali
Tekmovalec
Prispevkov: 277
Pridružen: 31 Maj 2006, 14:28
Kraj: Preddvor
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Kali »

Živjo

Ker mi je zadnje čase ta tema precej aktualna, sem malce poGooglal in našel kar precej zanimivih, doma narejenih škatel za gretje LiPo akumulatorjev v zimskem času.

Vse stvari so kupljene v Conradu, razen škatla, ki je iz Obija. Zadeva deluje odlično! Da se sicer kupiti elektronski termostat a meni se je stvar z bimetalom bolj dopadla. Za greteje notranjosti do 38st.C je bilo potrebno manj kot 5 minut :D, pri temperaturi okolice 20st.C. Stiropor je zaželjen, saj je brez njega gretje trajalo dlje časa in še temperatura je hitreje padala. Termostat izklopi pri 38stC in vklopi pri 33stC...zadovoljivo.

Material:(v oklepaju so naročniške št. za Conrada)
- grelna folija 320Ă—137mm (532886)
- digitalni termometer (854237)
- termostat za stiklno omarico (185888)

Za moje potrebe je škatla dovolj velika. Noter gredo 3Ă— 4250mAh 5S. Če potrebujete več prostora kupite večjo.

Lep pozdrav, Andrej.

P.S. Med gretjem teče tok 3A.
Priponke
IMG_6850.jpg
IMG_6850.jpg (60.01 KiB) Pogledano 13549 krat
IMG_6848.jpg
IMG_6848.jpg (70.02 KiB) Pogledano 13549 krat
Zadnjič spremenil Kali, dne 19 Feb 2008, 20:29, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Kali
Tekmovalec
Prispevkov: 277
Pridružen: 31 Maj 2006, 14:28
Kraj: Preddvor
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Kali »

...
Priponke
IMG_6851.jpg
IMG_6851.jpg (64.76 KiB) Pogledano 13543 krat
IMG_6854.jpg
IMG_6854.jpg (64.42 KiB) Pogledano 13543 krat
IMG_6855.jpg
IMG_6855.jpg (53.46 KiB) Pogledano 13543 krat
MAGISTER
Freak
Prispevkov: 643
Pridružen: 14 Okt 2005, 20:36
Kraj: Ljubljana-Šentvid (localhost - 192.168.8.20)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MAGISTER »

Kali, bi lahko objavil kako imaš vse skupaj zvezano. Tvoja rešitev se mi še najbolj dopade.

Hvala!

LP, Klemen
Uporabniški avatar
sikimen
Razpravljalec
Prispevkov: 97
Pridružen: 23 Dec 2004, 19:20
Kraj: Hoče pri Mariboru
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a sikimen »

Tudi mene zanima podroben opis .
LP, MILAN GRAUPNER MC-15/35 MHz/Ch 76

Svoj dodaten denar služin na Forex-u in z branjem e-mailov http://eurotrademails.com/pages/index.p ... d=pivolcan
Lahko me kontaktirate.
Uporabniški avatar
Električar
Tekmovalec
Prispevkov: 310
Pridružen: 13 Sep 2006, 16:16
Kraj: Novo mesto

Odgovor Napisal/-a Električar »

Sam sem dal pred letenjem LiPo celice kar za 10 min na radijator doma, nato v škatlo, da jim temperatura ni prehitro padla. Rezultati so bili odlični (približno 0,35 V večja napetost pod obremenitvijo na celico).
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Lepo Andrej. Sedaj mora še Tomaž pokazati svoj grelnik, ki je za moje pojme še najbolj modelarski. :lol:
www.lipo.si
Uporabniški avatar
Kali
Tekmovalec
Prispevkov: 277
Pridružen: 31 Maj 2006, 14:28
Kraj: Preddvor
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Kali »

Živjo

Kar se vezave tiče ni nobene znanosti. Termostat prekine tokokrog, ko temperatura doseže nastavljeno vrednost. Torej: plus iz akumulatorja gre na vhod termostata. Na izhod tremostata sta vezana plus za grelno folijo in plus ventilatorja, nato pa gresta minus folije in minus ventilatorja na minus akumulatorja. Lahko pa vežeš ventilator direktno na akumulator, tako da zrak v kovčku še vedno kroži, le grelna folija se izklaplja. Mogoče bom montiral še led diodo, da se bo videlo kdaj greje ampak za enkrat je ventilator dovolj glasen, da se lepo sliši kdaj greje.

V Conradu se dobi tudi manjše grelne folije. in jih lahko drugače razporediš.

Evo še reference:http://www.rc-network.de/forum/showthre ... heizkoffer

http://www.rc-network.de/forum/showthre ... heizkoffer

Lep pozdrav, Andrej.
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Dobro narejeno, kaj pa testi pri 0 stopinjah, koliko časa rabi, da doseže 30 in več stopinj? 3A je nekje 36W moj je imel malo več, tvoj kovček ima pa izolacijo, tako, da verjetno še bolj greje. Bo treba po stiropor...
Sicer pa se najbolj obnese celice na radiator doma, potem hitro v žep in na letališče. (400m stran)
Zadnjič spremenil Melly, dne 20 Feb 2008, 10:38, skupaj popravljeno 1 krat.
lp Melly
Uporabniški avatar
Kali
Tekmovalec
Prispevkov: 277
Pridružen: 31 Maj 2006, 14:28
Kraj: Preddvor
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Kali »

...hja na nič stopinjah pa žal še nisem imel priložnosti stestirat bo pa sigurno trajalo malce dlje. Na terenu bo kovček počival v pritljažniku avtomobila in ne bo direktno izpostavljen vremenskim neprilikam.

LP, Andrej.
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Hehe, lepo si poštimal =D> =D>

Vidim, da je bila moja ideja na koncu najbolj uporabna. :wink:
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

Sam zmeraj pogledam extreme...

http://shop.conrad.si/cgi/websale6.cgi? ... x=..532894..

Tale zadevca lahko:
-dela z močjo celo 150W
-ne segreje se na višjo T kot 68oC

Problem pa je dobiti stikalo ki bo prebavilo tok 15A #-o

lp

p.s. Kje dobite krtačne motorje iz Pc-ja...vse kaj sam razstavim je brezkrtačno...
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Matjaž_Černivc napisal/-a:Sam zmeraj pogledam extreme...

http://shop.conrad.si/cgi/websale6.cgi? ... x=..532894..

Tale zadevca lahko:
-dela z močjo celo 150W
-ne segreje se na višjo T kot 68oC

Problem pa je dobiti stikalo ki bo prebavilo tok 15A #-o

lp

p.s. Kje dobite krtačne motorje iz Pc-ja...vse kaj sam razstavim je brezkrtačno...
Tale grelnik bi bil res hud.
Če sem prav pogledal, so to v bistvu trije v enem ohišju. Tako da lahko vsakega posebaj vklapljaš, odvisno od moči, ki jo potrebuješ. Za tistih nekaj A bo vsako stikalo ali pa rele dober, ki prenese vsaj nekje 5A.


Jih ni, razen v cd rom enoti za pomik vodil. Drugače pa uporabi ventilatorje, ki so služili hlajenju procesorja ali pa napajalnika.
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

15A ni več problem...z veseljem vam predstavim najcenejšo vrjanto:

avtomobilski rele
http://conrad-diskont.com/RELEJI/RELE-ZA-VOZILA.htm

Ja...imam pa ša še vedno problem, saj mi ne uspe dobiti ventilatorja katerega bi lahko priklopil kar na 12v in bi pihal #-o #-o #-o a so vsi zanič...a če na njih piše brez ščetin ne delajo???

lp
borisk
Zagrizenec
Prispevkov: 273
Pridružen: 20 Jun 2002, 01:00
Kraj: šmarje

Odgovor Napisal/-a borisk »

sej vsi računalniški ventilatorji delajo na 12 V, čeprav piše gor brušles, ma ven samo dva kabla...
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

borisk napisal/-a:sej vsi računalniški ventilatorji delajo na 12 V, čeprav piše gor brušles, ma ven samo dva kabla...
Brushless.....to pomeni, da ni treba z njega dol prahu čistiti s KRTAČO!

:lol: :lol: :lol:
Uporabniški avatar
racman
Razpravljalec
Prispevkov: 110
Pridružen: 19 Jan 2008, 19:13

Odgovor Napisal/-a racman »

:lol: :lol: :lol: :jumpjump: :P
Uporabniški avatar
Paps
Tekmovalec
Prispevkov: 444
Pridružen: 12 Jun 2008, 17:49
Kraj: Tržič

Odgovor Napisal/-a Paps »

joj kolk je enih stvari treba za te LIPO baterije. K vse to berem se mi kar mal meša...
Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p »

Jaz sicer prisegam na umazane, glasne, vibrirajoče... batne motorje, ker so mi pač všeč. Ampak čez nekaj let, ko bo cena akumulatorjev krepko nižja ali pa celo še kakšna novejša tehnologija akumulatorjev bomo vsi prej kot slej na elektro pogonu. To je dejstvo. Sicer pa, koliko krame pa potrebujemo za metanolca? Gorivo, črpalko, gretje svečke, el. starter, svinčev akumulator za štarter, polnilec, merilec vrtljajev .... potem pa še hudič včasih nagaja in noče vžgati. Mislim da je elektro pogon elegantnejši in bolj praktičen, ima pa seveda tudi slabosti.
No jaz bi lipote grel z vrečko iz starega termoflisa ter vložkom za gretje rok. Cena nekaj centov, greje tudi do par ur. Nobenih komplikacij, po uporabi vržeš v smeti.
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
tomazcc
Freak
Prispevkov: 591
Pridružen: 10 Dec 2007, 23:26
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a tomazcc »

Kolk je tista mejna temperatura pri Lipo, da je potrebno pazit?

Pa še vprašanje, ali pri nizkih temeraturah ne dobro praznit baterij? Kaj pa polnit?
Recimo daš toplo baterijo v letalo, voziš in potem bi na letališču ponovno napolnil. Ali mraz škoduje tudi pri polnjenju?
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

V četrtek, ko sem treniral F3A sport program, je bilo proti večeru samo še 13 st. C. Lipoti so dajali OBČUTNO MANJ kot sicer. Kdor je letel poleti pri 30 st. C bo sedaj pod 20 st. C opazil razliko.

Pri nizkih temperaturah se napetost hitro sesede.

http://krcorg.sts.winisp.net/Newsletter ... dition.pdf

Optimalna temperatura polnjenja je od 20 do 25. st. C. Zato poskrbi, da ne polniš pri prenizkih temperaturah.
Don't charge a pack at sub-zero temperatures, pack swelling has been known to occur at -10 deg. C
www.lipo.si
tomazcc
Freak
Prispevkov: 591
Pridružen: 10 Dec 2007, 23:26
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a tomazcc »

Včeraj sem šel letet, bilo je ravno po dežju in kr hladno.
Pripravim letalo, na koncu vstavim baterije. V bateriji je bilo vedno za 14 minut motoriranja in varen pristanek. Včeraj je po nekaj minutah avion izgubil moč. Pristanem.
Vstavim novo baterijo manjše kapacitete in normalno letim.

Grem domov, počakam da se baterije pogreje, dam polnit. Kapaciteta baterije je 3600, vendar napolnil jo je samo 1200. Za test, če je res mraz tako hudo zmanjšal kapaciteto, jo spraznim in polnilec jo je spraznil 3300.
Je pa res, da je baterija 30C in da imam preslab motor, da bi jo pogrel.
Druga baterija pa je bila samo 2400 mAh, ta se pa vedno malo segreje in očitno ravno toliko, da jo je lepo spraznil do konca.

Torej če hočem letet, bo potrebno celice gret... Takoj v izdelavo grelnega kovčka, dele že imam...

Sej res, kako pa letate z Lipoti ob pravem mrazu, recimo okol 0C?
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Raje je ne prazni tako za test na polno kapaciteto, ker jo boš uničil. Preverjanje max. kapacitete s praznjnenjem :evil:
Največji sovražnik lipo baterij je prekomerno izpraznjenje (do konca), prazni največ 80% kapacitete (pa ne pod 3V na celico).

Ob mrazu se kapaciteta ne zmanjša. Samo krivulja napetosti in toka bolj strmo pada...
lp Melly
andraz16
Razpravljalec
Prispevkov: 126
Pridružen: 31 Jul 2008, 11:07
Kraj: radeče

Odgovor Napisal/-a andraz16 »

men se je že zgodilo da je padla kar iz nenada na 2.8 V, vendar sem jo rešil :D . Takoj sem jo dal polniti in jo napolnil do konca in je spet delala.
takrat sem mel pa srečo :D
lp. Andraž

40Mh CH 58
Odgovori

Vrni se na Akumulatorji in polnilniki