Li-Po debata - vredno branja!

Debate o akumulatorjih in polnilcih.
Odgovori
bopsi
Začetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: 13 Mar 2013, 11:44

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a bopsi »

Upam, da to vprašanje še ni kje na forumu postavljeno:

ali lahko 2 LiPo (obe 1S) zvežem skupaj VZPOREDNO za povečanje kapacitete? Kako je s polnjenjem v takem primeru? LiPo polnilec ne bo zaznal dveh ločenih celic?! Balance in pravilno polnjenje torej odpadeta?

hvala za odgovore vnaprej
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3220
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

Če imaš vzporedno dve celici je napetost na obeh enaka.V tem primeru imaš dejansko eno veliko celico in enako napetost,kaj bi tu balansiral,tu samo nadzoruješ napetost.
Slika
Uporabniški avatar
WaterBoy
Tekmovalec
Prispevkov: 286
Pridružen: 09 Nov 2007, 21:45
Kraj: Šoštanj

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a WaterBoy »

Pozdravljeni

Doma imam 1S LiPo baterijo 1000mAh, dobljena od znanca. Ima izmerjeno 3,69...V napetosti, karkoli naredim mi jo polnilec noče napolniti, izprazniti ali dati v storage mode. Polnilec je accucel6. Ko na polnilcu dam polnjenje/praznjenje/storage deluje nekaj sekund in začne piskati kot da bi dokončal proces, a na zasloni kjer piše koliko mAh je bilo dano ali vzeto iz baterije so samo ničle

Mogoče ve kaj bi bilo narobe z baterijo?
Hvala
LP
Uporabniški avatar
rc-ryder
Dr. Modelar
Prispevkov: 3140
Pridružen: 10 Dec 2012, 23:03

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a rc-ryder »

WaterBoy napisal/-a:Pozdravljeni

Doma imam 1S LiPo baterijo 1000mAh, dobljena od znanca. Ima izmerjeno 3,69...V napetosti, karkoli naredim mi jo polnilec noče napolniti, izprazniti ali dati v storage mode. Polnilec je accucel6. Ko na polnilcu dam polnjenje/praznjenje/storage deluje nekaj sekund in začne piskati kot da bi dokončal proces, a na zasloni kjer piše koliko mAh je bilo dano ali vzeto iz baterije so samo ničle

Mogoče ve kaj bi bilo narobe z baterijo?
Hvala

Problem poceni polnilcev... To se je dogajalo tudi meni pri kakih boljših baterijah... Z boljšim polnilcem je šlo BP.

LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo O:)
Uporabniški avatar
WaterBoy
Tekmovalec
Prispevkov: 286
Pridružen: 09 Nov 2007, 21:45
Kraj: Šoštanj

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a WaterBoy »

Aha hvala. Zanimivo. Ker drugače mi brez problema polni druge baterije
LP
zupgas
Razpravljalec
Prispevkov: 118
Pridružen: 28 Feb 2007, 12:44
Kraj: LJ in Dolenjska

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a zupgas »

rc-ryder napisal/-a:Problem poceni polnilcev... To se je dogajalo tudi meni pri kakih boljših baterijah... Z boljšim polnilcem je šlo BP.

LP
Tole je pa dvomljiva izjava. Če razmislim, nisem nikoli poizkusil polnit 1S vedno je bilo od 2S do 6S. Izjava lahko velja za 1S. :-?

Torej z enakim polnilcem nisem imel nikoli problema pri polnenju lipo baterij ne glede na znamko ali so bile gensace ali turnigy (oz vse iz HK) ali pa kake starejše iz schweighoferja oz. lindingerja.
robar
Tekmovalec
Prispevkov: 294
Pridružen: 13 Dec 2008, 17:42
Kraj: Škofja Loka

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a robar »

Tudi meni polnilec Graupner Ultramat 16 noče polniti ene baterije, če imam priklopljen kabel za balansiranje. Brez balansiranja jo napolni brez težav. Ker se mi to dogaja samo pri eni bateriji, ki je že stara približno 5 let in vse ostale napolni normalno sklepam, da je problem v starosti baterije. Bo pač treba kupiti novo.
Lp
Uporabniški avatar
Rocher
Freak
Prispevkov: 511
Pridružen: 16 Sep 2013, 20:25
Kraj: Celje

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a Rocher »

Pri 1S (enocelični) LiPo bateriji pa res ni potrebe po balanserju. Ta pride v poštev ko je potrebno izenačevati napolnjenost več celičnega akumulatorja. Pri enoceličnem (1S) polnilec že sam z dovedeno napetostjo (in posledično logiko brez balanserja) pravilno polni enocelični akumulator.

lp
*LOSi 8ight 2.0 EU - Novarossi*
*LOSi Tenacity DB PRO*
*HPi SavageX 4.6*
*AXiAL SCX10ii Trail Honcho*
*LOSi Mini T 2.0*
*Custom brushless whoop 65mm*
*TBS Source One*
*FlyFish Volador Vx3*
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a Mipo »

robar napisal/-a:Tudi meni polnilec Graupner Ultramat 16 noče polniti ene baterije, če imam priklopljen kabel za balansiranje. Brez balansiranja jo napolni brez težav. Ker se mi to dogaja samo pri eni bateriji, ki je že stara približno 5 let in vse ostale napolni normalno sklepam, da je problem v starosti baterije. Bo pač treba kupiti novo.
Lp
Kakšen pa je balanserski kabel na tem enoceličnem paketu? Dve žici?
daddyrider
Tekmovalec
Prispevkov: 204
Pridružen: 25 Jan 2007, 10:54
Kraj: Okolica Domžal

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a daddyrider »

Moje 1s baterije sploh nimajo balanserskega priključka. Saj ubistvu sploh ni potrebe po njem.
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a mihah »

1S balanserski priključek je nujen v primerih hitrega polnjenja >1C, da lahko polnilnik točno ve podatek o napetosti člena. Sicer jih polnilnik ne napolni do konca.

Pri boljših polnilnikih je tudi odčitavanje IR pravilno, pri Junsi pa je polnjenje hitrejše (polnilnik kompenzira padec napetosti polnilnih kablov).

Kot sem večinoma videl, so polnilni kabli pri 95% modelarjev predolgi , pretanki s slabimi priključki. Uporaba balanserskega priključka je zato še toliko bolj smotrna. Govorim predvsem za 1S Hardcase za 1:12 modele :)
www.lipo.si
N0t0ri0us
Tekmovalec
Prispevkov: 417
Pridružen: 23 Dec 2010, 11:59
Kraj: Škofja Loka

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a N0t0ri0us »

Imam eno vprašanje

Imam sledeče baterije:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=38344

Med uporabo mi jih občasno začne izklapljat že pri 3.7v oziroma kakor kdaj. Običajno jih izklopi po kaki hujši obremenitvi in po parih sekundah mirovanja esc spet vklopi nazaj. Ne zgodi se vedno ampak kdaj se zgodi, kdaj ne. Še vedno se jih lahko normalno spraznem in uporabljam do 3.3-3.4V kadar jih ESC tudi izklopi.

Uporabljam 2 bateriji skupaj torej 4s, stare so 8 mesecev, mogoče malenkost napihnjene ampak res malo - komaj opazno. Vedno so bile shranjene na storage modu in polnjene na 8/12C se pravi 0.7C in za sabo imajo.. hmm 70 do 80 ciklov recimo. V tem času so izgubile slabih 10-20% kapacitete. Ne vem točno ker jih običajno polnim 2x oziroma prvič do storage moda in nato pa naslednjič pred uporabo na full

Kaj pomeni to izklapljanje baterij ? verjetno jim pade napetost pod 3.3V in jih ESC izključi in nato napetost naraste nazaj in spet delujejo ? So baterije fuč ?

Kako to, da so nekatere baterije 2x večje kot te moje ampak imajo pri isti velikosti recimo 3x manj kapacitete ? recimo te:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=53691
ali pa te katere 4x manjše
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=17266
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a mihah »

Vzrok: Klasično povečanje notranje upornosti + uporaba pri nizki temperaturi.

Rešitev: Pogrej na 40°C + privošči si polnilnik z merjenjem IR (vstopni model vreden denarja je Junsi iCharger 106B)

Glede tvojega vprašanj glede mase, primerjaš jabolka in hruške. Ti imaš 2S , daš link za 6S in pa za saddle 1S+1S, ki so malo lažji od tvojih z manj nazivne kapacitete. Glede na napisano svetujem branje prve brošure: http://www.mru.si/wp-content/uploads/20 ... ENSACE.pdf

Če res drži podatek tvojih Zippyjev o 334g za 2S HC, potem so to izjemno težki akumulatorji. Na testu - viewtopic.php?f=7&t=90693 - sem imel enako težke LRPje 7500mAh.
www.lipo.si
N0t0ri0us
Tekmovalec
Prispevkov: 417
Pridružen: 23 Dec 2010, 11:59
Kraj: Škofja Loka

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a N0t0ri0us »

Baterija ima pred vožnjo okrog 20°C, med vožnjo pa se segreje sedaj pozimi na cca 30°C ampak na zgornji strani,kjer je pokrita samo z mrežico pa se ohladi. No očitno je to dovolj in dvomim, da mi bo pri 40 min in več vožnji pomagalo predgretje ? Slabše vem da ne bi bilo :)

Vem da sem dal 1s+1s in pa 6s. Tudi vam kaj to pomeni ampak zanima me v čem je fora, da iz toliko večje baterije dobijo toliko manj mah ?

Akumulatorji so res mogoče težki amapk mene to ne moti, saj se baterije uporabljajo bolj kot ne za bashanje in pa teža modela znaža skoraj 4.5kg + akumulatorja. Na težo nisem bil nikoli pozoren, saj mi to nekako ni igralo kake ključne vloge pri izbiri in tudi dvomim, da bi se za mene tistih 200g +/- poznalo. Je to dobro ali slabo, če so težki akumulatorji ?
Andrej981
Razpravljalec
Prispevkov: 99
Pridružen: 24 Feb 2014, 14:12

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a Andrej981 »

Lep pozdrav,

upam, da je to prava tema. Zanima me nekaj glede lipo baterij. Uporabljam 2s in 3s baterije.
Ko je lepo vreme jih uporabljam skoraj vsak dan. Težava pa je to, da je malo nadležno vsak dan, ko pridem domov dat baterije na storage se pravi na 3,8V na celico. Drug dan pa jih spet polnit.
Zanima me, glede na pogosto uporabo baterij, če bi baterijam močno škodilo, če bi jih ali pustil na 20% do naslednjega dne in bi jih samo napolnil pred uporabo?
Ali pa če jih dan prej napolnim na 100% in jih ponovno spraznim naslednji dan?
Zaenkrat jih imam samo 6 ampak jih bom še dokupil in pri kakšnih 12 baterijah je to res nadležno.

Lp Andrej
robar
Tekmovalec
Prispevkov: 294
Pridružen: 13 Dec 2008, 17:42
Kraj: Škofja Loka

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a robar »

Sicer ne vem, kaj bodo rekli strokovnjaki, iz prakse pa lahko rečem, da en dan na 20% ali en dan na 100%, kaj dosti bateriji ne škoduje.
Lp
mihaval
Razpravljalec
Prispevkov: 118
Pridružen: 15 Okt 2007, 21:08

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a mihaval »

Andrej981 napisal/-a:Lep pozdrav,

upam, da je to prava tema. Zanima me nekaj glede lipo baterij. Uporabljam 2s in 3s baterije.
Ko je lepo vreme jih uporabljam skoraj vsak dan. Težava pa je to, da je malo nadležno vsak dan, ko pridem domov dat baterije na storage se pravi na 3,8V na celico. Drug dan pa jih spet polnit.
Zanima me, glede na pogosto uporabo baterij, če bi baterijam močno škodilo, če bi jih ali pustil na 20% do naslednjega dne in bi jih samo napolnil pred uporabo?
Ali pa če jih dan prej napolnim na 100% in jih ponovno spraznim naslednji dan?
Zaenkrat jih imam samo 6 ampak jih bom še dokupil in pri kakšnih 12 baterijah je to res nadležno.
Konkretne odgovore ti lahko da Holc. Jaz sem glede storage-a malodane religiozen :). Je pa tako: 20% je taka, gostilniska ocena. Kaj to pomeni glede napetosti posamicnega clena? Recimo, ce je napetost posamicnega clena (ko je baterija umirjena, torej ne takoj po letu, ampak cez nekaj minut) 3.7V, potem jo pustis brez tezav. Ce je pod 3.6V / clen, bi jo jaz dal na storage. Tudi niso vse baterije enake. Boljse baterije imajo nizjo notranjo upornost in posledicno tem baterijam ne-storage mode bolj skodi (testi so pokazali da ce je baterija z zelo nizko notranjo upornostjo polna vec kot 24h, da zacne izgubljati kapaciteto). Pri baterijah z visjo notranjo upornostjo te bojazni ni. Kje je ta meja? Verjetno nekje pod 3mOhm.

Da pa to ni sitno opravilo, si lahko pomagas z "razdelilnikom" in nanj priklopis vec baterij (enakih) in jih das na storage naenkrat.
Nekaj taksnega:
Slika

Mnenja o tem, ali morajo biti baterije enake ali ne so deljena. Naceloma je paralelena (vzporedna) vezava baterij z razlicnimi kapacitetami dovoljena (le da morajo imeti enako napetost!!).
Andrej981
Razpravljalec
Prispevkov: 99
Pridružen: 24 Feb 2014, 14:12

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a Andrej981 »

Sem preveril napetost, ko baterije malo stojijo. Imajo 3,9V, tak da mislim, da ni neke pene, če jih ne dajem na storage. Vsaj upam, da je tak :)
Imel bi še eno vprašanje :)
Baterije vedno brez izjem, hranim v garaži. Nikoli niso v stanovanju, ko nisem zraven. Me pa zanima, če glede na to, da garaža ni ogrevana baterijam škodi mraz?
Pripravljam pa en projekt. Izdelava ognjevarne omarice za baterije, Ta bo zunaj na dvorišču, tako, da res nikoli ne bo straha, če bi šlo kaj narobe.
mihaval
Razpravljalec
Prispevkov: 118
Pridružen: 15 Okt 2007, 21:08

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a mihaval »

Andrej981 napisal/-a:Sem preveril napetost, ko baterije malo stojijo. Imajo 3,9V, tak da mislim, da ni neke pene, če jih ne dajem na storage. Vsaj upam, da je tak :)
Imel bi še eno vprašanje :)
Baterije vedno brez izjem, hranim v garaži. Nikoli niso v stanovanju, ko nisem zraven. Me pa zanima, če glede na to, da garaža ni ogrevana baterijam škodi mraz?
Pripravljam pa en projekt. Izdelava ognjevarne omarice za baterije, Ta bo zunaj na dvorišču, tako, da res nikoli ne bo straha, če bi šlo kaj narobe.
3.9V/clen je po mojem OK, ce jih bos naslednji dan uporabil. Mi je pa nenavadno, da ima tako visoko napetost clen - to pomeni, da bi jih lahko malce bolj spraznil, tja do recimo 3.8V/clen (ali 3.7). In pridobil se kaksno minutko letenja :)

Lipo baterije je bolje (dolgorocno) shranjevati na hladnem. Medtem ko jih je bolje polniti (in nasploh uporabljati) ogrete, saj jim tako pade notranja upornost. Notranja upornost LiPo baterije (pa tudi kaksne druge) je nizja, bolj ko je baterija topla. Samo ne pretiravat s toploto, prevec pa skodi. :) Mogoce bo MihaH prilepil kaksen fajn graf, ki bo pokazal kako je notranja upornost manjsa ko je baterija segreta.

LP,
Miha.

ps: jaz v teh hladnejsih dneh baterije napolnim prvic doma, potem jih imam pa v zepu, do uporabe. Jasno, ce jih polnim na terenu, se pac malce pohladijo, ampak jih tudi polnim z dovolj velikim tokom, da se ne pohladijo prevec :)
MiroP
Razpravljalec
Prispevkov: 159
Pridružen: 06 Feb 2007, 10:50
Kraj: Lj.Crnuce

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a MiroP »

Odlično predavanje prof. Jeffa Dahna o uporabi aditivov za doseganje daljše življenjske dobe Li-ionskih akumulatorjev. Je v angleščini in traja 1 uro in 13 minut.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=pxP0Cu00sZs
robar
Tekmovalec
Prispevkov: 294
Pridružen: 13 Dec 2008, 17:42
Kraj: Škofja Loka

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a robar »

Ampak mihaval, paziti moraš, da jih ne nosiš v žepu od hlač. Kaj bo, če ti baterija takrat slučajno zagori?
Lp
MiroP
Razpravljalec
Prispevkov: 159
Pridružen: 06 Feb 2007, 10:50
Kraj: Lj.Crnuce

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a MiroP »

robar napisal/-a:paziti moraš, da jih ne nosiš v žepu od hlač. Kaj bo, če ti baterija takrat slučajno zagori?
Pretiravat ni treba. Baterija ne zagori "slučajno", pač pa pri polnjenju nad dovoljeno napetostjo ali pri previsoki obremenitvi ali poškodbi ... Zato, ker jo nosiš v žepu navadno ne zagori. Tudi jaz jih brez skrbi nosim v žepu.
Pa vsak mobitel ima tudi Li-ionsko baterijo!
N0t0ri0us
Tekmovalec
Prispevkov: 417
Pridružen: 23 Dec 2010, 11:59
Kraj: Škofja Loka

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a N0t0ri0us »

Polnilec ima probleme z balanciranjem 6s baterije. do 5s balancira točno na +/- 0,01v, šesti člen je pa cca 0,1v naprej.

Obstaja kak zunanji balancer za baterijo, ki bi med polnjenjem balanciral pravilno? Oziroma kako bi najlažje rešil ta problem brez menjave polnilca.
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3220
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

Oziroma kako bi najlažje rešil ta problem brez menjave polnilca
...oziroma malo boljši 6S paketek je dražji kot nizkocenovni polnilec.....
Slika
N0t0ri0us
Tekmovalec
Prispevkov: 417
Pridružen: 23 Dec 2010, 11:59
Kraj: Škofja Loka

Re: Li-Po debata - vredno branja!

Odgovor Napisal/-a N0t0ri0us »

no situacija je taka :D Sem šel še enkrat preverit.

imam 2 6s baterije.

Eno rabljeno niti ne vem koliko je stara - rhino 4900 (phoinix mogoče ve)
In pa novo eno vožnjo stara zippy 5000

Najprej sem dobil zastonj staro 6s baterijo in sem že na polnilcu opazil, da je ni bil zmožen zbalancirat. v 180min je napisalo overtime in pa je bilo nekaj odstopanja sodeč po polnilcu na storage. Če sem jo napolnil je polnilec kazal 3.21 6-to celico in ostale 3.18-3.19V.
Ko sem jo priključil na cell checker je pokazala 3.36v, ostale pa tako kot je bilo. V jok pa na drevo, bateriji se izteka živlejnska doba.

Kupim novo baterijo, jo napolnim in priključim na cell checker, 3.20V 1-5 celice in pa 3.33V 6.ta celica. Sranje. Moj polnilec je zanič in ni sposoben zbalancirati šeste celice. Izpraznim novo baterijo napolnim nazaj na storage saj je nisem več želel uporabljati, da je ne bi uničil in polnilec normalno zbalancira vse celice 3.85v, priključim na cell checker in pa 6.ta celica spet 3.94V, ostale toliko kot kaže polnilec.

No danes mi je pa prebilo, da ni nujno problem v polnilcu, vzamem turnigy voltmeter v roke in začnem meriti... No to, da voltmeter kaže 0.02-0,03V premalo pri storage modu mi je bilo jasno takoj na začetku ob prvem testiranju. OK. Za 5€ je kaj več težko pričakovat in če se ve, da kaže premalo mi ni problema, saj ne rabim neke pretirane natančnosti za mojo uporabo.

No ugotovitve so sledeče:

Slika
Pri stari rhino bateriji res uhaja 6-ta celica naprej in je moj polnilec ni sposoben zbalancirat.
Nova zippy je OK, polnilec bp zbalancira
problem je v cell checkerju, kar se jasno vidi iz razpredelnice.

Brezveze zaganjam paniko :P

Polnilec mi vse ostale baterije balancira na 0,01v točno.

Gre se za polnilec imaxrc x100
Odgovori

Vrni se na Akumulatorji in polnilniki