Li-Po debata - vredno branja!
Re: Li-Po debata - vredno branja!
Da.
Kaj je z akumulatorjem narobe? Točno to, kar se izpiše na polnilniku.
LP
Alex
Kaj je z akumulatorjem narobe? Točno to, kar se izpiše na polnilniku.
LP
Alex
Re: Li-Po debata - vredno branja!
Kako pa bi se dalo to popravit?
lp
lp
_____________________________________________________________________
Traxxas e-revo 1:16 (SOLD)
CS Xonic 1:8 4wd Short Course
mail: [email protected]
_____________________________________________________________________
Traxxas e-revo 1:16 (SOLD)
CS Xonic 1:8 4wd Short Course
mail: [email protected]
_____________________________________________________________________
Re: Li-Po debata - vredno branja!
LiPo akumulatorji so relativno zelo občutljiva vrsta akumulatorjev in VSAKO NEPRAVILNO RAVNANJE z njimi, in prepraznjenje to nedvomno je, se pozna na slabšanju njihove kapacitevnosti, tokovne sposobnosti, ipd. Z nekaj smole lahko pride tudi do požara. Kako velika poškodba je na njih nastala, je težko reči, dejstvo pa je, da se je to že zgodilo.
Najverjetneje se zadevo da rešiti, je pa za to potrebno imeti ustrezno znanje in opremo.
Glede na to, da napake pri sanaciji tovrstnih zapletov lahko kaj hitro privedejo do požara, postopka ne bom opisoval, saj je splošnega znanja s področja ravnanja z LiPo akumulatorji očitno še mnogo premalo, zato bo bolje nemudoma poiskati zunanjo pomoč, se je pa pri tem potrebno zavedati, da je sedaj akumulator mnogo bolj nevaren, kot tak, ki ima napetost v priporočenih okvirih.
Kot sem že omenil, je potrebno za poizkus reševanja imeti tudi ustrezen polnilnik ter ustrezno natančen in močan izenačevalnik napetosti.
Šola za bodoče; Pred uporabo je potrebno poznati zakonitosti naprav, ki se uporabljajo, še posebej takšnih, katerih zloraba lahko privede do materialne škode ali celo osebnih poškodb, v to kategorijo pa nedvomno spadajo akumulatorji.
Mimogrede, napetost LiPo akumulatorja po uporabi naj nebi znašala manj od 3.7 V/ člen (pravilo zgolj 80% izpraznjenja kapacitete), pri takšnem načinu uporabe pa do pričujočih težav zagotovo ne bo prišlo.
LP
Alex
Najverjetneje se zadevo da rešiti, je pa za to potrebno imeti ustrezno znanje in opremo.
Glede na to, da napake pri sanaciji tovrstnih zapletov lahko kaj hitro privedejo do požara, postopka ne bom opisoval, saj je splošnega znanja s področja ravnanja z LiPo akumulatorji očitno še mnogo premalo, zato bo bolje nemudoma poiskati zunanjo pomoč, se je pa pri tem potrebno zavedati, da je sedaj akumulator mnogo bolj nevaren, kot tak, ki ima napetost v priporočenih okvirih.
Kot sem že omenil, je potrebno za poizkus reševanja imeti tudi ustrezen polnilnik ter ustrezno natančen in močan izenačevalnik napetosti.
Šola za bodoče; Pred uporabo je potrebno poznati zakonitosti naprav, ki se uporabljajo, še posebej takšnih, katerih zloraba lahko privede do materialne škode ali celo osebnih poškodb, v to kategorijo pa nedvomno spadajo akumulatorji.
Mimogrede, napetost LiPo akumulatorja po uporabi naj nebi znašala manj od 3.7 V/ člen (pravilo zgolj 80% izpraznjenja kapacitete), pri takšnem načinu uporabe pa do pričujočih težav zagotovo ne bo prišlo.
LP
Alex
Re: Li-Po debata - vredno branja!
...in kaj lahko naredim, da se bo spet dala polniti???
lp
lp
_____________________________________________________________________
Traxxas e-revo 1:16 (SOLD)
CS Xonic 1:8 4wd Short Course
mail: [email protected]
_____________________________________________________________________
Traxxas e-revo 1:16 (SOLD)
CS Xonic 1:8 4wd Short Course
mail: [email protected]
_____________________________________________________________________
Re: Li-Po debata - vredno branja!
Kot sem že zapisal, bi bilo najbolje stopiti v stik s katerim od modelarjev, ki razume delovanje LiPo akumulatorjev in to kar čim prej, saj se s podaljševanjem časa, ko akumulator ni pravilno napolnjen, na njem dela škoda in povečuje tveganje za napihovanje ter potencialno požar. K iskanju bi nedvomno pripomogla informacija o lokaciji v lastnem profilu.
Glede na to, da nepravilno izveden postopek »oživljanja« LiPo akumulatorja lahko kaj hitro privede do požara, nimam posebej dobrega občutka pisati površna navodila, za sestavo podrobnih, ki bi vsebovala vse potrebne razlage, pa trenutno nimam časa. V kolikor je posameznik pripravljen sprejeti tveganje pa so bili na tem portalu že večkrat opisani načini za polnjenje LiPo akumulatorjev, ki jih ustrezni polnilniki ne želijo pričeti polniti zaradi težav z napetostjo.
LP
Alex
Glede na to, da nepravilno izveden postopek »oživljanja« LiPo akumulatorja lahko kaj hitro privede do požara, nimam posebej dobrega občutka pisati površna navodila, za sestavo podrobnih, ki bi vsebovala vse potrebne razlage, pa trenutno nimam časa. V kolikor je posameznik pripravljen sprejeti tveganje pa so bili na tem portalu že večkrat opisani načini za polnjenje LiPo akumulatorjev, ki jih ustrezni polnilniki ne želijo pričeti polniti zaradi težav z napetostjo.
LP
Alex
Re: Li-Po debata - vredno branja!
Kot je bilo že rečeno Žan, si preveč izpraznil akumulator pod varno mejo 3V/člen, zato ti polnilnik noče polniti in ti napiše, da je napetost prenizka. Alex je preprosto napisal, da so tveganja prevelika.
Glede gradiva o ravnanju z LiPo akumulatorji in še kaj več pa je v izdelavi, samo še nekaj tednov mi pustite. Informacije bodo popolnoma brezplačne v obliki PDF datoteke, ki se bo dopolnjevala.
LP
Miha
Glede gradiva o ravnanju z LiPo akumulatorji in še kaj več pa je v izdelavi, samo še nekaj tednov mi pustite. Informacije bodo popolnoma brezplačne v obliki PDF datoteke, ki se bo dopolnjevala.
LP
Miha
www.lipo.si
Re: Li-Po debata - vredno branja!
Pred časom sem kupil večje LiPo baterije (4s 5000mah, hardcase), ki so posledično tudi malo dražje od tistih majhnih, ki sem jih uporabljal do zdaj. Ker so še čisto nove in bodo verjetno še kakšne 2 meseca čakale na uporabo, so se mi malce zasmilile v teh vročih dneh, zato sem jih dal v hladilnik (8°C). Zapakiral sem jih v plastično vrečko. Zdaj pa me zanima kakšen je "postopek", ko jih vzamem ven, moram na kaj paziti? Verjetno se nabere nekaj kondenza in bi jih bilo dobro kakšen dan pustiti na sobni temperaturi, da se malce osušijo?
Re: Li-Po debata - vredno branja!
Samega postopka shranjevanja baterij ne poznam... sem se pa spotaknil ob tvoje besedilo, ker te skrbi kondenz.
Ne razumem, zakaj bi dajal mrzle baterije ven iz vrečke. Pusti jih v njej, dokler ne dosežejo sobne temperature.
Le v tem primeru se bo kondenz nabiral na zunanjem delu vrečke in ne na samih baterijah.
Ne razumem, zakaj bi dajal mrzle baterije ven iz vrečke. Pusti jih v njej, dokler ne dosežejo sobne temperature.
Le v tem primeru se bo kondenz nabiral na zunanjem delu vrečke in ne na samih baterijah.
Lipo vprasanja
Pozdravljeni,
imam nekaj vprasanj glede LiPo baterij...
Zanima me, v katerih primerih pride do reakcijskega unicenja (dima, pozara, eksplozije) LiPo baterije. Kot sem si uspel prebrat, je ena izmed moznosti nepravilno polnjenje, npr. brez balanserja.
Zanima me, ce je tudi mozno, da pride do take reakcije tudi pri ostalih pojavih, npr. pri nepravilnem praznjenju (prevelika obremenitev) ?
Kaj pa pri samem shranjevanju, lahko npr. kratek stik v bateriji (npr. poskodovani interni prikljucki) povzroci tako reakcijo ?
Kaj pa v samem modelu ?
Npr. v modelu avtomobila, gre pri zaviranju motor v generatorski nacin delovanja ? Je takrat mozno, da energijo "pozira" baterija in se nepravilno polni ?
Hvala in LP Andrej
imam nekaj vprasanj glede LiPo baterij...
Zanima me, v katerih primerih pride do reakcijskega unicenja (dima, pozara, eksplozije) LiPo baterije. Kot sem si uspel prebrat, je ena izmed moznosti nepravilno polnjenje, npr. brez balanserja.
Zanima me, ce je tudi mozno, da pride do take reakcije tudi pri ostalih pojavih, npr. pri nepravilnem praznjenju (prevelika obremenitev) ?
Kaj pa pri samem shranjevanju, lahko npr. kratek stik v bateriji (npr. poskodovani interni prikljucki) povzroci tako reakcijo ?
Kaj pa v samem modelu ?
Npr. v modelu avtomobila, gre pri zaviranju motor v generatorski nacin delovanja ? Je takrat mozno, da energijo "pozira" baterija in se nepravilno polni ?
Hvala in LP Andrej
LP Andrej
Euromodel Mini Ellipse
Elipsa 2.85m by Anton Percic
MPX Fox (motoriziran)
Omei 2000 EP
Robbe Arcus
Blade MCX2
Blade MSR X
Maverick Atom XB 1/18
Euromodel Mini Ellipse
Elipsa 2.85m by Anton Percic
MPX Fox (motoriziran)
Omei 2000 EP
Robbe Arcus
Blade MCX2
Blade MSR X
Maverick Atom XB 1/18
Re: Lipo vprasanja
Preprosto - do uničenja akumulatorja lahko pride ob nepravilni uporabi. To zajema prehitro praznjenje, praznenje pod priporočeno napetostjo, nepravilno polnenje itd. Tudi kratek stik, seveda. Uporabljaj akumulator čemur je namenjen, pravilno ga shranjuj in upoštevaj navodila za uporabo, pa bo dolgo živel brez kakšnih nesreč.
KERS-a pa v avtomodelarstvu vsaj kolikor vem še ni.
Torej pri zaviranju elektromotor ne gre v generatorski način delovanja, ravno obratno - tudi pri zaviranju se porablja energija.
KERS-a pa v avtomodelarstvu vsaj kolikor vem še ni.
Torej pri zaviranju elektromotor ne gre v generatorski način delovanja, ravno obratno - tudi pri zaviranju se porablja energija.
Re: Lipo vprasanja
V času Ni-Mh in krtačnih motorjev,so to nekateri regulatorji imeli........je pa to cca 1,5% energije-prihranka.....
KERS-a pa v avtomodelarstvu vsaj kolikor vem še ni.
Re: Lipo vprasanja
Hvala vsem za odgovore.
Morda vprasanj nisem dovolj jasno formuliral...
Se strinjam, da je o pravilnem rokovanju veliko napisanega v navodilih baterij kakor tudi na forumu.
Zal pa v predlaganih temah nisem dobil odgovora na vprasanje:
Katera napacna ravnanja lahko privedejo do unicenja celic z burno reakcijo (pozara, eksplozije,...) ?
Oziroma drugace:
Kateri so nacini, ce hocem, da LiPo celice burno odreagirajo (npr. zgorijo, eksplodirajo,...) ?
V predlaganih temah sem zasledil le en nacin (to je polnjenje s prevelikim tokom).
Za druge nacine se omenja le, da postanejo celice trajno neuporabne (npr. da se jih ne da vec napolnit).
Da ne bo pomote, ne iscem nacinov, kako bi v praksi tako unicenje nalasc izvedel.
Zanima me le, kateri izmed napacnih pristopov celice ne le unicijo, ampak povzrocijo tudi stranske ucinke (eksplozijo, pozar...).
Hvala in LP Andrej
Morda vprasanj nisem dovolj jasno formuliral...
Se strinjam, da je o pravilnem rokovanju veliko napisanega v navodilih baterij kakor tudi na forumu.
Zal pa v predlaganih temah nisem dobil odgovora na vprasanje:
Katera napacna ravnanja lahko privedejo do unicenja celic z burno reakcijo (pozara, eksplozije,...) ?
Oziroma drugace:
Kateri so nacini, ce hocem, da LiPo celice burno odreagirajo (npr. zgorijo, eksplodirajo,...) ?
V predlaganih temah sem zasledil le en nacin (to je polnjenje s prevelikim tokom).
Za druge nacine se omenja le, da postanejo celice trajno neuporabne (npr. da se jih ne da vec napolnit).
Da ne bo pomote, ne iscem nacinov, kako bi v praksi tako unicenje nalasc izvedel.
Zanima me le, kateri izmed napacnih pristopov celice ne le unicijo, ampak povzrocijo tudi stranske ucinke (eksplozijo, pozar...).
Hvala in LP Andrej
LP Andrej
Euromodel Mini Ellipse
Elipsa 2.85m by Anton Percic
MPX Fox (motoriziran)
Omei 2000 EP
Robbe Arcus
Blade MCX2
Blade MSR X
Maverick Atom XB 1/18
Euromodel Mini Ellipse
Elipsa 2.85m by Anton Percic
MPX Fox (motoriziran)
Omei 2000 EP
Robbe Arcus
Blade MCX2
Blade MSR X
Maverick Atom XB 1/18
Re: Lipo vprasanja
LiPo zagori, če ga napolniš preveč (preko 4.2V/člen). V določenih pogojih lahko zagori tudi ko je ovoj preluknjan. Si zadovoljen?
www.lipo.si
Re: Lipo vprasanja
Sem zadovoljen, hvala za odgovormihah napisal/-a:LiPo zagori, če ga napolniš preveč (preko 4.2V/člen). V določenih pogojih lahko zagori tudi ko je ovoj preluknjan. Si zadovoljen?
A mi lahko se poves, kaj je problem pri preluknjanem ovoju ?
Hvala in LP Andrej
LP Andrej
Euromodel Mini Ellipse
Elipsa 2.85m by Anton Percic
MPX Fox (motoriziran)
Omei 2000 EP
Robbe Arcus
Blade MCX2
Blade MSR X
Maverick Atom XB 1/18
Euromodel Mini Ellipse
Elipsa 2.85m by Anton Percic
MPX Fox (motoriziran)
Omei 2000 EP
Robbe Arcus
Blade MCX2
Blade MSR X
Maverick Atom XB 1/18
Re: Lipo vprasanja
Litij zelo rad oksidira. OŠ kemija. http://sl.wikipedia.org/wiki/Litij
www.lipo.si
Re: Lipo vprasanja
Preluknjanje ovoja lahko povzroči požar zaradi dveh razlogov. Ena je prisotnost litija v tovrstnih akumulatorjih, ki je alkalna kovina je izredno reaktivna s snovi iz našega okolja, med drugim tudi kisikom iz ozračja, predvsem pa vodo, rezultat pa je litijev oksid in vodik, stranski produkt pa je toplota, oboje pa kulminira v silovit požar.
Še večji problem predstavlja dejstvo, da je akumulator sestavljen iz katode in anode, med njima pa se nahaja elektrolitska plast. Pri LiPo akumulatorjih je ta izdelana v obliki polimernega filma, ki je za večjo prepustnost ionov pri nižjih temperaturah dodatno prepojena še s tekočim elektrolitom, ki je podoben acetonu in tudi sam močno gorljiv. Predrtje in poškodovanje elektrolitske plasti privede efektivno do kratkega stika med katodo in anodo, ki omogoči velik tok kjer se prične sproščati vsa v vanj shranjena potencialna energija, ta pa povzroči intenzivno segrevanje, ki posledično privede do t.i. eksotermične reakcije, bolje poznane pod imenom požar. Gre za verižno reakcijo, kjer v enačbo ni potrebno več dovajati energije, da je le ta sposobna potekati verižno. Povišana temperatura na posameznem mestu povzroči uničenje polimera tudi na ostalih površinah, s tem pa se poveča tudi območje kjer poteka reakcija.
V samem ovoju se v večji ali manjši meri nahaja tudi kisik, ki je stranski produkt »staranja« kemije v akumulatorju. Ta je lahko minimalna in je del normalnega procesa uporabe, lahko pa je tudi posledica nepravilnega načina uporabe akumulatorja, v vsakem primeru pa še dodatno poveča možnost vžiga.
Toliko na kratko.
LP
Alex
Še večji problem predstavlja dejstvo, da je akumulator sestavljen iz katode in anode, med njima pa se nahaja elektrolitska plast. Pri LiPo akumulatorjih je ta izdelana v obliki polimernega filma, ki je za večjo prepustnost ionov pri nižjih temperaturah dodatno prepojena še s tekočim elektrolitom, ki je podoben acetonu in tudi sam močno gorljiv. Predrtje in poškodovanje elektrolitske plasti privede efektivno do kratkega stika med katodo in anodo, ki omogoči velik tok kjer se prične sproščati vsa v vanj shranjena potencialna energija, ta pa povzroči intenzivno segrevanje, ki posledično privede do t.i. eksotermične reakcije, bolje poznane pod imenom požar. Gre za verižno reakcijo, kjer v enačbo ni potrebno več dovajati energije, da je le ta sposobna potekati verižno. Povišana temperatura na posameznem mestu povzroči uničenje polimera tudi na ostalih površinah, s tem pa se poveča tudi območje kjer poteka reakcija.
V samem ovoju se v večji ali manjši meri nahaja tudi kisik, ki je stranski produkt »staranja« kemije v akumulatorju. Ta je lahko minimalna in je del normalnega procesa uporabe, lahko pa je tudi posledica nepravilnega načina uporabe akumulatorja, v vsakem primeru pa še dodatno poveča možnost vžiga.
Toliko na kratko.
LP
Alex
Re: Lipo vprasanja
Hvala za odgovore
LP Andrej
Euromodel Mini Ellipse
Elipsa 2.85m by Anton Percic
MPX Fox (motoriziran)
Omei 2000 EP
Robbe Arcus
Blade MCX2
Blade MSR X
Maverick Atom XB 1/18
Euromodel Mini Ellipse
Elipsa 2.85m by Anton Percic
MPX Fox (motoriziran)
Omei 2000 EP
Robbe Arcus
Blade MCX2
Blade MSR X
Maverick Atom XB 1/18
Re: Lipo vprasanja
mihah napisal/-a:Recept
Lipo ogenj - pretirano polnjenje
Lipo dim - kratek stik
Re: Li-Po debata - vredno branja!
Zdravo;
Morda kdo ve zakaj se te tehnologije še ne uporabi za serijsko vgradnjo kot startne akumulatorje vozil? Še bolj me čudi, ker se v hibridnih vozilih uporabljajo za pogonsko energijo.
Morda kdo ve zakaj se te tehnologije še ne uporabi za serijsko vgradnjo kot startne akumulatorje vozil? Še bolj me čudi, ker se v hibridnih vozilih uporabljajo za pogonsko energijo.
lp
Sašo
Sašo
Re: Li-Po debata - vredno branja!
V nekaterih hibridnih avtomobilih so lifepo4 akumulatorji podjetja A123 Systems, vendar je tudi pri teh dokaj "varnih" celicah prišlo do požara (ne edinega) v avtomobilu Karma podjetja Fisker Automotive. Sicer požar ni bil direktno povezan z akumulatorji, toda vseeno ostajajo neki zadržki glede teh akumulatorjev.raktivec napisal/-a:Zdravo;
Morda kdo ve zakaj se te tehnologije še ne uporabi za serijsko vgradnjo kot startne akumulatorje vozil? Še bolj me čudi, ker se v hibridnih vozilih uporabljajo za pogonsko energijo.
Očitno so litijevi akumulatorji še prenevarni in predragi za serijsko proizvodnjo.
Še članka:
http://www.thegreenskeptic.com/2012/10/ ... juice.html
http://www.greentechmedia.com/articles/ ... ity-Issues
Re: Li-Po debata - vredno branja!
raktivec napisal/-a:Ampak Lexus jih že vrsto let daje v svoje hibride.
Na hitro sempreletel ta članek in očitno Lexus ne daje v vse avte litij baterij, namreč v modelu rx 400h ima Ni-Mh akumulatorje.
Članek: http://www.hybridcars.com/hybrid-car-battery/
Iz tega članka (leto 2009) pa je razvidno da je bil MB prvi, ki je v serijsko proizvodnjo dal litijeve akumulatorje za hibridna vozila.
http://www.zerohedge.com/article/finall ... bluehybrid
Za startne akumulatorje pa se mi zdi, da je zadeva res predraga. Če bi namesto svinčenega akumulatorja uporabil A123 celice (približno 10$ vsaka) z nazivno napetostjo 3,3V in 2,6Ah kapacitete bi za enakovreden nadomestek svinčenemu akumulatorju plačal približno 700 $, recimo v prid zmogljivosti, bi bil akumulator iz lifepo4 manjše kapacitete, vendar vseeno tudi z masovno proizvodnjo ne bi niti približno dosegel cene navadnega svinčenega akumulatorja.
Re: Li-Po debata - vredno branja!
Mislim, da cena ne igra vloge. Eno je za koliko in kako se prodajajo posamične celice, drugo pa je za koliko in kako bi se dobilo milijone celic za prvovgradnjo. Že zdaj se dobi na E-bayu akumulator za motocikle z LiFePO4 celicami in ustrezno elektroniko za polnjenje in zaščito pred praznjenjem, ki ni dražji od Pb akujev.
Za nek izdelek smo preizkušali Pb in Lipo akuje in ugotovili, da 22 A LiPo aku povsem enako dolgo žene obremenjen starter kot kateri koli 60A Pb aku. Drugo je ob porabi manjši od 1C, tam je Pb precej blizu LiPo.
Za nek izdelek smo preizkušali Pb in Lipo akuje in ugotovili, da 22 A LiPo aku povsem enako dolgo žene obremenjen starter kot kateri koli 60A Pb aku. Drugo je ob porabi manjši od 1C, tam je Pb precej blizu LiPo.
lp
Sašo
Sašo
Re: Li-Po debata - vredno branja!
........verjetno je mišljeno 60Ah in akumulator z 60Ah ima po EN standardu cca 500A zagonskega toka.......kot kateri koli 60A Pb aku.
Re: Li-Po debata - vredno branja!
V dveh od treh motorjev, pri naši hiši imam vgrajene Lifepo akuje. Zanimivo da Kawasakiju ZX6R zadostuje 4S1P A123 Lifepo paket (2,3Ah), da brez problema vžge na elektro štarter.
Glede na originalni akumulator to, na tem motorju pomeni skoraj čiste 3kg prihranka pri teži.
Sicer pa Lifepo akuje ki nadomeščajo klasične zagonske akumulatorje v osebnih avtomobilih že zdavnaj prodajajo.
Vprašanje je samo, kaj se splača, ker normalno na koncu vedno to prevlada. Original akumulatorji v avtu zdržijo tudi do 10 let. Če vzamemo sedaj nekoga, ki mu je akumulator šel po gobe na, recimo 7 let starem avtu. Zakaj bi odštel več kot dvakratno ceno za akumulator, ki ga bo dal v 7 let star avto, čeprav računa, da je najbrž boljši in bolj trpežen (kar pa še nismo sigurni)
Glede na originalni akumulator to, na tem motorju pomeni skoraj čiste 3kg prihranka pri teži.
Sicer pa Lifepo akuje ki nadomeščajo klasične zagonske akumulatorje v osebnih avtomobilih že zdavnaj prodajajo.
Vprašanje je samo, kaj se splača, ker normalno na koncu vedno to prevlada. Original akumulatorji v avtu zdržijo tudi do 10 let. Če vzamemo sedaj nekoga, ki mu je akumulator šel po gobe na, recimo 7 let starem avtu. Zakaj bi odštel več kot dvakratno ceno za akumulator, ki ga bo dal v 7 let star avto, čeprav računa, da je najbrž boljši in bolj trpežen (kar pa še nismo sigurni)
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???