Akumulatorske baterije splošno

Debate o akumulatorjih in polnilcih.
Odgovori
Uporabniški avatar
flyboy00486
Razpravljalec
Prispevkov: 160
Pridružen: 10 Jun 2006, 18:12
Kraj: Maribor

Akumulatorske baterije splošno

Odgovor Napisal/-a flyboy00486 »

Kaj mi lahko kdo prosim razloži v čem je razlika med NiMH, NiCd in LiPo
baterijami?

Kaj rabim za LiPo posebn polnilec ali pa regulator? Ali je vseeno če LiPo priklopim na krtačni al pa brezkrtačni motor? Pa kaj pomenijo neke sekunde pri LiPo baterijah?

Že vnaprej hvala za pojasnila. [-o<
Lp, Primož.
"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it, so it goes on flying anyway."
djcarboy
Začetnik
Prispevkov: 49
Pridružen: 16 Apr 2006, 08:28

Odgovor Napisal/-a djcarboy »

sekunde??????????????
Uporabniški avatar
flyboy00486
Razpravljalec
Prispevkov: 160
Pridružen: 10 Jun 2006, 18:12
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a flyboy00486 »

Ja, nekje na forumu sem zasledil na primer: LiPo 1050mAh 3s- al ne pomieni ta s sekund? :oops:
Lp, Primož.
"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it, so it goes on flying anyway."
Uporabniški avatar
carcar
Profesor
Prispevkov: 1045
Pridružen: 28 Avg 2005, 08:48

Odgovor Napisal/-a carcar »

Kukr jst vem pomeni 2s al pa 3s... število celic :^o
Uporabniški avatar
flyboy00486
Razpravljalec
Prispevkov: 160
Pridružen: 10 Jun 2006, 18:12
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a flyboy00486 »

aja #-o
Lp, Primož.
"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it, so it goes on flying anyway."
Uporabniški avatar
flyboy00486
Razpravljalec
Prispevkov: 160
Pridružen: 10 Jun 2006, 18:12
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a flyboy00486 »

Torej kolko jaz zdaj razumem:

- na brezkrtačni motor in regler za brezkrtačnike lahko priklopim al NiMH, NiCd, Lipo ali LiIo baterije
- enako lahko naredim z krtačnim motorjem in reglerjem za kratčnike
- finta med NiMH oz. NiCD in med LiPo je v velikosti celic
(kaj je LiIo še vedno nevem :x )
- polnilec mora imeti možnost polnjenja za LiPo akumulatorje

Kje sem se zmotil me prosim popravite. (Verjetno sem se kje :-# )

Hvala za odgovore in lep pozdrav vsem modelarjem!
Lp, Primož.
"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it, so it goes on flying anyway."
Uporabniški avatar
AirKiller
Tekmovalec
Prispevkov: 262
Pridružen: 29 Avg 2005, 19:58
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a AirKiller »

Ha,.ma tebi nebi skodlo malo prebrat globlje forum,.ker vset o je ze blo napisan nevem kje.
o_O
Uporabniški avatar
flyboy00486
Razpravljalec
Prispevkov: 160
Pridružen: 10 Jun 2006, 18:12
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a flyboy00486 »

In zato da pregledam 18 strani TEM lahko eno popoldne sedim pred računalnikom , eden od vas pa mi to v dveh minutah napiše (če pa piše hitro pa v eni :wink: )
sem pa uporabil tudi funkcijo išči pa je blo tolko zadetkov da si spet nisem mel kaj počet #-o

Tako da bi lepo prosil za odgovor. :P
Lp, Primož.
"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it, so it goes on flying anyway."
Uporabniški avatar
jozo
Freak
Prispevkov: 492
Pridružen: 06 Mar 2005, 14:22
Kraj: Ig

Odgovor Napisal/-a jozo »

Li-po - Lithium Polymer

Celice imajo predvsem to prednost da so mnogo lažje a imajo pri tem manjšo tokovno zmožnost.
Pri Li-po celicah boš zasledil namesto 15A npr. 20C. C se zračuna tako: število C x št amperskih ur (primer: 20Cx1,2AH=24A).

Zakaj je pri Li-po obvezno uporabljati reglerje z Li-po podporo?
Ker se Li-po celice ne smejo PREPRAZNITI (ker če se senaredi en velik bummmm)regler ustavi njihovo delovanje takrat ko je to potrebno. Če tega nastane bumm.

Pri polnjenju paketov 3s in naprej je skoraj obvezno imeti balancer. To je naprava ki vse celice uravnva enako. Pri paketih kejr je več kot 3s se ponavadi srednja celica obnaša drugače.

Uporabne so za krtačne in brez krtačne motorje.




Li-on

Celice so narejene na zelo podoben način kot Li-po. Pri polnjenju ni potrebno uporabljati balancerja, samo polnilec z podporo Li-po/Li-on.


Ni-mh

Vsebujejo vodik. Imajo največjo tokovno zmožnost in jih lahko kupimo v različnih velikstih(2/3A,sub-c, itd.). Polnimo jih v načinu Ni-mh/Ni-cd. Celice se ne smejo sprazniti na več kot 0,9V na celico. Ker če se,se uničujejo.

Ni-cd

Že zelo stare celice, uporablja jih le še redko kdo. Za razliko od Ni-mh se lahko spraznejo na nulo in se pri tem ne uničujejo.


Upam da sem s tem kaj pomagal.

Žiga
Lp, Žiga Debevec
Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk »

jozo napisal/-a:Zakaj je pri Li-po obvezno uporabljati reglerje z Li-po podporo?
Ker se Li-po celice ne smejo PREPRAZNITI (ker če se senaredi en velik bummmm)regler ustavi njihovo delovanje takrat ko je to potrebno. Če tega nastane bumm.


Komentar k temu: enkrat mi je Brane zazlagal, da je li-po podpora učinkovita kvečemu pri 2s, mogoče 3s. Zakaj?

Recimo, da imaš paket 5s, celice pa so že precej različno zmatrane. V štirih je napetost 3V, v eni pa 2,8. Skupaj je to 14,8V, oziroma 2,96 na celico. Regler ti pusti prazniti paket še naprej in... great balls of fire ;-)

Baje se dobi tudi že neka zadeva, ki v letalu meri napetost vsake velice posebej, kar je edina prava metoda.

Lp
J
djcarboy
Začetnik
Prispevkov: 49
Pridružen: 16 Apr 2006, 08:28

Odgovor Napisal/-a djcarboy »

živjo!
samo to ti povem FLYBOY, NE IGRAJ SE Z LI-XX PREDEN TE O NJIH NEKDO NE POUČI.
jaz sem imel Li-Po 2s in so se zaradi napačnega načina polnenja napihnile in je bilo blizu eksplozije.

tak da NE SE IGRAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pa ne se ustrašt. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

jernejk napisal/-a:
jozo napisal/-a:Zakaj je pri Li-po obvezno uporabljati reglerje z Li-po podporo?
Ker se Li-po celice ne smejo PREPRAZNITI (ker če se senaredi en velik bummmm)regler ustavi njihovo delovanje takrat ko je to potrebno. Če tega nastane bumm.


Komentar k temu: enkrat mi je Brane zazlagal, da je li-po podpora učinkovita kvečemu pri 2s, mogoče 3s. Zakaj?

Recimo, da imaš paket 5s, celice pa so že precej različno zmatrane. V štirih je napetost 3V, v eni pa 2,8. Skupaj je to 14,8V, oziroma 2,96 na celico. Regler ti pusti prazniti paket še naprej in... great balls of fire ;-)

Baje se dobi tudi že neka zadeva, ki v letalu meri napetost vsake velice posebej, kar je edina prava metoda.

Lp
J

Tako je regler z Lipo podporo prav tako ni sposoben z gotovostjo zaščititi celic pred prenizkim izpraznjenjem, kot jih polnilec brez balancerja ni sposoben z gotovostjo zaščititi pred previsokim polnjenjem.
Edina prava rešitev v tej smeri je uporaba varoval, ki pri praznjenju nadzirajo vsako celico posebej, npr Graupnerjev Lipo Discharge Protection, ki reagira že takrat, ko najslabša celica doseže mejno vrednost in ne šele , ko mejno vrednost doseže povprčje vseh. Takrat je za kakšno malo slabšo celico, ki bi sicer še dolgo služila namenu, ob sicer rahlo zmanjšani kapaciteti, že prepozno.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
flyboy00486
Razpravljalec
Prispevkov: 160
Pridružen: 10 Jun 2006, 18:12
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a flyboy00486 »

Hvala za vse izčrpne odgovore.
Torej tisti "s" pomeni število celic. Samo jaz sem videl te baterije v nekih "vrečkah" tak da mi ni čisto jasno...

Pa torej če hočem imet na modelu Li-po akumulatorje moram imeti krtačni/brezkrtačni motor, regler za krtačne/brezkratčne motorje z li-po podporo (je pomembno kolko s-jev je na paketu glede na regler?) in pač en paket Li-po.
Pri polnjenju pa rabim polnilec z Li-po podporo če pa mam 3s ali več pa zraven še balancer.

Pri uporabi Li-on je isto kot pri Li-po (razen kak je pri reglerju mi še ni čisto jasno kaj regler rabi kako posebno podporo kot pri li-po?), edino pri polnjenju je vseeno, tak da tudi če mam 5s ne rabim balancerja.

P.S.: Jozo kaj s PREPRAZNITI si mislil da jih ne smeš do konca spraznit in prav to regler s posebno Li-po podporo onemogoča?

Sem prav torej zdaj vse skupaj razumel? :-?

Aja pa še to. Zdaj sem pri Mibo-tu gledal polnilnike in piše o neki novi različici "1-7 akumulatorjev Li-po". Torej to pomeni, da lahko brez balancerja polniš do 7s al kak?
Li-po sem opazil da imajo en konektor z dvema kabloma + še enga z večimi. Zakaj je kateri?
Lp, Primož.
"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it, so it goes on flying anyway."
Uporabniški avatar
Krofek
Freak
Prispevkov: 622
Pridružen: 21 Apr 2006, 21:20
Kraj: Ivanjkovci

Odgovor Napisal/-a Krofek »

flyboy00486 napisal/-a: Pri polnjenju pa rabim polnilec z Li-po podporo če pa mam 3s ali več pa zraven še balancer.

P.S.: Jozo kaj s PREPRAZNITI si mislil da jih ne smeš do konca spraznit in prav to regler s posebno Li-po podporo onemogoča?

Sem prav torej zdaj vse skupaj razumel? :-?

Aja pa še to. Zdaj sem pri Mibo-tu gledal polnilnike in piše o neki novi različici "1-7 akumulatorjev Li-po". Torej to pomeni, da lahko brez balancerja polniš do 7s al kak?
Li-po sem opazil da imajo en konektor z dvema kabloma + še enga z večimi. Zakaj je kateri?

Tudi če maš 2S je bolje da jih polniš z balancerjem. PREPRAZNIT to pomeni da napetost na celico nesme past pod določeno mejo(v Vsaki celici posebaj). Ja tega je zmožen polnilec BC-5(ima že vgrajen balancer)
Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3509
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Pisaneli »

Mene pa zanima, če lahko s spajakanjem baterijskih celic(NiMh) uničiš celico. Recimo, če te nekaj jezi in malo dlje časa spajkaš, posledično tudi celico bolj zagreješ.
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

Pisaneli napisal/-a:Mene pa zanima, če lahko s spajakanjem baterijskih celic(NiMh) uničiš celico. Recimo, če te nekaj jezi in malo dlje časa spajkaš, posledično tudi celico bolj zagreješ.
DA

Med spajkanjem zelo lahko "pregreješ" celico in je zanič :evil:
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Pisaneli napisal/-a:...če te nekaj jezi...
Dela se loti takrat, ko te nič ne bo jezilo!
www.lipo.si
Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3509
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Pisaneli »

mihah napisal/-a:
Pisaneli napisal/-a:...če te nekaj jezi...
Dela se loti takrat, ko te nič ne bo jezilo!
Saj veš kako je, včasih pač ni tvoj dan!

Kolikšna pa je tista temperatura, ki uniči celico? Več kot 50 stopinj?
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
Uporabniški avatar
TECHNiC
Freak
Prispevkov: 539
Pridružen: 16 Nov 2004, 14:14
Kraj: Senovo

Odgovor Napisal/-a TECHNiC »

Da ne bom odpiral nove teme ... :)



Zanima ali oddajniške akumulatorje ciklirate (na vsake dva, tri tedne) ali samo napolnite ko se pač spraznejo. Razlika je prevsem časovna, celice lahko v oddajniku stojijo tudi več časa.

Na kakšen način pridobimo več kapacitete (ostalo pri oddajnikih ni tako pomembno)?
LP, Tomaž
Uporabniški avatar
Električar
Tekmovalec
Prispevkov: 310
Pridružen: 13 Sep 2006, 16:16
Kraj: Novo mesto

Odgovor Napisal/-a Električar »

Jaz jih cikliram, so pa moje celice že precej stare.
Uporabniški avatar
TECHNiC
Freak
Prispevkov: 539
Pridružen: 16 Nov 2004, 14:14
Kraj: Senovo

Odgovor Napisal/-a TECHNiC »

Glede na to, da oddajniške celice ne marajo prevelikega pranilnega toka, potem se praznijo kar nekaj časa. V ta namen bi moral izdelati elektroniko, ki bi odklopila pri napetosti nekje 0,8 - 1V na celico. Ena možnost je z večimi zaporednimi diodami, pri čemer se pa tok zmanjšuje glede na čas. Druga možnost je pa s tranzistorjem, ki ga krmili dioda. Ubistvu ko napetost pade pod naptostjo diode, tranzistor neha prevajati, se zapre.

Torej, kakšen praznilni tok?

Nekje sem bral (članki o praznjenju celic), da s hranjenjem na neki srednji napolnjenosti pridobimo kapaciteto. Zmogljivost oddajniških akumulatorjev je pomembna le v kapaciteti. Praznilni tok niti ni pomemben. (giblje se okrog 200 mA). Če torej celice hranimo na neki srednji napolnjenosti, se kapaciteta poveča?
LP, Tomaž
Odgovori

Vrni se na Akumulatorji in polnilniki