Akumulatorske baterije splošno
- flyboy00486
- Razpravljalec
- Prispevkov: 160
- Pridružen: 10 Jun 2006, 18:12
- Kraj: Maribor
Akumulatorske baterije splošno
Kaj mi lahko kdo prosim razloži v čem je razlika med NiMH, NiCd in LiPo
baterijami?
Kaj rabim za LiPo posebn polnilec ali pa regulator? Ali je vseeno če LiPo priklopim na krtačni al pa brezkrtačni motor? Pa kaj pomenijo neke sekunde pri LiPo baterijah?
Že vnaprej hvala za pojasnila.
baterijami?
Kaj rabim za LiPo posebn polnilec ali pa regulator? Ali je vseeno če LiPo priklopim na krtačni al pa brezkrtačni motor? Pa kaj pomenijo neke sekunde pri LiPo baterijah?
Že vnaprej hvala za pojasnila.
Lp, Primož.
"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it, so it goes on flying anyway."
"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it, so it goes on flying anyway."
- flyboy00486
- Razpravljalec
- Prispevkov: 160
- Pridružen: 10 Jun 2006, 18:12
- Kraj: Maribor
- flyboy00486
- Razpravljalec
- Prispevkov: 160
- Pridružen: 10 Jun 2006, 18:12
- Kraj: Maribor
- flyboy00486
- Razpravljalec
- Prispevkov: 160
- Pridružen: 10 Jun 2006, 18:12
- Kraj: Maribor
Torej kolko jaz zdaj razumem:
- na brezkrtačni motor in regler za brezkrtačnike lahko priklopim al NiMH, NiCd, Lipo ali LiIo baterije
- enako lahko naredim z krtačnim motorjem in reglerjem za kratčnike
- finta med NiMH oz. NiCD in med LiPo je v velikosti celic
(kaj je LiIo še vedno nevem )
- polnilec mora imeti možnost polnjenja za LiPo akumulatorje
Kje sem se zmotil me prosim popravite. (Verjetno sem se kje )
Hvala za odgovore in lep pozdrav vsem modelarjem!
- na brezkrtačni motor in regler za brezkrtačnike lahko priklopim al NiMH, NiCd, Lipo ali LiIo baterije
- enako lahko naredim z krtačnim motorjem in reglerjem za kratčnike
- finta med NiMH oz. NiCD in med LiPo je v velikosti celic
(kaj je LiIo še vedno nevem )
- polnilec mora imeti možnost polnjenja za LiPo akumulatorje
Kje sem se zmotil me prosim popravite. (Verjetno sem se kje )
Hvala za odgovore in lep pozdrav vsem modelarjem!
Lp, Primož.
"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it, so it goes on flying anyway."
"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it, so it goes on flying anyway."
- flyboy00486
- Razpravljalec
- Prispevkov: 160
- Pridružen: 10 Jun 2006, 18:12
- Kraj: Maribor
In zato da pregledam 18 strani TEM lahko eno popoldne sedim pred računalnikom , eden od vas pa mi to v dveh minutah napiše (če pa piše hitro pa v eni )
sem pa uporabil tudi funkcijo išči pa je blo tolko zadetkov da si spet nisem mel kaj počet
Tako da bi lepo prosil za odgovor.
sem pa uporabil tudi funkcijo išči pa je blo tolko zadetkov da si spet nisem mel kaj počet
Tako da bi lepo prosil za odgovor.
Lp, Primož.
"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it, so it goes on flying anyway."
"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it, so it goes on flying anyway."
Li-po - Lithium Polymer
Celice imajo predvsem to prednost da so mnogo lažje a imajo pri tem manjšo tokovno zmožnost.
Pri Li-po celicah boš zasledil namesto 15A npr. 20C. C se zračuna tako: število C x št amperskih ur (primer: 20Cx1,2AH=24A).
Zakaj je pri Li-po obvezno uporabljati reglerje z Li-po podporo?
Ker se Li-po celice ne smejo PREPRAZNITI (ker če se senaredi en velik bummmm)regler ustavi njihovo delovanje takrat ko je to potrebno. Če tega nastane bumm.
Pri polnjenju paketov 3s in naprej je skoraj obvezno imeti balancer. To je naprava ki vse celice uravnva enako. Pri paketih kejr je več kot 3s se ponavadi srednja celica obnaša drugače.
Uporabne so za krtačne in brez krtačne motorje.
Li-on
Celice so narejene na zelo podoben način kot Li-po. Pri polnjenju ni potrebno uporabljati balancerja, samo polnilec z podporo Li-po/Li-on.
Ni-mh
Vsebujejo vodik. Imajo največjo tokovno zmožnost in jih lahko kupimo v različnih velikstih(2/3A,sub-c, itd.). Polnimo jih v načinu Ni-mh/Ni-cd. Celice se ne smejo sprazniti na več kot 0,9V na celico. Ker če se,se uničujejo.
Ni-cd
Že zelo stare celice, uporablja jih le še redko kdo. Za razliko od Ni-mh se lahko spraznejo na nulo in se pri tem ne uničujejo.
Upam da sem s tem kaj pomagal.
Žiga
Celice imajo predvsem to prednost da so mnogo lažje a imajo pri tem manjšo tokovno zmožnost.
Pri Li-po celicah boš zasledil namesto 15A npr. 20C. C se zračuna tako: število C x št amperskih ur (primer: 20Cx1,2AH=24A).
Zakaj je pri Li-po obvezno uporabljati reglerje z Li-po podporo?
Ker se Li-po celice ne smejo PREPRAZNITI (ker če se senaredi en velik bummmm)regler ustavi njihovo delovanje takrat ko je to potrebno. Če tega nastane bumm.
Pri polnjenju paketov 3s in naprej je skoraj obvezno imeti balancer. To je naprava ki vse celice uravnva enako. Pri paketih kejr je več kot 3s se ponavadi srednja celica obnaša drugače.
Uporabne so za krtačne in brez krtačne motorje.
Li-on
Celice so narejene na zelo podoben način kot Li-po. Pri polnjenju ni potrebno uporabljati balancerja, samo polnilec z podporo Li-po/Li-on.
Ni-mh
Vsebujejo vodik. Imajo največjo tokovno zmožnost in jih lahko kupimo v različnih velikstih(2/3A,sub-c, itd.). Polnimo jih v načinu Ni-mh/Ni-cd. Celice se ne smejo sprazniti na več kot 0,9V na celico. Ker če se,se uničujejo.
Ni-cd
Že zelo stare celice, uporablja jih le še redko kdo. Za razliko od Ni-mh se lahko spraznejo na nulo in se pri tem ne uničujejo.
Upam da sem s tem kaj pomagal.
Žiga
Lp, Žiga Debevec
jozo napisal/-a:Zakaj je pri Li-po obvezno uporabljati reglerje z Li-po podporo?
Ker se Li-po celice ne smejo PREPRAZNITI (ker če se senaredi en velik bummmm)regler ustavi njihovo delovanje takrat ko je to potrebno. Če tega nastane bumm.
Komentar k temu: enkrat mi je Brane zazlagal, da je li-po podpora učinkovita kvečemu pri 2s, mogoče 3s. Zakaj?
Recimo, da imaš paket 5s, celice pa so že precej različno zmatrane. V štirih je napetost 3V, v eni pa 2,8. Skupaj je to 14,8V, oziroma 2,96 na celico. Regler ti pusti prazniti paket še naprej in... great balls of fire
Baje se dobi tudi že neka zadeva, ki v letalu meri napetost vsake velice posebej, kar je edina prava metoda.
Lp
J
jernejk napisal/-a:jozo napisal/-a:Zakaj je pri Li-po obvezno uporabljati reglerje z Li-po podporo?
Ker se Li-po celice ne smejo PREPRAZNITI (ker če se senaredi en velik bummmm)regler ustavi njihovo delovanje takrat ko je to potrebno. Če tega nastane bumm.
Komentar k temu: enkrat mi je Brane zazlagal, da je li-po podpora učinkovita kvečemu pri 2s, mogoče 3s. Zakaj?
Recimo, da imaš paket 5s, celice pa so že precej različno zmatrane. V štirih je napetost 3V, v eni pa 2,8. Skupaj je to 14,8V, oziroma 2,96 na celico. Regler ti pusti prazniti paket še naprej in... great balls of fire
Baje se dobi tudi že neka zadeva, ki v letalu meri napetost vsake velice posebej, kar je edina prava metoda.
Lp
J
Tako je regler z Lipo podporo prav tako ni sposoben z gotovostjo zaščititi celic pred prenizkim izpraznjenjem, kot jih polnilec brez balancerja ni sposoben z gotovostjo zaščititi pred previsokim polnjenjem.
Edina prava rešitev v tej smeri je uporaba varoval, ki pri praznjenju nadzirajo vsako celico posebej, npr Graupnerjev Lipo Discharge Protection, ki reagira že takrat, ko najslabša celica doseže mejno vrednost in ne šele , ko mejno vrednost doseže povprčje vseh. Takrat je za kakšno malo slabšo celico, ki bi sicer še dolgo služila namenu, ob sicer rahlo zmanjšani kapaciteti, že prepozno.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
- flyboy00486
- Razpravljalec
- Prispevkov: 160
- Pridružen: 10 Jun 2006, 18:12
- Kraj: Maribor
Hvala za vse izčrpne odgovore.
Torej tisti "s" pomeni število celic. Samo jaz sem videl te baterije v nekih "vrečkah" tak da mi ni čisto jasno...
Pa torej če hočem imet na modelu Li-po akumulatorje moram imeti krtačni/brezkrtačni motor, regler za krtačne/brezkratčne motorje z li-po podporo (je pomembno kolko s-jev je na paketu glede na regler?) in pač en paket Li-po.
Pri polnjenju pa rabim polnilec z Li-po podporo če pa mam 3s ali več pa zraven še balancer.
Pri uporabi Li-on je isto kot pri Li-po (razen kak je pri reglerju mi še ni čisto jasno kaj regler rabi kako posebno podporo kot pri li-po?), edino pri polnjenju je vseeno, tak da tudi če mam 5s ne rabim balancerja.
P.S.: Jozo kaj s PREPRAZNITI si mislil da jih ne smeš do konca spraznit in prav to regler s posebno Li-po podporo onemogoča?
Sem prav torej zdaj vse skupaj razumel?
Aja pa še to. Zdaj sem pri Mibo-tu gledal polnilnike in piše o neki novi različici "1-7 akumulatorjev Li-po". Torej to pomeni, da lahko brez balancerja polniš do 7s al kak?
Li-po sem opazil da imajo en konektor z dvema kabloma + še enga z večimi. Zakaj je kateri?
Torej tisti "s" pomeni število celic. Samo jaz sem videl te baterije v nekih "vrečkah" tak da mi ni čisto jasno...
Pa torej če hočem imet na modelu Li-po akumulatorje moram imeti krtačni/brezkrtačni motor, regler za krtačne/brezkratčne motorje z li-po podporo (je pomembno kolko s-jev je na paketu glede na regler?) in pač en paket Li-po.
Pri polnjenju pa rabim polnilec z Li-po podporo če pa mam 3s ali več pa zraven še balancer.
Pri uporabi Li-on je isto kot pri Li-po (razen kak je pri reglerju mi še ni čisto jasno kaj regler rabi kako posebno podporo kot pri li-po?), edino pri polnjenju je vseeno, tak da tudi če mam 5s ne rabim balancerja.
P.S.: Jozo kaj s PREPRAZNITI si mislil da jih ne smeš do konca spraznit in prav to regler s posebno Li-po podporo onemogoča?
Sem prav torej zdaj vse skupaj razumel?
Aja pa še to. Zdaj sem pri Mibo-tu gledal polnilnike in piše o neki novi različici "1-7 akumulatorjev Li-po". Torej to pomeni, da lahko brez balancerja polniš do 7s al kak?
Li-po sem opazil da imajo en konektor z dvema kabloma + še enga z večimi. Zakaj je kateri?
Lp, Primož.
"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it, so it goes on flying anyway."
"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it, so it goes on flying anyway."
flyboy00486 napisal/-a: Pri polnjenju pa rabim polnilec z Li-po podporo če pa mam 3s ali več pa zraven še balancer.
P.S.: Jozo kaj s PREPRAZNITI si mislil da jih ne smeš do konca spraznit in prav to regler s posebno Li-po podporo onemogoča?
Sem prav torej zdaj vse skupaj razumel?
Aja pa še to. Zdaj sem pri Mibo-tu gledal polnilnike in piše o neki novi različici "1-7 akumulatorjev Li-po". Torej to pomeni, da lahko brez balancerja polniš do 7s al kak?
Li-po sem opazil da imajo en konektor z dvema kabloma + še enga z večimi. Zakaj je kateri?
Tudi če maš 2S je bolje da jih polniš z balancerjem. PREPRAZNIT to pomeni da napetost na celico nesme past pod določeno mejo(v Vsaki celici posebaj). Ja tega je zmožen polnilec BC-5(ima že vgrajen balancer)
Da ne bom odpiral nove teme ...
Zanima ali oddajniške akumulatorje ciklirate (na vsake dva, tri tedne) ali samo napolnite ko se pač spraznejo. Razlika je prevsem časovna, celice lahko v oddajniku stojijo tudi več časa.
Na kakšen način pridobimo več kapacitete (ostalo pri oddajnikih ni tako pomembno)?
Zanima ali oddajniške akumulatorje ciklirate (na vsake dva, tri tedne) ali samo napolnite ko se pač spraznejo. Razlika je prevsem časovna, celice lahko v oddajniku stojijo tudi več časa.
Na kakšen način pridobimo več kapacitete (ostalo pri oddajnikih ni tako pomembno)?
LP, Tomaž
- Električar
- Tekmovalec
- Prispevkov: 310
- Pridružen: 13 Sep 2006, 16:16
- Kraj: Novo mesto
Glede na to, da oddajniške celice ne marajo prevelikega pranilnega toka, potem se praznijo kar nekaj časa. V ta namen bi moral izdelati elektroniko, ki bi odklopila pri napetosti nekje 0,8 - 1V na celico. Ena možnost je z večimi zaporednimi diodami, pri čemer se pa tok zmanjšuje glede na čas. Druga možnost je pa s tranzistorjem, ki ga krmili dioda. Ubistvu ko napetost pade pod naptostjo diode, tranzistor neha prevajati, se zapre.
Torej, kakšen praznilni tok?
Nekje sem bral (članki o praznjenju celic), da s hranjenjem na neki srednji napolnjenosti pridobimo kapaciteto. Zmogljivost oddajniških akumulatorjev je pomembna le v kapaciteti. Praznilni tok niti ni pomemben. (giblje se okrog 200 mA). Če torej celice hranimo na neki srednji napolnjenosti, se kapaciteta poveča?
Torej, kakšen praznilni tok?
Nekje sem bral (članki o praznjenju celic), da s hranjenjem na neki srednji napolnjenosti pridobimo kapaciteto. Zmogljivost oddajniških akumulatorjev je pomembna le v kapaciteti. Praznilni tok niti ni pomemben. (giblje se okrog 200 mA). Če torej celice hranimo na neki srednji napolnjenosti, se kapaciteta poveča?
LP, Tomaž