KAJ DOGAJA V DELAVNICI

https://www.facebook.com/groups/145673232607897/, Ul. IX Korpusa 73, 5250 Solkan; e-mail: [email protected]; Kontaktna oseba: Kogovšek Sašo 040-273-771

Moderatorji: Mipo, sasokog

Odgovori
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

JozeS napisal/-a:Kaj ostali nič ne žagate, lepite in oblačite?
Še rišemo :wink:
retracti.png
retracti.png (12.17 KiB) Pogledano 5199 krat
Lp,
Andreo
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2129
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Krilo bo iz balse in letvic.

LP, J.
Priponke
"Kalup" za krilo.
"Kalup" za krilo.
16 Fiesta E.jpg (69.44 KiB) Pogledano 5116 krat
Nalaganje letvic na rebra.
Nalaganje letvic na rebra.
17 FIESTA E.jpg (45.24 KiB) Pogledano 5116 krat
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2129
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Lepljenje. AL profil spredaj služi za držanje reber na premici. Zadaj so rebra naslonjena na letev.
LP,J.
Priponke
Polovica krila.
Polovica krila.
18 FIESTA E.jpg (72.71 KiB) Pogledano 5020 krat
Krilna ojačitev bo hkrati nosila tudi podvozje.
Krilna ojačitev bo hkrati nosila tudi podvozje.
19 FIESTA E.jpg (72.01 KiB) Pogledano 5020 krat
študent
Razpravljalec
Prispevkov: 116
Pridružen: 06 Sep 2010, 19:33

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a študent »

Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2129
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Formule za aerodinamiko:
http://www.delago.de/ariane/DFormel.htm

LP, J.
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

Tale lesenjača iz prve strani po treh letih končno čaka na vreme, da gre v luft 8) .
Sedaj izgleda pa takole:
P1080642.JPG
P1080642.JPG (72.08 KiB) Pogledano 4751 krat
P1080645.JPG
P1080645.JPG (50.93 KiB) Pogledano 4751 krat
P1080659.JPG
P1080659.JPG (77.3 KiB) Pogledano 4751 krat
Se vidmo na Lijaki!
Andreo
Uporabniški avatar
Sprinter60
Tekmovalec
Prispevkov: 307
Pridružen: 27 Dec 2011, 07:30

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a Sprinter60 »

Imaš en Like :D
Uporabniški avatar
sasokog
Razpravljalec
Prispevkov: 139
Pridružen: 14 Nov 2008, 10:57
Kraj: Nova Gorica
Kontakt:

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a sasokog »

Imaš drugi like !!!!
-= Flying pigs 8,000 feet above Sea level =-
_____________________________________

Team ElyQ
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2129
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Bravo Andrej!

Na Lijaku se je videlo, da bo model kmalu narejen. Sigma je zadnje čase letela hudo navito.

LP, Jože
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

Ja teh pet kilc letet (toliko je težak model brez goriva) bo po moje kar razlika napram štirim kilcam Sigme.
Spit ima krilno obtežitev 106g /dm2, Sigma pa 93.

Ni kaj je treba trenirat...

Lp,
Andreo
Uporabniški avatar
Sprinter60
Tekmovalec
Prispevkov: 307
Pridružen: 27 Dec 2011, 07:30

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a Sprinter60 »

Andrej..kako bo zdej razmerje težišče podvozje..bo ok ? al boš moral ku po jajcih pristajat ?
Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 6017
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

Če je delan po (povečanem) načrtu, kot naš mali iz druge teme, se nimaš kaj bat, k leti zelo lepo, nima nekih grdih- ritastih razvad, v bistvu boš presenečen, ker zadeva leti nekako kot malce večji trejnerček.
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

Načrt sem povzel iz interneta, mislim, da je po načrtu 1400mm razpona in je elektro varianta. Jaz sem ga povečal na 1600mm in ga malo priredil - ojačal za batni motor.
Ker mi je všeč izdelava modelov, da so čimbolj podobni pravim (vsaj po obliki) sem tudi načrt popravil, da izgleda bolj "scale".
Takrat (imel sem še malo izkušenj z letenjem in izdelavo samo) sem "popravil" kolesa, da so kot pri pravemu - torej malo nazaj glede na dobljen načrt. Zato imam danes tu pomisleke, kako bo stvar špilala na pristanku. Bila pa je še ena stvar, za katero sem moral še malo razmišljat: v nos sem moral dat 445g uteži!!! Model se je pri rulanju na tleh zelo čudno obnašal, kar mi je dalo mislit, da je nekaj narobe s težiščem - no tudi s kolesi, ker so malo bolj nazaj vendar vseeno, tistih 445g je pa le prevelika napaka, da bi bilo res.
Ponovno sem izračunal težišče in opazil, da je bilo prvič nekaj narobe z izračunom (sem že pozabil po kakšnem postopku sem ga računal). Od takrat je sin naredil v šoli za seminarsko nalogo preračun MAC-a za katerikoli krilo in ponovni izračun težišča mi je pokazal, da je težišče za 16mm bolj nazaj. Temu izračunu zaupam, zato sem popravil težišče in glej potrebno je le 37g svinca. Kar velika razlika oz. napaka pri mojem preračunu težišča po Steinerjevem pravilu je sedaj v mejah normale.

Tako. Sedaj čakam ustrezne vremenske pogoje in potem gremo v luft.

Lp,
Andreo
Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 6017
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

Jaz sem pa kolesa sukal kar se da naprej (še premalo- ampak več ne gre), pa so na travci kar problemi s poletanjem, no, pri vas to ni faktor :lol: . Težišče pa kar mej nekje na 20% od prednjega roba, čene zna bit da boš "malce" švical na pristankih- se zna zvrnit v najbolj "primernem" trenutku :oops: . Drgač pa, prever na tarjavmu, sej je zlo podoben tvojemu, še po teži naj bi bila tam- tam.
Drugače pa, mam tudi jaz povečan Daveov načrt, tudi nekje na meter šestdeset, tudi en malčk predelano konštrukcijo zmaja, bo pa elektro,... ko me bo spet zagrabla modlarska :oops:
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----
Uporabniški avatar
Sprinter60
Tekmovalec
Prispevkov: 307
Pridružen: 27 Dec 2011, 07:30

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a Sprinter60 »

Ej za vnuka sem napravil enga delta zmaja...joj s čim se mormo tastari dajat.
Izdelan je po načrtu iz interneta..ampak glej ga zlomka. Me ne uboga. Nekej časa je vse ok, potem pa postrani in bunf u tla. Pa še smeji se mi zravn.
Kaj ima kdo kake izkušnje iz rosnih let, ko so te reči še frlele po luftu. Rad bi da bi bil v zraku stabilen, pa ni. Geometrijo sem lepo premeril...špagice so tudi v vagi, mogoče pa tu v Renčah veter ni taprav :)

LP
Priponke
zmaj.jpg
zmaj.jpg (27.93 KiB) Pogledano 4537 krat
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

Ja, taki zmaji so zelo nestabilni, če je veter premočan. Mora bit ravno pravšnji.
Jaz se spomnim iz mojih mlajših let, da sem naredil kar enostaven pravokotnik postavljen pokonci in rep iz papirnate verige, katere konca sta bila pritrjena vsaka v svoj vogal. Najlon s katerim sem ga prekril sem pritrdil bolj ohlapno.
Stric iz tujine mi je takrat prinesel cca 1km laksa za ribe lovit, jaz pa sem ga uporabil za zmaja. Spravil sem ga zelo visoko - ga je gledalo pol Kromberka :lol:.
Gor je šlo lepo, dol je bilo težje, ker sem moral navijat =P~.

Je pa res, da pravokotnik nekako ni podoben zmaju :roll: .
Lp,
Andreo
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

KamiKaza napisal/-a:ko me bo spet zagrabla modlarska :oops:
Sedaj ni čas za modelarstvo :lol: :lol: , je bil čas celo zimo za to. To toplo vreme kar vleče ven, kajne?

Bom pa vsekakor pogledal pri Bojanu kako je "tarjav" naštiman oz. kje ima težišče preden gre v luft. Kar se tiče koles pa bo kot bo. Bomo pa švicali #-o. Bo naslednji boljši 8).

Lp,
Andreo
Uporabniški avatar
Sprinter60
Tekmovalec
Prispevkov: 307
Pridružen: 27 Dec 2011, 07:30

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a Sprinter60 »

Andreo29 napisal/-a:Ja, taki zmaji so zelo nestabilni, če je veter premočan. Mora bit ravno pravšnji.
Jaz se spomnim iz mojih mlajših let, da sem naredil kar enostaven pravokotnik postavljen pokonci in rep iz papirnate verige, katere konca sta bila pritrjena vsaka v svoj vogal. Najlon s katerim sem ga prekril sem pritrdil bolj ohlapno.
Stric iz tujine mi je takrat prinesel cca 1km laksa za ribe lovit, jaz pa sem ga uporabil za zmaja. Spravil sem ga zelo visoko - ga je gledalo pol Kromberka :lol:.
Gor je šlo lepo, dol je bilo težje, ker sem moral navijat =P~.

Je pa res, da pravokotnik nekako ni podoben zmaju :roll: .
Lp,

Ja...bolj je pravokotniku podoben. ampak še vedno ne vem, kaj je vzrok mojih težav.
študent
Razpravljalec
Prispevkov: 116
Pridružen: 06 Sep 2010, 19:33

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a študent »

Bravo andrej, še en LIKE iz moje strani. Upam, da nisem kje spregledal kakšne objave, ampak me zanima kdaj bo krstni let, da ne bom slučajno na štajerskem :D :P .
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Sprinter60 napisal/-a:Ej za vnuka sem napravil enga delta zmaja...joj s čim se mormo tastari dajat.
Izdelan je po načrtu iz interneta..ampak glej ga zlomka. Me ne uboga. Nekej časa je vse ok, potem pa postrani in bunf u tla. Pa še smeji se mi zravn.
Kaj ima kdo kake izkušnje iz rosnih let, ko so te reči še frlele po luftu. Rad bi da bi bil v zraku stabilen, pa ni. Geometrijo sem lepo premeril...špagice so tudi v vagi, mogoče pa tu v Renčah veter ni taprav :)

LP
Mislim, da je vzrokov za tvojo težavo (zmaj naenkrat zarotira in izgubi višino.. do konca) pri letenju več:

- tloris tvojega zmaja ni najboljši. Prečna letvica je preveč proti sredini zmaja. Boljše je, če je letvica nekje na prvi tretjini dolžine sredinske letvice, ali celo še bolj naprej. Kako bi to še razložil.. hmm.. "teža" zmaja je zaradi postavitve prečne letvice preveč zadaj za prijemališčem vzgona, zato hitro zgubi stabilnost (analogija z letalskim modelom, ki ima težišče preveč zadaj)

- tvoj zmaj nima "V-loma". Običajno je prečna letvica upognjena v "lok". To upognjenost zagotovimo lahko na dva načina. Ali uporabimo dovolj tanko in elastično palčko, da se sama pod obremenitvijo upogne, ali pa jo s pomočjo nitke na zgornji strani zategnemo..kot ene vrste lok. Tega loka ali V loma naj bo vsaj 15% dolžine palice na vsaki strani.

- palčke naj bodo tanke in lahke. Debelejše, ko so te "late", več vetra mora biti, da zmaj leti in bolj postane nemiren, sploh ker mora imeti težji zmaj večji vpadni kot za letenje.

- vpetje vlečne vrvice naj ne bo direktno na zmaja, ampak na "uzdo", ki ima eno vpetje nekaj cm naprej od težišča, drugo pa precej bolj nazaj od težišča, na kateri naredimo več mest za vpetje glavne vrvice, tako da lahko s spremembo izbranega vpetja natrimamo pravo pozicijo (vpadni kot)

Kar se tvojega zmaja tiče, bi jaz najprej poizkusil povečati V lom. Glede tega, ko zmaj naenkrat zaokroži in hoče pikirati, pa se reši enostavno s tem, da vrvico popustimo..oziroma zmaja malce razbremenimo (v pomentu, ko koče zapikirati, ali pa v momentu ko zmaj zakroži in ko se ravno z nosom spet postavi proti nebu) na ta način, da se pomaknemo, ali stečemo v smeri vetra, kolikor je pač potrebno, da se zmaj spet umiri in postavi v pravilni položaj. Če cuknemo za vrvico, bo pravilno narejen in nastavljen zmaj samo pridobil na višini, nepravilno nastavljen nzmaj pa bo zarotiral.

V Pakistanu imajo znamenite borbe z zmaji in sicer take, da poizkušajo tekmovalci drug drugemu prerezati vrvice. Ker imajo zmaji samo eno vrvico, s poridom uporabljajo to tehniko zategovanja in popuščanja vrvice, da svojega zmaja spravijo, oziroma "prikrmarijo" k nasprotniku in mu presekajo vrvico. (na vrvico so nalepljeni drobni stekleni drobci in koščki britvic)

Za izdelavo enostavnega in stabilnega zmaja priporočam uporabo karbonskih palčk in navadnega polivinila od kake tanjše trgovinske vrečke. "Uzda" pa je lahko en kos trikotne plastične folije, ki jo na zmaja od spodaj obojestransko prilepimo s selotejpom.

LP Mitja
Uporabniški avatar
Sprinter60
Tekmovalec
Prispevkov: 307
Pridružen: 27 Dec 2011, 07:30

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a Sprinter60 »

Hvala Mitja...veliko napak sem napravil, ki jih bo treba popravit.

Palice so res toge , brez v loma...in še na koncu sem po načrtu iz interneta dodal vrvico da ja preprečuje da bi veter napravil profil, teko da je vse skupaj ena ravna ploskev. Ko popravim se oglasim.

ja včasih je na pogled tako enostavne stvari kar težko spravit skupej da funkcionirajo...potem pa se praskaš po glavi in študiraš, kako je možno da spraviš skupej eno letalo..enga zmajčka pa ne , Zdej trenutno čepi v kotu in se mi smeji. Ma mu bom že dal vetra.. :whistle:

LP
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

IMAG1058.jpg
IMAG1058.jpg (66.93 KiB) Pogledano 4302 krat
Danes po službi je bil čas za drugo testiranje na terenu.
Motor je zagrabil takoj po par zamahih. Super. Po malenkostnih nastavitvah dela kot urca. Dela kot :-({|=
Tudi kolesa sem zrihtal in sedaj so res fiksna.
Sicer pa se mi je med delovanjem motorja pokazalo nekaj nepravilnosti. Problem imam predvsem s tresljaji, ki jih ustvarja motor. Med full obrati krilo na konici je bilo takorekoč skoraj nemogoče držati.
Propeler je zbalansiran, spiner izgleda, da je tudi kar scentriran, motor pa je trenutno pritrjen direktno na požarno steno, kar verjetno prenaša vse te tresljaje po celem avionu.
Se pravi imam še nekaj dela na tleh preden gre v luft: motor nameravam dat na gumijaste cilindre, zadnjemu kolesu moram dat ali močnejši vzmeti ali pa bolj zategnit zajlico (push-push sistem). Popravit moram tudi pritrditev krilc - eno mi je dobesedno snelo iz tečaja. Žico, ki služi za tečaj je kot sveder zajedlo v krilo in seveda snelo celo krilce. Te vibracije so res hude.

Vidim, da se bom še marsikaj naučil na tem modelu...

Testiranje na tleh pred prvim poletom se mi je za sedaj obrestovalo :whistle:
IMAG1056.jpg
IMAG1056.jpg (82.59 KiB) Pogledano 4302 krat
Lp,
Andreo
Uporabniški avatar
Sprinter60
Tekmovalec
Prispevkov: 307
Pridružen: 27 Dec 2011, 07:30

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a Sprinter60 »

Kar nekaj težavic imaš z vibracijami...no jaz tega nisem pri mojem Spitu opazil, RCG 15 ccm sva z Oskarjem namontirala kar na 5 mm navojne palice kar je razvidno na strani 6 tega foruma...Palice pa so direktno pritrjene na požarno steno. Bom potrkal in zaenkrat je pa vse ok. Seveda bom na začetku sezone še enkrat pred prvim poletom vse pregledal in upam da ne bo kakšnih presenečenj. Ti le v miru vse poštimaj, predvsem pa pred prvim poletom dobro stestiraj...saj take močne vibracije niso mačji kašelj. Pa Srečno naprej s tvojim res lepo izdelanim Spitom...

LP
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2129
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Tabela hitrosti vetra v različnih enotah.
Vsak naj sam izbere svoj varen hitrostni razred.

Ne me več spraševat koliko km/h je 3 m/s.

LP, J.
Priponke
Takole izgleda meritev s trakom.  Copy/Paste od AlešZ
Takole izgleda meritev s trakom. Copy/Paste od AlešZ
analogna meritev.jpg (181.77 KiB) Pogledano 4081 krat
Za vse vrste modelarstva je nekje pravi veter.
Za vse vrste modelarstva je nekje pravi veter.
160419 Tabela jakosti vetra-.jpg (79.92 KiB) Pogledano 4008 krat
Zadnjič spremenil JozeS, dne 19 Apr 2016, 11:02, skupaj popravljeno 3 krat.
Uporabniški avatar
murva
Tekmovalec
Prispevkov: 390
Pridružen: 10 Feb 2011, 17:42
Kraj: Šempas

Re: KAJ DOGAJA V DELAVNICI

Odgovor Napisal/-a murva »

30 km/h - se smatra kot "popolnoma mirno". Drevesom se ne ljubi niti
premakniti listov.

40 km/h - drugje po Sloveniji ljudje zapirajo okna. V Ajdovščini veter
upihne nekaj regratovih lučk.

50 km/h - Drugje po Sloveniji se ljudje držijo za kape da jim jih ne odnese.
V Ajdovščini odprejo vsa okna in vrata da se malo prezrači.

60 km/h - Ajdovci se odpravijo na sprehod in uživajo v ljubki sapici. Tujce
po cesti že zanaša med hojo.

70 km/h - Drugje po Sloveniji spravljajo avte v garaže in zapirajo polkna.
Ajdovci dajo ven sušit cunje.

80 km/h - Ajdovci pošljejo otroke malo ven da se "preluftajo".

90 km/h - Drugje po Sloveniji prevrača smetnjake in razbija šipe. Ajdovci
začnejo prižigati cigarete z vžigalico med dlanmi.

100 km/h - Drugje po Sloveniji radii in televizije panično opozarjajo pred
vetrom. Ajdovec se pelje na panoramsko vožnjo po cesti proti Podnanosu in se
smeje prevrnjenim kamionom.

120 km/h - Drugje po Sloveniji lomi drevesa in uničuje pridelke. Ajdovci se
veselijo ker jim ni treba pometati.

150 km/h - Drugje po Sloveniji odkriva strehe in lomi ostrešja, drevesa pa
izruje s koreninami vred. Ajdovci počasi zaprejo okna.

180 km/h - Drugje po Sloveniji: razglašena je splošna naravna katastrofa,
gasilci in civilna zaščita iz vse države hiti na pomoč ljudem s podrtimi
hišami. Ajdovcem ni jasno zakaj tako komplicirajo.

200km/h - V Ajdovščini polomi nekaj vej in odnese kak korec s strehe. Drugje
po Sloveniji grejo smrtne žrtve v tisoče.

300 km/h - Drugje po Sloveniji: popolno uničenje, mesta so zravnana z
zemljo. Ajdovci rečejo: ej, ma dns pej piha!!
The Rose Squardon / Aircombat Slovenija Slika
Odgovori

Vrni se na Modelarsko društvo Nova Gorica