Kako izdelati raketo ???

Moderator: extremist1

Odgovori
tadejcek
Začetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: 02 Jul 2008, 12:20
Kraj: renče

Kako izdelati raketo ???

Odgovor Napisal/-a tadejcek »

Živjo!!
Sem popolnoma nov član v svetu moderatorstva...in zato kratko rečeno nimam pojma popolnoma od ničesar v zvezi z tem.Silno rad bi izdelal raketo na kemični pogon.Pred dnevi sem se lotil izdelave vodne rakete,kot je bila opisana v nekem postu.
Naredil sem vse po navodilih:izstreliščno rampo ter raketo.
Uporabil sem plastenko od radenske(1,5l)in vanjo natočil 600 ml vode.
Vanjo sem napompal zraka z pompo za kolesa...napompal sem prb. 4 bar-e in zletela mi je prb.20 m visoko.Če bi vanjo napompal 11 bar,kolikor se lahko v take plastenke da bi poletela verjetno 2x do 3x višje.
Sedaj pa sem si zaželel izdelavo rakete,kot se spodobi...take z motorjem in vsem ostalim.
Bi prosu za navodila kako naj tole naredim,in kje naj kupim potrebno opremo.
Hvala in LP
The Snow Empire
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Zdravo!
Glede izdelave rakete iz steklenih vlaken sem nekaj našel v svojem arhivu.


Trup modela je navit na kovinskem kalupu premera 300mm iz dveh slojev steklenih vlaken, prepojenih z epoksidno smolo. Podoben postopek je tudi za izdelavo karbonske palice, tako da ti lahko vsebina služi kot referenca za izdelavo trupa.
Krist napisal/-a:Za izdelavo potrebujemo:
- ločilni vosek Formula 5
- stekleno tkanino 25g/m2
- ogljikovo tkanino enosmerno 80g/m2
- epoksidno smolo
- ustrezen kalup (jeklena palica fi 5mm - važno je, da je ravna in nima deformacij)
- stekleno ploščo na kateri bomo delali
- odsluženo mobi kartico
- daljše ravnilo po možnosti iz kovine ali plexi stekla
- vato
- WC papir (3 slojni je najboljši)
- olfa nož ali podoben z novim rezilom!
- lepenko na kateri režemo tkanine
- nitro razrečilo
- latex rokavice po želji
- 10mm širok trak folije
- selotejp
- palčko za mešat smolo
- pivo tut ne sme mankat pr delu


postopek, ki ga sam uporabljam:

Najprej očistim stekleno ploščo z britvico ali klino od olfa noža, tako da ni nobenih neravnin in smeti na njej. Potem šipo operem z nitro razredčilom in zdrgem do suhega, sledi voskanje površine s formulo 5, ker je šipo lažje očistit ko se smola posuši (nikoli čistit šipe, dokler ni smola suha!) Sam porabljam navadno bombažno vato za nanos formule. Sledi čiščenje kalupa ( palice na katero bomo navijali trup) z nitro razrečilom in voskanje na koncu. Pomembno je, da ne damo ne premalo in ne preveč formule na šipo in na kalup, ker če damo premalo, se bo rado prijelo in bo kar pestro dobit izdelek dol. Če pa je preveč pa spet ni uredu, ker se poznajo kar brazde od vate. Sam to delam po občutku. Palico namažem samo enkrat in ko je suha formula 5 je ne poliram! Na vrsti je priprava tkanine, ki jo bomo uporabili. Za kolibrija je dovolj 1 ovoj ogljikove tkanine in 2 ovoja steklene tkanine. Se pravi okoli 20mm širok trak ogljikove enosmerne tkanine in 45-50mm širok trak 25g tkanine (niti tkanine potekajo pravokotno na palico in ne pod 45°), sama dolžina obeh tkanin pa mora biti vsaj kak centimeter daljša od končnega izdelka (sam odrežem še vsaj 1cm na vsako stran daljšo tkanino, da ne gleda ogljikova ven, ker je zelo občutljiva in se hitro zgodi, da grejo niti po svoje).
Pri rezanju je važno, da imamo podlago res čisto, da ne poškodujemo tkanine in da si ne navlečemo raznih smeti ter da je rezilo res ostro, ker drugače bo kar pestro lepo odrezat tkanino. Sedaj je na vrsti priprava epoksidne smole, za palico jo potrebujemo okoli 5g (raje več, kot pa premalo). Sam jo najraje doziram v lonček preko medicinskih brizg v ustreznem razmerju, ki ga predpisuje proizvajalec. Sam imam smolo, ki ima volumensko razmerje 2:1, če imate podano razmerje utežno, potem bo pač treba tehtat komponenti. Tukaj ni odokativne metode, ker se drugače ne bo strdilo! Sledi mešanje smole, nič hitet ampak lepo po lahko in dobro premešat smolo.
Zdej pa glavni del. Najprej polijem del smole na šipo in jo z mobi kartico razvlečem po površini, ki jo bo zavzemala steklena tkanina, ko to naredim, sledi previdno polaganje tkanine na mokro šipo. Z mobi kartico tkanino previdno in enakomerno prepojim ter odpravim vse gube, ki so se pojavile med polaganjem. V kolikor so bile smeti vmes med šipo in tkanino, se bo to poznalo na tkanini. Na vrsti je ogljikov trak. Sam imam tako tkanino, ki ima na spodnji strani karo mrežo, ki drži niti skupaj in plastično folijo (nekatere tkanine imajo namesto mreže niti, ki potekajo pravokotno na smer tkanine in so med seboj 5mm narazen, za zaščito pa je poseben papir). Če imate tako s folijo, pustite folijo pri miru, dokler ni tkanina prepojena po celotni površini enakomerno. Postopek je enak tistemu s stekleno tkanino. Sam pri ogljikovi tkanini ne šparam s smolo, tako da res prepojim vse, potem pa s kartico previdno odstranim odvečno smolo, važno je, da vlečemo kartico v smeri vlaken, ker bo drugače masaker. Ko je odvečna smola odstranjena, položimo ogljikovo tkanino previdno na stekleno tako, da je ogljikov trak 5-10mm odmaknjen od roba steklene tkanine (ogljikov trak ne sme v nobenem primeru gledati čez steklenega!). Potlej še enkrat previdno s kartico potegnemo čez ogljikov trak, da se lepo prepojita skupaj in previdno odstranimo zaščitno folijo na ogljikovi tkanini. še zadnjič s kartico potegnemo čez vse skupaj in položim palico na spodnji del steklene tkanine. Zdaj previdno privzdignemo stekleno tkanino in jo pritisnemo ob palico, to ponavljamo, dokler ni tkanina položena po celotni dolžini palice. Še enkrat s prsti previdno popravimo gube in palico previdno zvijamo tako kot rolado. Važno je, vse skupaj napeto, drugače bo treba vse ponovit. Ko imamo tkanini naviti, vzamemo večji kos WC papirja in z njim previdno obrišemo odvečno smolo in zgladimo celotno palico. Pri tem je pomembno, da palico vrtimo v pravo smer, medtem ko v drugi roki držimo papir, v nasprotnem primeru se bo tkanina odvila. Kdor misli palico , ko bo gotova še pobrusiti, je končal z delom, edino postavit jo mora nekam na varno, da se posuši.
Tisti, ki pa želite gladko palico, brez brušenja, se boste pa še malo pomatrali. Najprej je potrebo očistiti del kalupa z nitro razrečilom, ker se drugače selotejp ne bo prijel. Sledi pritrditev in navijanje folije v spirali po celotni dolžini tkanine. Važno je, da se trak med seboj prekriva in da je med navijanjem enakomerno napet. Na koncu samo še obrišemo folijo in s selotejpom zavarujemo, da se ne odvije s palice. Edino postavimo jo še nekam na varno, da se posuši.
Po vsaj 24 urah lahko palico snamemo s kalupa, drugače bo treba kupit kak paket hanzaplast flajštrov za žulje na roki. Palico najlažje dobimo s kalupa dol, če nenaviti del kalupa vpnemo v primež in previdno s manjšimi kombinirkami previdno ne enem koncu palice stisnemo in zavrtimo za manj kot 1/4 obrata, da popusti spoj med palico in kalupom. Nato pa z rokami palico po malem sukamo, dokler ne popusti po celi dolžini. Zdaj pa sam še finale. Palico primemo na dveh mestih in istočasno sukamo in vlečemo proti sebi, dokler je ne dobimo dol s kalupa. Če je bil kalup dobro namazan, bo to šlo brez problemov, drugače pa bo kar pestro. Palico samo še odrežemo na dolžino. v Primeru, da nismo dali folije na palico, jo najprej pobrusimo in šele nato odrežemo na želeno dolžino. Če pa smo delali z folijo, jo odvijemo šele, ko smo sneli izdelek s kalupa.
To je to...
Ne bom pisal komentarjev k slikam, ker je vse že med samim texstom, Upam, da se dovolj dobro vidi celoten postopek, ker sem med delom moral še fotografirati.


Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Edino tukaj nimaš karbonske tkanine vmes, premer kalupa je nekoliko večji in na koncu ne rabiš vsega poviti s ozkim trakom, ampak samo lepo obrišeš odvečno smolo s pomočjo papirnate brisače ali pa WC papirja.

Ko je trup navit, ga pustimo 24 ur, da se posuši. sledi brušenje trupa z vodo brusnim papirjem. Na enak način izdelamo še nosilec motorja in vsadilo glave (podrobnejši postopek je opisan v knjigi Raketno modelarstvo, avtorjev Jožeta Čudna In Rasta Snoja; Tehniška založba Slovenije).
Stabilizatorje izdelamo iz srednje trde balse debeline 1,5 mm in jih obrusimo v simetričen kapljičast profil. Stabilizatorje tudi površinsko obdelamo. Na trup jih prilepimo s sekundnim lepilom (manj veščim priporočam lepilo UHU Hart) in jih zalijemo z dvokomponentnim epoksidnim lepilom (Karmanov žleb).
Sedaj izdelamo vse potrebne obročke iz balse, najlažje jih naredimo z Olfinim rezalnim šestilom. pomembno je, da se obročki tesno prilegajo stenam trupa.
Sledi sestavljanje modela. Najprej sestavimo nosilec motorja z obročki in vse skupaj zalepimo z dvokomponentnim epoksidnim lepilom v trup. prilepimo še obroček, ki skrbi, da nam padalo ne zleze na dno modela Ob stabilizator in trup še prilepimo navezavo modela.
Glavo modela izdelamo po enakem postopku, kot trup ali pa jo postružiš iz stirodurja ali celo iz balze, v temu primeru je smiselno glavo zvotlit kar se da, tako da ni pretežka. Leseno glavo je potrebno tudi zaščitit na enak način kot stabilizatorje rakete.
Sedaj nam ostane le še izdelava vodil iz papirja in padala. Za padalo je najbolj primerna kondenzatorska folija, saj jo odlikuje majhna teža in dobra vidljivost v zraku. padalo naj ima premer od 50 do 80 cm in 12 vrvic.

Drugi postopek izdelave trupa je s pomočjo ožjega papirnatega traka.
Tu je opisan postopek za model S3A nacional, s katerim se lahko tekmuje tudi na regijskih tekmovanjih.

Trup modela je spiralno navit na kovinskem kalupu premera 50mm iz dveh slojev teleprinterskega papirja, ki ga mažemo z razredčenim mizarskim lepilom. Lahko uporabimo tudi ožji blagajniški trak ali rjav lepilni trak z vodotopnim lepilom. Ko je trup navit, ga pustimo nekaj časa, da se posuši, vendar ne predolgo, saj se lepilo skrči in bomo imeli težave pri snemanju s kalupa. sledi brušenje trupa in lakiranje z redkim modelarskim kitom. Suho površino obrusimo z finim vodobrusnim papirjem in prekrijemo z japonskim papirjem. Ko se lak posuši, površino še enkrat premažemo z redkim modelarskim kitom in vsakokrat obrusimo površino. Sledi obrezovanje trupa na točno dimenzijo. Na enak način izdelamo še nosilec motorja. Edina razlika je v obdelavi površin, saj ga moramo obdelati le z brušenjem.
Stabilizatorje izdelamo iz srednje trde balse debeline 2mm in jih obrusimo v simetričen kapljičast profil. Stabilizatorje tudi površinsko obdelamo. Na trup jih prilepimo s sekundnim lepilom (manj veščim priporočam lepilo UHU Hart) in jih zalijemo z dvokomponentnim epoksidnim lepilom (Karmanov žleb).
Sedaj izdelamo vse potrebne obročke iz balse, najlažje jih naredimo z Olfinim rezalnim šestilom. pomembno je, da se obročki tesno prilegajo stenam trupa.
Sledi sestavljanje modela. Najprej sestavimo nosilec motorja z obročki in vse skupaj zalepimo z dvokomponentnim epoksidnim lepilom v trup. prilepimo še obroček, ki skrbi, da nam padalo ne zleze na dno modela, ob njega pa še prilepimo navezavo modela.
Glavo modela izdelamo iz balse ali stirodurja na lesni stružnici. Pri tem opravilu ves čas kontroliramo obliko glave in premer vsadila. Bolje je, če se glava spaja s trupom bolj na trdo, kot pa ohlapno. Glavo še izvotlimo im večkrat premažemo z modelarskim kitom. Če je glava narejena iz stirodurja, odpade zaščita z modelarskim kitom, ker ga topi!
Sedaj nam ostane le še barvanje modela. V kolikor boste model uporabili na tekmovanjih, ne priporočam barvanja, ker barva na modelu predstavlja le odvečno težo.Ne pozabimo še izdelati vodil iz papirja in padala. Za padalo je najbolj primerna kondenzatorska folija, saj jo odlikuje majhna teža in dobra vidljivost v zraku. padalo naj ima premer od 50 do 120 cm in 12 vrvic.

Spodaj imaš v priponkah še načrta za oba modela.

P.S.: Škoda, ker nisi se tega spomnil uprašati v nedeljo, sem v ponedeljek navijal raketo iz steklenih vlaken. Upam, da ti bo to kaj v pomoč.
tadejcek
Začetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: 02 Jul 2008, 12:20
Kraj: renče

Odgovor Napisal/-a tadejcek »

Hvala za odgovor.Se bom kar lotil nakupovanja.
LP
The Snow Empire
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Priporočam nakup prve rakete v kit kompletu, ker bo to še najceneje....
Odgovori

Vrni se na Rakete in raketoplani