Pilatus PC-9M M1:5
Re: Pilatus PC-9M M1:5
delovni prostor "dvojčkov"
- Priponke
-
- unnamed.jpg (48.69 KiB) Pogledano 11617 krat
Re: Pilatus PC-9M M1:5
In dejansko še zadnji korak pred barvanjem.. Prilepil sem še pilota na svoje pozicije in zasteklitev na okvir kabine - upam le, da mi lepilo ni kam zateklo ter da ne bo zjutraj težav pri demontaži
- Priponke
-
- 2017 001.jpg (225.62 KiB) Pogledano 11511 krat
-
- 2017 005.jpg (207.77 KiB) Pogledano 11511 krat
-
- 2017 008.jpg (118.22 KiB) Pogledano 11511 krat
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Priprava za lakiranje...nanos špric kita nakar je sledilo vodno brušenje
- Priponke
-
- Ivo (1 of 7).jpg (58.86 KiB) Pogledano 11252 krat
-
- Ivo (7 of 7).jpg (73.38 KiB) Pogledano 11252 krat
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Razmišljam glede napajanja elektronike…tako imam 7kom. servomotorjev Dymond DS5100 in električno uvlačljivo podvozje (3 noge) + krmilni sistem.
Uporabil bom Jetijev »max bec 2« (12A) ter sprejemniški akku 2x po 2100mAh. Zanima me vaše mnenje in sicer ali za napajanje električnega podvozja naj uporabim še en zasebni akku (npr.1400mAh) to pomeni dodatna masa 100gr. ali če bi šlo enostavneje iz enega sprejemniškega akkuja preko Y-povezave hkrati napajati tudi podvozje?
Uporabil bom Jetijev »max bec 2« (12A) ter sprejemniški akku 2x po 2100mAh. Zanima me vaše mnenje in sicer ali za napajanje električnega podvozja naj uporabim še en zasebni akku (npr.1400mAh) to pomeni dodatna masa 100gr. ali če bi šlo enostavneje iz enega sprejemniškega akkuja preko Y-povezave hkrati napajati tudi podvozje?
- UROŠ MURKOVIČ
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2428
- Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
- Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Jaz bi imel podvozje ločeno.....Loči pa tudi napajanje servo motorjev od napajanja motorja.Meni se je že zgodilo, da so NOVE baterije zagorele v PC-21 in to v zraku in, če nebi imel ločeno bi bilo adijo z avionom tako pa sem lahko normalno pristal.
Tut moja ženka je sestavljala avione.
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Napajanje servotov bo vsekakor loceno od pogonskih akkujev in sicer kot sem napisal z 2x2100mAh. Razmisljal sem le, ce bi morebiti zaradi prihrankna na masi in glede na to da imam dvojno napajanje servotov, en akku lahko izkoristil tudi za podvozje ali pa je to vendarle prevec riskantnoUROŠ MURKOVIČ napisal/-a:Jaz bi imel podvozje ločeno.....Loči pa tudi napajanje servo motorjev od napajanja motorja.
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Teža je takoj,kakorkoli se obrneš....pa obesi napajanje koles na pogonske celice...!
Re: Pilatus PC-9M M1:5
začelo se je lakiranje...
- Priponke
-
- 17813971_10211967050027824_199025409_n.jpg (86.22 KiB) Pogledano 10723 krat
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Kako pa naj bi bila ta dva akumulatorja povezana med sabo, a s kakšno elektroniko ali le z dvema diodama?belovic napisal/-a: sicer kot sem napisal z 2x2100mAh.
Lp,
Andreo
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Z elektroniko in sicer imam jetijev max bec 2: http://www.jetimodel.com/en/katalog/Acc ... MAX-BEC-2/Andreo29 napisal/-a:Kako pa naj bi bila ta dva akumulatorja povezana med sabo, a s kakšno elektroniko ali le z dvema diodama?belovic napisal/-a: sicer kot sem napisal z 2x2100mAh.
Lp,
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Hm, take elektronike so v bistvu nič drugega kot dvojna kapaciteta, ker se porabljata oba akumulatorja hkrati. Kar je plus je le BEC, da zmanjša napetost iz Lipotov na zahtevanih 5V za sprejemnik in servote. Podobno se, da doseči le z dvema diodama. Tako sta le dva dodatna elementa in s tem manjša možnost okvare. Je pa res, da ta slabše diode "poberejo" tja do 0.8V, kar v praksi pomeni, da se akumulator nikoli ne sprazne.
Probal sem že tako podobno elektroniko in tudi tisto, kjer dela res le en akumulator - slednja mi je ljubša varianta. Drugi akumulator se vklopi šele, če je nekaj narobe s prvim (vklop na začetku ni možen, če nista oba akumulatorja OK). Problem pa je bil preklop med akumulatorjema. Imel sem srečo: testiral sem ta preklop in izpraznil prvi akumulator. Sledil je preklop vendar sem skoraj kreširal model, ker se je sprejemnik resetiral. Izgleda, da potrebuje elektronika ravno toliko časa za preklop, da se sprejemnik resetira.
Sicer bi se tudi tu dalo debatirat - lahko se pokvari drugi in misliš da imaš rezervo pa je ni itd.
Pri nas starejši seniorji še vedno prisegajo na NiCd-je oz NiMh-je. Še nobenemu ni akumulator odpovedal kar tako v zraku. Vsi imajo po en akumulator! Je pa res, da je za akumulatorje treba lepo skrbeti in priklopne žice redno preverjati. Začel sem jim slediti - tudi jaz imam le en NiMh akumulator. Od takratnih raznih testiranj elektronike, sedaj nimam več problemov.
Opisal sem le moje izkušnje z akumulatorji. Vsak se sam odloča kaj mu najbolj ustreza!
Lep dan in čim varnejše letenje,
Probal sem že tako podobno elektroniko in tudi tisto, kjer dela res le en akumulator - slednja mi je ljubša varianta. Drugi akumulator se vklopi šele, če je nekaj narobe s prvim (vklop na začetku ni možen, če nista oba akumulatorja OK). Problem pa je bil preklop med akumulatorjema. Imel sem srečo: testiral sem ta preklop in izpraznil prvi akumulator. Sledil je preklop vendar sem skoraj kreširal model, ker se je sprejemnik resetiral. Izgleda, da potrebuje elektronika ravno toliko časa za preklop, da se sprejemnik resetira.
Sicer bi se tudi tu dalo debatirat - lahko se pokvari drugi in misliš da imaš rezervo pa je ni itd.
Pri nas starejši seniorji še vedno prisegajo na NiCd-je oz NiMh-je. Še nobenemu ni akumulator odpovedal kar tako v zraku. Vsi imajo po en akumulator! Je pa res, da je za akumulatorje treba lepo skrbeti in priklopne žice redno preverjati. Začel sem jim slediti - tudi jaz imam le en NiMh akumulator. Od takratnih raznih testiranj elektronike, sedaj nimam več problemov.
Opisal sem le moje izkušnje z akumulatorji. Vsak se sam odloča kaj mu najbolj ustreza!
Lep dan in čim varnejše letenje,
Andreo
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Hvala za delitev tvojih izkusenj, vsak nasvet rad poslusam in je dobrodosel
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Kupiš sprejemnik, ki v osnovi omogoča dvojno napajanje. Pri multiplexu so to elegantno rešili pri pro verzijah sprejemnikov. Frsky ima pa tudi v ponudbi podobno rešitev, če se ne motim.
http://www.frsky-rc.com/product/pro.php?pro_id=155
http://www.frsky-rc.com/product/pro.php?pro_id=155
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Wings of Storm...
- Priponke
-
- 17887536_10212035793106358_2078539612_o.jpg (48.85 KiB) Pogledano 10331 krat
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Kolega iz "Tuna design-a" imata polne roke dela s pripravo za "airbrushing"
- Priponke
-
- 18159487_10212184273378272_286653058_o.jpg (63.51 KiB) Pogledano 10153 krat
-
- 18119735_10212184272898260_1991236155_o.jpg (45.47 KiB) Pogledano 10153 krat
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Prvi korak je bil opravljen takole: https://www.youtube.com/watch?v=FhgK5vL ... ture=share
Sledi pa še detajliranje z oznakami in končno lakiranje s prozornim lakom...
Sledi pa še detajliranje z oznakami in končno lakiranje s prozornim lakom...
- Priponke
-
- 18195309_10212196012271737_980133744_o.jpg (36.78 KiB) Pogledano 10032 krat
-
- 18159704_10212196012591745_184203977_o.jpg (33.05 KiB) Pogledano 10032 krat
-
- 18160200_10212196013271762_2046994004_o.jpg (53 KiB) Pogledano 10032 krat
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Občudujem tole barvanje. Iz lastnih izkušenj vem koliko dela je potrebno za to zadnjo fazo izdelave.
Odlično!
Lp,
Odlično!
Lp,
Andreo
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Kot rečeno je naslednji korak detajliranje in potem za konec prozorni lak
- Priponke
-
- 18261614_10212248005691540_1526497169_o.jpg (36.84 KiB) Pogledano 9844 krat
-
- 18261644_10212249601891444_599567957_o.jpg (64.5 KiB) Pogledano 9844 krat
-
- 18236320_10212249637212327_1761009695_o.jpg (40.11 KiB) Pogledano 9844 krat
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: Pilatus PC-9M M1:5
...in tako naj bi to na koncu izgledalo
- Priponke
-
- 18362820_10212288690708640_591880213_o.jpg (60.89 KiB) Pogledano 9666 krat
-
- 18362366_10212286238287331_1775531652_o.jpg (36.85 KiB) Pogledano 9666 krat
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Montažo opreme sem pričel na krilu. Po vgradnji servotov in spajkanju vseh servo kablov (tukaj se izogibam kritičnim servo podaljškom in montažnim konektorjem), sem najprej vlepil krmilne ročice z epoksi smol-za čisto izvedbe brez pocanja tukaj še kako prav pridejo medicinski pripomočki. Na srečo so krmilne površine kril iz polne balze tako, da je bilo dovolj vrezkati utore in ni bilo potrebno odprtine ojačevati z dodatnimi bloki balze.
- Priponke
-
- 20170628_230211.jpg (66.67 KiB) Pogledano 9092 krat
-
- 20170628_232654.jpg (76.83 KiB) Pogledano 9092 krat
-
- 20170628_235411.jpg (84.82 KiB) Pogledano 9092 krat
Zadnjič spremenil belovic, dne 30 Jun 2017, 06:58, skupaj popravljeno 2 krat.
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Zatem je sledila izdelava servo povezav...le te naj bi bile karseda toge tako, da ne bi nepotrebne zračnosti. Izdelal sem jih iz navojne palice M3 in čeznjo vlepil tankostensko karbonski cevko z notranjim premerom fi 3mm. Opravil sem tudi funkcionalni preizkus in v grobo nastavil odklone
- Priponke
-
- 20170629_221707.jpg (76.8 KiB) Pogledano 9092 krat
-
- 20170629_222140.jpg (84.8 KiB) Pogledano 9092 krat
-
- 20170629_225004.jpg (62.77 KiB) Pogledano 9092 krat
Re: Pilatus PC-9M M1:5
Mojstrska izdelava