A6M ZERO
A6M ZERO
Če po pravici povem, ko sem v septembru začel s temle projektom, nisem imel v planu da pokažem gor na forumu...
zdaj pa, ko začenja motivacija počasi jenjati se moram malo pohvalit...
v glavnem - zadeva bo imela 230 cm čez krila, cca 10 kg, motor Zenoah ZP 62, uvlačljivo podvozje, kamikazo v kabini in s komandami v rokah.
rezervne gate pri prvem poletu že imam v omari (take mrcine še nisem imel v zraku...)
trenutno je narejen komplet trup in rep, krilo čaka na vgradnjo podvozja, karbon in plankanje. na koncu vse skupaj še vtaknem v steklo, pokitam in malarija.
še za kak teden dela torej
zdaj pa, ko začenja motivacija počasi jenjati se moram malo pohvalit...
v glavnem - zadeva bo imela 230 cm čez krila, cca 10 kg, motor Zenoah ZP 62, uvlačljivo podvozje, kamikazo v kabini in s komandami v rokah.
rezervne gate pri prvem poletu že imam v omari (take mrcine še nisem imel v zraku...)
trenutno je narejen komplet trup in rep, krilo čaka na vgradnjo podvozja, karbon in plankanje. na koncu vse skupaj še vtaknem v steklo, pokitam in malarija.
še za kak teden dela torej
- Priponke
-
- 20150108_162458.jpg (114.63 KiB) Pogledano 10798 krat
-
- 20150108_162504.jpg (94.41 KiB) Pogledano 10798 krat
Zadnjič spremenil kmecl, dne 09 Jan 2015, 12:07, skupaj popravljeno 1 krat.
Modelarstvo je najlepši šport!
Re: Ugani letalo!
Tora! Tora! Tora! Banzai!
Re: A6M ZERO
Lepo, da so še nekomu všeč kamikaze . Moj je slabo številko manjši (208 cm) ...Avion je res aerodinamičen, saj je tudi pravi
letel s pol moči kot konkurenca (Hellcat) enako hitro...Ključ je bil lahka gradnja.. Moj je na papirju podhranjen, ampak gre ko
"sneta skira" .Drugače pa, moj model je zelo dinamičen, da ne rečem živčen v zraku, ampak obvladljiv... Sploh po nagibu je občutljiv..Leti hitro, večinoma je dovolj pol gasa...
Pri teži si mogoče malo preoptimističen..Moj ima osem kil...pa ga nisem preveč kitil..Imaš sicer težek motor, ampak vseeno pazi na težo v repu...
Težko je priti skozi brez kvihta v nosu... Izvlečeni flapi kar fajn dvignejo nos in je treba miksat z višino..Ja pa trikraki propeler in scale spiner je "obvezen"...
Drugače je kr nekej...
LP Igor
letel s pol moči kot konkurenca (Hellcat) enako hitro...Ključ je bil lahka gradnja.. Moj je na papirju podhranjen, ampak gre ko
"sneta skira" .Drugače pa, moj model je zelo dinamičen, da ne rečem živčen v zraku, ampak obvladljiv... Sploh po nagibu je občutljiv..Leti hitro, večinoma je dovolj pol gasa...
Pri teži si mogoče malo preoptimističen..Moj ima osem kil...pa ga nisem preveč kitil..Imaš sicer težek motor, ampak vseeno pazi na težo v repu...
Težko je priti skozi brez kvihta v nosu... Izvlečeni flapi kar fajn dvignejo nos in je treba miksat z višino..Ja pa trikraki propeler in scale spiner je "obvezen"...
Drugače je kr nekej...
LP Igor
Re: A6M ZERO
za moj okus je to najlepši lovec iz druge vojne, če ne na sploh... oblika, barve, vse skupaj da en tak orientalski čar
kar se teže tiče vse drži kar praviš. rep mora biti ultra lahek. krila so namreč tako daleč spredaj, da bi lahko motor na njih našraufal... težišče bo res užitek ujeti.
nimam tudi pojma, koliko teže bo nanesla barva... no pa bomo že videli - pod 20 kg bo sigurno
trikraki prop praviš? ja tudi meni ne izgleda z dvokrakim. samo je pa pri trikrakem problem premer. za motor je priporočen 22x10 dvokraki. kakšen trokraki misliš da bi še bil ok?
lp
kar se teže tiče vse drži kar praviš. rep mora biti ultra lahek. krila so namreč tako daleč spredaj, da bi lahko motor na njih našraufal... težišče bo res užitek ujeti.
nimam tudi pojma, koliko teže bo nanesla barva... no pa bomo že videli - pod 20 kg bo sigurno
trikraki prop praviš? ja tudi meni ne izgleda z dvokrakim. samo je pa pri trikrakem problem premer. za motor je priporočen 22x10 dvokraki. kakšen trokraki misliš da bi še bil ok?
lp
Modelarstvo je najlepši šport!
Re: A6M ZERO
Ah, pri teh detajlih je treba imeti "trezno glavo" ..Po moje je do nekega nivoja to smiselno, naprej pa ne...Je pa res, da nekatere stvari posebej poudarijo
"scale" izgled in sem nedvomno sodi propeler in spiner..Sam imam scale prop in spiner tudi na Seafury-ju in izgleda fantastično..Trokraki prop je
malo manj "učinkovit" kot dvokraki, ampak ti nisi na meji ne z močjo in ne vlekom... Praviloma se pri trokrakem odbije ena dimenzija (cola) pri premeru ali koraku
glede na dvokrakega..Če je motor dovolj močan pa tudi to ni nujno..Fina stvar so Zinger propelerji, kje lahko menjaš samo posamezne krake...
Skoraj gotovo se ti bo kdaj prekucnil na nos in bo šel krak...Kupiš par rezervnih, pa je...Tukaj je link:
http://www.zingerpropeller.com/
Tip dela kar po e-mailu, vključno s kartičnim poslovanjem (ni spletne trgovine), tako da ni kakšnega računa (predračuna)..Edino kekci na carini
so mi potem komplicirali, ko sem uvažal štiri rezervne krake za par deset evrov...Mar bi šli lovit tajkune
LP Igor
"scale" izgled in sem nedvomno sodi propeler in spiner..Sam imam scale prop in spiner tudi na Seafury-ju in izgleda fantastično..Trokraki prop je
malo manj "učinkovit" kot dvokraki, ampak ti nisi na meji ne z močjo in ne vlekom... Praviloma se pri trokrakem odbije ena dimenzija (cola) pri premeru ali koraku
glede na dvokrakega..Če je motor dovolj močan pa tudi to ni nujno..Fina stvar so Zinger propelerji, kje lahko menjaš samo posamezne krake...
Skoraj gotovo se ti bo kdaj prekucnil na nos in bo šel krak...Kupiš par rezervnih, pa je...Tukaj je link:
http://www.zingerpropeller.com/
Tip dela kar po e-mailu, vključno s kartičnim poslovanjem (ni spletne trgovine), tako da ni kakšnega računa (predračuna)..Edino kekci na carini
so mi potem komplicirali, ko sem uvažal štiri rezervne krake za par deset evrov...Mar bi šli lovit tajkune
LP Igor
Re: A6M ZERO
ja, prop in spiner še iščem in tale zinger izgleda odlično. bom pa vsaj na začetku verjetno letel z dvokrakim, da vtečem motor. pa tudi pilota seveda
Ta teden se mi je zgodilo, kar si zaslužim... sem želel prišparati, pa se ni tako končalo. Uvlačljiva podvozja za take modele stanejo tam nekje od 300EUR naprej.
sploh če želiš še scale izgled odšeješ samo za noge in mehanizme okrog 500čukov. Skratka precej kovenezov za pol kile aluminija...
No in sem bil pameten in brskal in izbrskal podvozje pri Hobbykingu. zadeva je izgledala privlačno, tudi nekaj ocen sem našel na netu. gre za tole:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 3pcs_.html
Skratka celotno podvozje z nogami in kolesi - čeprav kolesa niso dovolj velika, pa vseeno pride zadeva krepko pod tistih 500 EUR sem si rekel.
Po enem tednu je bilo že vse pri meni. na prvi pogled je izgledalo ok. zelo robustno, lepo narejeno, močno,... ko pa sem zadevo priključil, je po treh polnih hodih že odpovedal levi mehanizem, po tridesetih pa še desni!!! Vsaka šola nekaj stane, sedaj sem naročil Robart pnevmatično podvozje , ki pride čez 14 dni, se pravi bom 14 dni gledal v zrak ker nimam brez podvozja kej narest...
No ampak da ni vse tko hudo, pa lahko pokažem na slikah. danes zjutraj je namreč prišel Saburo in si ogledal kako napreduje njegova mašina.
Ta teden se mi je zgodilo, kar si zaslužim... sem želel prišparati, pa se ni tako končalo. Uvlačljiva podvozja za take modele stanejo tam nekje od 300EUR naprej.
sploh če želiš še scale izgled odšeješ samo za noge in mehanizme okrog 500čukov. Skratka precej kovenezov za pol kile aluminija...
No in sem bil pameten in brskal in izbrskal podvozje pri Hobbykingu. zadeva je izgledala privlačno, tudi nekaj ocen sem našel na netu. gre za tole:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 3pcs_.html
Skratka celotno podvozje z nogami in kolesi - čeprav kolesa niso dovolj velika, pa vseeno pride zadeva krepko pod tistih 500 EUR sem si rekel.
Po enem tednu je bilo že vse pri meni. na prvi pogled je izgledalo ok. zelo robustno, lepo narejeno, močno,... ko pa sem zadevo priključil, je po treh polnih hodih že odpovedal levi mehanizem, po tridesetih pa še desni!!! Vsaka šola nekaj stane, sedaj sem naročil Robart pnevmatično podvozje , ki pride čez 14 dni, se pravi bom 14 dni gledal v zrak ker nimam brez podvozja kej narest...
No ampak da ni vse tko hudo, pa lahko pokažem na slikah. danes zjutraj je namreč prišel Saburo in si ogledal kako napreduje njegova mašina.
- Priponke
-
- DSC07227a.jpg (96.4 KiB) Pogledano 10321 krat
-
- DSC07225a.jpg (152.83 KiB) Pogledano 10321 krat
-
- DSC07224a.jpg (148.58 KiB) Pogledano 10321 krat
Modelarstvo je najlepši šport!
Re: A6M ZERO
Lepo, lepo...Ja, jaz imam Robart, ampak elektriko in zaenkrat nimam pripomb...Noge so pa doma narejene/predelane (druga dolžina
in debelina)...Vsekakor svetujem ojačati krilo, kjer je vpeto podvozje...jaz dam tisti dve rebri vedno aviošper 6 mm
in pa zgornjo oplato - laminirano 1,5 mm balse in 0,8 šper (če recimo plakam z 2,5 mm..), in sicer do prvega naslednjega rebra
za vpetjem podvozja...Preizkušeno se obnese . Pa rep lahek in močan, ker se radi prekucnejo...
Na takle avion, ki ga delaš 1 leto (vsaj jaz...) in je gor obešeno (v seštevku) ene dva jurja, ni mesta za poceni (dvomljivo)
kitajsko ali, da ne bo pomote, katero drugo robo..Žal tako pač je...Če je kriza s kešem (kje pa ni...) je bolje kaj (več) narediti doma, kupiti (dobro) rabljeno ali
podobno...
Z veseljem spremljam gradnjo, kar tako naprej ...
LP
in debelina)...Vsekakor svetujem ojačati krilo, kjer je vpeto podvozje...jaz dam tisti dve rebri vedno aviošper 6 mm
in pa zgornjo oplato - laminirano 1,5 mm balse in 0,8 šper (če recimo plakam z 2,5 mm..), in sicer do prvega naslednjega rebra
za vpetjem podvozja...Preizkušeno se obnese . Pa rep lahek in močan, ker se radi prekucnejo...
Na takle avion, ki ga delaš 1 leto (vsaj jaz...) in je gor obešeno (v seštevku) ene dva jurja, ni mesta za poceni (dvomljivo)
kitajsko ali, da ne bo pomote, katero drugo robo..Žal tako pač je...Če je kriza s kešem (kje pa ni...) je bolje kaj (več) narediti doma, kupiti (dobro) rabljeno ali
podobno...
Z veseljem spremljam gradnjo, kar tako naprej ...
LP
Re: A6M ZERO
končno spet malo napredka!!!
ta teden sem bil kar priden - končano je karboniranje in vgrajena pnevmatika v krilih. čakam le še na noge koles, potem lahko dokončam podvozje.
prišel pa je tudi moped, zato sem vgradil tank, naredil firewall, prehod trupa na krila (ta le še manjka končni finiš ko bodo plankana krila). potem je tu še cel kup malenkosti recimo vzglavje pilota, kabina, flapi, nosilec motorja, kitanje, brusenje, kitanje, brusenje, skratka čista milina...
ta teden sem bil kar priden - končano je karboniranje in vgrajena pnevmatika v krilih. čakam le še na noge koles, potem lahko dokončam podvozje.
prišel pa je tudi moped, zato sem vgradil tank, naredil firewall, prehod trupa na krila (ta le še manjka končni finiš ko bodo plankana krila). potem je tu še cel kup malenkosti recimo vzglavje pilota, kabina, flapi, nosilec motorja, kitanje, brusenje, kitanje, brusenje, skratka čista milina...
- Priponke
-
- japonc za japonca...
- DSC07268.JPG (145.52 KiB) Pogledano 10071 krat
-
- zadeva izgleda zares lepo. ni za primerjat s kitajsko robo :) je pa zabavno to, da je igla za zaug ravno 1 cm predolga in mi ne gre gor kaputaž :):)
- DSC07269.JPG (163.27 KiB) Pogledano 10071 krat
-
- celotna pnevmatika bo kar v krilih. ni treba nič prekinjat, pa še s prostorom v trupu sem bolj na tesno...
- DSC07274.JPG (170.43 KiB) Pogledano 10071 krat
Modelarstvo je najlepši šport!
Re: A6M ZERO
še...
- Priponke
-
- ventil za podvozje in krasno napeljane cevke
- DSC07275.JPG (157.62 KiB) Pogledano 10067 krat
-
- flapi in hiška za ptiče
- DSC07272.JPG (165.04 KiB) Pogledano 10067 krat
-
- trup
- DSC07273.JPG (145.53 KiB) Pogledano 10067 krat
Modelarstvo je najlepši šport!
Re: A6M ZERO
oj, hvala za namig... sem zavrtel vplinjač in sedaj paše, ravno prav bo. samo cev za bencin bo mogla biti napeljana okrog. saj to ni problem?
Modelarstvo je najlepši šport!
Re: A6M ZERO
zima se že počasi umika, zdej je treba pa pohitet! nič več spat, pit, jest, samo še sekiro v roko in gasaaa!!
- Priponke
-
- ker računam, da ZP62 ne bo imel dovolj moči, sem se odločil narediti dodaten pogon...
- DSC07281.JPG (147.04 KiB) Pogledano 9759 krat
-
- sledi še barvanje in poslikava
- DSC07284.JPG (145 KiB) Pogledano 9759 krat
Modelarstvo je najlepši šport!
Re: A6M ZERO
novi motor brez izpuha seveda nima smisla...
- Priponke
-
- DSC07282.JPG (118.62 KiB) Pogledano 9757 krat
-
- DSC07283.JPG (108.83 KiB) Pogledano 9757 krat
Modelarstvo je najlepši šport!
Re: A6M ZERO
da pa se ne bom ukvarjal samo z detalji, sem začel tudi plankati krila. podvozje je že vgrajeno...
- Priponke
-
- na koncu mi je ostala prosta samo 1 bucika :D
- DSC07285.JPG (78.1 KiB) Pogledano 9755 krat
Modelarstvo je najlepši šport!
Re: A6M ZERO
krila so zdaj poplankana z obeh strani, dodana je tudi sprednja letvica in pobrušena v profil. moram priznati, da je to brušenje prednje letvice ena redkih stvari, ki zareees sovražim. da je mera polna, sem izbral še najtršo balso kar jih je. brušenje je trajalo 2 uri in pol edino 60- brusni papir je bil sposoben kaj narediti, brez rašpe pa bi drgnil do jutra
ampak zdaj smo iz ta hudega ven in kar lepo napredujem...
ampak zdaj smo iz ta hudega ven in kar lepo napredujem...
- Priponke
-
- DSC07286.JPG (128.26 KiB) Pogledano 9595 krat
-
- DSC07287.JPG (124.42 KiB) Pogledano 9595 krat
Zadnjič spremenil kmecl, dne 13 Mar 2015, 21:14, skupaj popravljeno 1 krat.
Modelarstvo je najlepši šport!
Re: A6M ZERO
naslednja stvar so pokrovi za kolesa/podvozje. čez luknjo šeleshamer, potem folijo za ločilec, 5x 80g steklenka, zaprem s folijo in to je to... izgleda fajn...
- Priponke
-
- DSC07288.JPG (148.35 KiB) Pogledano 9594 krat
-
- DSC07289.JPG (132.77 KiB) Pogledano 9594 krat
-
- DSC07290.JPG (139.05 KiB) Pogledano 9594 krat
Modelarstvo je najlepši šport!
Re: A6M ZERO
gornjo stran kril nad flapi sem ojačal s še enim slojem balse - kontra obrnjene letnice.
zadeva zdej že kar izgleda...
zadeva zdej že kar izgleda...
- Priponke
-
- DSC07292.JPG (112.03 KiB) Pogledano 9591 krat
-
- DSC07291.JPG (138.24 KiB) Pogledano 9591 krat
Modelarstvo je najlepši šport!
Re: A6M ZERO
ok!!! glavna tišlarija je za mano, zdaj sem se lotil prekrivanja in ličarskih poslov.
za prekrivanje sem se odločil za naslednji postopek:
- 3x ultratenki sloji laka za les (poliuretan) - vmes lahko brušenje s 500 papirjem (res na hitro, 10 minut za cel model)
- 25g tkanina, premazana s petimi sloji akrilca (lak za parket na vodni osnovi) in sicer takole:
- tkanina in prvi sloj akrilca
- počakaš 15 minut
- drugi sloj akrilca
- pustiš čez noč, nič ne brusiš!
- tretji, rahlo debelejši sloj
- pustiš čez noč, potem brisuš z 200 in 500 papirjem
- četrti sloj akrilca
- počakaš 15 minut
- zadnji, peti sloj akrilca
- brusiš na fino s 500 in 1000
- površina postane fenomenalno gladka
- Plastik primer barva 1 sloj
- panelne linije s plastik barvo 3 do 4 sloje
- barva
:)
ker me je zanimalo kolko tole teže nanese, sem med posameznimi fazami tehtal krila. tukaj imam podatke:
- krila brez vsega = 2820g
- dodan lak za les = 2910g
- dodano steklo in ves akrilc=3080g
- dodan primer = 3120
ostalo še ne vem ker še nisem tako daleč...
evo slike:
za prekrivanje sem se odločil za naslednji postopek:
- 3x ultratenki sloji laka za les (poliuretan) - vmes lahko brušenje s 500 papirjem (res na hitro, 10 minut za cel model)
- 25g tkanina, premazana s petimi sloji akrilca (lak za parket na vodni osnovi) in sicer takole:
- tkanina in prvi sloj akrilca
- počakaš 15 minut
- drugi sloj akrilca
- pustiš čez noč, nič ne brusiš!
- tretji, rahlo debelejši sloj
- pustiš čez noč, potem brisuš z 200 in 500 papirjem
- četrti sloj akrilca
- počakaš 15 minut
- zadnji, peti sloj akrilca
- brusiš na fino s 500 in 1000
- površina postane fenomenalno gladka
- Plastik primer barva 1 sloj
- panelne linije s plastik barvo 3 do 4 sloje
- barva
:)
ker me je zanimalo kolko tole teže nanese, sem med posameznimi fazami tehtal krila. tukaj imam podatke:
- krila brez vsega = 2820g
- dodan lak za les = 2910g
- dodano steklo in ves akrilc=3080g
- dodan primer = 3120
ostalo še ne vem ker še nisem tako daleč...
evo slike:
- Priponke
-
- ready za lak
- DSC07293.JPG (123.45 KiB) Pogledano 9334 krat
-
- pilot v kabino
- DSC07303.JPG (177.42 KiB) Pogledano 9334 krat
-
- zaščiteno proti vremeskim vplivom ...
- DSC07304.JPG (138.99 KiB) Pogledano 9334 krat
Modelarstvo je najlepši šport!
Re: A6M ZERO
še...
- Priponke
-
- trup že v primarcu
- DSC07305.JPG (142.64 KiB) Pogledano 9334 krat
-
- DSC07306.JPG (173.12 KiB) Pogledano 9334 krat
-
- polepljeno za panelke...
- DSC07307.JPG (177.38 KiB) Pogledano 9334 krat
Modelarstvo je najlepši šport!
Re: A6M ZERO
če imajo Švabi svoj praznik piva, bi mogli imet modelarji tudi. a se mi kdo pridruži na Šmirglfestu?
Modelarstvo je najlepši šport!
Re: A6M ZERO
barva je gor!!! ša malo pa bo. čakm še na spiner in trikrak prop. medtem se lotim samo še krilc in zakrilc... pa še par detajlov.. nasledji vikend bi znal biti krst!
- Priponke
-
- DSC07309.JPG (155.47 KiB) Pogledano 9092 krat
-
- DSC07310.JPG (177.44 KiB) Pogledano 9092 krat
Modelarstvo je najlepši šport!
Re: A6M ZERO
zero je končno pripravljen za preizkusni polet!!
zadnje dva tedna ni bilo veliko za naredit ampak časa prav tako ni bilo, zato se mi je vgradnja baterij in bencinskega tanka zavlekla skoraj v neskončnost...:)
no skratka, sedaj me čaka še tista pika na i in sicer spraviti ga v zrak. nastavil sem težišče kot je v načrtu in na koncu sem končal pri natanko 10kg prazne teže.
s polnim tankom torej 11kg. hode sem nastavil tako bolj na pamet, ampak raje malo manj kot več . flape in višino bom zmiksal v zraku ker nimam pojma koliko naj bi jih nastavil in bom prvi vzlet naredil brez flapov. prav tako bom prvi polet naredil z dvokrakim propelerjem in brez spinerja...
moram priznati, da me zelo stiska v trebuhu ko pomislim kako bo tole zarohnelo po pisti
drugače pa me zanima kako vi priporočate vteči motor? motor je pač čisto nov in preden grem v zrak bi ga rad vtekel in nastavil. koliko časa mora preteči na tleh?
kaj pa kakšni feritni obročki? jih dajete gor? še kak nasvet bi bil dobrodošel
lp
zadnje dva tedna ni bilo veliko za naredit ampak časa prav tako ni bilo, zato se mi je vgradnja baterij in bencinskega tanka zavlekla skoraj v neskončnost...:)
no skratka, sedaj me čaka še tista pika na i in sicer spraviti ga v zrak. nastavil sem težišče kot je v načrtu in na koncu sem končal pri natanko 10kg prazne teže.
s polnim tankom torej 11kg. hode sem nastavil tako bolj na pamet, ampak raje malo manj kot več . flape in višino bom zmiksal v zraku ker nimam pojma koliko naj bi jih nastavil in bom prvi vzlet naredil brez flapov. prav tako bom prvi polet naredil z dvokrakim propelerjem in brez spinerja...
moram priznati, da me zelo stiska v trebuhu ko pomislim kako bo tole zarohnelo po pisti
drugače pa me zanima kako vi priporočate vteči motor? motor je pač čisto nov in preden grem v zrak bi ga rad vtekel in nastavil. koliko časa mora preteči na tleh?
kaj pa kakšni feritni obročki? jih dajete gor? še kak nasvet bi bil dobrodošel
lp
- Priponke
-
- DSC07312.JPG (111.51 KiB) Pogledano 8953 krat
-
- DSC07313.JPG (122.58 KiB) Pogledano 8953 krat
-
- DSC07315.JPG (124.99 KiB) Pogledano 8953 krat
Modelarstvo je najlepši šport!