Libis 17______1:4
Libis 17______1:4
No, stvari so rahlo ušle nadzoru, pa se bo počasi treba spravit k pisanju... Sooo, Milan je nekje staknil Pavlovčičev načrt slovenskega jadralnega letala iz zgodnjih šestdesetih let, v merilu 1:5. Pob je sicer tel za številko večji model, se pravi štirikrat pomanjšan model...
Da pa bomo vsaj približno imeli predstavo, o čem govorim, evo vam nekaj slik...
Da pa bomo vsaj približno imeli predstavo, o čem govorim, evo vam nekaj slik...
__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
Že kar na začetku sem trčil ob zanimiv fenomen, ko iščeš material o starih slovenskih (pa tudi jugoslovanskih) letalih le tega preprosto ni. Še tiste skice, risbe, je prav vsaka drugačna.Tako smo pri iskanju prepuščeni samim sebi ali pa sreči, da spoznamo koga, ki o letalu kaj ve ali celo ima kaj dokumentacije, no, pa o tem malce kasneje...
__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
V bistvu, slikce v podobnem stilu, to je vse, kar sem lahko našel, v načrtu pa toliko nejasnosti, da je pob kar kmalu ugotovil, da bo izdelava načrtov kar trd oreh... Sem poskusil iz načrta potegnit stranski ris, pa je ven padlo eno tako skrpucalo, da to ni bilo za nikamor, mi je kar pobralo volje za nadaljevanje, pa sem se potem znašel in si "dolpotegnil" stranski ris iz ene od Božičevih risb...
takole smo pa potem iskali odgovarjajoče profile...__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
Aja, bi bilo fino kaj podatkov o pravem letalu, ane
Libis 17
leto: 1948
Konstruktor: ing. Jože Prhavec
Razpetina: 17m
Dolžina: 7,4m
Konstrukcija: mešana gradnja
Namen:dvosedo šolsko letalo
Leto izdelave: 1961, tovarna LIBIS Ljubljana
Konstruktor: ing. Jože Prhavc
Konstrukcija: mešana gradnja
Razpetina: 17 m
Dolžina: 7,4 m
Višina: 2.7 m
Površina krila: 22.1 m2
Teža praznega letala: 369 kg
Največja dovoljena masa: 569 kg
Kot planiranja: 26.7 pri 93,5 km/h
Hitrost minimalnega propadanja: 0.86 m/s pri 75 km/h
Minimalna hitrost: 69 km/h
Najvišja dopustna hitrost: 230 km/h
Namen: dvosedo šolsko jadralno letalo[attachment=1]Zal72Nastajanci.jpg[/attachment]
Maja 1961 je izvršni odbor Letalske zveze Jugoslavije z razpisom pozval konstruktorje, naj predložijo svoje projekte za šolsko dvosedo jadralno letalo, ki bi postalo standardno letalo aeroklubov. Takrat so v tovarni Libis že pripravljali načrte za dvisedi KB-17. Na tem projektu je delala konstruktorska ekipa, ki jo je vodil glavni konstruktor Marjan Slanovec. V ekipi so bili Janez Arhar, Franc Kolman, Tomo Polanc in Jože Prhavc, ki je bil zadolžen za statiko in trup. Od treh prispelih projektov je komisija izbrala le dva. Prvo nagrado je je prisodila vršačkemu Cirrusu, čeprav zaradi lesenega trupa ni popolnoma ustrezalo zahtevam razpisa, drugo pa Libisovemu KB-17 s priporočilom za nekaj sprememb, ki bi omogočile serijsko proizvodnjo.
KB-17 ni nastal neposredno zaradi razpisa, saj je bil zasnovan že prej. V času razpisa so bile priprave za gradnjo že v teku, po manjših spremembah pa naj bi bilo prvo letalo končano do 15. maja 1962. Do tega datuma naj bi bil prototip že predelan, vendar je bil šele avgusta. KB-17 je pozneje dobil oznako Libis 17.
Prvi prototip Libisa 17 je prehiteval razpis, saj je bil končan že septembra 1961. Prvi polet je 16. oktobra 1961 na starem letališču v Polju opravil Martin Poznič. Strokovna komisija Letalske zveze iz Beograda je buila z rezultati prvega poleta zadovoljna in je odobrila nadaljevanje preizkušanj. Ugotovili so tudi nekaj pomanjklivosti, nekatere so v naslednjih mesecih odpravili, drugih pa ne.
Prototip je ostal Letalski zvezi Slovenije (LZS) in z njim so veliko leteli ter opravili številne preizkuse. Januarja 1965 ga je LZS po manjših popravilih in reviziji prepustila aeroklubu Ajdovščina, kjer so ga že 12. julija tako hudi poškodovali, da ni bilo kaj popravljati. Medtem so seveda že letela serijsko izdelana letala. Prvi serijski Libis 17 je prvič poletel 25. junija 1963 in ga je po krajših tovarniških preizkusih prevzel aeroklub Rijeka.
Libis 17 je bil dvosedežno šolsko jadralno letalo visokih zmogljivosti. Bil je prostonosni visokokrilnik z laminarnim krilnim profilom NACA 63-618 in vitkostjo 13, 5 stopinjskim V-lomom in vpadnim kotom 7 stopinj. Lesena gradnja z enim nosilcem in torzijskim nosom, prekrita z vezanim lesom je bila okrepljena s stiropornim polnenjem. Rebra so bila postavljena le na vsakih 120 cm. Zadnji del krila je bil prekrit s platnom. Krilca so bila lesena, polnjena s stiroporom in prekrita s platnom.
Aerodinamične zavore so bile tipa hĂĽtter. Trup je bil paličaste konstrukcije iz jeklenih cevi in prekrit s platnom. Prostorna kabina z zaporednima sedežema se je zapirala s skupnim pokrovom iz akrilnega stekla in je bila opremljena s prezračevano napravo. Rep je bil samonosne lesene gradnje, prav tako s stiropornim polnilom. Bil je brez stabilizatorjev s fletnerjevema krilcema po celotni pomični površini. Podvozje je sestavljalo nosno in glavno kolo, ki je imelo mehansko zavoro.
Aeroklub Postojna poseduje kar dve takšni letali, ki sta v deponiji in čakata na obnovo.
da ne bi kdo mislil, kolk sem načitan, tole je prekopirano iz Resmanovega spletnega mesta, kjer se najde kar nekaj zanimivega branja...
Libis 17
leto: 1948
Konstruktor: ing. Jože Prhavec
Razpetina: 17m
Dolžina: 7,4m
Konstrukcija: mešana gradnja
Namen:dvosedo šolsko letalo
Leto izdelave: 1961, tovarna LIBIS Ljubljana
Konstruktor: ing. Jože Prhavc
Konstrukcija: mešana gradnja
Razpetina: 17 m
Dolžina: 7,4 m
Višina: 2.7 m
Površina krila: 22.1 m2
Teža praznega letala: 369 kg
Največja dovoljena masa: 569 kg
Kot planiranja: 26.7 pri 93,5 km/h
Hitrost minimalnega propadanja: 0.86 m/s pri 75 km/h
Minimalna hitrost: 69 km/h
Najvišja dopustna hitrost: 230 km/h
Namen: dvosedo šolsko jadralno letalo[attachment=1]Zal72Nastajanci.jpg[/attachment]
Maja 1961 je izvršni odbor Letalske zveze Jugoslavije z razpisom pozval konstruktorje, naj predložijo svoje projekte za šolsko dvosedo jadralno letalo, ki bi postalo standardno letalo aeroklubov. Takrat so v tovarni Libis že pripravljali načrte za dvisedi KB-17. Na tem projektu je delala konstruktorska ekipa, ki jo je vodil glavni konstruktor Marjan Slanovec. V ekipi so bili Janez Arhar, Franc Kolman, Tomo Polanc in Jože Prhavc, ki je bil zadolžen za statiko in trup. Od treh prispelih projektov je komisija izbrala le dva. Prvo nagrado je je prisodila vršačkemu Cirrusu, čeprav zaradi lesenega trupa ni popolnoma ustrezalo zahtevam razpisa, drugo pa Libisovemu KB-17 s priporočilom za nekaj sprememb, ki bi omogočile serijsko proizvodnjo.
KB-17 ni nastal neposredno zaradi razpisa, saj je bil zasnovan že prej. V času razpisa so bile priprave za gradnjo že v teku, po manjših spremembah pa naj bi bilo prvo letalo končano do 15. maja 1962. Do tega datuma naj bi bil prototip že predelan, vendar je bil šele avgusta. KB-17 je pozneje dobil oznako Libis 17.
Prvi prototip Libisa 17 je prehiteval razpis, saj je bil končan že septembra 1961. Prvi polet je 16. oktobra 1961 na starem letališču v Polju opravil Martin Poznič. Strokovna komisija Letalske zveze iz Beograda je buila z rezultati prvega poleta zadovoljna in je odobrila nadaljevanje preizkušanj. Ugotovili so tudi nekaj pomanjklivosti, nekatere so v naslednjih mesecih odpravili, drugih pa ne.
Prototip je ostal Letalski zvezi Slovenije (LZS) in z njim so veliko leteli ter opravili številne preizkuse. Januarja 1965 ga je LZS po manjših popravilih in reviziji prepustila aeroklubu Ajdovščina, kjer so ga že 12. julija tako hudi poškodovali, da ni bilo kaj popravljati. Medtem so seveda že letela serijsko izdelana letala. Prvi serijski Libis 17 je prvič poletel 25. junija 1963 in ga je po krajših tovarniških preizkusih prevzel aeroklub Rijeka.
Libis 17 je bil dvosedežno šolsko jadralno letalo visokih zmogljivosti. Bil je prostonosni visokokrilnik z laminarnim krilnim profilom NACA 63-618 in vitkostjo 13, 5 stopinjskim V-lomom in vpadnim kotom 7 stopinj. Lesena gradnja z enim nosilcem in torzijskim nosom, prekrita z vezanim lesom je bila okrepljena s stiropornim polnenjem. Rebra so bila postavljena le na vsakih 120 cm. Zadnji del krila je bil prekrit s platnom. Krilca so bila lesena, polnjena s stiroporom in prekrita s platnom.
Aerodinamične zavore so bile tipa hĂĽtter. Trup je bil paličaste konstrukcije iz jeklenih cevi in prekrit s platnom. Prostorna kabina z zaporednima sedežema se je zapirala s skupnim pokrovom iz akrilnega stekla in je bila opremljena s prezračevano napravo. Rep je bil samonosne lesene gradnje, prav tako s stiropornim polnilom. Bil je brez stabilizatorjev s fletnerjevema krilcema po celotni pomični površini. Podvozje je sestavljalo nosno in glavno kolo, ki je imelo mehansko zavoro.
Aeroklub Postojna poseduje kar dve takšni letali, ki sta v deponiji in čakata na obnovo.
da ne bi kdo mislil, kolk sem načitan, tole je prekopirano iz Resmanovega spletnega mesta, kjer se najde kar nekaj zanimivega branja...
- Priponke
-
- Zal72Nastajanci.jpg (126.6 KiB) Pogledano 9065 krat
Zadnjič spremenil KamiKaza, dne 03 Jan 2015, 06:30, skupaj popravljeno 2 krat.
__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
Kot sem enkrat že omenil, sem z razpoložljivim materijalom kmalu obstal, Milan je pa tudi priganjal, pa ni ostalo drugega, kot iti v poizvedbo za znalci; kot prvi mi je prekrižal misli Mitja, pa mi je povedal isto, kar sem izkusil tudi sam, namreč, materijala o teh zadevah je tako malo, da je kar žalostno (še tist, kar je blo je tanarbol uničt ). Me je pa povezal z Aleksandrom Sekirnikom. Potem so se pa stvari rahlo začele odvijati v pravo stvar...
...tale risba... narisana že vsa rebra, je vse letelo v smeti... ker... ....je kar nekaj napak... ...pa pob tud ni vedu, da je trup pri taki gradnji spodaj raven __od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
Imam to srečo, da je Aleksander s kolegom Jaklič Jakom, lahko premeril enega od deponiranih Libisov (Postojna?) in sem končno lahko začel risati vsaj približno pravilno...
__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
No, takole smo risali...
...tako daleč sem že prišel, ko je bilo treba začet vse na novo ...ampak smo bili hitro na pravi poti...__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
Ko sem bil že tako daleč, sem na hitro pripravil še fajle za rezat in tudi že naročil testno rezanje, tako da sem lahko v miru popravil napake in nekatere stvari še dodelal...
in se lotil že tudi kril...__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
Nisem še povedal, izbrani profil krila je HQ 3,5/14, predvsem zaradi njegove debeline, da sem lahko tako poustvaril zanimivo obliko trupa, pa tudi Kvabeki so meni kar dobri profili...
__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
...in tako se je že nekaj nazaj pri meni znašel lušten paketek...
...že koj pri Robiju sem "na suho" sestavil puzle __od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
Ni bilo časa počakat na dilo...
...no, sedaj me pa čaka ena zanimiva preizkušnja, pa moram nehat, za dons...__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
super tudi jaz bom kmalu začel zidat milan
Re: Libis 17______1:4
Hja, zadaj sem malce zakompliciral, ampak, kaj jaz morem zato, če sta pa oba repa pendl varjante
en kup filigranskega dela, pa nekih prečk, ki ne služijo drugemu namenu, kot temu, da del ostane cel do vlepljenja odgovarjajočega rebra... ja, tudi servo višinebo zadaj...__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
...no, za dokončanja trupa pa se je vendarle bilo treba preselt v delavnico (matr, pa k sem povečal dnevno sm mislu, de mi nau treba več hodt drgam zidat, sam čak mal, alpa jes to zidam tulk večje roplane? )
tale način zidanja mi je pa kar všeč, sicer bi verjetno bil bolj primeren za okroglo-ovalne trupe, ampak tudi pri tako otesaih trupih dobro dela... Uporabljane letvice so bile 5x5mm, ker pa so konture trupa na začetku kar ukrivljene, je bilo treba vprešti malčk vode, pa elektro plato- namoči-razmoči, pa ukrivi osuši na obliko okrog koharja __od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
...šablonce iz kartona...
pokrivam z 0,8mm aviošperom (vem, vem, uhka bi vzel balzo, alpa vsaj 0,6 šper) ...prekratka lajšta , jebiga, takle mamo__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
no, počasi je zmanjkalo materjala,so stekle priprave za...
Ko sem polovice pripravljal za lepljenje skupaj, sem odstranil še odvečen materijal- rdeč krog- tam bo šibala palca višine, moder krog- votlinca, ki bo nastala, bo pa gostila nosilček višinskega krmila__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: Libis 17______1:4
Tole bo lepo za spremljat
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Re: Libis 17______1:4
Subscribed!
Re: Libis 17______1:4
Bravo Rupert, Bravo!
Spet nekaj zanimivega za mene...
LP Robi
Spet nekaj zanimivega za mene...
LP Robi
Majhna žaba daleč skoči...
- Zaunkönig
- Profesor
- Prispevkov: 1473
- Pridružen: 20 Feb 2012, 09:51
- Kraj: Ljubljana
Re: Libis 17______1:4
Lep projekt
DS Day - Velika Planina Official Video ... Welcome to the Dark Side
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
Re: Libis 17______1:4
lp
Zadnjič spremenil miskolin, dne 29 Nov 2017, 14:48, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Libis 17______1:4
...potem pa ...lepljenje polovic (morda mal u kamn, lahko bi predvidel pozicionerske luknje, tko se je pa treba kr merkat, kako zlepiš polovičke )
tu sem že nekaj popravljal, verzija 2 ima že tako, da nardiš rob kabince iz prve...__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
...nekaj sem se mučil že tudi s kabinco...
pri tako finih zadevah je pa strojni razrez zakon...__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
..s slik je bilo kar težko razbrati lego instrument table za inštruktorja, no, pa mi je nekako jo uspelo poustvariti- upam- vsaj
...prečke, veretno ne čist na mestu... ...kokpit__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Libis 17______1:4
...še kabinca...
...če bo ratal, se bo odpirala naprej...__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----