Colibri MB2, 1/3 scale
Ja nehalo je. Zato sem spravil model na dvorišče in se odločil, da ga vžgem, in malo vozim po travi, da vidim, kaj vse se bo od vijakov in ostalih delov losalo....
In neverjetno, ogromno stvari je šlo narobe!
Najprej šok, ko sem tankal gorivo, je izpod kaputaže začelo veselo teči na tla!!!!
Neverjetno! Pokrov rezervoarja za gorivo je bil počen in se mi je veselo smejal v obraz!!
Zasilno sem v model, kar v kabino, dal en drug zasilni rezervoarček, toliko, da sem lahko nadaljeval z igranjem.
Seveda pa sem, preden sem pognal motor, ves razlit bencin očistil s krpo in pustil nekaj časa na zraku, da je vse izhlapelo.
Motor je vžgal brez kakih muk. Mislim da je vlečne sile kar precej, tako, da bo model z lahkoto letel.
Malo sem vozil model naokoli in kmalu opazil dodatne pomanjkljivosti, ki jih bo treba odpraviti pred prvim poletom:
Razrahljal se je zapah kabine.
Odklopila se je komanda višine....odvila se je ena matica.
Kmalu zatem se je odvil vijak na pul pulu za smer ....jaoooo!
Barva pokrova kabine, ni "kompatibilna" z bencinom!
No, to se je pokazalo in mi nič kaj takega, kar se bi ne moglo z lahkoto izboljšati.
Počasi pa sem začel razmišljati tudi o vzmetenem podvozju, kajti dobil sem dve aluminijasti kvadratni cevi, ki zelo dobro pašeta ena v drugo.
Toliko o današnji avanturi.
LP Mitja
In neverjetno, ogromno stvari je šlo narobe!
Najprej šok, ko sem tankal gorivo, je izpod kaputaže začelo veselo teči na tla!!!!
Neverjetno! Pokrov rezervoarja za gorivo je bil počen in se mi je veselo smejal v obraz!!
Zasilno sem v model, kar v kabino, dal en drug zasilni rezervoarček, toliko, da sem lahko nadaljeval z igranjem.
Seveda pa sem, preden sem pognal motor, ves razlit bencin očistil s krpo in pustil nekaj časa na zraku, da je vse izhlapelo.
Motor je vžgal brez kakih muk. Mislim da je vlečne sile kar precej, tako, da bo model z lahkoto letel.
Malo sem vozil model naokoli in kmalu opazil dodatne pomanjkljivosti, ki jih bo treba odpraviti pred prvim poletom:
Razrahljal se je zapah kabine.
Odklopila se je komanda višine....odvila se je ena matica.
Kmalu zatem se je odvil vijak na pul pulu za smer ....jaoooo!
Barva pokrova kabine, ni "kompatibilna" z bencinom!
No, to se je pokazalo in mi nič kaj takega, kar se bi ne moglo z lahkoto izboljšati.
Počasi pa sem začel razmišljati tudi o vzmetenem podvozju, kajti dobil sem dve aluminijasti kvadratni cevi, ki zelo dobro pašeta ena v drugo.
Toliko o današnji avanturi.
LP Mitja
Jao Mitja kako si pa s koroplastnikom letel, na velikem modelu z bencinskim motorjem, se ne sme NIČ odviti, ker mora biti vse varovano. Seveda kasneje marsikdaj nastopi problem, kako dobiti narazen, a to je drugotnega pomena.
Sicer imajo pa v tem pogledu mnogi noro srečo, ko gledam spoje in povezave na kakem velikem modelu maketi, od nekaterih starih modelarjev iz Lesc, mi kar slabo hodi, a jih vseeno zelo malo dol pade, ampak s temi modeli se tudi izredno malo leti, pa tudi narejeni so tako, da tudi če kaka žična povezava odpove, model ne pade takoj dol.
No samo marsikje si takšne vrste varnosti ne moreš privoščiti in mora biti tisto kar je 100% sigurno.
Je pa res, da nekateri ne vgrajujemo tovrstnih varnostnih procedur kot so, večkratno sprehajanje modela po tleh, pred prvim vzletom
Sicer imajo pa v tem pogledu mnogi noro srečo, ko gledam spoje in povezave na kakem velikem modelu maketi, od nekaterih starih modelarjev iz Lesc, mi kar slabo hodi, a jih vseeno zelo malo dol pade, ampak s temi modeli se tudi izredno malo leti, pa tudi narejeni so tako, da tudi če kaka žična povezava odpove, model ne pade takoj dol.
No samo marsikje si takšne vrste varnosti ne moreš privoščiti in mora biti tisto kar je 100% sigurno.
Je pa res, da nekateri ne vgrajujemo tovrstnih varnostnih procedur kot so, večkratno sprehajanje modela po tleh, pred prvim vzletom
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Ja, namen sprehajanja je bil predvsem na najbolj enostaven način ugotoviti, kje sem se premalo (ali nič) poglabljal v detalje.
(pri koroplastkotu je bilo drugače...vse sem dodobra privil s samozapornimi maticami)
Pa še video prvega ropotanja motorja odkar je vgrajen na modelu.
http://www.youtube.com/watch?v=DaKMTGN6j4E
(ne vem kako to, ampak zvok na posnetku zamuja za sliko....)
LP Mitja
(pri koroplastkotu je bilo drugače...vse sem dodobra privil s samozapornimi maticami)
Pa še video prvega ropotanja motorja odkar je vgrajen na modelu.
http://www.youtube.com/watch?v=DaKMTGN6j4E
(ne vem kako to, ampak zvok na posnetku zamuja za sliko....)
LP Mitja
Smotano je vžigat motor na tem modelu, ker dve veliki buški na kapotaži (kjer se v originalu skriva VW motor) in zakrivata polje propelerja.
Tako je zelo napoti prstom, s katerimi sučem propeler.
Ko sem imel na roki rokavico, sem parkrat (ker nisem imel občutka) zraven primazal še lepo klofuto kaputaži Očitno ne znam delati "v rokavicah".
Zato sem se še nekaj zaj... s kotom propa (kot si opazil) a ni bilo nič bolje glede čohanja s prsti po kaputaži.
Potem sem pa samo vrgel rokavico stran in poganjal propeler kot je videti na sliki. Saj jih bom najbrž fasal...a kaj češ...mladost je norost...
Danes grem v dolino letet z motornjakom, ampak drugim...tale Colibri mora počakati na prvi polet, da dobim en primeren rezervoarček za gorivo. Morda pa medtem naredim še vzmetene noge za podvozje, da se ne bo pri vožnji pozibaval kot kokoš s parkinsovo boleznijo.
LP Mitja
Tako je zelo napoti prstom, s katerimi sučem propeler.
Ko sem imel na roki rokavico, sem parkrat (ker nisem imel občutka) zraven primazal še lepo klofuto kaputaži Očitno ne znam delati "v rokavicah".
Zato sem se še nekaj zaj... s kotom propa (kot si opazil) a ni bilo nič bolje glede čohanja s prsti po kaputaži.
Potem sem pa samo vrgel rokavico stran in poganjal propeler kot je videti na sliki. Saj jih bom najbrž fasal...a kaj češ...mladost je norost...
Danes grem v dolino letet z motornjakom, ampak drugim...tale Colibri mora počakati na prvi polet, da dobim en primeren rezervoarček za gorivo. Morda pa medtem naredim še vzmetene noge za podvozje, da se ne bo pri vožnji pozibaval kot kokoš s parkinsovo boleznijo.
LP Mitja
Model čaka v garaži. Sedaj, ko smrdi po bencinu, ga nimam več v svoji pisarni.
Dokler ne najdem ali izdelam primerne posode za gorivo, bo bil prizemljen.
Sem se pa v nedeljo opoldne v naši dolini Rusovci nažigaval motornjaka Excite 3D.
Opazil sem, da mi je "simuliranje" čez zimo precej dvignilo kakovost letenja.
Tako, da se ne bodo kaj dosti tresle hlačnice na prvem poletu Kolibrija...upam...
LP Mitja
Dokler ne najdem ali izdelam primerne posode za gorivo, bo bil prizemljen.
Sem se pa v nedeljo opoldne v naši dolini Rusovci nažigaval motornjaka Excite 3D.
Opazil sem, da mi je "simuliranje" čez zimo precej dvignilo kakovost letenja.
Tako, da se ne bodo kaj dosti tresle hlačnice na prvem poletu Kolibrija...upam...
LP Mitja
Krist napisal/-a:Mitja si mogoče razmišljal o izdelavi rezervoarja iz vlaken. Če se ne motim, jih nekateri izdelujejo predvsem za turbinske modele.
Še link
Jaz pa plastika! Žal nekompatibilno!
Prej bi zlotal iz pločevine, kot pa če bi laminiral....pa še dihtalo bi najbrž bolj.
Vseeno hvala za zanimiv link!
LP Mitja
- sandi.smid
- Freak
- Prispevkov: 974
- Pridružen: 06 Mar 2006, 07:16
- Kraj: Gorenjska
Danes zgodaj zjutraj, sem se naložil v avto in ob pol sedmih sem že sestavljal model na modelarski pisti v Krškem.
Naj povem, da sem s tem izkoristil povabilo nekaterih članov kluba, naj se kdaj prikažem ma njihovi pisti, a sem se jim najbrž izneveril s tako rano uro, ko so najbrž vsi še sladko spali.
Vseeno se zahvaljujem za lepo pisto in za to, da sem jo lahko uporabil za preizkus novega modela!
Ko pridem naslednjič, bo bolj normalna ura, s sabo pa bom imel cviček!
No, tako zgodnjo uro sem izbral zato, da sem bil lahko čisto sam, da ni bilo vetra, da nisem nikogar motil (in obratno )....
Ob sedmih sem že naredil prvi polet, nato pa še tri, vsak po okoli pet minut.
Kaj naj rečem?
Model leti zelo dobro! Precej nad mojimi pričakovanji.
Poleti na zelo kratki razdalji, ter se vzpenja skoraj pod kotom 45°.
Ne glede na to, da ima malo smerno krmilo in dokaj mala krilca, je letalo zelo ubogljivo.
Poizkusil sem dva zaporedna tonoja in bil presenečen nad lahkoto s katero ju je naredil. Tudi loopingi so šala mala...
Počasno letenje je stabilno, za kar je zaslužno veliko krilo z malo vitkostjo.
Pristajanje je prava poezija. Model se da lepo poravnati in uboga na vse komande do minimalnih brzin in pristajanje je zato zelo enostavno.
Ko sem skoraj pokuril cel rezervoar, sem pospravil model in se odpravil domov.
Odvalil se mi je kar velik kamen s srca in cmok iz grla je izginil.
Sedaj bom vse natančno pregledal, ter odpravil kako napako (če se je kaj razrahljalo ali pokvarilo...kar pa dvomim da se je) ter z novim zaletom šel v dodelavo kabine..sedež in pilot.
LP Mitja
Naj povem, da sem s tem izkoristil povabilo nekaterih članov kluba, naj se kdaj prikažem ma njihovi pisti, a sem se jim najbrž izneveril s tako rano uro, ko so najbrž vsi še sladko spali.
Vseeno se zahvaljujem za lepo pisto in za to, da sem jo lahko uporabil za preizkus novega modela!
Ko pridem naslednjič, bo bolj normalna ura, s sabo pa bom imel cviček!
No, tako zgodnjo uro sem izbral zato, da sem bil lahko čisto sam, da ni bilo vetra, da nisem nikogar motil (in obratno )....
Ob sedmih sem že naredil prvi polet, nato pa še tri, vsak po okoli pet minut.
Kaj naj rečem?
Model leti zelo dobro! Precej nad mojimi pričakovanji.
Poleti na zelo kratki razdalji, ter se vzpenja skoraj pod kotom 45°.
Ne glede na to, da ima malo smerno krmilo in dokaj mala krilca, je letalo zelo ubogljivo.
Poizkusil sem dva zaporedna tonoja in bil presenečen nad lahkoto s katero ju je naredil. Tudi loopingi so šala mala...
Počasno letenje je stabilno, za kar je zaslužno veliko krilo z malo vitkostjo.
Pristajanje je prava poezija. Model se da lepo poravnati in uboga na vse komande do minimalnih brzin in pristajanje je zato zelo enostavno.
Ko sem skoraj pokuril cel rezervoar, sem pospravil model in se odpravil domov.
Odvalil se mi je kar velik kamen s srca in cmok iz grla je izginil.
Sedaj bom vse natančno pregledal, ter odpravil kako napako (če se je kaj razrahljalo ali pokvarilo...kar pa dvomim da se je) ter z novim zaletom šel v dodelavo kabine..sedež in pilot.
LP Mitja
- Priponke
-
- ogrevanje motorja.jpg (113.9 KiB) Pogledano 3554 krat
-
- krško 1.jpg (118.82 KiB) Pogledano 3554 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 19 Maj 2007, 10:23, skupaj popravljeno 5 krat.
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Hvala Darko!
Naredil sem celo en video in sicer tako, da sem na klopco postavil fotoaparat in pritisnil snemanje. Vidi se sicer zelo slabo, ker je bil model na veliki razdalji od aparata, ampak vseeno se pa vidi, kako strmo model vzleti, vidi se en nizek prelet piste, ter na koncu še pristanek.
Naslednji video bo po vsej verjetnosti narejen s "pravo" kamero.
Če se komu ljubi, lahko pogleda prvi polet...KLIK
LP Mitja
Naredil sem celo en video in sicer tako, da sem na klopco postavil fotoaparat in pritisnil snemanje. Vidi se sicer zelo slabo, ker je bil model na veliki razdalji od aparata, ampak vseeno se pa vidi, kako strmo model vzleti, vidi se en nizek prelet piste, ter na koncu še pristanek.
Naslednji video bo po vsej verjetnosti narejen s "pravo" kamero.
Če se komu ljubi, lahko pogleda prvi polet...KLIK
LP Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 19 Maj 2007, 19:12, skupaj popravljeno 1 krat.
No, na koncu sem razdrl model in ga na grobo očistil, spravil v avto in se odpeljal domov...s prijetnimi občutki
Še nekaj slikc:
Še nekaj slikc:
- Priponke
-
- Najlažje je čistiti takole.
- ÄŤistilna akcija.jpg (53.71 KiB) Pogledano 3679 krat
-
- Kolesa so nametala travo na spodnjo površino krila.
- umazanija.jpg (83.17 KiB) Pogledano 3679 krat
-
- Model je bil moker od rose, ter oljnat od izpušnih plinov.
- na koncu.jpg (39.05 KiB) Pogledano 3679 krat
No, pa še par besed o motorju (Titan ZG 26SC) !
Motor prede lepo in zanesljivo. Vžiganje je enostavno. Motor lepo poprime obrate, ko mu dam gaz do konca, tudi po dolgotrajnem letenju pod štandgazom. Kar dober motor za letečo maketo, kakor je moj Colibri.
Pred poletom me je bilo malce strah, če me bi slučajno motor pustil na cedilu, v najbolj neugodnem trenutku. Pa je bila bojazen neupravičena, saj vidim, da se na motor lahko zanesem. (potrkam na les!)
Moči je več kot preveč, saj je za vodoravni let treba manj kot četrtina gaza.
Najbrž bom na model montiral še vlečno kljuko.
LP Mitja
Motor prede lepo in zanesljivo. Vžiganje je enostavno. Motor lepo poprime obrate, ko mu dam gaz do konca, tudi po dolgotrajnem letenju pod štandgazom. Kar dober motor za letečo maketo, kakor je moj Colibri.
Pred poletom me je bilo malce strah, če me bi slučajno motor pustil na cedilu, v najbolj neugodnem trenutku. Pa je bila bojazen neupravičena, saj vidim, da se na motor lahko zanesem. (potrkam na les!)
Moči je več kot preveč, saj je za vodoravni let treba manj kot četrtina gaza.
Najbrž bom na model montiral še vlečno kljuko.
LP Mitja