Supermarine Spitfire Ripmax

... pogovori radijsko vodenih pomanjšanih različicah pravih letal

Moderatorji: Pisaneli, igi

Uporabniški avatar
slo-warhavk
Freak
Prispevkov: 704
Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
Kraj: Hrastnik

Spit

Odgovor Napisal/-a slo-warhavk »

:roll:


Pozdravljen. Lep model, vendar razmisli o podvozju. S takim podvozjem ne boš niti vzletal, niti priistajal...


LP Darko
Priponke
joystick.gif
joystick.gif (10.31 KiB) Pogledano 4656 krat
Uporabniški avatar
bruhpilot
Profesor
Prispevkov: 1431
Pridružen: 14 Dec 2004, 17:38
Kraj: blizu Šentilja

Odgovor Napisal/-a bruhpilot »

:lol: :lol: :lol: Si razmislil o pomožnih koleščkih na koncih kril? Pa boš imel t.i. "tandem" podvozje. Šalim se, bi pa resno razmislil o tem, da bi mu dal noge malo bolj narazen :wink:

Drugače pa je lepo narejen model.

lp
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

slo-warhawk: Imaš prav ... bo treba dat kolesa mal bolj narazen, pa bolj naprej, ker ga pod polnim gasom preveč na nos potegne ... tako sem v nekaj poskusih vzleta uspešno "zbrusil" propeler :)

Amapk kar je glavno, kaputaž je ostal brez praske :)
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1069
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

Dolgo sem si ga ogedoval, dodatni razlog Magnum XL 30FS, pa je tudi dobri 2 leti argumentiral s police.

Nič, pa smo rekli Kristjanu naj prnese enega.

Prvi vtis ko sem ga vzel iz škatle: "Lahkooo!!!" Model je grajen res lahko in kljub 120 cm razpetine krilo izgleda precej veliko.
Glede na vso internetno hvalo sem mogoče pričakoval preveč, saj bi model mogoče lahko bil malo natančneje prekrit. V tej verziji so mogoče že malce pretiravali z odprtino za baterijo saj seže do tja kjer bi morala bit že davno kabina - bo pač malo več vpasavanja. (Me prav zanima kakšen je v živo ME 109 za katerega pravijo, da je še boljši od Mustanga, ki je boljši od Spita.)

Ker pač moram z glavo skozi zid, bom montiral 5 kubičnega 4-takterja. Z ventili navzdol pa niti nebo preveč kolin okrog pokrova motorja. Bo pa zabava ob spreminjanju nosilca za elektromotor. Celoten pokrov motorja pa nameravam skrajšati v predelu 'navideznega' spinerja in nato uporabiti spiner z okrog 70 mm premera.
Priponke
Na hitrco sestavljen.
Na hitrco sestavljen.
BILD1744-web.jpg (185.62 KiB) Pogledano 3166 krat
Zadnjič spremenil Stanko P., dne 12 Maj 2011, 18:44, skupaj popravljeno 2 krat.
RC Addict!
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

=D>
Bravo mašina!
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1069
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

Moči mislim da bo dovolj, saj sem enak model tudi že videl leteti z 2,5 kubičnim MVVS-om.

http://www.youtube.com/watch?v=ejsVS_m0MwI

Zgleda, da bo model prijeten za letenje, če bo le utekanje motorja šlo po planu [-o<

p.s.
Mi v prejšnjem postu ni priznalo celotnega besedila.
RC Addict!
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1069
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Magnum;)

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

Danes sem probal malce 'zakurblat' motorček. Mater ma globoki glas pa navor tudi ni zanemarljiv. Se mi zdi da obrati precej bolj ostro sledijo ukazu za 'gas' kot pri dvotaktarjih. Uporabljen propeler je bil 9x6.

Vseeno ga nisem laufal več kot 5 min, ker se mi je stojalo z nosilcem preveč treslo. Bo treba za drugo rundo narediti močnejši nosilec ali pa do konca vlaufat kar na modelu.
RC Addict!
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1069
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

Nekaj malega sem delal na Spitu.

Treba je bilo nekoliko spremeniti pokrov motorja, da noter paše metanol motor in zato opustiti originalno idejo o majhnem plastičnem stinnerčku. Namesto tega sem uporabil 69 mm plastičen spinner, ki ga pa zaenkrat nisem mogel dobiti v beli barvi. Če bi šel na elektro, to je plan za ripmaxovega bf-109 ali pc-9 domače izdelave, bi hauba ostala nedotaknjena, pa tudi letel bi že davno tega. Tako pa je sledilo neizogibno izmaličenje skoraj do nerazpoznavnosti. "Tanajraje pa delam lukne v kaputaž!" - NE
Upasal sem lesen nosilec motorja, ki je nekako podaljšek originalnega nosilca, ki seže do 2 rebra v trupu. Tako ostane malo močnejša konstrukcija, kot če bi ga pritrdil zgolj na sprednje rebro.

Kako mi je uspelo se vidi na slikah.
Priponke
Na tej strani so ble pa že koline.
Na tej strani so ble pa že koline.
spit-levo.jpg (58.83 KiB) Pogledano 3755 krat
Ste strani zgleda še kar lepo.
Ste strani zgleda še kar lepo.
spit-desno.jpg (58.09 KiB) Pogledano 3755 krat
RC Addict!
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1069
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

S slike je razvidno kako sem pre/dodelal nosilec motorja in požarno steno.
Malo epoksija, malo tkanine, malo vezane plošče, nekaj vijakov pa še malo barve.

Toliko, da obrišem prah z modela in s teme.

Če bo vreme in vrijeme bo konec tedna akcija.
Priponke
Perajt za motor ;)
Perajt za motor ;)
Spitfire-MOUNT-web.jpg (121.79 KiB) Pogledano 3442 krat
RC Addict!
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1069
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

Tako sedaj ko pa je končno 'fertik' pa ga vreme biksa.

Ker je 'John' obljubil, da bo pazil na svoj stroj sem mu nekoliko uredil delovno okolje. Koliko se pač tak plitek kokpit, da spedenat.

Fotošopiral, sprintal in nalepil sem približek spitove nadzorne plošče.
Nalepil ploščo za pilotom ter pobarval notranjost kabine na zeleno.
Iz deprona izdelal 'vzglavnik' ter ga pobarval v rjavo-usnje in tisto škatlo za vzglavnikom, katero ne vem čemu služi pri pravem letalu.
Naredil provizoriš namerilnik. Škatlo in namerilnik pobarval v črno.
In na koncu še prilepil John-a.

To je bilo prvič, da sem se sploh poigral z notranjostjo kabine, je pa to zelo sproščujoče delo. Za tako merilo mislim da je to že privlačna popestritev.
Priponke
Tako pa izgleda 'armaturka'.
Tako pa izgleda 'armaturka'.
spit-cockpit-back.jpg (84.26 KiB) Pogledano 3177 krat
Od strani, lepo se vidi naslon za glavo.
Od strani, lepo se vidi naslon za glavo.
spit-cockpit-side.jpg (127.97 KiB) Pogledano 3177 krat
Od spredaj.
Od spredaj.
spit-cockpit-front.jpg (78.6 KiB) Pogledano 3177 krat
RC Addict!
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1069
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

Da bo zadeva točno v težišču pa bo potrebno dodati še nekaj balasta pri motorju.

Za prve polete bo pa kar brez pokrova motorja in z začasnim spinerjem.

Upam da bodo prvi poleti čimbolj uspeli.
Priponke
Konfiguracija za prve polete.
Konfiguracija za prve polete.
spit-engine.jpg (125.86 KiB) Pogledano 3164 krat
RC Addict!
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1069
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

Tako, včeraj se je zgodilo :D

Najprej sem model dal na tehtnico - 1160 g. Da sem ga dobil v priporočeno območje za težišče (70-75 mm) se moral dodati še 60 g uteži.

Nato sem skozi motorček spustil še ene 3 tanke goriva, s 5 min teki in pavzami za hlajenje. Z vsakim zagonom je motor deloval bolje, vsakokrat sem tudi nekoliko priprl (2 zobca) glavno iglo. Ko je motor deloval lepo pri polnem teku in pri 'štandgasu' sem se odločil: "Danes bo poletel."

Video utekanja: http://www.youtube.com/watch?v=xbl-oC8qqQI

Poklical sem Kristjana in ga prosil, če se lahko dobiva na modelarskem letališču v Zimici, da mi pomaga pri prvih poletih. Seveda je bil takoj za akcijo. Po zagonu motorja se je strinjal, da deluje precej zanesljivo.

Ko mu dam znak vrže model vendar v trenutku sunka motor odpove. Zaradi majhne mase in dobrodušnosti modela nekritičen pristanek nekaj metrov vzdolž piste sploh ni vprašanje saj krilo prime dobesedno v trenutku, ko model zapusti roko štarterja. Nato poskusiva še enkrat in model lepo poleti. Potrebno je precej trima v levo, tako po nagibu kot smeri. Drugače vse ok.
Tako naredim vsega skupaj 3 polete po nekje 7 minut in neverjetno z vsakim letom motor bolje vleče.

Video enega izmed prvih poletov: http://www.youtube.com/watch?v=6mZiJ-18QEE

Ugotovil sem, da ima motor preveč zamika v desno, zato sem moral kompenzirati trim v levo. To bom odpravil pred naslednjim poletom in hkrati montiral še motorni pokrov.
Novo mi je tudi odzivanje 4T motorja, ki precej dobro vleče tudi pri nižjih obratih. Nasploh zvok in dejanska hitrost modela v letu sta v drugačnem sorazmerju, kot pri 2T motorjih.

Skratka nad kombinacijo modela in motorja sem navdušen. Tisti pok, pok, pok, ko ti model pokaže 'tazadnjo' je fantastično slišati.

Sedaj pa samo še uživancija 8)
RC Addict!
Uporabniški avatar
Klemen P
Dr. Modelar
Prispevkov: 2369
Pridružen: 25 Feb 2011, 15:14
Kraj: na vasi ..

Odgovor Napisal/-a Klemen P »

Superca 8)
Uporabniški avatar
robin24
Profesor
Prispevkov: 1035
Pridružen: 25 Jan 2007, 17:02
Kraj: Komen

Odgovor Napisal/-a robin24 »

Krasno!
Že dolgo časa si ga ogledujem...
Predvsem potiskana folija naredi z letalca pravi dragulj, da štiritakterja sploh ne omenjam :D :
LP Robi
Majhna žaba daleč skoči...
Odgovori

Vrni se na RV makete letal