Grunau baby IIb

... pogovori radijsko vodenih pomanjšanih različicah pravih letal

Moderatorji: Pisaneliigi

Odgovori
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 07 Mar 2005, 09:08

Moram priznati da sem navdušen nad temeljito izdelavo, izjemno lepo je vse narejeno =D> edino vagica, preko katere bo z pul pul seistemom vodeno smerno krmilo mi pa ni všeč. Zdi se mi, da je izvedba po nepotrebnem slabša kot bi lahko bila, saj je vagica montirana relativno visoko in bi pri odklonu smernega krmila (predvidoma) v desno oz takrat, ko ročica od servota poriva, prihajalo do upogibanja. Splačalo bi se narediti kakšno oporico na zgornji strani (namesto samo varovanja), ali pa vagico čim bolj spustiti , da nebi prihajalo do uklonov.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

frcac
Freak
Prispevkov: 451
Pridružen: 22 Dec 2003, 17:06
Kraj: Godovič

Odgovor Napisal/-a frcac » 07 Mar 2005, 10:00

Kar se opornic tiče je pa še druga varianta in sicer izdelava iz karbonske cevke. Cevko na obeh straneh rahlo zabrusiš vzporedno na obe strani in nato na njo prilepiš zograj in spodaj trakova iz 0.5mm vezane plošče (od sredine naprej) ustrezne dolžine. Ko se lepilo posuši, trakova spneš s kljukicami in letvicami tako da imaš raven rob, potem pa z notranje strani s kapljicami sekundnega lepila ali epoksija ki tečejo po zadnjem robu tole polepiš. Ko se lepilo strdi obdelaš robove in imaš kapljično oblikovano karbonsko opornico.

(čeprav ni slike upam da veš kaj sem mislil)

Lp, Sašo

Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane » 07 Mar 2005, 12:31

Ne verjamem, da se razumeva. Po mojem mnenju ni problem vagica sama, ampak tanka os na katero je nataknjena in visok položaj vagice, glede na vpetje osi v les. Ko karbonska palčka iz servota potegne, so momenti na os majhni saj se sila skoraj direktno prenaša na zajlo, pri pritisku te palčke , pa je os precej obremenjena in že zelo majhen uklon bo imel za posledico gumijasto delovanje smernega krmila.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???

Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo » 07 Mar 2005, 12:43

Brane, vem kaj misliš. vagice nažalost ne morem kaj dosti spustiti, ker bi se drugače zaletavala v rebro trupa. malo sem jo probal zvijati, pa je treba kar konkretno pritisniti, da se kaj upogne. pomoje to ne bo problem. če pa bom imel s tem probleme, jo pa lahko še vedno vpnem tudi na zgornji strani s kakšno letvijo, ki jo lahko vlepim v rebro in s tem preprečim zvijanje.

LP Peter

Uporabniški avatar
bruhpilot
Profesor
Prispevkov: 1427
Pridružen: 14 Dec 2004, 17:38
Kraj: blizu Šentilja

Odgovor Napisal/-a bruhpilot » 07 Mar 2005, 17:55

peroo napisal/-a:Brane, vem kaj misliš. vagice nažalost ne morem kaj dosti spustiti, ker bi se drugače zaletavala v rebro trupa. malo sem jo probal zvijati, pa je treba kar konkretno pritisniti, da se kaj upogne. pomoje to ne bo problem. če pa bom imel s tem probleme, jo pa lahko še vedno vpnem tudi na zgornji strani s kakšno letvijo, ki jo lahko vlepim v rebro in s tem preprečim zvijanje.

LP Peter
Pridružujem se Branetovem mnenju, ki pravi, da bo os vagice na udaru. V zraku ne bo problemov, ker je počasno letalo, ampak v slučaju, da se zgodi sunek na smerno krmilo (npr. pri pristanku) bo zadeva trpela. Ne rečem zagotovo, da se bo zvila, ampak po nekaj 10 takih sunkih se bi pa znalo kaj poznat. Jaz bi zadevo (os) vpel še z zgornje strani, da se izogneš upogibnemu momentu v osi in da zagotoviš togo povezavo (brez zračnosti zaradi podajanja osi). Če pogledaš, kakšni je razmerje med dolžino smernega krmila in krmilno ročico, potem boš ugotovil, da že pri relativno majhni sili na koncu smernega krmila v zajli (in na vagici) nastane zelo velika sila.

lp
Aleš
lp Aleš
Acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 041 389 347

Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER » 07 Mar 2005, 18:06

Opornice za krila se da naredit iz jeklene žice potrebnega preseka (3-4mm)oblečeš v balso in izoblikuješ poljubno obliko :o Vse skupaj preoblečeš z 0,4 aviošperom in je opornica kot ta prava :D

Konce jekla lahko uporabiš za izdelavo ušesc za pritrditev.

Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo » 07 Mar 2005, 20:04

Ok, ste me prepričali. Bom vpel tudi zgornji del vagice v rebro, samo najprej moram narediti še palico za pogon višinca, ki bo šla mimo vagice.

Kar se pa opornice za krilo tiče, odpadejo izvedbe, v kateri so uporabljeni kovinski profili, zato ker: res, da bi opornica prenesla natezne napetosti med letom. problem bi se pa pojavil pri malo trših pristankih, ko bi krila "zabilo" navzdol. pri takšnem pristanku je pri tankih profilih kar velika možnost uklona. Zato bom verjetno naredil kar izvedbo, ki sem jo narisal na prejšnji strani. Zanimajo me še vaši komentarji o priključku s pločevino in medeninasto cevko.


LP Peter

Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo » 14 Mar 2005, 01:50

pozdravljeni!

danes sem poštimal pogon višinskega krmila:

posnel sem kratek filmček:
KLIKNI TUKAJ

Povezava med višinskim krmilom in servotom je narejena z leseno palico (balza)

Ročica na višinskem krmilu je narejena iz dveh jeklenih palčk, ki sta postavljeni v obliki črke V, gor pa je prilotana ročica iz bakrene pločevine.


LP Peter
Priponke
IMG_4439.JPG
odprtina za priklop
IMG_4439.JPG (82 KiB) Pogledano 6472 krat
IMG_4431.JPG
ročica na višincu. slika je posneta z malo čudnega kota, tako da se ne vidi, da je ročica sestavljena iz dveh jeklenk!
IMG_4431.JPG (90.12 KiB) Pogledano 6472 krat
IMG_4434.JPG
dno kabine
IMG_4434.JPG (95.51 KiB) Pogledano 6468 krat

Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo » 28 Mar 2005, 00:20

po enem tednu pavze sem spet malo delal na bebici. danes sem vlepil v krila alu. nosilce, tako da sem moral model sestaviti in mu poštimati vse kote.. v krila sem vstavil tudi "pomožne" nosilce. zalepil jih bom šele kasneje, ko bodo narejene še opornice in krilo preplankano.

LP Peter
Priponke
IMG_4555.JPG
tudi trup je malo bolj preplankan kot je bil
IMG_4555.JPG (84.45 KiB) Pogledano 6325 krat
IMG_4537.JPG
krilo z vlepljenim glavnim nosilcem in vstavljenim pomožnim nosilcem
IMG_4537.JPG (97.07 KiB) Pogledano 6325 krat
IMG_4543.JPG
nastavljanje kotov
IMG_4543.JPG (88.12 KiB) Pogledano 6324 krat

Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo » 28 Apr 2005, 12:30

Izdelava repne smučke: Repna smučka je izdelana iz okoli 10 plasti 110g steklene tkanine. iz stirodurja sem si naredil "pramodel" smučke in ga oblepil s selotejpom. na ta pramodel sem nato položil tkanino. ko se je posušilo, sem iz tega laminata izrezal in obrusil smučko. Na trup je smučka pritrjena z dvemi vijaki. na trupu sem naredil nosilec za smučko iz balze. na mesto kjer je prišraufana smučka sem nalepil še malo vezane plošče. vse to sem nato še oblekel v 0.4mm vezano ploščo.

LP Peter
Priponke
IMG_5782.JPG
trup dobiva končno obliko
IMG_5782.JPG (81.85 KiB) Pogledano 6165 krat
IMG_5762.JPG
smučka na trupu
IMG_5762.JPG (86.74 KiB) Pogledano 6165 krat
IMG_5633.JPG
"pramodel" za smučko iz stirodurja in nosilec za smučko na trupu
IMG_5633.JPG (80.55 KiB) Pogledano 6165 krat

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 04 Maj 2005, 11:22

Našel sem stran od modelarja ki tudi dela Grunau Baby model (1:3)
Ima veliko slik konstrukcije...zanimivo za primerjavo obeh projektov in rešitve nekaterih detaljev.

http://www.mkrusa.com/GSBabyfuse_eng.htm

Mitja

Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo » 06 Maj 2005, 11:23

Izdalava pull-pull za elerone :D

Za pogon eleronov sem uporabil pull-pull sistem, tako kot na smernem krmilu. servo sem vstavil v koren krila. zraven njega sem vstavil vagico. zajle tako potujejo čez skoraj celotno krilo do koleščk, ki jih preusmerijo ven iz krila do eleronov. koleščka so v krilo vlepljena pod kotom, tako da zajla nikjer ne drgne ob robove. koleščka so izdelana iz treh plasti tankega vitroplasta in medeninaste cevke. če ima kdo kakšen komentar na ta sistem, naj ga čimhitreje pove, ker mislim v naslednjih dneh krila zaplankati (zaprl bom d-box).


LP Peter
Priponke
IMG_5974.JPG
koleščka sta vlepljena pod kotom
IMG_5974.JPG (81.8 KiB) Pogledano 7108 krat
IMG_5954.JPG
koleščki za zajlo
IMG_5954.JPG (81.66 KiB) Pogledano 7108 krat
IMG_5953.JPG
servo in vagica
IMG_5953.JPG (89.16 KiB) Pogledano 7108 krat

Uporabniški avatar
Roberto
Dr. Modelar
Prispevkov: 8458
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:16
Kraj: Idrija

Odgovor Napisal/-a Roberto » 06 Maj 2005, 13:10

Moj komentar: dobil sem občutek modelarske manjvrednosti :oops:

=D> =D> =D>


Robi

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 06 Maj 2005, 18:12

Ne sekiri se Roberto!

Prilagam eno slikco, ki prikazuje varovalne elemente, ki preprečujejo, da bi pletenica "iztirila" s kolesca v primeru, da bi napetost v njej popustila. To je en trak pločevine ki je upognjen preko vrvenice (kolesca).
Slika prikazuje kako to izgleda. Pritrjeno je na isti vijak, ki predstavlja os vrvenice.

Upam, da še ni prepozno za ta majhen a pomemben popravek.

Sicer pa držim pesti, za dlogo in zanimivo življenje te Bebice =D> :D

LP Mitja
Priponke
varovalo proti izpadanju žice-pulley guard.jpg
varovalo proti izpadanju žice-pulley guard.jpg (16.22 KiB) Pogledano 7030 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 07 Maj 2013, 12:49, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo » 06 Maj 2005, 21:23

Ultralajt, hvala da si me opomnil na to zadevo, nisem vedel kako imajo to rešena letala. bom verjetno vlepil kakšno jeklenko na lesena nosilčka, da se zajla ne bi snela. samo, da bi se to zgodilo, bi se mogla kar konkretno povesti (pomoje bi se morala podaljšati za več kot pol centimetra), ker je utor v koleščku kar precej globok. tako globokega sem naredil ravno zato, da se ne bi snela.

LP Peter

Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo » 30 Maj 2005, 20:37

Plankanje krila:

Pričel sem s plankanjem krila. Plankam ga z 0,4mm vezano ploščo. Vezano ploščo likam na krilo z likalnikom. Pri tem načinu je treba oplato najprej odrezati na pravo mero. Nato se jo tam, kjer bo nalepljena na krilo malo pobrusi. Nato se na ta del natanko namaže belo lepilo za les. Lepilo se namaže tudi na krilo. Počakati je potrebno približno 20 minut, da se lepilo posuši. Ko je lepilo posušeno, nahitro potegnemo čez z mokro krpo. Oplato nato postavimo na krilo in gremo čez z vročim likalnikom. Zaradi vročine se lepilo spet "aktivira" in ko se ohladi, se oba dela (oplata in krilo) sprimeta skupaj. Ta metoda je uporabna tudi za plankanje z balzo do debeline približno 2mm.


LP Peter
Priponke
IMG_6193.JPG
na trupu sem preplankal cel sprednji del.
IMG_6193.JPG (81.04 KiB) Pogledano 6827 krat
IMG_6343.JPG
plankanje
IMG_6343.JPG (83.81 KiB) Pogledano 6827 krat
IMG_6342.JPG
delno oplankano krilo
IMG_6342.JPG (88.6 KiB) Pogledano 6827 krat

Uporabniški avatar
čalpič
Freak
Prispevkov: 820
Pridružen: 13 Dec 2004, 20:09
Kraj: Selnica ob Muri(Šentilj)---Maribor
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a čalpič » 15 Jun 2005, 16:15

Hočemo napredek :wink: :jumpjump:
Če se počutiš ,da imaš stvar pod nadzorom ,je to samo zato, ker ne greš dovolj hitro!
[M. Andretti]


http://album.email.si/hydro_freak/

Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo » 21 Jun 2005, 22:09

Oj

Eno krilo je dokonca oplankano. V eleron sem dodal še diagonale. Zdaj, ko so se začele počitnice se lahko končno lotim izdelave zračne zavore. krilu manjka samo še zračna zavora, oplankat je treba še zadnjo letev in koren krila, kjer so servoti in vrhove reber, izrezati eleron in prekriti s platnom.

LP Peter
Priponke
IMG_6860.JPG
IMG_6860.JPG (48.98 KiB) Pogledano 6585 krat

Uporabniški avatar
Anžo
Freak
Prispevkov: 601
Pridružen: 06 Jan 2005, 12:43
Kraj: Ljubljana(škofljca)

Odgovor Napisal/-a Anžo » 08 Jul 2005, 19:11

HOČEMO DALJE!!!!!!!!
DEJ AJDE ZDEJ SO POČITNICE!!!
NIČ LENART [-X [-X [-X
...Carpe diem...

Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo » 08 Jul 2005, 19:17

hehe, sej se trudim, samo zdaj je bilo toliko lepega vremena, da nisem bil skoraj nič v delavnici. Kmalu bodo narejene zračne zavore, tako da še malo potrpite :D


LP Peter

Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo » 10 Jul 2005, 23:05

Pozdravljeni!

Zračne zavore so že skoraj narejene. Izdelane so iz 3mm topolove vezane plošče, 5mm vitroplasta, medeninaste cevke in jeklene palčke.


LP Peter
Priponke
IMG_7013.JPG
Odprte
IMG_7013.JPG (75.4 KiB) Pogledano 6477 krat
IMG_7010.JPG
Zaprte
IMG_7010.JPG (71.55 KiB) Pogledano 6477 krat
IM001561.JPG
Zavore na pravem letalu
IM001561.JPG (86.15 KiB) Pogledano 6474 krat

Uporabniški avatar
kmecl
Tekmovalec
Prispevkov: 210
Pridružen: 23 Nov 2004, 12:01
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a kmecl » 11 Jul 2005, 11:06

Sploh ne vem kaj naj rečem... svaka čast

=D> =D> =D>

Uporabniški avatar
jozo
Freak
Prispevkov: 492
Pridružen: 06 Mar 2005, 14:22
Kraj: Ig

Odgovor Napisal/-a jozo » 04 Avg 2005, 10:23

:jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump:
Lp, Žiga Debevec

Uporabniški avatar
dejci23
Freak
Prispevkov: 749
Pridružen: 29 Mar 2005, 13:25
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a dejci23 » 06 Sep 2005, 13:26

\:D/ A je že kaj novega? Že 1 uro gledam tale projekt pa bi še kar naprej pa je zmanjkal :wink:

Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo » 27 Sep 2005, 16:13

Pozdravljeni!

Spet se oglašam, po malenkost daljši pavzi. Zračne zavore so končno vstavljene v krilo. Na krilu sem tudi izrezal eleron. Panti so enaki kot za ostale komande. Ročka za pogon elerona je izdelana iz vitroplasta.


LP Peter
Priponke
IMG_7561.JPG
košček vitroplasta na levi strani je podaljšek ročice od servomotorja za zračno zavoro. Na desni je ročica na eleronu
IMG_7561.JPG (68.95 KiB) Pogledano 5873 krat
IMG_7549.JPG
Vagica za pogon elerona. Vagica se nahaja v krilu zraven servota za eleron
IMG_7549.JPG (81.64 KiB) Pogledano 5873 krat
IMG_7572.JPG
Servota za eleron in zavoro
IMG_7572.JPG (82.46 KiB) Pogledano 5873 krat

Odgovori

Vrni se na