....mejduš....tebe pa zmeri rad berem...
Čisto tako vprašam...
...a se giblješ kje v pedagoških vodah, ali ti tko dobro laufa taka retorika čisto tako..ljubiteljsko...
Piper Pawnee PA25---2,1m
Hvala za kompliment, je pa moj način pisanja oz. so stališča, ki jih zagovarjam, za nekatere očitno dokaj moteča, vsaj če upoštevam odzive, ki sem jih bil v preteklosti že deležen.
Vsa pisanja povezana z modelarstvom so docela ljubiteljska in plod lastnih dognanj ter samoiniciativnega učenja, saj, kot sem enkrat že zapisal, profesionalno nebi mogel biti bolj oddaljen od tehnike, prav tako pa se ne ukvarjam ne s pedagogiko, ne z andragogiko. Na drugi strani je sposobnost oblikovanja misli neposredno povezana z mojim delom, pa naj bo to v pozitivnem smislu zaradi poizkusa jasnosti dikcije ali morebitne suhoparnosti zapisanega.
LP
Alex
Vsa pisanja povezana z modelarstvom so docela ljubiteljska in plod lastnih dognanj ter samoiniciativnega učenja, saj, kot sem enkrat že zapisal, profesionalno nebi mogel biti bolj oddaljen od tehnike, prav tako pa se ne ukvarjam ne s pedagogiko, ne z andragogiko. Na drugi strani je sposobnost oblikovanja misli neposredno povezana z mojim delom, pa naj bo to v pozitivnem smislu zaradi poizkusa jasnosti dikcije ali morebitne suhoparnosti zapisanega.
LP
Alex
Tomosovi mopedi imajo dve cevki v rezervoarju. Ko moped ugasne, pomeni da je žeja in je potrebno preklopiti na rezervo, da prideš do doma. Torej bi morala zadeva najkasneje v kakem letu začeti zaj.....t. No moj APN bo kmalu za najnižjo klaso oldtimer-jev in dela brez kiksa. Pa da ne bo kdo rekel Tomos pa moped pa…:roll:. Enak princip ima tudi Rotax kosilnica, ki je pri hiši.
Brez zdravega strahu pred tlemi
Gospodje,
mešamo hruške in jabolka, tama o ugašanju o kateri smo se tako razpisali se je pričela o konkretnem letalskem, pardon modelarskem motorju. Zato ne vpletati in primerjati razne motorje s kosilnic, mopedov in ne vem s česa še.
Kajti modelarski, motor in motorji s kosilnic imajo skupen samo osnovni ustroj in princip delovanja ter gorivo. V vsem ostalem se bistveno razlikujejo.
Zakaj?
Pri motorju za kosilnico je konstruktorjem glavno vodilo robustnost in vzdržljivost kar gre seveda v škodo teži motorja in moči. Običajno takšni motorji večino časa delujejo na enakem režimu Prav zaradi tega so ti motorji vzdržljivi, trpežni in dokaj neobčutljivi na razne neumnosti, katera počno uporabniki z njimi.
Pri modelarskem,letalskem, motorju pa je pesem popolnoma drugačna. Hočemo, da je motor majhen, lahek in močan. Za povrhu mora imeti stabilen prosti tek, ki naj bo čim nižji.
Seveda pa želimo tudi,da takoj reagirati na dodajanje plina in se lepo ter gladko zavrteti do max vrtljajev.
Da pa so vse te želje in zahteve uresničene mora biti takšen motor sestavljen veliko bolj natančno kot ostali.
Tolerance sestavnih delov so veliko manjše, vsi deli so optimizirani. Uporabljajo se lažji in kvalitetnejši materiali.
Zato je tudi zahteva vseh konstruktorjev, da za mešanico uporabljamo kvalitetna in draga 2T olja.
Prav zaradi tega je vsaka samovolja in nespoštovanje navodil proizvajalca za uporabo lahko za takšen motor že usodna.
Že uporaba nekvalitetnega olja, lahko pusti na motorju trajne poškodbe, kar ima za posledico manjšo moč sčasoma pa tudi zaribavanje motorja.
Da ne govorim o tem kakšno škodo lahko naredi napačno nastavljen uplinjač, neprimerna svečka ali narobe izračunana resonanca,…
Celo sprememba vremena ( zračni tlaka, vlažnost,…) lahko vplivajo na delovanje zmogljivega 2T motorja.
mešamo hruške in jabolka, tama o ugašanju o kateri smo se tako razpisali se je pričela o konkretnem letalskem, pardon modelarskem motorju. Zato ne vpletati in primerjati razne motorje s kosilnic, mopedov in ne vem s česa še.
Kajti modelarski, motor in motorji s kosilnic imajo skupen samo osnovni ustroj in princip delovanja ter gorivo. V vsem ostalem se bistveno razlikujejo.
Zakaj?
Pri motorju za kosilnico je konstruktorjem glavno vodilo robustnost in vzdržljivost kar gre seveda v škodo teži motorja in moči. Običajno takšni motorji večino časa delujejo na enakem režimu Prav zaradi tega so ti motorji vzdržljivi, trpežni in dokaj neobčutljivi na razne neumnosti, katera počno uporabniki z njimi.
Pri modelarskem,letalskem, motorju pa je pesem popolnoma drugačna. Hočemo, da je motor majhen, lahek in močan. Za povrhu mora imeti stabilen prosti tek, ki naj bo čim nižji.
Seveda pa želimo tudi,da takoj reagirati na dodajanje plina in se lepo ter gladko zavrteti do max vrtljajev.
Da pa so vse te želje in zahteve uresničene mora biti takšen motor sestavljen veliko bolj natančno kot ostali.
Tolerance sestavnih delov so veliko manjše, vsi deli so optimizirani. Uporabljajo se lažji in kvalitetnejši materiali.
Zato je tudi zahteva vseh konstruktorjev, da za mešanico uporabljamo kvalitetna in draga 2T olja.
Prav zaradi tega je vsaka samovolja in nespoštovanje navodil proizvajalca za uporabo lahko za takšen motor že usodna.
Že uporaba nekvalitetnega olja, lahko pusti na motorju trajne poškodbe, kar ima za posledico manjšo moč sčasoma pa tudi zaribavanje motorja.
Da ne govorim o tem kakšno škodo lahko naredi napačno nastavljen uplinjač, neprimerna svečka ali narobe izračunana resonanca,…
Celo sprememba vremena ( zračni tlaka, vlažnost,…) lahko vplivajo na delovanje zmogljivega 2T motorja.
Čeprav je debata iz linije, e vseeno koristna, saj so posledice napačnega skladiščenja modelarskega motorja mnogi že občutili.
Govorimo o tem, kako pripraviti motor preden se ga za nekaj časa pospravi.
Iz lastnih izkušenj vem, kako hude težave lahko povzroči v uplinjaču zasušeno gorivo, zato sem svetoval, da se tak motor po zadnjem poletu pusti teči na minimalki, dokler motor zaradi pomanjkanja goriva ne ugasne.
Prav tako iz lastnih izkušenj vem, da tak motor obstane povsem dovolj namazan, da ni prav nobene osnove za skrb, da s tem delamo motorju kakršnokoli škodo, pa naj to delamo iz navade vsak dan, ali pa namensko, ob predpostavki, da motor dalj časa ne bo deloval.
Škoda je begati nekoga, ki ne ve kako bi se odločil, s podatki in navodili iz raznih priročnikov in navodil, ki v tako čtivo pridejo po kdo ve kakšni poti in iz bog vedi kakšnega razloga.
Teorija je eno praksa pa drugo in moja praksa na tem področju je požegnana z osmimi naslovi prvaka v več kategorijah cestno hitrostnega motociklizma, v državnem in mednarodnem merilu, za vsak naslov, je bilo potebnih od 2 pa do 8 posamičnih zmag, za vsako zmago je bilo treba premagati vse nasprotnike. Kako to doseči, ne piše v nobenem priročniku ali navodilih, tisti trenutek je porebno vse narediti boljše od drugih.
Govorimo o tem, kako pripraviti motor preden se ga za nekaj časa pospravi.
Iz lastnih izkušenj vem, kako hude težave lahko povzroči v uplinjaču zasušeno gorivo, zato sem svetoval, da se tak motor po zadnjem poletu pusti teči na minimalki, dokler motor zaradi pomanjkanja goriva ne ugasne.
Prav tako iz lastnih izkušenj vem, da tak motor obstane povsem dovolj namazan, da ni prav nobene osnove za skrb, da s tem delamo motorju kakršnokoli škodo, pa naj to delamo iz navade vsak dan, ali pa namensko, ob predpostavki, da motor dalj časa ne bo deloval.
Škoda je begati nekoga, ki ne ve kako bi se odločil, s podatki in navodili iz raznih priročnikov in navodil, ki v tako čtivo pridejo po kdo ve kakšni poti in iz bog vedi kakšnega razloga.
Teorija je eno praksa pa drugo in moja praksa na tem področju je požegnana z osmimi naslovi prvaka v več kategorijah cestno hitrostnega motociklizma, v državnem in mednarodnem merilu, za vsak naslov, je bilo potebnih od 2 pa do 8 posamičnih zmag, za vsako zmago je bilo treba premagati vse nasprotnike. Kako to doseči, ne piše v nobenem priročniku ali navodilih, tisti trenutek je porebno vse narediti boljše od drugih.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???