UL-jadralno letalo KANJA
UL-jadralno letalo KANJA
Ker očitno nikoli ne bom mogel narediti pravo ultralahko jadralno letalo, ki sem ga skonstruiral pred leti, bo najbolje, da naredim njegovo pomanjšano maketo.
Da bo pasala h Colibriju, bo v enakem merilu; 1/3, kar bo zneslo razpon krila ~3,7m.
Način gradnje bo enak kot pri pravem, kar pomeni, da bo osnovni skelet letala narejen iz aluminijastih cevi in jeklenih pletenic, pokrit pa bo s tkanino.
Delno bo pokrit z dakronom, večinoma pa z 38 gramskim Skytexom.
Danes bom samo predstavil model z nekaj sikami in risbami, ko me bo prijela delovna vnema, bom pa pokazal še gradnjo.
Da bo pasala h Colibriju, bo v enakem merilu; 1/3, kar bo zneslo razpon krila ~3,7m.
Način gradnje bo enak kot pri pravem, kar pomeni, da bo osnovni skelet letala narejen iz aluminijastih cevi in jeklenih pletenic, pokrit pa bo s tkanino.
Delno bo pokrit z dakronom, večinoma pa z 38 gramskim Skytexom.
Danes bom samo predstavil model z nekaj sikami in risbami, ko me bo prijela delovna vnema, bom pa pokazal še gradnjo.
- Priponke
-
- Namišljen polet...
- kanja29.jpg (41.07 KiB) Pogledano 11707 krat
-
- Skelet letala iz aluminijastih cevi.
- KANJA17.jpg (59.95 KiB) Pogledano 11707 krat
-
- 3D modelirano letalo.
- kanja24.jpg (21.12 KiB) Pogledano 11707 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 20 Maj 2007, 20:50, skupaj popravljeno 1 krat.
Letalo KANJA je moj odgovor na znano ultrallahko letalo Super Floater.
V primerjavi s Super Floaterjem, ima moja Kanja boljšo aerodinamiko, predvsem predel okoli pilota, ter trapezno krilo z vgrajenimi krilci in boljšim aeroprofilom.
Da dobite občutek, za kakšno letenje gre pri teh letalih, lahko na youtube pogledate film o SuperFloaterju: http://www.youtube.com/watch?v=o9GLr5ghOV8
V primerjavi s Super Floaterjem, ima moja Kanja boljšo aerodinamiko, predvsem predel okoli pilota, ter trapezno krilo z vgrajenimi krilci in boljšim aeroprofilom.
Da dobite občutek, za kakšno letenje gre pri teh letalih, lahko na youtube pogledate film o SuperFloaterju: http://www.youtube.com/watch?v=o9GLr5ghOV8
- Priponke
-
- KANJA.jpg (117.32 KiB) Pogledano 11688 krat
Ja, če si mislil na Rigid Wings (trdokrilce), potem to ni to.Pastakl napisal/-a:Podobno ridget wingu, če kdo ve kaj bi to bilo...
Rigid Wing ima torzijski nos z nosilcem, na katerega so pritrjena zložljiva rebra, preko katerih je napet dakron. Običajno je tako krilo tudi prostonoseče.
Moja konstrukcija je čisto navadna "klasika" iz "zlate dobe" ultra lahkih letal.
LP Mitja
P.S.: Pastakl, več o Rigid Wings:
http://midtoad.homelinux.org/RigidWings/index.php
http://groups.yahoo.com/group/Class2Han ... d=59279151
http://www.skyfly.cz/zajimavo_e/christian04a_e.htm
http://www.aeros.com.ua/structure/rw/index_en.php
Mitchel Wing!
Ne, to ni zame!
Fantje, čisto tako mimogrede...skoraj mi ne morete pokazati kaj s tega (mojega= področja, da zadeve že ne bi poznal
V alternativni aviaciji sem pa že od leta 1979, ko sem se prvič odrinil v zrak z lastno doma narejeno letalno napravo. In od takrat pa do danes me vse to zanima.....
LP Mitja
P.S.: A lahko ostanemo na projektu KANJA? Ultralahko jadralno letalo, narejeno na način, kot ga še ni bilo videti pri nas na področju letečih maket .Najbližje je maketa letala Roda, le da ima krilo leseno in "gol" trup, iz cevi.
Bom poiskal in objavil.
te je pa verjetno zbodlo v oči napisana finesa 19 na skici. To je ena zgodnjih risb Kanje, kjer sem še imel zasnovo krila z Aluminijastim torzijskim nosom in "pravim krilom", pokrito s Ceconit-om.
Upor kokpita pa je bil "ocenjen od oka"....
Dejansko pa Kanja s krilom iz cevi in dakrona leti (bi letela) nekako tako kot kak Grunau Baby.
LP Mitja
te je pa verjetno zbodlo v oči napisana finesa 19 na skici. To je ena zgodnjih risb Kanje, kjer sem še imel zasnovo krila z Aluminijastim torzijskim nosom in "pravim krilom", pokrito s Ceconit-om.
Upor kokpita pa je bil "ocenjen od oka"....
Dejansko pa Kanja s krilom iz cevi in dakrona leti (bi letela) nekako tako kot kak Grunau Baby.
LP Mitja
Madonca, tole pa sploh ne bo tako majhno!!!
Pravkar sem si sprintal repne površine na papir....
Pravkar sem si sprintal repne površine na papir....
- Priponke
-
- Razpon krila 380 cm.
- mere v cm.jpg (49.22 KiB) Pogledano 11110 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 28 Maj 2007, 13:36, skupaj popravljeno 1 krat.
Ima kdo izkušnje s tanjšanjem aluminijastih cevi skozi matrico?
Potreboval bom ogromno cevk s premerom cca 3 milimetre (krilna rebra), pa razmišljam, kako bi bilo, če bi jih vlekel skozi vedno manjše konične luknjice v jekleni plošči...začel bi na primer s premerom 6 mm in končal nekje pri 3..
To je sicer "običajen postopek" v metalurgiji, me pa zanima, če je že kdo kaj takega počel doma? Če je, bi me zanimalo, akko se je spravil zraven, in pa njegove izkušnje ali pa kak dober nasvet.
LP Mitja
Potreboval bom ogromno cevk s premerom cca 3 milimetre (krilna rebra), pa razmišljam, kako bi bilo, če bi jih vlekel skozi vedno manjše konične luknjice v jekleni plošči...začel bi na primer s premerom 6 mm in končal nekje pri 3..
To je sicer "običajen postopek" v metalurgiji, me pa zanima, če je že kdo kaj takega počel doma? Če je, bi me zanimalo, akko se je spravil zraven, in pa njegove izkušnje ali pa kak dober nasvet.
LP Mitja
Hm...kaj sem se zaletel v tanjšanje cevk!? Saj se dobijo tudi teh malih premerov, pa niti niso drage. Ena skrb manj
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 28 Maj 2007, 13:37, skupaj popravljeno 1 krat.
Včeraj sem si narisal model, tehtal različne aluminijaste cevi, ter se odločal, kam bom namenil katero debelino.
Krilo je pa preveliko, da bi ga tiskal na papirje formata A4, zato sem odrezal >2 m dolgo rolo papirja in nanj peš narisal načrt..... kot v starih časih, ko še ni bilo PC-jev
Krilo je pa preveliko, da bi ga tiskal na papirje formata A4, zato sem odrezal >2 m dolgo rolo papirja in nanj peš narisal načrt..... kot v starih časih, ko še ni bilo PC-jev
- Priponke
-
- zaÄŤetek.jpg (102.29 KiB) Pogledano 8028 krat
Da bo model kolikor toliko dobro letel, bom moral zaradi zmanjšanja zračnega upora rahlo zožati kabino, ter stanjšati profil krila.
Krilo bo letelo nekje na Re~200.000, kar je že kar dobra cifra za model, vendar me zna še vedno način izdelave neprijetno presenetiti.
Površina krila bo imela namreč spoje in šive, na sami površini tkanine, pa se znajo pojavljati tudi kake gube. ne vem kako bo to poslabšalo karakteristike krila.
Upam pa, da bi šivi znali delovati kot turbulatorji...ampak le če bodo na pravem mestu ob pravem času
Mitja
Krilo bo letelo nekje na Re~200.000, kar je že kar dobra cifra za model, vendar me zna še vedno način izdelave neprijetno presenetiti.
Površina krila bo imela namreč spoje in šive, na sami površini tkanine, pa se znajo pojavljati tudi kake gube. ne vem kako bo to poslabšalo karakteristike krila.
Upam pa, da bi šivi znali delovati kot turbulatorji...ampak le če bodo na pravem mestu ob pravem času
Mitja
Hmmm...po zadnji nezgodi z modelom Colibri, bo morala Kanja počakat, ker se bo motor iz Colibrija preselil v drug model, ki bo pa narejen po enaki metodi gradnje kot Kanja.
Model bo nekakšen velik parkflyer. Velik, lahak in počasen...ter seveda stabilen.
Če pa to ne bo letelo tako kot jaz želim, potem pa ne vem kaj....
Model bo nekakšen velik parkflyer. Velik, lahak in počasen...ter seveda stabilen.
Če pa to ne bo letelo tako kot jaz želim, potem pa ne vem kaj....
- Priponke
-
- Skica letala
- Coyote_S-4.jpg (69.35 KiB) Pogledano 7512 krat
-
- Konstrukcija trupa
- Coyote-ka_frame3.jpg (82.75 KiB) Pogledano 7512 krat
-
- Izgled pravega letala
- Coyote-ka4.jpg (76.39 KiB) Pogledano 7512 krat
Re: UL-jadralno letalo KANJA
Nikjer nisem zasledil razloga?Ultralajt napisal/-a:Ker očitno nikoli ne bom mogel narediti pravo ultralahko jadralno letalo, ki sem ga skonstruiral pred leti...
Hvala.
Lp,Buschi