Stran 4 od 7

Bloudek XV

Objavljeno: 15 Jan 2007, 13:23
Napisal/-a ASTRA
Pozdravljeni,

zanima me, če ima kdo tehnično risbo Bloudka XV in srake ?
Hvala za trud in lp.
Astra

Objavljeno: 15 Jan 2007, 13:42
Napisal/-a Brane
Longi napisal/-a:Še ena slika.Večinoma same Vaje.DPJL v Banja luki leta 1969.

Lp Longi
Kaj pa je na sliki na desni približno ta tretji od spodaj za ena reč, zgleda kot predhodnik Foxa ali Foke, v glavnem glede na tiste na sliki precej pred časom.

Objavljeno: 15 Jan 2007, 13:55
Napisal/-a Ultralajt
Skoraj bi dal roko v ogenj, da je tisto letalo res, kot sumiš, Brane, SZD-24C Foka
Slika
po zasnovi res zelo elegantno in napredno letalo za tiste čase.

Ultra

Objavljeno: 15 Jan 2007, 14:41
Napisal/-a Anžo
kAtero je pa tisto letalo ( na sliki od Longija). Desna vrsta drugi od udspredaj??Pod (če gledamo kod vrstice in stolpce) Foko??

LP Anže

Objavljeno: 15 Jan 2007, 14:52
Napisal/-a Ultralajt
Mucha!

Objavljeno: 15 Jan 2007, 20:22
Napisal/-a RobertH
Zlati časi letalstva pri nas (in bivši YU)... Škoda da še takrat nisem bil niti v planu, kaj šele da bi bil zraven....

Objavljeno: 20 Jan 2007, 11:41
Napisal/-a Longi
Ja je na sliki SZD 24C FOKA registracija YU-4117,last Aeroklub Borovo.

Lp Longi.

Objavljeno: 08 Mar 2007, 03:37
Napisal/-a Wizard
Živjo!

Kaj bi se dalo kako dobit načrt od Sokola 1:5 ali kaj podobnega?

Lp!

Objavljeno: 08 Apr 2007, 16:01
Napisal/-a Longi
Lp
Še ena iz slovenskih delavnic.
LETOV 22 slikano leta 1962.

Objavljeno: 09 Apr 2007, 17:58
Napisal/-a 2R
Odlična tema, fantje

Sicer sem se šele sedaj malo bolj poglobil v tole pisanje, ko sem si na svoji strani www.modelarstvo.si izdelal nit o slovenskih letalih oziroma o letalih slovenskih konstruktorjev. Nabor, ki sem ga objavil sem vzel iz panojev, ki so bili na razstavi v Lescah. Pravzaprav so moje delo, no oblikovanje, ne pa zbiranje informacij.
Vidim, da imate nekateri kar veliko materiala in slik, jaz pa bi rad zbirko čim bolj izpopolnil. Prav vesel bi bil kakšnega materiala v obliki slik ali podatkov, da se zadeva dopolni, pa še dopolnil bi spisek za razstavo. Fantje se v našem koncu kar uspešno lotevajo maket teh letal.
Skratka, rad bi dobil čim več materiala, ki pa naj bi bil uporaben tudi za tiskanje in ne samo za internet. Zato bi bil vesel vsakeršnih podatkov, slike pa lahko pošljete kar na moj mail [email protected].

[-o< [-o< [-o<

Lep pozdrav 2R

Objavljeno: 16 Jun 2007, 21:09
Napisal/-a Longi
Še ena lepa slika LIBIS-17,slikano leta 1979 v Sarajevu.

Lp Longi

Objavljeno: 22 Jun 2007, 22:05
Napisal/-a Longi
Še ena.Libis 17 z odprto kabino.

lp Longi

Objavljeno: 26 Mar 2008, 10:30
Napisal/-a Ultralajt
Na AGB forumu sem naletel na razlago (najverjetnejšo) zakaj je prišlo na prototipu vrhunskega jadralnega letala ORAO do zloma trupa, kjer se je v tej nesreči smrtno ponesrečil naš takratni odličen jadralni polot Milan Borišek, po rodu iz Litije.

Tekst je zanimiv med drugim tudi po tem, ker je opisana struktura in način izdelave izredno vitkega repnega dela trupa.

Evo citat (upam da vas ne moti, lahko pa naredim prevod, če kdo mlajših želi):
Zlatko napisal/-a:Dobro veće svima !

Udes prototipa Orla ?

Znam nešto o tome. Negdje imam i neke sličice koje nisam uspio pronaći.
Nesreća se desila 22.08.1950. godine u 13.05 sati. Život je izgubio Milan Borišek. Uzrok nesreče je lom trupa - repa odmah ispred okomitog stabilizatora. Jedrilica je upravo izašla iz oborušavanja - brisanca za potrebe snimanja Filmskih novosti Avala filma. Komisija za ispitivanje udesa smatrala je da je udes posljedica pojave vibracije trupa zbog neuravnoteženih kormila. Izvor ovih podataka je časopis Vazduhoplovno jedriličarstvo broj 6. iz Decembra 1950.

Ali ima i priča od ljudi koji su tada bili na licu mjesta. Izvor ove priče je gospodin Rudolf Berković kojeg sam imao prilike dobro upoznati pošto je bio moj natavnik motornog letenja. Rudi je nažalost poginuo 1978. godine. Rudi mi je ispričao da je rep Orla puknuo zbog grške u tehnologiji ljepljenja trupa. Naime, trup Orla koji je iza krila vrlo vitak - poput današnjih plastika - bio je izraÄ‘en u " sendvić " maniri drvene izvedbe. GraÄ‘en je tako da su unutaranja i vanjska kora - avio šper 2,5 mm - prvo slijepljeni na drvenim pozitivnim kalupima koji su bili u formi koničnog trna. Potom su na unutarnju koru ljepljene uzdužne letvice koje su tvorile ispunu. Cijan je projektom predvidio da se prostor izmedju letvi popuni balzom što nije izvedeno. Potom je na letve nanijeto lijepilo ( Kazein ) pa je preko toga navučena vanjska konična cijev od špera. - I tu je pogreška, duga cijev je prilikom navlačenja obrisala ljepilo sa uzdužnih letvica. Krutost je bila daleko manja pošto je u toj izvedbi naprezanja nosila smo vanjska relativno tanka kora. Slijedeći problem je bila lijepa forma Orlovog trupa zbog koje je skija bila jako ispred težišta jedrilice, pa je jedrilica imala jako težek rep koji je kod slijetanja tvrdo udarao u zemlju. Ove greške su na drugom Orlu ispravljene što je vidljivo na fotkama i crtežima.
Ima još jedan detalj koji do sada nije nigdje objavljen. Naime prilikom loma repa jedrilica se zarotirala oko poprečne osi prema naprijed i prije udara u šumu napravila je tri ili četri kruga. Pilot je izbačen iz kabine - kroz pleksi i poginuo je od udara u zemlju a jedrilica je bez daljnjih šteta ostala na krošnjama drveća. Pukle su "gurtne" sistema veza. Rudi mi je rekao da su ih tada sami izraÄ‘ivali od vatrogasnih crijeva. Vatrogasna crijeva imaju veliku poprecnu nosivost i malu uzdužnu nosivost pa su gurtne pukle kod opterečenja koje je nastalo rotacijom jedrilice bez repa.

Toliko o udesu Orla, pozdrav : Zlatko

Objavljeno: 26 Mar 2008, 12:12
Napisal/-a Andrej Petrovčič
v ponedeljek zvečer je na pop tv slovenski čb film Vesna, v katerem ta Vesna leti z jadralnim letalom. Sicer filma še nisem gledal, videl sem pa reklame včeraj. Na hitro nisem uspel ugotoviti za kakšen tip jadralnega letala je, videl pa sem da ima galebji lom.

Objavljeno: 26 Mar 2008, 12:43
Napisal/-a Longi
O,jest sem ga pa že gledal.Letijo z žerjavom.
Zanimiv ČB film,vreden ogleda.

Lp Longi

Objavljeno: 27 Mar 2008, 13:03
Napisal/-a rsquattro
Pristane pa na današnjem prireditvenem prostoru pod Ribensko goro v Ribnem :lol: :lol: :lol: Vesna pa se nato še sprehodi do znamenitega bajerja "Pr Debel peč"

LP

Objavljeno: 27 Mar 2008, 14:01
Napisal/-a Ultralajt
Longi napisal/-a:O,jest sem ga pa že gledal.Letijo z žerjavom.
Zanimiv ČB film,vreden ogleda.

Lp Longi
V klubu ljubiteljev starih letal imajo enega Žerjava pripravljenega na restavriranje...

Slika



Slika

LP Mitja

Objavljeno: 27 Mar 2008, 14:04
Napisal/-a Longi
U,madona,pa ker znak ma spredej.
Baje da je bil zelo "težek" za letet.
Bomo videli ko bo obnovljen.

Lp Longi

Objavljeno: 27 Mar 2008, 14:06
Napisal/-a Ultralajt
Spredaj ALC, zadaj pa VTC Vršac :wink:

Objavljeno: 27 Mar 2008, 14:57
Napisal/-a Longi
A to so tudi u vršcu delal.Jaz sem bil pa skoz preprican da jih je delala utva.Mogoče je pa samo znak po reviziji.
Ali ima kaj dokumentov?

Lp Longi

Objavljeno: 27 Mar 2008, 15:01
Napisal/-a slo-warhavk
Baje da je zadnje ohranjeno slovensko letalo...



:roll:



LP Darko

Objavljeno: 27 Mar 2008, 16:03
Napisal/-a Longi
slo-warhavk napisal/-a:Baje da je zadnje ohranjeno slovensko letalo...



:roll:



LP Darko
Ne razumem,kako to misliš,zadnje ohranjeno slovensko letalo?

Objavljeno: 27 Mar 2008, 17:25
Napisal/-a slo-warhavk
Žerjave so po mojih informacijah izdelovali tako v Utvi kot v Ljubljanskem Letov-u. Obstaja en ohranjen primerek v letalskem muzeju v Beogradu, ta na sliki pa je menda še edini primerek, ki je bil zgrajen v LETOV-u.


Zadovoljen? :wink:


LP Darko

Objavljeno: 27 Mar 2008, 17:40
Napisal/-a Longi
Recimo. =D>

Lp

jadran

Objavljeno: 16 Apr 2008, 22:21
Napisal/-a BORIŠKOV
Z TEM JADRANOM JE NA BLEDU PRISTAL L.1949 ALI 1950 MILAN BORIŠEK.TO JE ENA OD FOTOGRAFIJ, IMEL PA SEM TUDI SLIKO- TELEFOTO TANJUG - NA KATERI JE V KABINI ,AMPAK JO JE ŽAL ODNESLA VOJNA VIHRA-1991.,