Trenažni model za prehod na makete
Trenažni model za prehod na makete
Čez zimo nameravam sezidati eno lepo maketo ... pa gruntam:
Trenutno največ letim F5J jadralne modele, ki se po zraku peljejo skoraj kot perešček. Prava maketa pa leti bolj kot prašič, z obremenitvijo prek 100g/dm^2 in se ponavadi sploh obnaša tako, da zahteva popolno pozornost in trezno pamet pilota s precej izkušnjami.
Pa me zanima ... kakšen model priporočate za prehod?
Sam razmišljam o kakem ~2m visokokrilnem trainerju, s podobnim razmerjem moč/teža kot ga bo imela bodoča maketa in podobno obremenitvijo. Razmišljam pravilno?
Maketa bo imela ~7kg, 64.5 dm^2 površine in ~1.2kW pogona.
Se komu kaj takega valja po podstrešju ali kleti? Moja preferenca je sicer elektro pogon, vendar mi ni problem potegniti ven mastni tank in všraufati notri elektriko. Rad bi imel tako flape kot elerone, uvlačljivo podvozje pa lahko še počaka.
Trenutno največ letim F5J jadralne modele, ki se po zraku peljejo skoraj kot perešček. Prava maketa pa leti bolj kot prašič, z obremenitvijo prek 100g/dm^2 in se ponavadi sploh obnaša tako, da zahteva popolno pozornost in trezno pamet pilota s precej izkušnjami.
Pa me zanima ... kakšen model priporočate za prehod?
Sam razmišljam o kakem ~2m visokokrilnem trainerju, s podobnim razmerjem moč/teža kot ga bo imela bodoča maketa in podobno obremenitvijo. Razmišljam pravilno?
Maketa bo imela ~7kg, 64.5 dm^2 površine in ~1.2kW pogona.
Se komu kaj takega valja po podstrešju ali kleti? Moja preferenca je sicer elektro pogon, vendar mi ni problem potegniti ven mastni tank in všraufati notri elektriko. Rad bi imel tako flape kot elerone, uvlačljivo podvozje pa lahko še počaka.
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Re: Trenažni model za prehod na makete
Kaj pa kaj takega za zacetek?pegasus napisal/-a:Čez zimo nameravam sezidati eno lepo maketo ... pa gruntam:
Trenutno največ letim F5J jadralne modele, ki se po zraku peljejo skoraj kot perešček. Prava maketa pa leti bolj kot prašič, z obremenitvijo prek 100g/dm^2 in se ponavadi sploh obnaša tako, da zahteva popolno pozornost in trezno pamet pilota s precej izkušnjami.
Pa me zanima ... kakšen model priporočate za prehod?
Sam razmišljam o kakem ~2m visokokrilnem trainerju, s podobnim razmerjem moč/teža kot ga bo imela bodoča maketa in podobno obremenitvijo. Razmišljam pravilno?
Maketa bo imela ~7kg, 64.5 dm^2 površine in ~1.2kW pogona.
Se komu kaj takega valja po podstrešju ali kleti? Moja preferenca je sicer elektro pogon, vendar mi ni problem potegniti ven mastni tank in všraufati notri elektriko. Rad bi imel tako flape kot elerone, uvlačljivo podvozje pa lahko še počaka.
http://www.rcuniverse.com/forum/m_31020 ... p51/tm.htm
Na tej strani pa poglej pod "TRAINERS"
http://www.hangar-9.com/
LP
Ta zadeva (tvoja leteča maketa) bo kar hitra zadeva, sodeč po krilni obremenitvi.
Mislim, da ne boš našel trenerja za lahek prehod z njega na veliko maketo.
Glavne lastnosti trenerjev (prav zaradi tega tako ime) so da ne padejo v kovit, da imajo velike repne površine (okretnost, stabilnost, ubogljivost), da imajo masno središče precej pod aerodinamičnim centrom (spet stabilnost), da imajo pravokotno krilo (ugodne lastnosti pri prevlečenem letu)....
Oskubi trenerja za vse njegove dobrodušne lastnosti, pa boš dobil trenerja za letečo maketo! (zmanjšati V lom krila, zmanjšati repne površine, zmanjšati krmila in njihove odklone, povišati masni center, postaviti glavno podvozje bolj nazaj...
Prava letala (torej tudi scale modeli) imajo v primerjavi z našimi modeli, veliko manjše repne površine, ter tudi veliko manjše odklone krmil.
Ker se prava letala letijo manj grobo kot pa modeli, redkeje zaidejo v režim letenja, ki je kritičen in bi potreboval v tem trenutku večji rep in krmila..)
Pri modelih pa se skorajda vseskozi med letenjem dotikamo skrajnih meja zmogljivosti modela. Tako se z letečo maketo ne da (ne sme) leteti. Letečo maketo moramo leteti previdno, umirjeno in brez pretiravanja. Vsako evolucijo ki jo začnemo, pa naj si bo looping, sodček, imelman... moramo vnaprej natuhtati in jo začeti na ustrezni višini in z ustrezno hitrostjo, da jo izvedemo brez sunkovitih gibov, ter da jo tudi izpeljemo varno do konca.
Tu ni prostora za let iz ene improvizacije v drugo...
Moj Kolbri (33% prave velikosti) ima zelo majhen rep, ter kratko razdaljo med repom in težiščem. Zato vem, da bo letel zelo živčno, da bo nemogoče lepo vzleteti in pristajati v bočnem vetru, ter da bo okreten kot crknjen konj.
Čemu torej sploh imeti tako letečo maketo? Mislim, da za letenje na mitingih, kjer se pobahaš z izvedbo scale detaljev na letalu, ter s čim bolj realističnim prikazom letenja modela...da gledalce skorajda prevaraš, da gre za pravo letalo.
Vseskozi, pa je polet verjetno začinjen z dobršno mero adrenalina, ker veš, da moraš leteti lepo in da nimaš veliko prostora za napake, ki te lahko stane spektakularne (za gledalce) izgube modela v treskah.
LP Mitja
P.S.: Sam še nisem letel velikega scale modela...to so samo moje misli na to temo. Mislim, da se ne motim v svojem pogledu na tovrstno letenje.
Seveda pa sem odprt za nasvete modelarjev, ki z velikimi scale modeli letijo
Mislim, da ne boš našel trenerja za lahek prehod z njega na veliko maketo.
Glavne lastnosti trenerjev (prav zaradi tega tako ime) so da ne padejo v kovit, da imajo velike repne površine (okretnost, stabilnost, ubogljivost), da imajo masno središče precej pod aerodinamičnim centrom (spet stabilnost), da imajo pravokotno krilo (ugodne lastnosti pri prevlečenem letu)....
Oskubi trenerja za vse njegove dobrodušne lastnosti, pa boš dobil trenerja za letečo maketo! (zmanjšati V lom krila, zmanjšati repne površine, zmanjšati krmila in njihove odklone, povišati masni center, postaviti glavno podvozje bolj nazaj...
Prava letala (torej tudi scale modeli) imajo v primerjavi z našimi modeli, veliko manjše repne površine, ter tudi veliko manjše odklone krmil.
Ker se prava letala letijo manj grobo kot pa modeli, redkeje zaidejo v režim letenja, ki je kritičen in bi potreboval v tem trenutku večji rep in krmila..)
Pri modelih pa se skorajda vseskozi med letenjem dotikamo skrajnih meja zmogljivosti modela. Tako se z letečo maketo ne da (ne sme) leteti. Letečo maketo moramo leteti previdno, umirjeno in brez pretiravanja. Vsako evolucijo ki jo začnemo, pa naj si bo looping, sodček, imelman... moramo vnaprej natuhtati in jo začeti na ustrezni višini in z ustrezno hitrostjo, da jo izvedemo brez sunkovitih gibov, ter da jo tudi izpeljemo varno do konca.
Tu ni prostora za let iz ene improvizacije v drugo...
Moj Kolbri (33% prave velikosti) ima zelo majhen rep, ter kratko razdaljo med repom in težiščem. Zato vem, da bo letel zelo živčno, da bo nemogoče lepo vzleteti in pristajati v bočnem vetru, ter da bo okreten kot crknjen konj.
Čemu torej sploh imeti tako letečo maketo? Mislim, da za letenje na mitingih, kjer se pobahaš z izvedbo scale detaljev na letalu, ter s čim bolj realističnim prikazom letenja modela...da gledalce skorajda prevaraš, da gre za pravo letalo.
Vseskozi, pa je polet verjetno začinjen z dobršno mero adrenalina, ker veš, da moraš leteti lepo in da nimaš veliko prostora za napake, ki te lahko stane spektakularne (za gledalce) izgube modela v treskah.
LP Mitja
P.S.: Sam še nisem letel velikega scale modela...to so samo moje misli na to temo. Mislim, da se ne motim v svojem pogledu na tovrstno letenje.
Seveda pa sem odprt za nasvete modelarjev, ki z velikimi scale modeli letijo
Ja, podobno razmišljam tudi sam ... maketa bo namreč tudi visokokrilna, z opaznim V lomom in ogromnim repom ... če bo letela kot trainer, pa ne vem ... zato še ne vem, če bi si upal iti direktno nanjo ali bi vseeno naletel nekaj ur prej na kakem 15ccm trainerju. Razne akrobacije me sicer sploh ne mikajo, veliko bolj me mika "picture perfect" scale letenje. Predvsem bi rad naštudiral vzlete in pristanke ...
Nimaš se kaj bati! To bo vredu model.pegasus napisal/-a:....bo namreč tudi visokokrilna, z opaznim V lomom in ogromnim repom ...
Potniška letala imajo večje repne površine, ( v primerjavi s športnimi ali vojaškimi) da lahko parirajo spremembe centraže zaradi različno razporejenega tovora in njegovega velikega razpona, tako da bo tudi model z lahkoto obdržal stabilnost v vseh pogojih.
Se bo pa za bati zloma dolgih nog glavnega podvozja pri morebitnih grobih pristankih, ali če bi zapeljal s piste v visoko travo pri veliki hitrosti.
Mitja
P.S.: Robbe je imel v programu stiroporni model dash7 in je letel s štirimi Speed 400. Precej velik model, (180 cm razpona) a je letel zelo pohlevno. Videl sem ga pred leti na mitingu v Litiji.
http://liaison.ms.u-tokyo.ac.jp/agusta/ ... ash7-2.jpg
Robbejevega poznam, a se ne proizvaja več in dosega nore cene na ebayu, kadar se še najde kak čudak z zapakirano škatlo ... recimo toliko kot scale podvozje za tega dasha
Ja, podvozje bo mal za premislit ... za začetek bom nekaj enostavnega in fiksnega gor nataknil, potem bom pa že videl ... me zaenkrat to manj skrbi kot letenje.
Ja, podvozje bo mal za premislit ... za začetek bom nekaj enostavnega in fiksnega gor nataknil, potem bom pa že videl ... me zaenkrat to manj skrbi kot letenje.
Doma imam dva original načrta za maketi razpona 2 metra,ki sem ju kupil iz nemčije.Prvi načrt je za letalo "Messerschmitt-bf 109",drugi pa za maketo starega dvokrilca SE5A.Oba načrta vsebujeta vse podrobnosti in detajle,kot se za maketo spodobi.Vse je na polah A0 formata in v merilu 1:1.
Če ti bi ustrezalo pa mi sporoči.
L.P.Andrej
Če ti bi ustrezalo pa mi sporoči.
L.P.Andrej