Zamenjava NiMh za Li Ion na ročnem sesalniku

Pogovori o splošni elektroniki, vezjih, usmernikih, samogradnjah, itd.

Moderator: mucek

Odgovori
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Zamenjava NiMh za Li Ion na ročnem sesalniku

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

Živijo.
Verjetno bi moral postaviti vprašanje na kakšnem drugem forumu ampak so forumi tako "zaklenjeni" za vprašanja novincev zato bom postavil kar tule na našem forumu, ker vem, da je kar nekaj dobrih elektronikov tudi tukaj.

Skratka, domač hišni ročni sesalec ima akumulator sestavljen iz treh celic NiMh, ki so se iztrošile.

Rad bi jih zamenjal z Li Ion baterijo - recimo 18650, ker je kapaciteta akumulatorja 18650 večja polnjenje pa hitrejše. Voltaža NiMh paketa in ene celice 18650 je približno enaka. Probal sem - tako na mizi, in na eno celico motorček sesalca deluje brez večjih odstopanj v obratih - vsaj slišat ni dosti razlike.

Ker je 18650 čisto drugačen akumulator za polnjenje glede na NiMh, pa še akumulator se ne sme preveč izpraznit (podobno kot modelarske LiPo) sem originalno polnilno elektroniko odstranil in dodal tako imenovani BSM modul, ki ščiti akumulator pred preobremenitvijo in prevelikim izpraznenjem pa še za pravilno polnjenje poskrbi.

Ko pa sem to priklopil mi ne zažene elektromotorja. Izmeril sem tok porabe elektromotorja pri direktnem priklopu (brez BSM-ja) . Ta "žere" cca 5A med delovanjem. BSM imam 10A. Torej sklepam, da bi moralo delat. Pa noče.

S poizkušanjem sem ugotovil, da mi (najverjetneje) elektromotorček ob zagonu potegne mnogo večji tok, ki "zapre" BSM modul in seveda posledično potem ne spusti toka naprej na elektromotor.

A obstaja kakšno vezje za omejitev toka tako, da bi elektromotorček dobival "počasi" oziroma neko maksimalno nastavljeno vrednost toka, ki je manjša od maksimalnega toka BSM-ja. S tem bi se verjetno obrati počasi povečevali ampak s ozirom, da je to sesalec sploh ni težave.
A ima kdo že kakšno rešitev za podobne težave?

Za vse odgovore se vnaprej zahvaljujem!

Lp,
Andreo
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3307
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Zamenjava NiMh za Li Ion na ročnem sesalniku

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Andrej,
Meni sesalec dela na 2s in modul https://www.ebay.de/itm/2S-20A-7-4V-w-B ... 2749.l2649.
Slika

Ne delajo pa mi akumulatorske škarje za travo 6V.
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3221
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: Zamenjava NiMh za Li Ion na ročnem sesalniku

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

Ko pa sem to priklopil mi ne zažene elektromotorja. Izmeril sem tok porabe elektromotorja pri direktnem priklopu (brez BSM-ja) . Ta "žere" cca 5A med delovanjem. BSM imam 10A. Torej sklepam, da bi moralo delat. Pa noče.
Pa poiskusi z manjšo obremenitvijo..........avtomobilska H4 žarnica ti mora vleč nekako 1,5A,obe nitke 3A pa boš videl če je stvar v zaščitni elektroniki.......rc avto za mularijo na 2S deluje,sesalec na 1S pa !!,takrat nisem imel pri roki "BMS"a pa dela nekaj let brez..........
Zadnjič spremenil AlesZ, dne 30 Okt 2019, 08:18, skupaj popravljeno 1 krat.
Slika
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: Zamenjava NiMh za Li Ion na ročnem sesalniku

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

Hvala obema za odgovor.

Pri 2S je problem prostor v samem sesalcu. Poleg dveh akumulatorjev, rabiš še "Step down" elektroniko iz 7,4V na 4V.
Ta varianta je v rezervi. Če ne najdem omejilca toka bom pač to naredil.

Je pa sigurno problem zaščitne elektronike: probal sem z manjšimi obremenitvami in BSM "spusti". Tako sem tudi ugotovil, da je verjetno problem v BSM-ju in zato tudi sprašujem, če bi se dalo kako omejit tok, da ne bi BSM izklopil.
Sodelavec - elektronik mi je svetoval, da naj vežem tuljavo zaporedno z motorjem. Pobrskal sem med staro zalogo takih elementov in naredil eno "veliko reč", vendar brez uspeha. Ali sem narobe naredil tuljavo (čeprav se mi zdi, da človek prav kaj dosti ne more zgrešit pri navitju tuljave :) ) ali pa je bila še vedno premajhna, kar spet pomeni, da nimam prostora zanjo.

Torej iščem kakšno elektroniko za omejitev toka.

Lp,
Andreo
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3307
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Zamenjava NiMh za Li Ion na ročnem sesalniku

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Andreo29 napisal/-a: 29 Okt 2019, 14:43 Sodelavec - elektronik mi je svetoval, da naj vežem tuljavo zaporedno z motorjem. Pobrskal sem med staro zalogo takih elementov in naredil eno "veliko reč", vendar brez uspeha. Ali sem narobe naredil tuljavo (čeprav se mi zdi, da človek prav kaj dosti ne more zgrešit pri navitju tuljave :) )
Jedro tuljave? Zrak ali ferit?

Ali si izmeril razliko v obliki zagonskega toka (z in brez) z osciloskopom? Tako: za radovednost?
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 897
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Re: Zamenjava NiMh za Li Ion na ročnem sesalniku

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

Ne ne, nisem nič meril tuljave. Rečeno mi je bilo, da tuljava pobira tokovne špice napram kondenzatorju, ki pobira napetostne. Sodelavec mi je povedal približno kako velika naj bo in to je to. Ker pa naj bi tekel tok cca 5A sem navil cca 200 ovojev fi0.35mm bakrene lakirane žice na premeru cca 10mm.

Lp,
Andreo
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3221
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: Zamenjava NiMh za Li Ion na ročnem sesalniku

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

Vrtalke so se mi sesedle,zato sem se odločil za predelavo na Li-ion.....Uporabil sem neko
kitajsko elekrtroniko,zanimivo,pred novim letom sem dobil kos za 2€,prva pošiljka v novem letu pa 3€ plus poštnina,ki je lani ni bilo...........to je vejetno tista nična inflacija....? Mogoče je karakteristika plošč malo pretirana,ampak od viška menda glava ne boli,pa še za marsikatro zadevo je uporabna........Obdržal sem polnjenje z originalnim polnilcem plus z modelarskim.
Priponke
vrtalka 1.jpg
vrtalka 1.jpg (158.08 KiB) Pogledano 180 krat
vrtalka 2.jpg
vrtalka 2.jpg (162.5 KiB) Pogledano 180 krat
Slika
Odgovori

Vrni se na Elektronika