Izvir napetosti

Debate o el. motorjih in krmilnikih.

Moderator: Coil

Izvir napetosti

OdgovorNapisal/-a kristof1 » 26 Avg 2016, 12:19

Pozdrav modelarski skupnosti, lepo vas prosim za nekaj strokovne pomoči, ker precej zgubljen.

V službi delam poskus, za katerega sem dobil brezkrtačni motor: http://mibomodeli.si/trgovina/Electric/Brushless?product_id=1976
Ko sem ga dobil v roke, sem ugotovil, da je zadeva trofazna in da potrebujem esc krmilnik. Kolikor sem uspel izvesti, brez tega ne gre?
Prosim preverite moje razmišljanje: Hočem, da mi motor vrti gred z nekaj trenja s 50 Hz oz. 3000 rpm. KV motorja je 1780, torej U=3000/1780=1,7 V. Upornost na vsakem paru kontaktov motorja je 0,1.Ohm. Torej I=U/R=17 A. So ti računi pravilni, ker ne morem verjeti, da stvar žere tak tok?
Skrbi me pa naslednje. Motor bi poganjal z izvirom napetosti, ki daje največ 2,5 A. Torej ta izvir niti ni dovolj zmogljiv?

Vnaprej hvala za trud.
kristof1
Začetnik
 
Prispevkov: 3
Pridružen: 26 Avg 2016, 09:46

Re: Izvir napetosti

OdgovorNapisal/-a pidalc » 26 Avg 2016, 13:06

Tole pa ne bo šlo. :D
Ti imaš motor za letalske modele moči cca 100w pri 12.816 o/min. Za ta motor potrebuješ regulator 20A.
Ta zadeva krasno deluje, če daš gor propeler, da ti nekam piha. Pri malih vrtljajih ta motor nima skoraj nič navora in skoraj nič moči.
Predvidevam pa da imaš breme, pri katerem potrebuješ nekaj navora.
Za takšno aplikacijo potrebuješ motor za avtomobile (senzorski motor) in reduktor, da zmanjšaš število vrtljajev. Brez regulatorja tudi tu ne bo šlo. :( Pa še to, težko boš nastavil določeno število vrtljajev, ker tu delujejo kot gas pri avtu. Bolj tiščiš, hitreje gre.
Vsekakor pa so to modelarske (hobi) zadeve in niso namenjene industriji. :wink:
Tu se uporabljajo drugačni motorji, in jih je na tržišču dovolj za vsako aplikacijo.
Če potrebuješ regulacijo vrtljajev, pa spet potrebuješ poseben industrijski regulator. Več o tem izveš v firmi GO-TO iz Kamnika, kjer ti bodo znali svetovati. :D
pidalc
Tekmovalec
 
Prispevkov: 248
Pridružen: 12 Mar 2013, 20:26

Re: Izvir napetosti

OdgovorNapisal/-a kristof1 » 28 Avg 2016, 14:37

Hvala za odgovor. Jaz delam z gredjo iz pleksija dolžine max. 30 cm brez bremena, samo trenje v ležajih. Stvar je manjšega formata in ni treba napadat z veliki kanoni.
V glavnem bi rad izvedel, če motor povežem z ESC krmilnikom, ali se da napajati z izvirom napetosti namesto z baterijami?
kristof1
Začetnik
 
Prispevkov: 3
Pridružen: 26 Avg 2016, 09:46

Re: Izvir napetosti

OdgovorNapisal/-a pidalc » 28 Avg 2016, 15:08

Kje boš dobil elektriko je vseeno. Dobiti moraš 1.7v in toliko A kolikor jih motor potegne torej 17A+ (bolje 20 A). Pazi pa, da je enosmerna napetost in brez nihanj, ker ti to zna pokvariti regulator. Ko boš motor zagnal ti zna malo cukati naprej in nazaj. Če se ti to zgodi na roke zavrti os, ker ti motorji težko startajo pod obremenitvijo.
Pa še to, na regulatorju imaš servo kabel (tri žice gredo v konektor). To moraš priklopiti vservotester, če nimaš sprejemnika za daljinsko vodenje. Brez tega ti bo motor le žalostno piskal in te opozarjal, da nekaj ni ok.
Servotester je takle:http://modelar.si/index.php/rv-tehnika/servomotorji/servo0tester
pidalc
Tekmovalec
 
Prispevkov: 248
Pridružen: 12 Mar 2013, 20:26

Re: Izvir napetosti

OdgovorNapisal/-a pidalc » 28 Avg 2016, 15:53

:o :o :o :o Naredil sem napako. Tole ne gre, ker servotester potrebuje 5V ](*,) ](*,) ](*,) . Torej moraš priklopiti na najmanj 5v, še bolje na 7.4V, regulator bo pa popravil, da se ti bo motor prav vrtel.
Kljub temu pa potrebuješ 20A toka, ker regulator nedela kot trafo.
pidalc
Tekmovalec
 
Prispevkov: 248
Pridružen: 12 Mar 2013, 20:26

Re: Izvir napetosti

OdgovorNapisal/-a kristof1 » 28 Avg 2016, 20:28

Torej servo tester daje signal esc-ju in omejuje napetost na motorju tako, da se vrti z željeno hitrostjo. Torej na esc input lahko dam >5V, vendar bo na motorju napetosti, kolikor nastavim s servo testerjem, npr. 1,7V za željenih 3000rpm. Upam, da zdaj to prav razumem...? :-k
kristof1
Začetnik
 
Prispevkov: 3
Pridružen: 26 Avg 2016, 09:46

Re: Izvir napetosti

OdgovorNapisal/-a pidalc » 29 Avg 2016, 02:01

Ja, prav si razumel. Pri nakupu krmilnika vprašaj prodajalca kakšno napetost rabiš za pogon, ker krmilniki varujejo lipo akumulatorje in pri določeni napetosti izklopijo pogon. To se da nastaviti z posebnimi karticami. Več ti bo povedal prodajalec.
pidalc
Tekmovalec
 
Prispevkov: 248
Pridružen: 12 Mar 2013, 20:26

Re: Izvir napetosti

OdgovorNapisal/-a pidalc » 29 Avg 2016, 02:26

pidalc
Tekmovalec
 
Prispevkov: 248
Pridružen: 12 Mar 2013, 20:26

Re: Izvir napetosti

OdgovorNapisal/-a AlesZ » 29 Avg 2016, 07:31

Slika
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
 
Prispevkov: 2768
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Re: Izvir napetosti

OdgovorNapisal/-a robar » 31 Avg 2016, 17:45

Pidalc,
vidim da se trudiš pomagati kolegu, na žalost pa še sam nimaš razčiščenih osnovnih stvari. Na primer, zakaj bi rabil 20A napajalnik, če motor skoraj ni obremenjen. Motor porabi samo toliko kolikor moči oddaja + izgube v motorju. V primeru, da motor skoraj nima bremena, bosta 2A verjetno zadostovala.
Lp
Robar
robar
Tekmovalec
 
Prispevkov: 280
Pridružen: 13 Dec 2008, 17:42
Kraj: Škofja Loka


Vrni se na Motorji in krmilniki

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov