Krmiljenje el. motorja za gokart
Moderator: Coil
Krmiljenje el. motorja za gokart
Živjo,
na osnovni šoli smo naredili gokart na pedala, sedaj pa želimo nanj vgraditi elektro motor Bosch 1800 vrt/min, 2000W in ga poganjati z 24 V (dva 12V avtomobilska akumulatorja). Hitrost vrtenja nameravamo z verižnim prenosmo zmanjšati za 3 krat, še vedno pa me skrbi sunkoviti zagon motoja, želel pa bi tudi možnost regulacije hitrosti. Zanima me, če kdo ve kje bi dobil krmilno elektroniko ali močan potenciometer s katerim bi lahko postopno pospeševal, se morda vozil tudi vzvratno...
Skratka kakršna koli ideja s katero bi lahko na enostaven način krmilil tako močan in požrešen el. motor.
hvala,
učitelj ivo
na osnovni šoli smo naredili gokart na pedala, sedaj pa želimo nanj vgraditi elektro motor Bosch 1800 vrt/min, 2000W in ga poganjati z 24 V (dva 12V avtomobilska akumulatorja). Hitrost vrtenja nameravamo z verižnim prenosmo zmanjšati za 3 krat, še vedno pa me skrbi sunkoviti zagon motoja, želel pa bi tudi možnost regulacije hitrosti. Zanima me, če kdo ve kje bi dobil krmilno elektroniko ali močan potenciometer s katerim bi lahko postopno pospeševal, se morda vozil tudi vzvratno...
Skratka kakršna koli ideja s katero bi lahko na enostaven način krmilil tako močan in požrešen el. motor.
hvala,
učitelj ivo
priporočam še malo večji prenos...ker v tem primeru bo na kolesih še vedno 600rpm...seveda je odvisno kakšna kolesa imate gor...
za naprej pa nazaj pa lahko daš samo eno stikalo za preklopit med + in -...
od česa pa je ta motor?
za naprej pa nazaj pa lahko daš samo eno stikalo za preklopit med + in -...
od česa pa je ta motor?
V virtualnem svetu ni težko biti pogumen! Resnični svet pa je prasica, svinja in še kaj drugega...
kolkor jaz vem ma viličar 72V motor...
samo on ne misli "prestav" če jaz prav zastopim...on bi rad dosegel zvezno pospeševanje...kar je tudi logično...
je pa 2kW kar močan motor...če upoštevamo še prenos + to da ima enosmerni motor velik moment bi znala zadeva kar lepo it...
za tiste prestave pa ti svetujem da uporabiš tisto "dvobrzinsko" stikalo ki pride pri kakih večjih mašinah...ko imaš na voljo 0, 1. prestava, 2.prestava...ter probaš to nekako skupaj zvezat...
za tisti gas pa bi lahko uporabil kak dovolj močan potenciometer ki bi ga že nekako zvezal s pedalom al kokr že je...
bi se mogoče dalo dobit kako sliko te stvaritve?
samo on ne misli "prestav" če jaz prav zastopim...on bi rad dosegel zvezno pospeševanje...kar je tudi logično...
je pa 2kW kar močan motor...če upoštevamo še prenos + to da ima enosmerni motor velik moment bi znala zadeva kar lepo it...
za tiste prestave pa ti svetujem da uporabiš tisto "dvobrzinsko" stikalo ki pride pri kakih večjih mašinah...ko imaš na voljo 0, 1. prestava, 2.prestava...ter probaš to nekako skupaj zvezat...
za tisti gas pa bi lahko uporabil kak dovolj močan potenciometer ki bi ga že nekako zvezal s pedalom al kokr že je...
bi se mogoče dalo dobit kako sliko te stvaritve?
V virtualnem svetu ni težko biti pogumen! Resnični svet pa je prasica, svinja in še kaj drugega...
najprej hvala za pomoč.
Motor je rabljen baje od nekega viličarja narejen za neptost 24 V. Prenos bomo izvedli z dvema zobnikoma in verigo od motorja in že zobnika za to razmerje sem kar težko izbrskal.
MAlo me skrbijo tudi tokovi, v prostem teku cca. 80 A, kaj pa šele ob zagonu??? Baje da se potenciometra takšne moči sploh ne da dobiti??? Ta varianta z dvobrzinskim stikalom mi je kar všeč. Kje se pa da dobit takšna stikala? Tisto za izmenične motrje bi verjetno skuril?? Zveznemu pospeševanju pa sem se pripravljen odpovedat, če bo za to potrebna kakšno komplicirano vezje - pulzno širinsko krmiljenje
slike vozila so pa tule:
http://www2.arnes.si/~idovic/
klikni na projkete / gokart
lp
ivo
Motor je rabljen baje od nekega viličarja narejen za neptost 24 V. Prenos bomo izvedli z dvema zobnikoma in verigo od motorja in že zobnika za to razmerje sem kar težko izbrskal.
MAlo me skrbijo tudi tokovi, v prostem teku cca. 80 A, kaj pa šele ob zagonu??? Baje da se potenciometra takšne moči sploh ne da dobiti??? Ta varianta z dvobrzinskim stikalom mi je kar všeč. Kje se pa da dobit takšna stikala? Tisto za izmenične motrje bi verjetno skuril?? Zveznemu pospeševanju pa sem se pripravljen odpovedat, če bo za to potrebna kakšno komplicirano vezje - pulzno širinsko krmiljenje
slike vozila so pa tule:
http://www2.arnes.si/~idovic/
klikni na projkete / gokart
lp
ivo
stikalo boš dobil v vsaki trgovini z elektro materialom....
zvezno pospeševanje pa je pravzaprav nuja....ker če ga ne bo boš samo obrnil stikalo, motorju se bo kar naenkrat strgalo in bo potegnil ogromen tok....
tako da probajte nekaj skombinirat....
drgač pa svaka vam čast za tole...
zvezno pospeševanje pa je pravzaprav nuja....ker če ga ne bo boš samo obrnil stikalo, motorju se bo kar naenkrat strgalo in bo potegnil ogromen tok....
tako da probajte nekaj skombinirat....
drgač pa svaka vam čast za tole...
Zadnjič spremenil Yoni, dne 13 Feb 2006, 15:06, skupaj popravljeno 1 krat.
V virtualnem svetu ni težko biti pogumen! Resnični svet pa je prasica, svinja in še kaj drugega...
Seveda se da! Samo ga ne more izvest nekdo s tako malo znanja iz elektronike. In tesko gre z MOSFETI, nekaj lazje z IGBT. Pri takih tokovih se pojavllajo ze malo cudne reci.ladja napisal/-a:se strinjam, sunek ob zagonu zna bit kritièen
ja baje da bi se zvezno krmiljenje motorja dalo izvest z mosfet tranzistorji, sam bi rabil kak naèrt, enostaven seveda.
lp
Kaj pa ce bi zaceli z zaporedno vezanimi upori, ki jih potem pocasi kratkosticite z releji? Upore bo treba naviti iz debele uporovne zice. Ce najdete na odpadu kako zarilno pec za kaljenje, ste na pol poti.... Releji morajo biti taki, ki zdrzijo 100A. In to je zajeten kup denarja.
LP
Jest
Jaz bi se na tvojem mestu poslužil kar pulzno širinke modulacije.
Nimaš nobenega problema.
Vzameš en klasičen čip Lm555 za generiranje žagaste napetosti, en navaden potenciometer in en komparator, pa je stvar rešene. Take in podobne načrte najdeš vsepovsod na internetu.
Edina stvari, ki je omembe vredna je tok, pa tudi to ne predstavlja tako grozne težave. Trenutno se krmilnih tranzistorjev, ki bi zdržali tako amparažo še ne da dobit pri nas, jih pa brez problema dobiš čez mejo ( V Conradu v Avstriji ( res pa drži, da en komad stane od 200 do 400 tolarjev)). Tega ti ne govorim na pamet ampak iz izkušenj. Sem se namreč tudi sam obadal z eno podobno aplikacijo in nakoncu naredil podoben regulator, ki pa ima maksimalno voltažo 20V, teoretično amperažo pa kar 228A, saj imam vzporedno vezavo 4-ih 57 amperskih krmilnih tranzistorjev, s čemer se zmanjša nadomestna upornost, ki se kaže v manjšem gretju tranzistorjev.
Mislim, da ti je to zelo dobra rešitev, saj boš potem imel zvezno regulacijo vrtljajev, stroški gradnje so zagotovo pod 4000 sit in pri gradnji tega, ti bo lahko pomagal vsak, ki mu je vsaj malo znana elektro stroka.
LP
Nimaš nobenega problema.
Vzameš en klasičen čip Lm555 za generiranje žagaste napetosti, en navaden potenciometer in en komparator, pa je stvar rešene. Take in podobne načrte najdeš vsepovsod na internetu.
Edina stvari, ki je omembe vredna je tok, pa tudi to ne predstavlja tako grozne težave. Trenutno se krmilnih tranzistorjev, ki bi zdržali tako amparažo še ne da dobit pri nas, jih pa brez problema dobiš čez mejo ( V Conradu v Avstriji ( res pa drži, da en komad stane od 200 do 400 tolarjev)). Tega ti ne govorim na pamet ampak iz izkušenj. Sem se namreč tudi sam obadal z eno podobno aplikacijo in nakoncu naredil podoben regulator, ki pa ima maksimalno voltažo 20V, teoretično amperažo pa kar 228A, saj imam vzporedno vezavo 4-ih 57 amperskih krmilnih tranzistorjev, s čemer se zmanjša nadomestna upornost, ki se kaže v manjšem gretju tranzistorjev.
Mislim, da ti je to zelo dobra rešitev, saj boš potem imel zvezno regulacijo vrtljajev, stroški gradnje so zagotovo pod 4000 sit in pri gradnji tega, ti bo lahko pomagal vsak, ki mu je vsaj malo znana elektro stroka.
LP
MOSFET, ki bi bil sposoben požreti 300A stane okoli 20.000SIT. Da se ga dobiti pri nas. Na takšnega lahko "direktno" pripelješ PWM.
Se pa bo najverjetneje problem pojavil pri samem spreminjanju vrtljajev motorja. Odvisno od lastnosti motorja (kako se bodo vrtljaji spreminjali pri spremembi napetosti - ne bo linearno ).
Potrebno pa je tudi zagotoviti zaščitno vezje, ki v primeru prekoračitve maksimalne obremenitve tranzistorja, vse takoj izklopi, ali pa ustrezno zmanjša napetost na sponkah motorja (shunt - primerjalnik)
Se pa bo najverjetneje problem pojavil pri samem spreminjanju vrtljajev motorja. Odvisno od lastnosti motorja (kako se bodo vrtljaji spreminjali pri spremembi napetosti - ne bo linearno ).
Potrebno pa je tudi zagotoviti zaščitno vezje, ki v primeru prekoračitve maksimalne obremenitve tranzistorja, vse takoj izklopi, ali pa ustrezno zmanjša napetost na sponkah motorja (shunt - primerjalnik)