Krmiljenje el. motorja za gokart

Debate o el. motorjih in krmilnikih.

Moderator: Coil

ladja
Začetnik
Prispevkov: 38
Pridružen: 17 Nov 2005, 19:37
Kontakt:

Krmiljenje el. motorja za gokart

Odgovor Napisal/-a ladja »

Živjo,
na osnovni šoli smo naredili gokart na pedala, sedaj pa želimo nanj vgraditi elektro motor Bosch 1800 vrt/min, 2000W in ga poganjati z 24 V (dva 12V avtomobilska akumulatorja). Hitrost vrtenja nameravamo z verižnim prenosmo zmanjšati za 3 krat, še vedno pa me skrbi sunkoviti zagon motoja, želel pa bi tudi možnost regulacije hitrosti. Zanima me, če kdo ve kje bi dobil krmilno elektroniko ali močan potenciometer s katerim bi lahko postopno pospeševal, se morda vozil tudi vzvratno...

Skratka kakršna koli ideja s katero bi lahko na enostaven način krmilil tako močan in požrešen el. motor.

hvala,
učitelj ivo
Uporabniški avatar
Yoni
Razpravljalec
Prispevkov: 183
Pridružen: 18 Nov 2004, 20:19
Kraj: Pivka

Odgovor Napisal/-a Yoni »

priporočam še malo večji prenos...ker v tem primeru bo na kolesih še vedno 600rpm...seveda je odvisno kakšna kolesa imate gor...

za naprej pa nazaj pa lahko daš samo eno stikalo za preklopit med + in -...

od česa pa je ta motor?
V virtualnem svetu ni težko biti pogumen! Resnični svet pa je prasica, svinja in še kaj drugega...
Uporabniški avatar
MarE69
Freak
Prispevkov: 525
Pridružen: 30 Nov 2004, 07:45
Kraj: NM

Odgovor Napisal/-a MarE69 »

2kW? Kar precej. To je dobrih 80A. Morda kaj "viličarskega"? Za preprosto rešitev pa lahko uporabiš kar preklop: 12V/24V. V prvem primeru imaš vzporedno vezavo, več moči in daljšo vzdržljivost, v drugem pa večjo hitrost. Lahko bi celo uporabil 6V akuje in bi dobil 4 prestave.

LP,
Mare
Uporabniški avatar
Yoni
Razpravljalec
Prispevkov: 183
Pridružen: 18 Nov 2004, 20:19
Kraj: Pivka

Odgovor Napisal/-a Yoni »

kolkor jaz vem ma viličar 72V motor...

samo on ne misli "prestav" če jaz prav zastopim...on bi rad dosegel zvezno pospeševanje...kar je tudi logično...

je pa 2kW kar močan motor...če upoštevamo še prenos + to da ima enosmerni motor velik moment bi znala zadeva kar lepo it...

za tiste prestave pa ti svetujem da uporabiš tisto "dvobrzinsko" stikalo ki pride pri kakih večjih mašinah...ko imaš na voljo 0, 1. prestava, 2.prestava...ter probaš to nekako skupaj zvezat...

za tisti gas pa bi lahko uporabil kak dovolj močan potenciometer ki bi ga že nekako zvezal s pedalom al kokr že je...

bi se mogoče dalo dobit kako sliko te stvaritve?
V virtualnem svetu ni težko biti pogumen! Resnični svet pa je prasica, svinja in še kaj drugega...
Uporabniški avatar
MarE69
Freak
Prispevkov: 525
Pridružen: 30 Nov 2004, 07:45
Kraj: NM

Odgovor Napisal/-a MarE69 »

No ja, za pozimi bo potenciometer kar ok.
Uporabniški avatar
Yoni
Razpravljalec
Prispevkov: 183
Pridružen: 18 Nov 2004, 20:19
Kraj: Pivka

Odgovor Napisal/-a Yoni »

pomoje bo tud za poleti... :wink:

ni nevem kolk za komplicirat...enostavno, učinkovito, zanesljivo... =D>
V virtualnem svetu ni težko biti pogumen! Resnični svet pa je prasica, svinja in še kaj drugega...
Uporabniški avatar
spaca157
Tekmovalec
Prispevkov: 444
Pridružen: 15 Nov 2004, 19:00
Kraj: Polzela

Odgovor Napisal/-a spaca157 »

Js pa predlagam pulzno širinsko krmiljenje
Leti vse kar dober vržeš !!
ladja
Začetnik
Prispevkov: 38
Pridružen: 17 Nov 2005, 19:37
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ladja »

najprej hvala za pomoč.
Motor je rabljen baje od nekega viličarja narejen za neptost 24 V. Prenos bomo izvedli z dvema zobnikoma in verigo od motorja in že zobnika za to razmerje sem kar težko izbrskal.
MAlo me skrbijo tudi tokovi, v prostem teku cca. 80 A, kaj pa šele ob zagonu??? Baje da se potenciometra takšne moči sploh ne da dobiti??? Ta varianta z dvobrzinskim stikalom mi je kar všeč. Kje se pa da dobit takšna stikala? Tisto za izmenične motrje bi verjetno skuril?? Zveznemu pospeševanju pa sem se pripravljen odpovedat, če bo za to potrebna kakšno komplicirano vezje - pulzno širinsko krmiljenje

slike vozila so pa tule:
http://www2.arnes.si/~idovic/

klikni na projkete / gokart

lp
ivo
Uporabniški avatar
Yoni
Razpravljalec
Prispevkov: 183
Pridružen: 18 Nov 2004, 20:19
Kraj: Pivka

Odgovor Napisal/-a Yoni »

stikalo boš dobil v vsaki trgovini z elektro materialom....

zvezno pospeševanje pa je pravzaprav nuja....ker če ga ne bo boš samo obrnil stikalo, motorju se bo kar naenkrat strgalo in bo potegnil ogromen tok....
tako da probajte nekaj skombinirat....

drgač pa svaka vam čast za tole...
Zadnjič spremenil Yoni, dne 13 Feb 2006, 15:06, skupaj popravljeno 1 krat.
V virtualnem svetu ni težko biti pogumen! Resnični svet pa je prasica, svinja in še kaj drugega...
Uporabniški avatar
spaca157
Tekmovalec
Prispevkov: 444
Pridružen: 15 Nov 2004, 19:00
Kraj: Polzela

Odgovor Napisal/-a spaca157 »

kaj pa pogonska elektronika od viličarja ?
Leti vse kar dober vržeš !!
ladja
Začetnik
Prispevkov: 38
Pridružen: 17 Nov 2005, 19:37
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ladja »

se strinjam, sunek ob zagonu zna bit kritičen
ja baje da bi se zvezno krmiljenje motorja dalo izvest z mosfet tranzistorji, sam bi rabil kak načrt, enostaven seveda.

lp
Uporabniški avatar
Yoni
Razpravljalec
Prispevkov: 183
Pridružen: 18 Nov 2004, 20:19
Kraj: Pivka

Odgovor Napisal/-a Yoni »

krmiljenje od viličarja ima 72V... :wink:
V virtualnem svetu ni težko biti pogumen! Resnični svet pa je prasica, svinja in še kaj drugega...
Uporabniški avatar
Matjaz
Tekmovalec
Prispevkov: 381
Pridružen: 22 Jan 2003, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Matjaz »

ladja napisal/-a:se strinjam, sunek ob zagonu zna bit kritièen
ja baje da bi se zvezno krmiljenje motorja dalo izvest z mosfet tranzistorji, sam bi rabil kak naèrt, enostaven seveda.

lp
Seveda se da! Samo ga ne more izvest nekdo s tako malo znanja iz elektronike. In tesko gre z MOSFETI, nekaj lazje z IGBT. Pri takih tokovih se pojavllajo ze malo cudne reci.

Kaj pa ce bi zaceli z zaporedno vezanimi upori, ki jih potem pocasi kratkosticite z releji? Upore bo treba naviti iz debele uporovne zice. Ce najdete na odpadu kako zarilno pec za kaljenje, ste na pol poti.... Releji morajo biti taki, ki zdrzijo 100A. In to je zajeten kup denarja.

LP

Jest
Uporabniški avatar
spaca157
Tekmovalec
Prispevkov: 444
Pridružen: 15 Nov 2004, 19:00
Kraj: Polzela

Odgovor Napisal/-a spaca157 »

Še vedno lahko greste tekmonat na Redbull soapbox, tm pa ne rabite motorja.
Leti vse kar dober vržeš !!
Uporabniški avatar
Yoni
Razpravljalec
Prispevkov: 183
Pridružen: 18 Nov 2004, 20:19
Kraj: Pivka

Odgovor Napisal/-a Yoni »

najboljše rešitve so tako enostavne, da izgledajo nore dokler jih ne poštekaš.... :wink:
tako da ne preveč komplicirat s tem krmiljenjem....
V virtualnem svetu ni težko biti pogumen! Resnični svet pa je prasica, svinja in še kaj drugega...
Uporabniški avatar
alesb
Profesor
Prispevkov: 1660
Pridružen: 03 Maj 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a alesb »

Malce divja motorizacija za leseno vozilce. Krmiljenje takega pogona ni mačji kašelj in predvsem drago. Motor zna v startu potegnit par sto amperčkov... To pa ni kar tako. Taka vozilca imajo ponavadi par 100 W motorje.
Uporabniški avatar
damjanr
Razpravljalec
Prispevkov: 80
Pridružen: 10 Feb 2005, 13:21
Kraj: maribor

Odgovor Napisal/-a damjanr »

Zdravo !

Probajte se povezati s podjetjem Piktronik d.o.o. iz Maribora, ki je specializirano za izdelavo krmilnikov pogonov za električna vozila - avtomobile, invalidske vozičke, elektro skuterje,...

l.p. Damjan
ladja
Začetnik
Prispevkov: 38
Pridružen: 17 Nov 2005, 19:37
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ladja »

hvala vsem. Moram rečt da tut jest vse bolj razmišljam o šibkejšem motorju cca 500W. Če kdo ve kje bi se dalo dobit kaj podobnega bom več kot srečen.
giant
Začetnik
Prispevkov: 20
Pridružen: 27 Jul 2005, 14:29

Odgovor Napisal/-a giant »

Jaz bi se na tvojem mestu poslužil kar pulzno širinke modulacije.

Nimaš nobenega problema.

Vzameš en klasičen čip Lm555 za generiranje žagaste napetosti, en navaden potenciometer in en komparator, pa je stvar rešene. Take in podobne načrte najdeš vsepovsod na internetu.

Edina stvari, ki je omembe vredna je tok, pa tudi to ne predstavlja tako grozne težave. Trenutno se krmilnih tranzistorjev, ki bi zdržali tako amparažo še ne da dobit pri nas, jih pa brez problema dobiš čez mejo ( V Conradu v Avstriji ( res pa drži, da en komad stane od 200 do 400 tolarjev)). Tega ti ne govorim na pamet ampak iz izkušenj. Sem se namreč tudi sam obadal z eno podobno aplikacijo in nakoncu naredil podoben regulator, ki pa ima maksimalno voltažo 20V, teoretično amperažo pa kar 228A, saj imam vzporedno vezavo 4-ih 57 amperskih krmilnih tranzistorjev, s čemer se zmanjša nadomestna upornost, ki se kaže v manjšem gretju tranzistorjev.

Mislim, da ti je to zelo dobra rešitev, saj boš potem imel zvezno regulacijo vrtljajev, stroški gradnje so zagotovo pod 4000 sit in pri gradnji tega, ti bo lahko pomagal vsak, ki mu je vsaj malo znana elektro stroka.

LP
Uporabniški avatar
Matjaz
Tekmovalec
Prispevkov: 381
Pridružen: 22 Jan 2003, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Matjaz »

giant napisal/-a: Nimaš nobenega problema.
Joj joj joj!!!

Vse to je iz zgodbe, ce dela s 3A bo tudi s 300A.....

LP

Jest

P.S. Teoreticno bom danes spal s Klaudijo Siferjevo... Saj zenske itak ni problem osvojit, a ne? ;)
grega
Razpravljalec
Prispevkov: 148
Pridružen: 15 Avg 2003, 11:47

Odgovor Napisal/-a grega »

MOSFET, ki bi bil sposoben požreti 300A stane okoli 20.000SIT. Da se ga dobiti pri nas. Na takšnega lahko "direktno" pripelješ PWM.

Se pa bo najverjetneje problem pojavil pri samem spreminjanju vrtljajev motorja. Odvisno od lastnosti motorja (kako se bodo vrtljaji spreminjali pri spremembi napetosti - ne bo linearno :oops: ).

Potrebno pa je tudi zagotoviti zaščitno vezje, ki v primeru prekoračitve maksimalne obremenitve tranzistorja, vse takoj izklopi, ali pa ustrezno zmanjša napetost na sponkah motorja (shunt - primerjalnik)
Alex
Tekmovalec
Prispevkov: 237
Pridružen: 13 Mar 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Alex »

Samo ideja.
Dva motorja zadaj. Vsako kolo svoj motor.
Pa vsaj 24Voltna. okoli 500W.
Pa recimo 2x12Vakumulatorja.
In potem obstaja veliko možnosti za vezavo brez izgub na uporih..
LPAlex
Več glav več ve!
Uporabniški avatar
Jure T
Razpravljalec
Prispevkov: 100
Pridružen: 08 Jun 2005, 12:40
Kraj: Grosuplje

Odgovor Napisal/-a Jure T »

No ja, kakorkoli se pač realizira krmiljenje motorja, mislim, da še pred testno vožnjo velja razmisliti o dobrih zavorah. :wink:

lp, Jure
grandlo
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 05 Mar 2006, 19:55
Kraj: Grosuplje

Odgovor Napisal/-a grandlo »

ja ja to je pa nš gokart =D> =D>
rok grandl....
grandlo
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 05 Mar 2006, 19:55
Kraj: Grosuplje

Odgovor Napisal/-a grandlo »

ja ja to je pa nš gokart =D> =D>
rok grandl....
Odgovori

Vrni se na Motorji in krmilniki