Na mojem 1/10 buggy-ju imam težavo, s katero si že kar nekaj časa belim glavo in ne pridem do rešitve.
Elektromotor je Trackstar 3300kv, regulator pa Turnigy 60A.
Torej, problem je sledeč in se pojavlja že od samega začetka. Model se nekaj časa pelje lepo, potem pa kar naenkrat noče več nikamor. Ko pritisnem na plin samo "cuka", kot da ne bi imel moči za speljat. V začetku mi sploh ni bilo jasno kaj se dogaja, malo sem ga "pobožal z nogo" in je speljal naprej - za nekaj časa.
Drugič sem opazil, da če vodnike med regulatorjem in elektromotorjem malce premigam sem in tja se zadeva takoj popravi - še bolje - čutiti je da ima model precej več moči in gre hitreje. Ampak tudi to je seveda le kratkotrajno.
OK, torej bo nekaj na teh vodniki. Najprej sem jih skrajšal. Na strani regulatorja sem jih skrajšal kar sem jih lahko, na strani elektromotorja sem jih pustil. Sestavim nazaj skupaj in izgleda da je bolje. En akumulator sem izprazil brez težav, potem pa spet stara težava.
Vmes sem enkrat zamenjal še servo, če bi morebiti ta kaj preveč obremenjeval regulator ampak skoraj pričakovano ni pomagalo.
Danes sem si še enkrat pobliže pogledal motor. Motor sem odprl, če se je morebiti vodnik odspajkal od navitja, a ta motor ima vodnike narejen kar iz navitja.
Edina zadeva, ki bi jo pomojem še lahko preizkusil da bi zamenjal konektorje na strani elektromotorja. Termoskrčko sem komaj odlepil s konektorjev, kot bi bila zažgana. Sicer se malo slabo vidi, a so tudi drugačne barve, vlečejo na vijola (pregreti?).
Skratka, vsak nasvet je dobrodošel. Še najbolj se nagibam k opciji, da odspajkam konektorje na motorju in vodnike naspajkam neposredno na regulator.
Kako pa se npr. na takih motorjih krajša vodnik? Ti so verjetno še lakirani in je potrebno ta lak spraviti dol? Kakšna kislina ali drgnenje?
Težave z elektromotorjem
Moderator: Coil
Re: Težave z elektromotorjem
Lamelni priključki so zanič. Odstrani jih in prispajkaj na žice krmilnika. Direta spajkanje na krmilnik pride samo v upoštev takrat ko imaš vse skupaj v fiksni celoti. Krajšanje navitja ti ne odsvetujem
Moj GT 2015 setup:
Moj GT 2015 setup:
www.lipo.si
Re: Težave z elektromotorjem
Ja, to je zahvaljujoč tvojim testom jasno.
Do sedaj temu nisem posvečal veliko pozornosti, na 1/8 imam "tiste druge", lamelne sem uporabljal predvsem na letalskih konfiguracijah. Tukaj sem jih pustil, ker so tokovi manjši pa tudi model je povsem za hobi uporabo.
Vsekakor je naslednji korak da sedaj prispajkam vodnike neposredno na regulator. Poročam rezultate.
Do sedaj temu nisem posvečal veliko pozornosti, na 1/8 imam "tiste druge", lamelne sem uporabljal predvsem na letalskih konfiguracijah. Tukaj sem jih pustil, ker so tokovi manjši pa tudi model je povsem za hobi uporabo.
Vsekakor je naslednji korak da sedaj prispajkam vodnike neposredno na regulator. Poročam rezultate.
Re: Težave z elektromotorjem
Evo, problem rešen.
Odspajkal konektorje in prispajkal vodnike elektromotorja neposredno na regulator. Do sedaj sem spraznil že 2 akumulatorja in se težave niso ponovile. Model je tudi bolj hiter, kar je prej kazal le občasno.
Očitno so res ti lamelni priključki povzročali take težave ... Adijo 3,5mm lamelni priključki.
Odspajkal konektorje in prispajkal vodnike elektromotorja neposredno na regulator. Do sedaj sem spraznil že 2 akumulatorja in se težave niso ponovile. Model je tudi bolj hiter, kar je prej kazal le občasno.
Očitno so res ti lamelni priključki povzročali take težave ... Adijo 3,5mm lamelni priključki.
Re: Težave z elektromotorjem
Zanimivo. Bi znal kdo malo bolj podrobno razložiti zakaj se to dogaja?
Re: Težave z elektromotorjem
Meni se je pred dvema dnevoma zgodilo enako, kar naekrat je avto obstal in samo cukal, kot da bi odklopil eno žico med esc in motorjem.
Bom sprobal, če rešitev deluje tudi pri meni.
Bom sprobal, če rešitev deluje tudi pri meni.
Re: Težave z elektromotorjem
Zgoraj si napisal, da je bila termo skrčka skoraj zažgana in so imeli kontakti spremenjeno barvo. To je znak, da je bila prehodna upornost prevelika, kontakti so se greli in motor zato ni imel enake tokove v vseh treh navitjih. Nauk iz tega je, da morajo biti žice dovolj debele, kolikor se da kratke, kontakti pa lepo svetli, brez znakov pregrevanja. Še bolje pa je, če sta motor in regulator fiksno povezana.
Lp
Lp
Re: Težave z elektromotorjem
Mene pa zanima še ena malenkost. Odstranil sem konektorje in spajkal skup kable od motorja in esc-ja, nisem največji mojster v tem, in so mi žice od motorja malo ponagajale ker se cin ni povsem prijel, je pa lepo stekel med žičke esc-ja, tako da lot drži. Včeraj sem šel na krajšo testno vožnjo in sem imel občutek, da se je motor močno segrel po 3-5 minutah vožnje. Je možno, da bi lahko to povzročal slabo zalotan kabel ali je še tu kakšna druga težava?
Odločil sem se da bom prilotal kable od esc-ja direktno na motor, ampak da ne bom razdiral in sestavljal vsega 2x, bi bile kakšne informacije dobrodošle.
lp
Odločil sem se da bom prilotal kable od esc-ja direktno na motor, ampak da ne bom razdiral in sestavljal vsega 2x, bi bile kakšne informacije dobrodošle.
lp