Ali kdo ve, kje bi dobil pravo razlago za število polov BK motorja. Pri 3 faznem AC motorju se štejejo polovi pari, pri BK pa je po mojem občutku nekaj drugače.
Lp
Robar
Število polov BK motorja
Moderator: Coil
Re: Število polov BK motorja
BK motorji so po zasnovi pravzaprav majhni trifazni motorji, tudi tu se poli stejejo v parih.
_________________________________
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Mess with the best.. die like the rest!
_________________________________
Traxxas Slash VXL
Traxxas Slash VXL 1:16
Traxxas Slash VXL 4Ă—4
Go Traxxas or get left behind.
Re: Število polov BK motorja
Kaj pa, če motor nima parno število magnetov in ima samo 3, kot je na sliki zgoraj? Sicer je to samo primer za lažje razumevanje, imam pa profesionalen BK motor, ki ima 9 magnetov. Vsaka faza ima 3 zaporedno vezane magnete, ki so med seboj premaknjeni po 120 stopinj. Koliko polen naj bi bil potem ta motor?
Lp
Robar
Lp
Robar
Re: Število polov BK motorja
Pri brushless motorjih (rotor z magneti) je število polov enako število različno usmerjenih magnetov na rotorju (4 v sliki zgoraj).
Število "zobov/utorov" statorja nima veze z številom polov motorja. Če šteješ število polovih parov to
število deliš z dva. To število tudi definira z kakšno frekvenco se spreminja magnetno polje v statorju.
Npr. za zgornji primer to pomeni da se pri npr. 10000 vrt/min polje v statorju spremeni 10000/60*4/2=333.33Hz
Število zob/utorov na statorju na to nima vpliva - pri trifaznem motorju (velika večina) so navitja na zobih vezana serijsko/paralelno
- npr. v primeru 9 zob na statorju se trije (vsaki tretji zapored) vedno obnašajo kot enoten zob (skozi navitje okrog treh zob teče enak tok).
Pri indukcijskih motorjih (rotor kratkostična kletka, rotor nima magnetov), je število polov definirano na statorju. Tam je
potrebno pogledati kako je stator navit (isti stator je lahko navit na 2 ali 4 pole). Podobno število polov definira z kakšno hitrostjo
se spreminja magnetno polje v statorju.
Pri indukcijskih motorjih, ki so priključeni direkt na trofazno omrežje (380V, 50Hz) se število polov navadno uporablja zato da se pove
z kakšno hitrostjo se motor vrti - npr. 2 polni trofazni indukcijski motor priključen na omrežje se vedno vrti z 50Hz*2/2*60=3000rpm/min.
Število "zobov/utorov" statorja nima veze z številom polov motorja. Če šteješ število polovih parov to
število deliš z dva. To število tudi definira z kakšno frekvenco se spreminja magnetno polje v statorju.
Npr. za zgornji primer to pomeni da se pri npr. 10000 vrt/min polje v statorju spremeni 10000/60*4/2=333.33Hz
Število zob/utorov na statorju na to nima vpliva - pri trifaznem motorju (velika večina) so navitja na zobih vezana serijsko/paralelno
- npr. v primeru 9 zob na statorju se trije (vsaki tretji zapored) vedno obnašajo kot enoten zob (skozi navitje okrog treh zob teče enak tok).
Pri indukcijskih motorjih (rotor kratkostična kletka, rotor nima magnetov), je število polov definirano na statorju. Tam je
potrebno pogledati kako je stator navit (isti stator je lahko navit na 2 ali 4 pole). Podobno število polov definira z kakšno hitrostjo
se spreminja magnetno polje v statorju.
Pri indukcijskih motorjih, ki so priključeni direkt na trofazno omrežje (380V, 50Hz) se število polov navadno uporablja zato da se pove
z kakšno hitrostjo se motor vrti - npr. 2 polni trofazni indukcijski motor priključen na omrežje se vedno vrti z 50Hz*2/2*60=3000rpm/min.
Re: Število polov BK motorja
Hvala, sedaj mi je jasno, kaj pomeni število polov pri BL motorjih.
Pri indukcijskih motorjih je treba upoštevati še zdrs, zato ima dvopolni motor približno 2900 obratov/min.
Lp
Robar
Pri indukcijskih motorjih je treba upoštevati še zdrs, zato ima dvopolni motor približno 2900 obratov/min.
Lp
Robar