Projekt: elektricni sistem za brisanje mrcesa s kril aviona
Moderator: Coil
Projekt: elektricni sistem za brisanje mrcesa s kril aviona
Pozdravljeni!
Naj prvo povem, da sem laik kar se tice elektronike/elektricnih motorjev. Zato se obracam na vas, da vidim kako tezko bi bilo izvesti takle projekt.
Govorim o tem:
http://www.youtube.com/watch?v=eyFxOMyL7vM
Kaj je sploh to se vprasate ? Gre za sistem odstranejvanja umazanije na krilih jadralnega letala. Jedro sistema je elektromotor, ki ima na vitli navito vrv, in ob aktiviranju dvosmernega stikala se zacne vitla vrteti v eno smer in popuscati tale brisalec po krilu. Sama dolzina vrvice doloca do kod bo sel brisalec po krilu ven. Ko pride brisalec do konca (vsa vrvica se je odvila z vitle), se vitla se vedno vrti nemoteno naprej in brisalec se zacne vracati nazaj proti trupu aviona. Catch nastane ko pride brisalec cisto do trupa - tam je potrebno motor avtomatsko izkljuciti, saj je nosilnost vrvice okoli 5kg. Optimalno tako motor naj ne bi vlekel sile nad 4kg. (ob normalni uporabi je sila zaradi upora okol 2-3kg). Torej je treba prepreciti, da se ne strga vrv (saj se s tem izgubi drag brisalec) in hkrati da ne pregori motor, saj vitla ne more vec navijati. Zazeljena hitrost premikanja brisalcev je med 0.5 in 1m/sec. Zelo pomembno je, da se vrv ne strga, saj je cena enega novega brisalca 150eur.
Zaenkrat je ideja:
1) Uporabiti motorček od brisalcev v avtu
2) Uporabiti 2 smerno stikalo, da lahko vrtim vitlo enkrat v eno, drugic v drugo smer
3) Uporabiti primerno zascito motorja da se le ta izkljuci, ko obremenitev preseze doloceno mejo (npr nekaj takega - http://cgi.ebay.de/E-T-A-Uberstromschut ... 5d2ca8de70)
4) Med motor in vitlo dati neko sklopko / torque limiter ali nekaj, da ne pride do sunkovite preobremenitve
Kaj menite ? Kaj bi vi predlagali ?
(ali bi imel kdo zeljo izdelovati taksen sistem za prodajo? -> PM)
Naj prvo povem, da sem laik kar se tice elektronike/elektricnih motorjev. Zato se obracam na vas, da vidim kako tezko bi bilo izvesti takle projekt.
Govorim o tem:
http://www.youtube.com/watch?v=eyFxOMyL7vM
Kaj je sploh to se vprasate ? Gre za sistem odstranejvanja umazanije na krilih jadralnega letala. Jedro sistema je elektromotor, ki ima na vitli navito vrv, in ob aktiviranju dvosmernega stikala se zacne vitla vrteti v eno smer in popuscati tale brisalec po krilu. Sama dolzina vrvice doloca do kod bo sel brisalec po krilu ven. Ko pride brisalec do konca (vsa vrvica se je odvila z vitle), se vitla se vedno vrti nemoteno naprej in brisalec se zacne vracati nazaj proti trupu aviona. Catch nastane ko pride brisalec cisto do trupa - tam je potrebno motor avtomatsko izkljuciti, saj je nosilnost vrvice okoli 5kg. Optimalno tako motor naj ne bi vlekel sile nad 4kg. (ob normalni uporabi je sila zaradi upora okol 2-3kg). Torej je treba prepreciti, da se ne strga vrv (saj se s tem izgubi drag brisalec) in hkrati da ne pregori motor, saj vitla ne more vec navijati. Zazeljena hitrost premikanja brisalcev je med 0.5 in 1m/sec. Zelo pomembno je, da se vrv ne strga, saj je cena enega novega brisalca 150eur.
Zaenkrat je ideja:
1) Uporabiti motorček od brisalcev v avtu
2) Uporabiti 2 smerno stikalo, da lahko vrtim vitlo enkrat v eno, drugic v drugo smer
3) Uporabiti primerno zascito motorja da se le ta izkljuci, ko obremenitev preseze doloceno mejo (npr nekaj takega - http://cgi.ebay.de/E-T-A-Uberstromschut ... 5d2ca8de70)
4) Med motor in vitlo dati neko sklopko / torque limiter ali nekaj, da ne pride do sunkovite preobremenitve
Kaj menite ? Kaj bi vi predlagali ?
(ali bi imel kdo zeljo izdelovati taksen sistem za prodajo? -> PM)
Brez zamere, ampak na navadnem modelu se to ne izplača, ozirona je kar komplicirano..sedajč..če pa imaš pravi model letala pa spet nevem ali boš šel krilo rezat in vrtat in predelovat da boš splejau tale brisalec gor...malo pomisli....drugače je pa zadeva zanimiva, to priznam.
LP Rok
LP Rok
Glej, glej! Pa bo le poletelo!
Nepotrebno odkrivanje tople vode. Glede na to, da si omenil motorček od avtomobilskih brisalcev, predvidevam, da te ne zanima za model temveč, za pravo jadralno letalo.
Na linku imaš vse potrebno kar te zanima: http://www.streckenflug.at/shop/index.p ... ckenputzer
Lp Longi
Na linku imaš vse potrebno kar te zanima: http://www.streckenflug.at/shop/index.p ... ckenputzer
Lp Longi
je, velika razlika. Predvsem pride v poštev v predeleh ko je v zraku veliko mrčesa. Predstavljaj si prelet dolg 7 ali več ur, koliko se ti tega sranja nabere po krilu, ko pa zvečer planiraš proti domu, nekje iz 200 km se ti veliko pozna vsaka motnja na profilu.logar napisal/-a:Pa je sploh opazna razlika na pravem jadralnem letalu? Res prvič vidim to mislim pa, da če bi se poznalo na letalnih lastnostih ko je krilo obrisano in ko ni, bi najbrž večina jadralcev to imelo, ali se pač motim? Le moje mišlenje, da je to nepotrebna navlaka.
Lp Longi
Govorim za pravo jadralno letalo.
Longi, hvala, poznam vse rocne sisteme, sem imel rocni sistem tudi na bivsi jadrilici, sedaj bi pa rad elektricnega. Poznam tudi obstojece elektricne, ampak tist ki je dober, se mi zdi dalec predrag, tadrugi nima pa nobenega varovala in ti komot strga vrvico in adijo brisalec.
Rok K. Edino kar je potrebno narediti na letalu je preluknjati 1mm luknjo na trupu, da speljes skozi vrv, s katero potegnes nazaj brisalec.
Razlika v performansah je pa tudi do 30%. Govorim iz lastnih izkusenj.
Torej - ali je moja ideja fuc, imate boljso, kaj bi izboljsali, kako bi naredili po svoje. In pa seveda - obstaja tudi trg za dobro resitev, za koga ki ima poleg znanja se kaj poslovne zilice.
Hvala!
Longi, hvala, poznam vse rocne sisteme, sem imel rocni sistem tudi na bivsi jadrilici, sedaj bi pa rad elektricnega. Poznam tudi obstojece elektricne, ampak tist ki je dober, se mi zdi dalec predrag, tadrugi nima pa nobenega varovala in ti komot strga vrvico in adijo brisalec.
Rok K. Edino kar je potrebno narediti na letalu je preluknjati 1mm luknjo na trupu, da speljes skozi vrv, s katero potegnes nazaj brisalec.
Razlika v performansah je pa tudi do 30%. Govorim iz lastnih izkusenj.
Torej - ali je moja ideja fuc, imate boljso, kaj bi izboljsali, kako bi naredili po svoje. In pa seveda - obstaja tudi trg za dobro resitev, za koga ki ima poleg znanja se kaj poslovne zilice.
Hvala!
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 176
- Pridružen: 30 Maj 2006, 14:16
muhpucer
Tadej, vzameš original, pa bo.
Pr celem avionu, bo to še najmanj
http://www.storka.at/index-Dateien/Page1790.htm
Lp
Aleš
Pr celem avionu, bo to še najmanj
http://www.storka.at/index-Dateien/Page1790.htm
Lp
Aleš
- nitrometan
- Freak
- Prispevkov: 761
- Pridružen: 18 Jul 2010, 14:36
- Kraj: Kranj
V bistvu če prav zastopim ti rabiš samo električno vitlo in stikalo za aktivacijo sistema in tipko ki ustavi brisalec v končni legi.
Električna shema je lahko sila preprosta: Stikalo za vklop enkrat požene motor v eno smer, drugič pa v drugo, tipka pa je namontirana zunaj, tako ba brisalec v končni legi pritisne nanjo in s tem prekine tok do motorja. potrebno je samo še nekaj metrov žice in iznajdliva vezava.
Mehanski del pa najbrž rabi več navora kot obratov, tako da najbolje da gledaš za nečem z reduktorjem, momentno sklopko pa bi se tudi kje zbrskalo.
Povej kaj misliš o tem
Električna shema je lahko sila preprosta: Stikalo za vklop enkrat požene motor v eno smer, drugič pa v drugo, tipka pa je namontirana zunaj, tako ba brisalec v končni legi pritisne nanjo in s tem prekine tok do motorja. potrebno je samo še nekaj metrov žice in iznajdliva vezava.
Mehanski del pa najbrž rabi več navora kot obratov, tako da najbolje da gledaš za nečem z reduktorjem, momentno sklopko pa bi se tudi kje zbrskalo.
Povej kaj misliš o tem
NE KLIČ HUDIČA !!!
It just MIGHT be IDIOT RESISTANT but NOTHING is IDIOT PROOF !!
LP Andraž
It just MIGHT be IDIOT RESISTANT but NOTHING is IDIOT PROOF !!
LP Andraž
@Nitrometan, vsec mi je razmisljanje izven okvirjev, bi se pa rad izognil kakersnimkolim dodatkom zunaj, saj to le se dodatno poveca upor (in s tem zmanjsuje performanse), hkrati pa je izpostavljeno tudi dezju in velikim temperaturnim spremembam (vprasljiva zanesljivost) in zahteva dodatne posege v strukturo letala.
V bistvu tukaj vidim 2 opciji - ali se zadeva naredi preko nekega kontrolerja da se ve, kdaj je potrebno motorcek izkljucit (za kar niti nimam znanja), najbolj enostavno pa se mi zdi dodat noter eno tako varovalko/fit, ki jo vrze ven, ko motor potegne tok preko dolocene vrednosti (zaradi povecane obremenitve). S takim "ruskim" sistemom, se izognemo komplicirani elektroniki.
Kaksen motorcek bi bil ok ? Se splaca gledati v smeri motorckov iz avtomobilskega odpada (motorcek za brisalec/pomik stekel) ali so neprimerni ? Ker to kar je naprodaj po modelarskih trgovinah ima vse blazne obrate Jaz bi jh potreboval max 200-300/min. (razen ce bi si zelel zakomplicirat vse skup s prenosi)
V bistvu tukaj vidim 2 opciji - ali se zadeva naredi preko nekega kontrolerja da se ve, kdaj je potrebno motorcek izkljucit (za kar niti nimam znanja), najbolj enostavno pa se mi zdi dodat noter eno tako varovalko/fit, ki jo vrze ven, ko motor potegne tok preko dolocene vrednosti (zaradi povecane obremenitve). S takim "ruskim" sistemom, se izognemo komplicirani elektroniki.
Kaksen motorcek bi bil ok ? Se splaca gledati v smeri motorckov iz avtomobilskega odpada (motorcek za brisalec/pomik stekel) ali so neprimerni ? Ker to kar je naprodaj po modelarskih trgovinah ima vse blazne obrate Jaz bi jh potreboval max 200-300/min. (razen ce bi si zelel zakomplicirat vse skup s prenosi)
cruiser, to kar nucaš niti ni tako zelo težko, vsaj iz mojega vidika, Honda civic sedan 5.gen ima za pomik zadnjih stekel motor kateri deluje na zajle
torej če zamenjaš zajle za daljše in dodaš nekakšno vodilo za brisalec bi ti to komot poganjalo, doma imam ta motor in navor je neverjeten ne vstaviš z roko. glede vezja pa je še lažje iz istega avtomobila vzemeš stikalo za pomik stekel in vezje katero že ima vgrajeno to zadevo katero ti nucaš, ko zapiraš steklo in je že zaprto ali pa se zatakne ti regulator izklopi releje. in maš vse iz avtomobila. če nucaš testni motor in stikala si lahko prideš po njih dobiš zastonj pa se špilaj
torej če zamenjaš zajle za daljše in dodaš nekakšno vodilo za brisalec bi ti to komot poganjalo, doma imam ta motor in navor je neverjeten ne vstaviš z roko. glede vezja pa je še lažje iz istega avtomobila vzemeš stikalo za pomik stekel in vezje katero že ima vgrajeno to zadevo katero ti nucaš, ko zapiraš steklo in je že zaprto ali pa se zatakne ti regulator izklopi releje. in maš vse iz avtomobila. če nucaš testni motor in stikala si lahko prideš po njih dobiš zastonj pa se špilaj
3D is art painted in the air
Mogoče bi se dalo uporabiti dejstvo, da ko vrvica potegne brisalec čisto v koren krila, pa ko to ne gre več naprej, električni tok, ki ga vleče motor skokovito naraste. Zagotovo se da narediti kakšna preprosta elektronika, ki bi to povečanje toka zaznala in prekinila el. tokokrog. Naslednjo rudno se pa motor mora itak vrteti v nasptotno smer.
Sicer pa sam ne verjamem v 30% izboljšanje performans letala, saj dvomim v kvaliteto brisanja pack od mrčesa "na suho". Dostikrat je še z vodo čistilom in viledo nemogoče v dveh potegih to očistiti da izgine, tukaj pa se po površini profila drgne le par najlonskih nitk.
Najbrž je večji aerodinamični uspeh brisalcev, če nas pod oblakom dobi dež. Ko odletimo ven, z brisalcem pobrišemo vodne kapljice ki polzijo po krilu, ter tako hitreje krilo očistimo vodnih kapljic in potočkov, ki veliko bolj aerodinamično onesnažujejo krilo, kot pa razmazane mušice.
Tudi aerodinamika obtekanja zraka pri korenu krila preko tega brisalca (če sistem ni narejen tako, da se brisalec skrije v vdolbino na trupu; "wiper garage") lahko povzroči prehiter prehod laminarnega toka zraka v turbulentnega, kar poslabša razporeditev vzgona vzdolž razpetine in s tem vpliva na povečanje induciranega upora.
Poleg vsega, se mi zdi aktiviranje brisalcev še ena dodatna motnja, ker je treba za izvlačenje brisalcev na konec krila, povečati hitrost letenja (medtem, ko brisalec na krilu poslaba performance letala), nato pa za uvlačenje brisalcev nazaj k trupu, zmanjšati hitrost letenja.
Povečevanje in znmanjševanje hitrosti letenja od optimalne, pa vsekakor prinese neko izgubo v končnem seštevku.
Tistih 30% je najbrž sestavljeno iz 15% realnosti in 15% dobrega občutka pri pilotu pa še to le pri letalih, ki imajo v korenu krila na trupu narejeno "garažo" za brisalec.
Mitja
Sicer pa sam ne verjamem v 30% izboljšanje performans letala, saj dvomim v kvaliteto brisanja pack od mrčesa "na suho". Dostikrat je še z vodo čistilom in viledo nemogoče v dveh potegih to očistiti da izgine, tukaj pa se po površini profila drgne le par najlonskih nitk.
Najbrž je večji aerodinamični uspeh brisalcev, če nas pod oblakom dobi dež. Ko odletimo ven, z brisalcem pobrišemo vodne kapljice ki polzijo po krilu, ter tako hitreje krilo očistimo vodnih kapljic in potočkov, ki veliko bolj aerodinamično onesnažujejo krilo, kot pa razmazane mušice.
Tudi aerodinamika obtekanja zraka pri korenu krila preko tega brisalca (če sistem ni narejen tako, da se brisalec skrije v vdolbino na trupu; "wiper garage") lahko povzroči prehiter prehod laminarnega toka zraka v turbulentnega, kar poslabša razporeditev vzgona vzdolž razpetine in s tem vpliva na povečanje induciranega upora.
Poleg vsega, se mi zdi aktiviranje brisalcev še ena dodatna motnja, ker je treba za izvlačenje brisalcev na konec krila, povečati hitrost letenja (medtem, ko brisalec na krilu poslaba performance letala), nato pa za uvlačenje brisalcev nazaj k trupu, zmanjšati hitrost letenja.
Povečevanje in znmanjševanje hitrosti letenja od optimalne, pa vsekakor prinese neko izgubo v končnem seštevku.
Tistih 30% je najbrž sestavljeno iz 15% realnosti in 15% dobrega občutka pri pilotu pa še to le pri letalih, ki imajo v korenu krila na trupu narejeno "garažo" za brisalec.
Mitja
Na takšnem principu deluje že omenjena elektronika za električno pomikanje šip pri avtomobilu.Ultralajt napisal/-a:Mogoče bi se dalo uporabiti dejstvo, da ko vrvica potegne brisalec čisto v koren krila, pa ko to ne gre več naprej, električni tok, ki ga vleče motor skokovito naraste. Zagotovo se da narediti kakšna preprosta elektronika, ki bi to povečanje toka zaznala in prekinila el. tokokrog...
zakon je vse, kar leti po zraku
Torej samo še na en avtoodpad, pa v delavnico!kanja napisal/-a:Na takšnem principu deluje že omenjena elektronika za električno pomikanje šip pri avtomobilu.Ultralajt napisal/-a:Mogoče bi se dalo uporabiti dejstvo, da ko vrvica potegne brisalec čisto v koren krila, pa ko to ne gre več naprej, električni tok, ki ga vleče motor skokovito naraste. Zagotovo se da narediti kakšna preprosta elektronika, ki bi to povečanje toka zaznala in prekinila el. tokokrog...