Motorji - krtacni ali brezkrtacni?

Debate o el. motorjih in krmilnikih.

Moderator: Coil

Odgovori
webmaster
Razpravljalec
Prispevkov: 89
Pridružen: 23 Apr 2001, 01:00
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a webmaster »

Miha
Razpravljalec
in [saso.cc.st]

posts: 129
since: 03 Feb, 2001 1. Motorji - krtacni ali brezkrtacni?


Vredno sem mi zdi povedati nekaj o tipih elektromotorjev v colnih. Oce je nekaj ze nacel o tem v »Brezkrtacni elektromotorji«
V kategoriji ECO Start se bodo najbrz po veliki vecini najbolje obnesli zaprti motorji velikosti 600. Pravzaprav so ti motorji primerni prav tako za pogon Hidro 1 in Mono 1 modela, posebno privlacna je cena dva ali tri tisocake. Ce tak motor uspes skurit, ti ga ni toliko zal kot npr. motorja z izmenljivimi krtackami. Opazno boljse zmogljivosti v modelih Mono prinesejo le dobri motorji z izmenljivimi krtackami, ki imajo ovoje okoli rotorja rocno navite. Cena takih motorjev naraste lahko do cca. 20000 SIT, pri tem pa ni vsteta cena rezervnih krtack, rotorja, … Za doseganje konstantnih zmogljivosti je potrebno vzdrzevanje, kar pomeni tudi struzenje rotorja na vsakih 5 do 10 vozenj. Ce vse skupaj sestejes, da rabis se dober regulator stroski narastejo v visave!

Za vecino modelarjev veljajo brezkrtacni motorji in regulatorji se vedno kot »nekaj visjega« oziroma prestiz. Ja, ce pogledamo situacijo izpred petih let, danes pa to ne velja vec! Tudi navadnim, rekreativnim avio modelarjem, ki pogosto spuscajo modele, se nakup brezkrtacnega motorja in regulatorja definitivno izplaca.

Kar se meni zdi problematicno je prehod na boljsi motor. V ponudbi je med tistimi motorji za nekaj tisocakov do brezkrtacnih je kar velika le delno zapolnjena jama. Definitivno boljsi krtacni motorji predstavljajo vprasljivo investicijo in samo za malo vec denarja se dobi brezkrtacne elektromotorje, ki lahko sluzijo svojemu namenu veliko sezon. Samo skoraj vsak se ustrasi zacetnih stroskov; mogoce bo koga kaj zanimalo to kar je npr. v malih oglasih.

Se enkrat bi rad poudaril, da motor ni vse…akumulatorji morajo tudi biti primerni, seveda brez dobro postimanega colna in ostalih komponent zna biti boljsa tehnologija prej ovira! Na Hopfovem forumu so se pogovarjali in zezali, kako je coln z motorjem za 20 DEM prehitel onega z motorjem za 400 DEM….

Miha

Date: 16 Feb, 2001 on 13:58

SimonV
Zacetnik
in [saso.cc.st]

posts: 15
since: 03 Apr, 2001 2. Re:Motorji - krtacni ali brezkrtacni?


Pozdravljeni,
vse kar je napisal Miha drzi kot "pribito".

Moram pa reci da brezkrtacni motor ni tisto "cudo", ki vam bo prineslo dober rezultat...tudi s krtacnimi motorji se da doseci zelo dobre rezultate (!).

Kot dokaz sem na Nedeljski tekmi v kategoriji ECO-expert uporabil 4 leta(!) starega Lehnerja, ker se je brezkrtacni motor "ustavil" nekje na carini...in rezultat je viden....Za dober rezultat je potrebnih veliko dejavnikov, kot so dobra voznja, coln "spedenan" do zadnjega vijaka,...itd. Potrebno je samo dosti casa in nekaj volje pa lahko obstojeci model spremenite v "raketo"...

Lep pozdrav,
Simon

Date: 23 Apr, 2001 on 14:34

Miha
Razpravljalec
in [saso.cc.st]

posts: 129
since: 03 Feb, 2001 3. Re:Motorji - krtacni ali brezkrtacni?


>...pogovarjali in zezali, kako je coln z motorjem za 20 DEM prehitel onega z motorjem za 400 DEM...
Malo je manjkalo, pa bi se to zgodilo na nedeljski tekmi!!!


--------------------------------------------------------------------------------
Miha Holc
[email protected]

Date: 23 Apr, 2001 on 21:02
Odgovori

Vrni se na Motorji in krmilniki