Kako previti tip 9N6P ali 9N12P brezkrtačnega motorja

Debate o el. motorjih in krmilnikih.

Moderator: Coil

Odgovori
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Kako previti tip 9N6P ali 9N12P brezkrtačnega motorja

Odgovor Napisal/-a Coil »

Danes pa sem previl motor Cobra Easystar Power Drive

Da sem motor lahko razstavil, sem najprej odvil vijak, ki drži os, nato pa sem ga privil na trdo podlago.

Slika


Stator sem ovil z odsluženo kuhinjsko krpo, sicer pa lahko uporabimo kakeršenkoli kos blaga, ki ga 3-krat do 4-krat ovijemo okoli statorja.

Slika



Stator nato primemo z kombiniranimi kleščami in vrtimo s kratkimi gibi (45°), obenem pa vlečemo stator z nosilca.

Slika
Slika


Ko čutimo, da ni več veliko upora, stator primemo z roko in ga potegnemo z nosilca.

Slika

Stator je tako odstranjen...

Slika




Sedaj se lahko lotimo previjanja našega motorja; serijski motor je bil navit z 9 žicami po 0,2mm; to je enakovredno (9x0,0314=0,02826) 0,6mm žici. Navitih je bilo 7 ovojev na zob. Previt motor pa bo imel 8 ovojev 0,65mm žice, kar je 35% več žice na zob.

Ker je motor 6 polen (št. magnetov), stator pa ima 12 nogic, uporabimo shemo ABC.

Slika

Sam sem se odločil, da bom uporabil shemo, pri kateri je ena faza obrnjena in tako vsi trije prikljički pridejo skupaj. S tem skrajšamo dolžino žice na minimum ter tudi znižamo notranjo upornost motorja.

Slika

Motor bi deloval brez problema z obema zgoraj prikazanima shemama, navijanje pa bom prikazal z naslednjo.
Vzamemo tri okrogle palice, dolge približno 20 cenitmetrov, na nih navijemo malo več žice, kakor smo jo odvili z motorja, v našem primeru je to okoli 100cm.

Slika



V del statorja, ki smo ga izvlekli iz nosilca, vstavimo okroglo paličico, ki ima zunanji premer za 3-4mm večji od notranje luknje statorja in ga pripikamo s kapljico sekundnega lepila. To storimo zato, da se bodo žice lepo ovijale okoli palice.
Na stator nato narišem smer ovijanja žice in začetek označim z zvezdico. Pri tej shemi modro in rdečo fazo navijamo v smeri urinega kazalca, zeleno pa v nasprotni.

Slika


Navijanje z 0,65mm žico začnemo z nogico št. 9 (modra) in jo navijemo v smeri urinega kazalca. Ko z žico zapolnimo eno vrsto, se ustavimo...

Slika

Z leseno paličico previdno potisnemo žico ob steno zoba, da se le-ta bolje prilega...

Slika
Slika

Ko navijemo še tri zadnje ovoje (skupno jih imamo osem), smo končali z enim zobom.
OVOJE ŠTEJEMO Z ZADNJE STRANI MOTORJA, NASPROTI VIJAKOV ZA PRITRDITEV.

Slika
Slika

Nadaljujemo z zobom št. 1 (zelen), ki ga navijemo v nasprotni smeri urinega kazalca...

... in zobom št. 2 (rdeč) v smeri urinega kazalca.

Slika
Slika

Tako nadaljujemo do konca: št. 3 (moder)- smer urinega; št. 4 (zelen)- nasprotna smer; št. 5 (rdeč)- smer urinega; št. 6 (moder)- smer urinega; št. 7 (zelen)- nasprotne smer; št. 8 (rdeč)- smer urinega. Motor je končan...

Slika
Slika

Odstranimo palico, ki nam je služila za lepo ovijanje žice...

Slika
Slika

Z univerzalnim inštrumentom, nastavljenim na merjenje upornosti preverimo da ni stika med statorjem in navitimi žicami...

Izoliramo tri priključne žice, ter na nosilec statorja kanemo kapljico rdečega loctite lepila in ga potisnemo nazaj v stator.

Sestavimo motor in smo končali.
Zadnjič spremenil Coil, dne 24 Jul 2009, 21:58, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

In še primerjava med serijskim in previtim motorjem...

Vse meritve so opravljene z Hyperion EmeterII
Priponke
CEPD-pri2.jpg
CEPD-pri2.jpg (99.29 KiB) Pogledano 20124 krat
Odgovori

Vrni se na Motorji in krmilniki